meest gemaakt fout tijdens het verzorgen van je paard/pony

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MyHorseGirl

Re: meest gemaakt fout tijdens het verzorgen van je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 22:51

Staldeur openlaten Clown

gelukkig was er niks gebeurd!

Ode

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 11:33

Ik heb er een aantal Geld, geld!

Ik heb de losse tand van mijn toen 1 jarige paard een zetje gegeven waardoor die uit zijn mond viel Lachen
Ik heb hem nu een jaartje zover dat ik weer in zijn mond mag komen maar dit heeft 2 jaar geduurt.
(erg lastig als je wil beginnen met inrijden en hij het bit niet aanneemt omdat je niet in zijn mond mag komen Knipoog )

Bij dit zelfde paard heb ik altijd een wit halster met een zonneklepje voor zijn neus gebruikt als de zon te fel scheen en hij zijn neus dan verbrand.
Als hij nu een wit halster ziet laat hij zich niet pakken Haha!

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 11:48

Ik heb ook al tig keer een van de staldeuren open laten staan. Een van m'n stallen heeft namelijk gewoon een deurtje met daarop zo'n schuif, maar als je hem gewoon dicht trekt, dan blijft het paard er wel een tijdje achter staan.. maar niet de hele nacht! Tong uitsteken

Paar keer heeft hij op het erf rond gelopen 's nachts, tot hij z'n stal weer in wilde gaan en de hond hem hoorde. Me vader met mes en al op zoek naar de inbreker! hahah

Ook aantal keer dat ik ineens een kont zag weg blijven, had ik weer de deur vergeten. Gelukkig loopt hij nooit echt weg, dus zo erg vind ik het niet.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 15:01

Een keer een hele domme fout, waar ik me nu nog voor schaam. Had mijn pony met een zweetdeken even in de bak staan, maar was een dekensingel vergeten. Ze ging opeens gek doen en de deken ging schuiven, ze ging erop staan en viel om. Schrok me dood, maar zal nu dus nooit meer een dekensingel vergeten.

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 15:50

ik heb ook een keer een hele stomme fout gemaakt..
Had een nieuwe stalling, ongeveer 22 km van mijn oude... ik ging regelmatig een halve dag op buitenrit, dus dacht dat we dit wel konden lopen, twas mooi weer, ik had er zin in...
Veel te hard vertrokken en na 15 km een pony die geen stap meer wou verzetten... daar sta je dan midden in de polder.. (dit was nog in het pre gsm tijdperk) gelukkig kwam mijn vriendje mij zoeken... dus toch nog maar de trailer erbij gehaald...

(Ik was ook gewaarschuwd dat dit te ver was.. maar ben eigenwijs he)

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 15:55

het stomste wat ik gedaan heb..pfff

Mijn pony aan zn bit vastgezet..(dus hoofdstel om, cap pakken, paard vast aan bit met touwtje) heb toen zo op mijn falie gehad dat ik het daarna nooit meer gedaan heb.

First_Unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 16:07

consequent zijn tegenover je paard...
daar worden denk ik ook veeel fouten mee gemaakt (ik ben het ook niet altijd)

en verder heb je natuurlijk de kleine dingetjes nog die hier boven mij al 50x genoemd zijn Knipoog

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 16:10

heb zo veel dingen gedaan die ik 1 x afgeleerd ben.

Paard vast zetten aan het bit dacht dat het wel even snel kon maar niet dus.

Te veel merriebrok voeren paard tegen bevangen aan maar gelukkig nog op tijd kunnen minderen met voer.

3 paarden samen los zetten. afgelopen zaterdag spande 2 paarden samen tegen het andere paard. Gelukkig verdedigde hij zich zelf zodat ze schade aan hem bij spierpijn gebleven is (de eerste 10 minuten was er niks aan de hand)

en zo zijn er nog wel meer dingen waar iknu even niet op kan komen. Het zou ook raar zijn als ik de 20 jaar dat ik met paarden om ga nooit een fout zo maken Haha!

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 23:15

Ik heb wel eens gezien dat een pony bokte, het meisje vloog zo schuivend over de nek naar voren, neemt zo het hoofdstel mee. En daar liep de pony zonder hoofdstel en met zadel, het meisje op de grond met de teugels nog in haar handen.. hahah ROFL

Of zelf, zit op mijn hurken bij de shetjes wat wortels voeren, ging kennelijk niet snel genoeg dus een geeft me een duw tegen mijn knie dus ik plofte achterover zo in de blubber... en ik moest nog naar huis fietsen. Bloos was heel vies, want jah, hoe kom je overeind dus ook een hand in de blub... en koud dat het was..

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 23:53

een paard aan een los hek gezet (stond tegen een muur) laarzen aangedaan, ondertussen was pony geschrokken en weggerend, hek dus ook mee, heel t been lag open, gelukkig niet gebroken! ben me toen dood geschrokken en schaamde me dood. Dit zal ik nooit vergeten en nooooooooit van mn leven meer doen.

