Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Sportstar schreef:Beste wirolelje
Wat ben je weer lekker adrem! Ik heb even op je profiel gekeken! Volgens mij heb je tegen mij gelogen! Ik citeer ik heb mijn paarden nooit in de beschermers met rijden en in de wei niet. Oeps wat een boefje die Wirolelje op je profiel foto zo een paard rond om in de peesbeschermers! Heel goed! Maar je had nog een paar vragen daarom even een lesje
Veiligheids artikelen voor paarden en hun nut!
Les paarden spullen en hun nut
Voor een van mijn paarden die zwaar in het werk staat gebruik ik achter stal bandages omdat zij erg gevoelige is voor dikke benen. Let op: Wat is het nu van stal bandages? Omdat paarden in hun onder bennen minder door bloeding hebben. stimuleert juist de warmte van de stalbandages de bloedsomloop van de benen hier door worden de afvalstoffen beter afgevoerd en blijven de benen mooi dun. Alleen s’avond en s’nacht mogen de paarden met bandages om in totaal 12 uur per etmaal.
Ook is het inderdaad aan te raden om dit door een ervaren iemand te laten doen ik heb het geleerd op stal Lankester in Duitsland.
Een rol singel is tegen het omrollen en vast liggen wanneer een paard (ook in een grote stal is dit mogelijk) besluit vlak bij de muur te gaan liggen en rollen kan hij zich in ieder geval niet vast rollen snap je!
Deze Topik heet ongelukken in de wei
Ik heb ook paarden die wel in de wei kunnen die mogen dan ook wel met bescherming!
Maar paarden die het niet kunnen moet men niet forceren onder het mom van het is goed voor hem Een ezel stoot zich in het algemeen niet 2x aan dezelfde steen!

runningkawa schreef:Kun je haar dan niet met 1 vriendje in de wei zetten?
Niet alles past bij elkaar, ik zie ook wel eens pensionplaatsen waar alles maar bij elkaar gedonderd word...ja dat is vragen om problemen natuurlijk

runningkawa schreef:Dat vind ik dus al raar, maar 2 landen.
Het is gewoon nooit zo dat alle groepen bij elkaar passen.

runningkawa schreef:Haha dank je wel
Maar nu is 1 sprong wel wat anders als een parcours.
Mijn paard kon meer, alleen ik niet
En dat geef ik eerlijk toe en vind ik ook niet erg.
En ik heb 'm leuk kunnen verkopen, maaar dan kreeg hij te weinig weidegang naar mijn zin en te weinig knuffels

)
)Voor ons is de wei dik tien minuten lopen door het bos en er zijn wel paarden die druk doen onderweg, maar dat zijn dan ook wel pony's die weinig naar het land gaan. Jimmy moet je er bijna heen slepen
) Hier bij ons gaan niet zo veel paarden/pony's naar de wei en het is soms wel eens lastig om iemand te vinden om mee naar wei te gaan. Maar het geeft mij wel een fijn gevoel als hij lekker buiten loopt met zijn vriendjes en gewoon uit zijn stal is en ja soms komt hij dan terug met een schrammetje of bijtwondje, maar dat overkomt hem ook wel eens op stal als ie zijn kop stoot tegen de voerbak
. Klappen vallen er ook weinig, met een vast groepje is er gewoon een rangorde en weten ze wel wie de baas is.
Hoe vaker ze naar de wei gaan hoe minder gek ze doen.
JimBeer schreef:Hoe vaker ze naar de wei gaan hoe minder gek ze doen.
Tuurlijk vind ik het belangrijk dat hij geen blessures heeft, maar ik vind dat het naar de wei gaan ook bij het welzijn van een paard hoort
) lejo schreef:haha, ik moet wel een beetje lachen om sommige posts. Vooral als ik lees over de door anderen geblesserde paarden (niet omdat ik Dat nou grappig vind hoor). Ik rij nl zo'n monster dat maar achter andere paarden aan blijft jagen en die dus niet bij de rest op de wei kan.![]()
Maar een stuk afgezet naast de anderen zodat ze wel naar buiten kan, want dat is toch wel heel erg belangrijk.
(Iemand in het bezit van nog zo'n monster die haar eens op haar donder kan geven??)