wie betaalt jou paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

emmyfloris

Re: wie betaalt jou paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 23:07

ik deel de kosten met de eigenaares van matthew van de stalling de rest betaalt zei

Klikoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 13:45

mijn ouders betalen nog alles, en dit blijven ze ook nog wel doen tot dat ik zelf genoeg geld verdien voor 2 paarden en me zelf onderhouden Lachen

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 16:54

Mijn ouders hebben Appie (350) en Pardusz (1500) betaalt. Ik heb de dekking van Appie (75) betaalt en alle kosten die bij de dracht kwamen kijken. Ook de entingen en de hoefsmid betaal ik zelf, wat niet bepaald goedkoop is aangezien Pardusz speciaal beslag nodig heeft. Spullen e.d. betaal ik ook zelf. Wormenkuren zitten bij het stalgeld in (30 per paard, dus 90 in totaal), dit betalen mijn ouders. Ook regelen zij de verzekering.

Ik ben overigens minderjarig en werk niet. Knipoog

Diesel54

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 22:04

De eigenaar!

Amoreno

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 23:12

ik heb het geluk dat de eigenaar van het paard alles betaald en ik er alles meej mag doen van bosritten tot keuringen tot het fokken van een veulen

en mijn eigenpaard staat in de opfok dus die kost niet zoveel voor mijzelf

lovechip

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 14:31

ik betaal hem zelf Tong uitsteken het zijn niet zoveel kosten want ik heb een shet en eigen wei:D (mag ik gratis huren en ik mag er alles mee doen met het weiland)

KimVR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 15:41

De eigenaar maar hij gaat nu naar een stal(staat nu nog aan huis) en dan betaal ik de helft mee Knipoog

Insigne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 15:56

Mijn ouders hebben mijn pony voor mij gekocht. Ik was toen nog net geen 14, dus dan kan jezelf geen pony betalen. Heb het geluk dat ik bij vrienden van m'n ouders thuis sta, dus wij hebben een mooie regeling kunnen treffen, wat betreft stalgeld. Maar ik betaal alles zelf, werk er ook al vanaf m'n 13e voor! Zou ik hem niet zelf kunnen onderhouden, weet ik ook niet of ik hem wel gekregen had.

Stephanii

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 14:05

Mijn ouders betalen de paardjes,

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 14:11

Betaal mijn paard helemaal zelf Haha!

(nou ja samen met mijn vriend dan eigenlijk want we wonen samen)

De stalling enzo betaal ik wel echt van mijn eigen salaris en gaat niet uit de huishoudpot ofzo.

dixie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 14:26

ik heb hem zelf gekocht, en stalling betaal ik ook zelf. m'n ouders betalen alleen de hoefsmid, inentingen, ontwormen e.d.

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 14:45

Ik betaal alles zelf, de aanschaf hebben mijn ouders de helft van betaald. Lachen

xjudithx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 14:49

Vroeger betaalde mijn ouders alles. Hoewel voor de aanschaf onze eerste pony geloof ik wel onze spaarekeningen zijn geplunderd Haha! Nu staan mijn pony en die van mijn zusjes nog steeds bij mijn vader, dus stallingsgeld betalen niet. Voer, hooi, hoefsmid, dierenarts en dergelijke batelen we met z'n drieen (mijn zusjes en ik).

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 16:32

Ik ben 19 en studeer en ik betaal mijn paard + wat er bij komt kijken zelf. Ik moet wel zeggen dat als wij niet de ruimte thuis hadden gehad om een paard te houden, er geen sprake was geweest om er eentje te kopen. En dat is ook de reden waarom ik het zelf kan betalen, want stallingskosten zijn enorm en die heb ik dus niet.

Mama heeft Falco gekocht en ik heb hem volledig terugbetaald, ongeveer een goed jaar geleden. Dus hij is echt van mij. Ik betaal alles aan hem, behalve het hooi en stro, omdat dat ook deels voor de ezels is en die betaalt mama wel. Maar verder komt alles op mijn schouders, maar ik zou niet liever willen: het is mijn paard!

x_BlueEye

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 18:18

MIjn ouders.. Al mijn verdere spullen betaal ik zelf

alegro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 22:48

ik zelf en af en toe mijn vriend.

Babybel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 12:11

Ik betaal m'n paard zelf.
Stalling kost € 225,- p.m. (incl. stro/hooi/kuil en gebruik van diverse faciliteiten zoals binnen- en buitenbak, longeerkraal, paddocks, weide en stapmolen) Het voer koop ik zelf, kost me ca. € 35,- a € 40,- p.m. De hoeven van mijn paard groeien vrij hard, hij hoeft geen ijzers (bekappen kost me € 25,-) maar gaat 1x in de 6 a 8 weken naar de smid, dus ca. € 10,- a € 12,50 p.m., wormenkuur ca. € 7,50 p.m. (1x in de 6 a 8 weken), verzekering ca. € 35,- p.m. (€ 105,- per kwartaal) en dan nog de snoepjes/appels/wortels e.d. kost me ca. € 2,50 p.m. Oh ja, en ik betaal voor 't buiten/binnenzetten van m'n paard dat kost me € 40,- p.m.
Dus even bij elkaar opgeteld: € 355,- a € 362,50 p.m. en dan heb ik verder nog géén spullen, lessen (a € 12,50 per half uur!), inentingen of wat dan ook! (hij krijgt ook nog 'n speciale kruidenmelange bijv. kost € 20,- voor 2 kg maar daar doe ik wel even mee...) En dan nog niet vergeten de benzinekosten om er te komen! Haha!

