Voor je paard: Leuke/ intressante/ geestelijke bezigheden?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

S_uus

Re: Voor je paard: Leuke/ intressante/ geestelijke bezigheden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 04:07

Musetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 23:27

Schema is inderdaad een goed idee. Anders moeten de nieuwe posters het hele topic uitspitten om te zien of hun tip al vermeld staat (ja er zijn nog steeds mensen die de moeite doen Knipoog ). Ik ben sinds vandaag met voederbieten begonnen, daar zijn ze ook een tijdje mee bezig, als je ze in hun geheel geeft. Lachen Aan de Apple Scented Jollyball (liksteen met bal eronder) komt ze niet aan voorlopig. Da's wel zonde want ik vond het zo lekker... Clown

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-08 23:56

hihi ik heb wel eens een deel van zo'n lick-it geproeft die was best smakelijk Haha!.. Vriendin had een keer een lick-it half geel half roze die smaakte net als een schuimblok Huilen van het lachen alleen dan in groot formaat ROFL

NeandroD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 00:02

Haha baaah, dat lijkt me echt super vies zo'n lick-it.
Ik heb een hooinet met een voedbal in de stal van mijn pony gehangen omdat hij altijd met alles maar een het spelen is en op knabbelt.
Maar hij vind het dood eng Clown

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-08 00:05

NeandroD schreef:
Haha baaah, dat lijkt me echt super vies zo'n lick-it.
Ik heb een hooinet met een voedbal in de stal van mijn pony gehangen omdat hij altijd met alles maar een het spelen is en op knabbelt.
Maar hij vind het dood eng Clown

Ja hahah dat dacht ik dus dat ze smerig zijn... Huilen van het lachen Maarja ik was zo nieuwschierig en hij was nieuw net uit verpakking voordat fatoushje hem kreeg heb ik een klein stukkie erafgebroken en smaakte echt niet vies Haha! hihih..

Heb je een voerbal in een hooinet NeandroD?

Musetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 00:11

Zo'n amazing graze kost 60€ zie ik net... omg. En die appel lick-it is echt lekker hoor, het is net een gigantische fruitella maar dan nog zoeter. Tong uitsteken

NeandroD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 00:16

Haha dat was een grapje, ik bedoel voeTbal in een hooinet, het probleem is alleendat hij het heel erg eng vind. Nu heb ik der ook hooi in gedaan dus nu vind het het nu meer eng, alleen hij speelt er nog niet echt mee. Dat vind ik wel raar want alles wat los en vast zit daar is die mee bezig.
Ik vind het wel grappig dat jullie dat eten hoor, ik zou dat echt nooit proberen, kan me bijna niet voorstellen dat dat lekker is. Tong uitsteken

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-08 00:22

Musetta schreef:
Zo'n amazing graze kost 60€ zie ik net... omg. En die appel lick-it is echt lekker hoor, het is net een gigantische fruitella maar dan nog zoeter. Tong uitsteken

Er was toevallig een bokker uit het zuiden die een voerbal tekoop had voor 20 euro als je er 1 zoekt moet je even bij de advertenties kijken Knipoog

Ja was zo nieuwschierig hoe dat nou smaakt en ja daar kom je maar op 1 mnier achter.. Je zou het voor de aardigheid eens moeten proberen je zal denk ik opkijken dat het niet eens smerig is.. Huilen van het lachen

LS_JACO

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 22:56

Ik heb ook zo'n lick-it in de stal hangen, en ik heb ze ook geproefd.... Vingers aflikken zowel de banaan smaak als de mint, maar mijn paardje vind het helemaal nix.
Heb ze maar aan een minder kieskeurige poonie gegeven. (zelf opeten was geen optie, ben op dieët Knipoog)

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-08 23:07

Hihii ach dan knabbel je hem stukje bij beetje toch op LS_JACO Huilen van het lachen

Het overzicht komt eraan hoor wacht nog even een paar foto's van mensen Lachen

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 11:15

Nagelbijten / Gniffelen geweldig dat er zoveel bokkers zijn die de eetdingen ZELF ook proeven Nagelbijten / Gniffelen

Musetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 14:41

Enkel de appel lick-it hoor. Die zoete geur.. Mm Tong uitsteken Mijn pony raakt hem nog steeds niet aan, maar nu het daar al een paar dagen in de stal hangt kom ik er zelf ook niet meer aan hoor.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 14:43

hahaha nou mijn lik-it komt vandaag of morgen ook binnen (de mensen van paardendrogist.nl vind ik zoo netjes 1 van de dingen was niet op vooraad, dan bellen ze netjes dat het 1 dag later komt) en ik zal mezelf eens overzetten om er iets van te proeven Vork

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 16:47

Zo begrijp ik nog steeds niet waarom paarden zo gek zijn op biks Nagelbijten / Gniffelen Ooit in een vlaag van nieuwsgierigheid had ik ook zoiets van 'even proeven' Misselijk Misselijk Misselijk
Nagelbijten / Gniffelen

Martinedd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 17:04

mijn merrie vind niks leuk, ik heb vorige week een jolly bal gehaald, maar die ligt nog steeds op dezelfde plaats.

