Partij voor de dieren in de Hoefslag

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Twiggy2008

Re: Partij voor de dieren in de Hoefslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 10:05

Cowgirl, ben ik zeer zeker met je eens, in de dressuursport komen ook ruwe vormen voor. Idd, op diverse stallingen zie je al hele nare dingen gebeuren. Mag van mij ook zeker naar gekeken worden, al is dat ook weer een gecompliceerde zaak, vrees ik.

Maar dat kluisteren, nee. Daar heb ik niets mee. Ik heb jarenlang bij twee fokkers meegelopen. Bij de New Forests lieten ze de merrie een tijdje bij de hengst lopen destijds (jaren 80) en dat vond ik een mooie methode. Werkte ook goed.
Bij de Friezen kwam vroeger de hengst en werd er gekluisterd (vond ik vreselijk), maar tegenwoordig wordt er gebruik gemaakt van KI. Dat is een stuk relaxter voor de merries. Maar ja, da's mijn mening.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 10:06

Karin1984 schreef:
Daar is Thieme weer met die one-liners..
Hoewil ze in vredesnaam een deugdelijke wet maken om af te dwingen dat paarden een minimaal aantal uren buiten lopen?
Wat een gelul

Wil dat zeggen dat je er sowieso niet voor bent dat paarden een minimaal aantal uren per dag buiten lopen?

Karin1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 10:08

Nee tuurlijk niet joh, ik zeg alleen dat ik heeell benieuwd ben hoe ze dat wil realiseren, dus hoe wil ze dat in vredesnaam controleren.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 10:10

Karin1984 schreef:
Nee tuurlijk niet joh, ik zeg alleen dat ik heeell benieuwd ben hoe ze dat wil realiseren, dus hoe wil ze dat in vredesnaam controleren.

Oh gelukkig Lachen . Ik vind het wel goed dat iemand er over begint. Hoe het dan vorm krijgt, daar ben ik ook benieuwd naar, net als iedereen hier.

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 10:15

Ik vind ook juist eventing erg paard vriendelijk. Misschien heb je een grotere kans op blessures bij deze sport, maar je hebt ook een grotere kans op blessures als je een paard in een kudde buiten zet, met hengsten en al. Eventing is ontzettend afwisseld voor een paard, sal, springen, crossen in een bos (buitenrijden). Dit lijkt me voor een veel paarden leuker dan altijd maar dressuur rijden in de binnenbak. Maar dat mag dan weer wel? Want dat is minder gevaarlijk? Ik heb het behoorlijk gehad met de domme onnadenkende uitspraken van de PvD. Ook dat verhaal over KI, denk eerst eens na!
En dan over de uitvoerbaarheid, nog meer regels nog meer bureaucratie!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 10:16

Nadya schreef:
Karin1984 schreef:

Oh gelukkig Lachen . Ik vind het wel goed dat iemand er over begint. Hoe het dan vorm krijgt, daar ben ik ook benieuwd naar, net als iedereen hier.

denk niet dat het vorm krijgt eerlijk gezegd, of ben ik zwartdenkend het gaat hier over de pvd

dezelfde die mensapen in zoo's willen verbannen

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 10:19

Geen idee of het vorm krijgt, we zullen zien.
Ik ga maar eens even richting paard in natuurgebied met mijn kleine meisje. Het is veel te mooi weer om achter een laptop te zitten. Haha!

mariellede

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 10:29

Nadya schreef:
mariellede schreef:
@nadya, dit is niet om te rellen, ik wil er alleen mee aangeven dat echt natuurlijk houden niet haalbaar is. KI vinden ze niet goed want is niet natuurlijk maar dan zou je ook niet mogen castreren want een ruin is ook niet natuurlijk

LEES NOU, voordat je me aanvalt! Ik doe mijn best om mijn paard wel een zo'n natuurlijk mogelijk leven te geven, maar het is niet altijd helemaal zwart/wit. Ligt het nou aan mij? Wie denkt hier nou extreem?