Wat ik 'n slechte ontwikkeling vind is dat sommige mensen geen rekening houden met onverwachtse kosten. Als het paard dan iets mankeert en ik vraag waarom ze er niet een vee-arts naar laten kijken krijg ik te horen dat ze daar geen geld voor hebben! Dat vind ik erg "zonde", want het is de eigenaar/mens z’n eigen keuze om ’n paard te kopen. Het paard is geheel afhankelijk van de eigenaar/mens en kiest hier zelf niet voor. Het is de eigenaar/mens zijn/haar verantwoordelijkheid om goed voor het paard te zorgen en daar hoort dit ook onder. Als je ’t niet kan betalen koop dan alsjeblieft geen paard, want dierenleed is niet nodig!! Boos!
Maar goed, dat is mijn mening! Bloos

Mir89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 12:22

´Mijn´ paard is eigenlijk nu nog van mijn vader want die heeft hem gekocht, als ik zelf fulltime ga werken koop ik hem van mijn vader en moet ik alles zelf gaan betalen. Tot die tijd betaald mijn vader de hoefsmid, stalling, dierenarts.
Nieuwe spullen moet ik wel zelf betalen, maar dan weet je waarvoor je werkt Knipoog

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 12:24

Mijn vorige paarden heb ik gekregen, mijn laatste heb ik zelf gekocht.
De stalling betalen mijn ouders en de smid, tandarts, fysio en dierenarts.
Mijn lessen twv 200 eurie pm betaal ik zelf.

CharlyBrown

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 12:29

Citaat:
mijn ouders betalen nog alles, en dit blijven ze ook nog wel doen tot dat ik zelf genoeg geld verdien voor 2 paarden en me zelf onderhouden

haha!! Nou dan hebben je ouders tot jouw 30ste/35ste nog een flinke kluif aan jou...

Wel geluk hebben hoor als je ouders alles voor je betalen.

Ik betaal mijn paard zelf, heb wel een bijrijder die 65 euro p.m. betaald. Dit dekt uiteindelijk maar een fractie van de kosten, maar is toch mooi meegenomen. Mijn paard kost me zo'n 500 euro in de maand, soms wel meer. Maar hij is elke cent waard hoor!

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 12:30

Ik zelf natuurlijk.
Maar mochten er vrijwilligers zijn,dan graag hoor! Haha!

chicatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 12:34

mijn ouders betalen mijn paard nog wel hoor ik hoop dat ik haar snel zelf kan betalen want dan kan ze ergens anders heen Lachen

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 12:43

ik ben een verwend nest, ik betaal helemaal niks eigenlijk.
Maar moet hem wel met mn 2 zussen delen.

Alle spullen die we echt nodig hebben betalen mn ouders (1 keer in de 2 jaar een nieuwe winter deken, wormen kuren, da ect)
Alle spullen die we niet nodig hebben, setjes, een extra hoofdstel, nog een halster, nog een zadel ect moeten we zelf betalen.
Maar ondertussen zijn we 22 (2-ling zusje en ik) en 24 (oudere zus)

We hoefden begin van het jaar zelfs niet mee te belaten aan de DA/ kliniek rekening.....

000

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 12:49

ik lees hier in het topic dat er heel veel mensen het van hun ouders krijgen ( vet geluk!)
ikzelf heb geen eigenpaard maar ben hard op weg omer een aan te gaan schaffen.

het aankoop bedrag is voor mijn rekening ( ben 14 en heb her en der een baantje) maar heb nu i principe genoeg geld gespaard.

ik denk dat mijn moeder het voer/da/hoefsmid/stallings kosten gedeeltelijk betaald. en wat ik zelf verdien+ zakgeld zal meoten inleveren ( voor een deel )

maar dat heb ik er helemaal voor over.

ook vind ik het van zelfsprekend dat waneer ik iets nieuws wil hebben ( dekje/haster ) dat ik dat zelf moet betalen.

eerlijk gezegt geeft het mij een goed gevoel dat ik alles zelf gespaard heb. lijkt echt alsof ik een doel bereikt heb. dit gevoel zou ik missen waneer ik alles wat ik wilden gelijk van men pappie en mammie zou krijgen, maarjaa ieder zijn mening Knipoog

rommeke

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 13:31

Ik heb zelf altijd mijn pony betaald. Mijn ouders hebben wel heel lang les betaald, maar er was geen geld voor een eigen pony.

Kreeg 100 gulden in de maand aan zakgeld, en de rest betaalde ik zelf bij met een baantje naast school.

Mijn zusje heeft wel haar pony gehad van mijn ouders aangezien er toen wel geld voor was. (voor de mensen die zich afvragen of ik dit niet vervelend vond, nee. Ik heb zelf gevraagd of dat kon, het was een super lieve manege pony die verkocht zou worden omdat ze stopten met de lessen...)

Ik ben blij dat ik alles zelf betaalde. Mijn ouders hebben nooit kunnen dreigen dat ze haar zouden verkopen ofzo Tong uitsteken (niet dat dat nodig was Schijnheilig Haha! )