Ik ga toch eens een ton met gaatjes maken waar biks in kan... misschien dat ze dat leuk vind...Haha!

SJANNE_DARK

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 18:29

eum ik heb zoon bal op een markt gekocht voor een paar euro.
en had er geen liksteen in maar er zaten wat gaatjes in en een kleine ruimte dus dacht doe
er wat brokken in en leg hem in de wei.
De sheltlander vind hem hellemaal geweldig en mijn paard ook.
maar nu de wei zo kaal is ( niet echt modderig) krijgen ze te veel zand binnen. dus af en toe krijgen ze hem. Wand ik denk dat als ik er een liksteen in doe dat de shetlander hem zo op heeft.
en dan vind ik het zonde om hem 1 keer in de zo veel tijd een liksteen te geven. en dan de bal weer weg te moeten leggen. Afbeelding

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 18:32

Nou Asra zijn "speelgoed" is binnen, een Likit (Ruikt goed hoor maar nog niet mezelf overgehaald om te proeven haha) En een appeljolly ofzo iets Haha! Zou mij benieuwen Ja

orion_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 21:20

Leuk topic!
Ga de colafles ook eens uitproberen!
Mijn ruin is ook zo'n type die overal mee wilt spelen.
Nu heeft ie zo'n grote fitnessbal ter beschikking, ooit ook een hooinet+voetbal gehad, deed ie niet zoveel mee. Binnekort maar weer eens presenteren Clown
Likit heeft ook al eens in de stal gehangen, maar dat was zo lekker dat het binnen ander halve dag weg was. (Zelf btw ook geproefd, en was goed te doen Vork Tong uitsteken )

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-08 23:15

Hihi ja de nieuwschierigheid naar hoe de lick-it smaakt is bij veel bokkers aanwezig hihi Clown Huilen van het lachen

Overzicht wordt zo geplaatst Haha! Haha! Hopelijk zijn jullie er tevreden mee Lachen

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-08 23:48

Citaat:
Nou omdat er toch even gevraagt werd om een overzicht,

Nog even voor alle duidelijkheid.. Dit topic is niet voor oplossingen om verveling tegen te gaan!!! Want is er sprake van verveling dan klopt er al iets niet. Ik heb het topic aangemaakt om ideeen uit te wisselen of te bedenken van die dingen die je je paard(en) aan kan bieden voor jong en oud. Zonder opdringen. Doen ze er niks mee dan is het hun keuze maar vaak zie je toch dat ze er veel plezier aan kunnen beleven.

Hier is ie dan Ja.

Allereerst het speelgoed en andere leuke activiteiten die te verkrijgen zijn in de winkel.

De allom bekende jollyballen in verschillende formaten
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Ze zijn te verkrijgen met en zonder geur.. Geuren te verkrijgen als : appel, pepermunt, bubblegum ect ect...

De speelappel. Nou spreekt voor zich Nagelbijten / Gniffelen
Afbeelding

De Pas-a-fier
Afbeelding
Met appelgeur, gaat kribbebijten tegen en verveling.

De Lick-it
Afbeelding
Nou hier over hoeft eigenlijk ook geen uitleg lijkt me.
Smaken: appel, wortel, banaan, pepermunt, drop, honing/vanille, ect ect.

Lickit-Boredom-breaker
Afbeelding
Een normale lickithouder met daaronder een harde bal met 2 openingen voor kleine lick-its
Hang hem ver genoeg van de muur af en paardje is er lang mee bezig Clown

Lickit-treatbar
Afbeelding
in de vorm chocolade reep.. smaken: appel, mint, banaan, wortelen

Tongue twister
Afbeelding
Om aan de muur te bevestigen. De bal kan ronddraaien waardoor het lastiger wordt om de lickit
snel op te eten.

De snack a ball's
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Brokjes erin en rollen maar Huilen van het lachen

Happy snacker
Afbeelding
Lickit met jollybal eronder.