Racheltjuh13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 00:18

ehh mijn fout was, mijn pony in de paddock gezet op een eerste wedstrijd dag op die manege, pony deed niks stond alleen maar stil. Ik dood leuk mijn pony opjagen in de paddock en iedereen was in de buitenbak 10 M veder op aan het inrijden oepsssssssssss Bloos!

Flor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 17:48

Ik kan me zelf zo geen fouten bedenken. Oja, peesbeschermers vergeten! Gelukkig had hij niks. Mijn paard is trouwens wel aandoenlijk.. iemand had een keer perongeluk het draad van de paddock verkeerd dichtgemaakt, zodat hij op één stuk alleen een beetje draad op 20 cm hoogte had ofzo. Eén stapje en hij was er overheen gestapt. Maar nee hoor, paardlief stond mijn onschuldig vlák achter het draad op te wachten.

MalouR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 20:14

ik zet in de wei altijd stukjes af anders werd paardlief tonnetje rond. was ik de stroom vergeten aan te zetten, resultaat: geen grassprietje meer te vinden Clown

Vincent_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 20:31

te dicht bij me etende paard in z'n stal dus dat was.

bong!

Toogfilosoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 20:32

Khep per ongeluk een hooivork in de stal laten staan. Oeps! Gelukkig kwam mijn vriendin er op tijd achter.

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 23:39

toen ik nog een klein meisje was, herkende ik de koliekaanval van mijn paard niet.. Paardje ging liggen terwijl ik aan het hobbelen was. Ging wel instictief te werk, heb haar overeind getrokken en ben gaan lopen.. De buurman kwam aanlopen, die zei dat ik door moest blijven lopen en als ze weer ging liggen dat ik de veearts moest bellen.. Ze heeft het daarna nooit meer teruggehad gelukkig..

Ook nog wat foutjes van verzorgsters mijn paardje overkomen.. Riek in stal en mijn toenmalige hengst in een vrij laag afgezette paddock gezet. Daar sprong die uit om even lekker te neuzen met de hengstige merrie op de hoek..

horsieslii

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 23:42

Mijn fout: Longeerzweep in de bak laten liggen,paard had er toen mee gespeeld Bloos Dus was ie kapot..

harryde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 13:16

peeskappen om gelaten toe het 30 graden was buiten, benen flink opgezet, dus afgekneld door de peeskappen (je weet wel, die mooie met dunne leren riempjes aan de voorkant), gevolg. Maanden gestapt omdat ze een peesblesure had opgelopen!

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 13:20

ik heb een keer mijn telefoon opgenomen terwijl ik op een onbeleerde pony zat Tong uitsteken Dat gaat bij mij op 1 of andere manier automatisch.. Nou heb ik dus nooit mijn telefoon meer in mijn zak als ik op een jong paard zit Tong uitsteken
Gelukkig liep het goed af, hij schrok wel even maar ik kon em optijd terug nemen..

sarah_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 13:23

mrie schreef:
Lielle schreef:
mijn paard nog even in de stapmolen zetten, mobieltje niet horen en de volgende dag op stal te horen krijgen dat ze hem na 2 uur maar eruit hebben gehaald Bloos!

Wahahahaahahahahha, 'tarme beest
Foutje bedankt

hahaha, nou ja stappen kan niet echt heeel veel kwaad, maar wel sukkelig Tong uitsteken Zou mij ook zo kunnen overkomen

Furore_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 13:47

MyHorseGirl schreef:
Staldeur openlaten Clown

gelukkig was er niks gebeurd!

Same here Clown

Vanessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 14:02

Mijn paard behandelen als een mens omdat anderen dat ook deden. b.v. binnen zetten als het erg koud en regenachtig is,
dekens gebruiken zodat ik zijn natuurlijk temperatuursregulatie belemmer,
veel krachtvoer, weinig ruwvoer omdat ie anders dik wordt etc.
Nu weet ik veel beter!

Jimmylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 17:07

mijn grootste fout was om ze in de weide te zetten en niet dicht te maken.. Dromen

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 17:22

Een draad niet ver genoeg weggelegd.. Gevolg: draad om het been van mijn oude doos, gelukkig geen verwondingen oid... Maar ik leg hem nu altijd héél goed weg Vork .

Heb wel eens het tuinhek los gelaten.. Gevolg: 2 knollies die de tuin aan het plat walsen waren Koe .

Vrouw2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 17:39

Ik ben perfect Knipoog hahaha

Kan me geen stomme fouten herinneren... o ja wel paard aan ze hoofdstel vastzetten en dat was niet eens het ergste. Het was mijn paard niet en het was een duur merk hoofdstel. Nou had ik toch nog de mazzel dat de eigenaar daar geen verstand van had Knipoog dus gewoon een hoofdstel vana 30 euro gekocht die er op leek Knipoog