Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Franka_Vosje schreef:Onen)
Nog iemand ideeen wat je verder nog kan doen?

)
De merries hier echter doen niks anders dan eten en suffen, terwijl ze de zelfde mogelijkheden hebben als de hengsten. Maar die hebben er kennelijk gewoon geen behoefte aan

VeerenAshley schreef:(al zou ik ze zelf 's nachts ook gewoon buiten laten: wa extra beweging, ook handiger voor jezelf). Wat doen je paarden als je ze vaker kleinere porties hooi geeft? Of heb je daar geen tijd voor, wat ik me goed kan voorstellen?

. ze hebben de boel speciaal met worteldoek en wit zand afgedekt om dit aan te kunnen bieden. ok,een flinkeinvestering,maar daar dragen we dan natuurlijk dan ook weer een beetje aan bij. als het erg droog weer word in winter mogen ze weer op wei.
. Ik sliep er idd ook niet van toen ze maar twee uurtjes per dag de stal uit kon. ieder zijn ding,maar dit is dus het mijne .Andere stal was mijn oplossing . iedereen moet doen wat hij denkt,maar voor mij is belangrijkste dat paard idd ookeen keus heeft. en ja hoor...in de stromende regen staan de dames kont aan kont....buiten
en laten ze de stal voor wat ie is. Franka_Vosje schreef:Ze eten gewoon alles bijna in 1 keer op wat voor de hele dag bedoeld is
Daarom doe er ook grof hooi bij, dat vindt mijn paard minder lekker, en doet er dus langer over.
Dat is precies de bedoeling.
Het andere paard krijgt alleen kuil, omdat hij snel hoest.

Visconti schreef:Citaat:is dit erg?
Natuurlijk is dit erg, je sluit een dier dat gemaakt is om 14 kilometer per dag te lopen op in een ruimte van 3 bij 3, een dier dat gemaakt is om in een groep met soortgenoten te leven, die sluit je op in z'n eentje, een dier dat gemaakt is om alleen in de buitenlucht te leven, sluit je op in een hokje binnen ... Iedereen die een beetje hierover nadenkt kan bedenken dat paarden hier volledig gefrustreerd van raken.. Als ik jouw was zou ik snel een nieuwe stalling zoeken.

beantsje schreef:Maar wat als je een paard hebt en je raakt je stalling kwijt?
Overigens denk ik dat 3 uur per dag buitenstaan al veel meer is dan heel veel paarden krijgen.
beantsje schreef:Maar wat als je een paard hebt en je raakt je stalling kwijt?
Overigens denk ik dat 3 uur per dag buitenstaan al veel meer is dan heel veel paarden krijgen.
Tooske schreef:Dit vind ik een beetje een rare reactie.
Op heel veel stallen is het zo dat ze in de winter niet in de wei komen het is dan eenmaal te nat en dan lopen ze alles kapot logisch! Hier in de buurt is er nergens een stal hebben waar ze in de winter in de wei komen.
Zorg je dan niet goed voor je paard? vind ik absoluut niet.
Je moet het doen met de middelen die je hebt.
Mijn paarden komen per dag ruim 2 uur in de paddock en dan rij ik of longeer ik meestal nog daar doen mijn paarden het prima op.
Op mijn oude stal kwamen de paarden bijna helemaal niet eens los!
Dus zo erg is het helemaal niet gewoon je best doen om hem er zoveel mogelijk uit te laten dan is het prima hoor!
Tiessie schreef:Dat een paard een bewegingsdie is wat vroeger 14 km per dag loopt geloof ik best. Ik geloof alleen niet dat de huidige paarden nog zo natuurlijk zijn.
En ja, nu komt de opmerking dat dat komt omdat wij ze onnatuurlijk maken maar ik dnek dat er maar weinig paarden zullen overleven als we ze in een natuurgebied zouden kiepen zonder verzorging.

Tiessie schreef:O, maar ik ebn ook absoluut overtuigd van het feit dat een paard zoveel mogelijk naar buiten moet! Maar ik kan er niet zo goed tegen dat er, wanneer je die mogleijkheden niet volledig hebt maar wel je best probeert te doen, er dan nog hier gezegd wordt dat je beter geen paard kunt kopen. Dat vind ik echt een beetje bullshit!