Likstenen
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding
Dit zijn maar enkele voorbeelden. verschillende groottes en smaken

Ballen groot formaat
De eerste is een echt paardenvoetebal . Daarnaast zijn fitnessballen. Skippybal kan ook, neem 1 met 2 sprietjes i.v.m. met een beknelde hoef.
Heb je nou wel 1 met een rondhandvat bind het dan stevig samen met touw Knipoog

Wiggly giggly equine:
Afbeelding
Afbeelding spreekt voor zich Knipoog

Bal met touwtjes Verward (kon geen naam vinden)
Afbeelding

Dan nu speelgoed en activiteiten zelf maken Haha!

Fles. (tip bokker Maysie):
Fles met biks/ granen erin.
Neem een frisdrankfles. Zorg dat hij goed schoon en goed droog is! Dop kan eraf en die kan je ook weggooien .
Neem een strotouwtje en bind die stevig om de hals heen. Biks erin en ophangen bij het traliewerk op goeie hoogte.
En ze kunnen er mee aan de slag. Het principe is dat ze wat om moeten kantelen waardoor het eruit alt.
Je kan natuurlijk ook gaatjes erin maken en hem boven de voerbak hangen.
Voor paarden die de fles van het touw af slopen kan je 2 gaatjes maken in de hals van de fles en daar het touw doorheen
halen. Zit net wat steviger Ja

Tonnetje (tip bokker Lenneke_):
Afbeelding
Neem een tonnetje. Maak er enkele gaten in. doe de biks of granen ect in de ton en zorg dat het deksel er daarna weer
stevig opzit.
En ze kunnen ermee rollen en smikkelen Haha!

Lickit anders:
Je kan natuurlijk ook door de lickit gewoon een appel boren of flink wortels ertussen zetten.

Wilgentakken.:
Vinden vele paarden lekker. Lekker knagen. Let er wel op dat ze onbesproeid moeten zijn en sommige paarden kunnen
er allergisch voor zijn.

Krantendoos (tip bokker Lontje):
veel paarden vinden lekker om er flink mee te scheuren. Blijf er wel bij i.v.m. eventueel opeten

Een stevige ouwe bix zak met daaraan een touw.:
Slingeren, ermee gooien of je paardenvriendjes er een mep mee verkopen Huilen van het lachen

Een oude boei:
Voor in de wei of op stal een goedkope Jollybal.

Hooinet anders (tip bokker Maysie):
Hooinet met stro erin (aangezien die van mij op zaagsel staat) Daarin worteltjes verstoppen of appeltjes ect ect.
Echt een ENORM succes bij die van mij ook bij andere paarden op stal bevalt het zeer goed Ja

Zelf gemaakte snack bal (tip bokker rommie):
Mijn vader heeft voor mijn pony zo'n voerbal gemaakt. Het idee is eigenlijk heel simpel. Het is gewoon zo'n grijze
rioleringsbuis met aan beide zijkanten een houten plankje. Eén van die plankjes kan draaien zodat je door die zijkant
de brokken naar binnen kan gieten. In de buis zitten 3 gaatjes (je moet even uitkienen hoe groot die moeten zijn tov
de brokken die je er in stopt) en als de buis heen en weer gerold wordt vallen de brokken er uit. Kost geen drol en mijn
pony vindt het hartstikke leuk. Hij kende alleen op een gegeven moment het spelletje wel en had zijn kwart schep
brokken er binnen een kwartier uit

Hooinet anders 2 (tip bokker Nijnteee):
Hooinet met een bal erin.

Dan vond ik nog wat dingen op engelse site's. In feite moet het zelf ook te maken zijn Lachen

Links naar internet winkels:
Alle soorten/ maten/ kleuren ballen
http://www.alprovi.nl/index.htm

Paardendrogist:
http://www.paardendrogist.nl/index.asp?strPageType=categoriepagina&intHoofdgroepID=182&intSubGroepID=188

Amerikaanse site met geweldige paardenvoetballen Ja
http://www.naturalhorsetalk.com/horsetoys.html

Om eventuele boeien of iets te kopen tweedehands:
marktplaats/ speurders ect ect.

Dit is nu een overzicht maar heb je nog leuke ideeen of al dingen gemaakt blijf ze vertellen Haha!

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 23:53

OK dan! gaaf gedaan! Haha!

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-08 23:58

Lontje schreef:
OK dan! gaaf gedaan! Haha!

Bedankt Bloos

laatste link is leuk Ja Vooral de smiley bal Huilen van het lachen geweldig Haha!

Musetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 00:28

Maysie, ik heb vandaag een Himalaya liksteen gekocht (en geproefd Nagelbijten / Gniffelen MJAM.) en Kashmir vindt 'm veel beter dan de jolly apple Haha!

Lontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 00:39

Bedacht me net, kun je niet vragen of een mod jouw stuk in de beginpost toevoegd?

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-08 00:42

Ja zat er ook al aan te denken Lachen Ja ga ik maar doen denk ik Lachen