Ook ik ga straks (weliswaar niet veel) rijden op hem en ook ik doe hem een regendeken op bij extreem nat weer en ja, er staan hekken, bos of sloten om mijn paard in een begrenst gebied te houden. Logisch, want ik wil niet dat 'ie zonder toezicht in bewoond gebied gaat rondlopen. Maar mijn paard leeft wel op een vrij natuurlijke manier als ik zijn leven vergelijk met de meeste paarden in deze omgeving.

Ik zeg alleen maar dat men na kan denken over diverse kanten van het paard houden in NL. Er kan nog een hoop verbeterd worden. Mijn eigen paard is toevallig een dier wat een enorme behoefte heeft aan buiten zijn, aan bewegingsvrijheid en aan sociaal contact. Daarom hou ik hem zoals ik hem nu hou, juist omdat ik goed naar hem kijk. Dat valt hier op bokt in het hokje 'natural', mede omdat ik hem ook nog eens natuurlijk laat bekappen en aan NH doe. Ik zou zeggen, lees mijn posts eens en kom eens kijken naar mijn paard, voordat je me aanvalt.

Ik val helemaal niemand aan, ik zeg alleen dat je ze nooit helemaal "natuurlijk" kunt houden en dat er altijd dingen door "ons" gedaan worden die niet helemaal natuurlijk zijn maar wat het paard helemaal niet schaad. Ik vind rijden en dekens helemaal niet iets negatiefs als je rekening houdt met je paard.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 10:39

mariellede schreef:
Ik val helemaal niemand aan, ik zeg alleen dat je ze nooit helemaal "natuurlijk" kunt houden en dat er altijd dingen door "ons" gedaan worden die niet helemaal natuurlijk zijn maar wat het paard helemaal niet schaad. Ik vind rijden en dekens helemaal niet iets negatiefs als je rekening houdt met je paard.

Heb ik dan gezegd dat je paarden helemaal natuurlijk kunt houden of dat ik mijn paard 100% natuurlijk hou? Clown
Nee dus.
Ik heb alleen maar gezegd dat ik mijn paard zo natuurlijk mogelijk hou. Die zin heb je zelfs nog gequote. Knipoog

Nou ja, jammer dat als je zegt dat je je paard een zo'n natuurlijk mogelijk leven gunt, daar elke dag je best voor doet, je zo vaak verkeerd begrepen wordt. Echt vermoeiend, maar ja, gelukkig weet ik zelf wel beter.
We gaan, dochterlief is het internetten van mama zat en gelijk heeft ze. Haha!

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 10:45

Jammer dat iedereen zich hier direct persoonlijk aangesproken voelt.. Het gaat om de PVDD en hun visie op de paardenhouderij, niet of iemand hier zijn paard wel goed houdt. Ik denk dat iedereen zijn uiterste best doet het paard goed te houden, al zijn er verschillende meningen over 'goed'.

Dus wat vind je van de uitspraken van Thieme en hoe zie je dit gerealiseerd?

jodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 11:12

Ik zou zeggen tegen de PvdD dat ze maar even al het grond moeten opkopen waar nieuwbouw woningen komen (waar waaronder kleine boeren zijn uitgekocht) en dat daar alle paardjes lekker kunnen rondrennen.

Verward Zouden ze bij de PvdD ook paardrijden???? of is dat ook al mishandeling.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 11:15

Bij bijlezen zie ik alweer diverse persoonlijke aanvallen, dus in overeenstemming met mijn eerdere modopmerking :

Maya schreef:
Moderatoropmerking:
Een (nog) vriendelijk verzoek om op normale wijze te gaan discussiëren. Dus respectvol en onderbouwd naar elkaar. Lukraak beweringen gaan roepen (heeft geeneens een eigen paard) denigrerende reacties (Tralala land, velletje in een grot) zijn absoluut niet de bedoeling. Ik begrijp dat dit onderwerp een heet hangijzer is om over te discussiëren, maar dat kan ook zeker op normale wijze. Dit is jullie laatste kans op dat te bewijzen. Vallen er weer vervelende posts op, dan komt er gewoon een slotje en volgen er wellicht maatregelen.

Hier een slotje.