Dus moet je roeien met de riemen die je hebt.
En dát bedoel ik nou... En ik vind dat als het om een paard je gaat je alléén moet roeien met de juiste riemen

. Als iemand zijn shetlander in de achtertuin zet staat heel bokt op stelten, een konijn alleen houden is dierenmishandeling, bio-industrie is verschrikkelijk (die beesten weten toch ook niet beter???) maar iedereen die een paard wil kopen moet dat gewoon kunnen óók als je ergens in Nederland woont waar de ruimte hiervoor zéér beperkt is en de ruimte die er wel is voor, voor veel mensen niet haalbare, hoge bedragen aangeboden wordt....
Dat je voor surfen naar de zee moet en voor skieën naar de Alpen vind iedereen héél normaal, maar dat je voor paarden
beter naar een landelijker gebied kunt gaan (wat écht niet ver van de stad hoeft te zijn, zie wat ik eerder aangegeven heb over mijn woonplaats en waar mijn vriend woont!!!) is 'stom' want dan kunnen ineens veel mensen hun hobby niet meer naar hún zin uitvoeren.
Ik zeg ook écht niet dat de paarden die nu in de randstad staan op stallen waar ze zelden buiten komen maar verkocht moeten worden ofzo, of afgespoten

(waar je dat vandaan haalt Maikeltje?), echter zou het al heel wat schelen als mensen zich wat meer bewust zouden worden van de behoeften van een paard en hun eigen wensen en 'drangen' wat aan de kant zouden schuiven.