Stalgeld omhoog vanwege prijsstijging stro??!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Cil

Re: Stalgeld omhoog vanwege prijsstijging stro??!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 15:35

Bij ons gaan ze waarschijnlijk de stalling verhogen met €15,- p/mnd maar dat zou dan zijn omdat de brok duurder geworden is?? Verward
Ik begrijp hier dat alleen het stro duurder is geworden...

chrisjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 15:48

bij ons ook 10 sjniff Verdrietig

lizza6

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 15:53

is het dan nog wel te betalen? als ik het zo lees ben ik bang dat de paardensport over een paar jaar een elite sport is geworden.

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 15:56

Bij ons wordt het stalgeld met 50 euro verhoogd Verdrietig Dat is een stijging van 25%, volgens mij mag dat eigenlijk helemaal niet. Weet iemand daar trouwens iets van?

anniek_uc

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 15:57

Bij ons gaat het met 10 euro omhoog.
Per 1 november.

BiancUgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 16:07

Bij ons op stal zijn ze in oktober ook € 15,- omhoog gegaan en betaal nu € 240,- ppf wat een hoop geld hé.

lizza6

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 16:08

hoi jessica naar mijn weten mag een pensionhouder maar 5% perjaar stijgen in de maandelijkse kosten ik heb het ook van horen zeggen weet het niet zeker maar 50€ verhoging vindt ik schandalig veel het is toch niet meer te betalen ik zet onze pony buiten in de wei en woensdag wordt er een noodstal gemaakt gemaakt. ik vindt het wel goed zo dan maar in het slechte weer buiten rijden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 16:11

Worden jullie stallen dik opgestrooid? Bij ons maar maatigjes hoor, eigenlijk te weinig stro, ik doe er al vlas in om hem droog te kunnen houden. Maar vlas is vorig jaar al duurder geworden en stro is volgens mij al 2 jaar een slechte oogst. Het meeste komt uit Duitsland.

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 16:20

bij ons wordt kniehoog opgestrooid, en dat is nu met het dure stro (en voer, en mest) niet anders. heb er nog naar gevraagd, maar ze blijven dezelfde kwaliteit leveren. om dat nog te kunnen doen, moeten we dus wel 15e p/mnd bijlappen. tsja, ik snap dat wel.

JackMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 16:26

bij ons moeten we nou ook zuiniger zijn met het stro want het is nou ook heel moeilijk te krijgen wat we nou hebbe komt ook uit spanje helemaal

dolor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 17:46

bij ons gaat het gelukkig niet omhoog. we hebben net een lading ingeslagen voor dat de prijzen omhoog gingen. dus we kunnen iig een jaar verder. het schijnt ook dat vlas erg moeilijk te verkrijgen wordt. daarom willen we misschien hennep gaan proberen.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 18:57

dierfysio schreef:
bij ons wordt kniehoog opgestrooid, en dat is nu met het dure stro (en voer, en mest) niet anders. heb er nog naar gevraagd, maar ze blijven dezelfde kwaliteit leveren. om dat nog te kunnen doen, moeten we dus wel 15e p/mnd bijlappen. tsja, ik snap dat wel.

Bij ons hetzelfde. Dik opgestrooid, maar dan wel 10,- meer betalen... dat moet dan maar.

spettic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 19:41

lizza6 schreef:
hoi jessica naar mijn weten mag een pensionhouder maar 5% perjaar stijgen in de maandelijkse kosten ik heb het ook van horen zeggen weet het niet zeker maar 50€ verhoging vindt ik schandalig veel het is toch niet meer te betalen ik zet onze pony buiten in de wei en woensdag wordt er een noodstal gemaakt gemaakt. ik vindt het wel goed zo dan maar in het slechte weer buiten rijden

Hoi,

Ik heb al eerder in dit topic aangegeven dat een pensionhouder maar eenmalig 5% mag verhogen!
Echt hoor, vraag het na!!!
Die pensionhouders denken toch : die meiden betalen wel want waar moeten ze anders heen!!!!

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 19:46

Volgens mij mag het stalgeld inderdaad niet onbeperkt verhoogd worden. Ik dacht zelfs dat het helemaal niet mocht, tenzijn jij zelf natuurlijk accoord gaat. Maar ja, de stalhouders hebben natuurlijk wel een voordeel. Zij kunnen gewoon verhogen, zint het je niet, dan donder je maar op. Er komen toch wel nieuwe mensen, en veel pensionklanten hebben geen ander adres waar ze terecht kunnen...

lizza6 schreef:
is het dan nog wel te betalen? als ik het zo lees ben ik bang dat de paardensport over een paar jaar een elite sport is geworden.

