patjelisa schreef:Ik vind het een vaag verhaal
Denk dat je beter kan kijken voor een weilandje bij jou in de buurt die je kan huren

Wat is dan vaag aan dit verhaal? Misschien moet ik het weer een keer op een rijtje zetten:
Wat wil ik? 2 Shetlanders.
Hoeveel ruimte heb ik? Minstens 1600 m2.
Hoeveel tijd wil/kan ik er aan besteden? Het liefst 24 uur per dag, maar ik heb ook nog school dus heb ik ongeveer 5 uur per dag.
Hoeveel mensen zorgen er voor? Ik doe het meeste, maar ik kan hulp krijgen van mijn 2 zusjes en mijn vader, alle 3 met ervaring. Mijn moeder wou vroeger altijd op paardrijden maar dat mog ze niet, dus ik denk dat zij ook wel mee wilt hebben.
Hoevaak kan ik ze voeren? Ik kan hem 5 keer per dag voeren, maar ik ben bang dat ze dan te veel eten krijgen dus denk ik ze 3 keer per dag te gaan voeren.
Hoe denken mijn ouders hier over? Ik mog een pony als ik een geschikte manier vind om hem te stallen. Ik denk niet dat ik de hele tuin tot mijn beschikking krijg, maar het is altijd nog groter dan wat de meeste stalpaarden hebben. Ik zal hier ook rekening mee houden en ze ook behandelen als stalpaarden.
Hoe denken mijn buren hier over? Ik heb geen buren. Mijn overbuurvrouw heeft wel een stal in haar tuin staan en die mog ik ook van haar gebruiken.
Staan ze ook wel eens ergens anders dan in de tuin? Ik ga proberen te regelen dat ze regelmatig in een andere wei mogen komen waar ook shetjes staan.
Hoe zit het met vergunningen etc? Bij mijn in de buurt worden schapen en geiten gehouden dus ik denk dat het wel mag.
Hoe zit het met de mest? Het kan op de compost hoop en misschien kan ik wat regelen met de manege waar ik rijd.
Wat als het niet lukt? Wat ga je dan met de pony's doen? Bij ons in de buurt stallen. Maar die wordt over 2 jaar gesloopt dus dan heb ik nog 2 jaar om een geschikt weidje te vinden.