Vroeger was paardrijden ook een elite sport. Ik vind juist dat het tegenwoordig veel te makkelijk is om een paard te kopen. Mensen die er geen verstand van hebben kopen maar gewoon met alle gevolgen van dien... Maar dit is off-topic Knipoog .

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 19:50

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 09-03-24 10:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Cristina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 23:10

Het is toch logisch dat het stalgeld omhoog gaat, het stro kost inmiddels het dubbele!! Waarom zou de stalhouder daar alleen voor moeten betalen?. Het zal een moeilijke tijd gaan worden voor grote stallen/maneges want de prijzen gaan nog hoger worden !! En het zal heel moeilijk worden om aan (goed) stro te komen dit voorjaar.

Alabaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 23:21

Per ton betaal je nu al 154 euro ex. btw.
En voor 1 los klein stro baaltje 4 euro, als ik het zelf zou komen halen was het kleine baaltje 3,50 euro .Gelukkig hebben we nu nog een lading stro uit zeeland. Als het volgend seizoen beter weer is gaan de prijzen ook weer omlaag.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 23:31

Cil schreef:
Bij ons gaan ze waarschijnlijk de stalling verhogen met €15,- p/mnd maar dat zou dan zijn omdat de brok duurder geworden is?? Verward
Ik begrijp hier dat alleen het stro duurder is geworden...

brok is idd ook een stuk duurder geworden!
heb de paarden thuis staan en per keer dat ik brok haal betaal ik er meer voor Scheve mond
zelfde geldt voor stro, en ook hooi&kuil is iets duurder geworden

veel stallen hier gingen vorigjaar met €10,- omhoog en sommige gaan nu alsnog omhoog, of zelfs voor een 2e keer omhoog..

maar ik heb zowel een overzichtje gezien wat een bedrijf hier in de omgeving gemaakt heeft(rekensommetje wat de brok&stro etc duurder zijn geworden en daar op maandbasis het stalgeld op berekend) en die 10/15 per maand klopt wel degelijk
de Pavo en Subli vertegenwoordigers hadden het er ook al over..

Pensionnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 07:42

Er wordt een minimale prijsstijging verwacht van 30% voor granen, plantaardige olieen en boter.

Bereken dit maar eens door tesamen met een krapte aan stro en je valt als stalhouder stijl achterover. Nu staat bij mij alles op zaagsel, maar door het dure stro en vlas gaan meer mensen hierop over waardoor de prijs van zaagsel ook weer wordt opgedreven.

Ik word er niet bepaald vrolijk van Verdrietig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 08:10

Arjen2 schreef:
FlairS schreef:
Krijg net een belletje van Ecobodem. Helaas kan hij geen vllas leveren.Volgens hem komt het momdjesmaat binnen en kan hij in ieder geval geen hele vracht leveren.Leuk!Geen bodembedekking voor 30 paarden dit jaar?

Ecolit ook? Dat is toch hun eigen produkt?

Suprice

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 08:14

Bij ons is de prijs ook verhoogd omdat er niet aan stro aan te komen was...

Summertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 09:14

Bij ons is het niet omhoog gegaan, zodra de binnenbak er is gaan ze wel met 10 tot 20 euro omhoog dus vind dat nog meevallen als ik dat bij jullie zo hoor!

goofyM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 11:10

bij ons gaat het ook met 10 euro omhoog.
van 255 naar 265.
Tja... paardrijden is duur...

Summertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 11:17

Dit jaar was gewoon erg slecht. Ik kan het stalhouders niet kwalijk nemen dat ze omhoog gaan, hun moeten ook kunnen eten! En hun kunnen er ook niks aan doen dat het weer zo veranderd en daardoor de oogst dit jaar zo slecht was, met alles!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 12:33

Maar als er een goede oogst is, dan gaat het stalgeld niet omlaag. Slecht jaar om te hooien achter de rug, maar er zijn een paar goede jaren geweest. Het hooi is niet goedkoper geworden, in tegen deel. Ik denk dat het idd wel schaarser is dit jaar maar dat er ook op wordt ingespeeld zoals met de brokken bv. Veel granen komen van de wereldmarkt en die hebben niks te maken met de slechten Hollandse zomer afgelopen jaar.