geslachtsdeel wassen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

poes

Re: geslachtsdeel wassen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 01:13

Hier is ooit een lang topic over geweest, blijkbaar kunnen er ophopingen ontstaan in de koker ter grootte van een tennisbal...

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 01:35

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 07:53

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 09:54

soes_01234 schreef:
Ik heb altijd ruinen gehad,en er nog nooit wat aangedaan, de natuur regelt dit wel, in het wild leven immers ook genoeg hengsten die ook jarenlang niet dekken, dit omdat alleen de sterkste hengst van de kudde mag dekken.

Inderdaad de natuur regelt dit wel: dan loopt er een hengst rond met een fikse ontsteking aan zijn leut en wordt hij gepakt door één of ander roofdier of zo. Verder komen wilde paarden nog wel eens in dieper water, waardoor de boel wat schoon kan spoelen. En het ene paard is nou eenmaal schoner als het andere, je kunt geluk hebben als het "vanzelf" schoonblijft, maar als het mis gaat heb je een probleem.

karabel schreef:
De meeste paarden laten het ook niet toe.

Dat is een kwestie van opvoeden. De meeste eigenaren hebben er gewoon geen zin in, die ene keer dat ze er een vinger naar uitsteken kijkt het paard een beetje dreigend en trekken ze de vinger terug. Maar owee als er een keer iets is en je er bij MOET komen, dan heb je dus opeens wel een probleem.
Gewoon oefenen dat je overal aan mag komen hoort bij de opvoeding van je paard.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 09:56

Dat is niet altijd een kwestie van opvoeding, mijn oudste is nu 6 en wil het eignelijk nog steeds niet hebben, nou heeft hij niks te willen maar leuk is anders als er steeds hoefjes om je oren vliegen

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 10:17

karoliena schreef:
Dat is niet altijd een kwestie van opvoeding, mijn oudste is nu 6 en wil het eignelijk nog steeds niet hebben, nou heeft hij niks te willen maar leuk is anders als er steeds hoefjes om je oren vliegen

Dan vloog er toch ook iets om zijn oren.
Het zijn natuurlijk wel gevoelige delen, dus enige gepaste voorzichtigheid kan geen kwaad, maar dan moet het paard verder ook niet zeuren......

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 10:29

Ik heb alleen de artikels gequote, geen idee of het waar is. Dat van die bean vind je wel op veel sites terug dus dat is wel waar denk ik. Maar omdat er nu uit te gaan prutsen...

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 10:48

Naaltje schreef:
poes schreef:
Een andere site beweert zelfs dat het geluid dat je bij dravende ruinen vaak hoort net veroorzaakt wordt door een vieze koker.

zijn daar ook echt bewijzen voor dat dat zo is? Of is dat door 1 ''site'' beweerd?

Het geluid van dravende ruinen is gewoon een vacuum trekken in de koker, heeft niets met schoon of vies te maken. Al moet ik zeggen dat ik niet persoonlijk gecontroleerd heb of die kokers nou schoon waren of niet Tong uitsteken

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 11:45

ikke: Ook al geef je hem flink op zn lazer en doe je het heel verzochtig nog steeds vind hij het alles behalve fijn

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 12:25

karoliena schreef:
ikke: Ook al geef je hem flink op zn lazer en doe je het heel verzochtig nog steeds vind hij het alles behalve fijn

Niet fijn vinden is bij mij niet hetzelfde als om de oren vliegende hoeven. Hij mag best aangeven dat het onaangenaam is, maar z'n pootjes en z'n tandjes houdt ie bij zich, zo niet.... Whoosh! Whoosh!

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 13:01

Ja nou geloof mij ik pik het echt niet als hij uithaalt maar toch na zoveel jaar doet hij het nog steeds, dus goede opvoeding of niet, dat wil niet zeggen dat het uiteindelijk makkelijk te doen is

marjolein__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 13:41

vind het trouwens geen stomme vraag, want ik wilde dat eigenlijk ook wel eens weten Lachen

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 15:24

Het is geen stomme vraag maar het moet wel schoongemaakt worden. Zelf heb ik een merrie daar moet ook natuurlijk het e.a aan schoongemaakt worden. Dus jah je ontkomt er niet aan om de geslachtsdelen niet schoon te maken. En mensen die geen verstand van paarden hebben zullen het allemaal wel raar vinden maar over het algemeen zullen ze het op stallen echt wel begrijpen hoor. Maken ze der grapjes over? gewoon niet over na denken het is altijd beter dan dat je paard met een ontsteking rond loopt. Verdere wastips zijn al gegeven Lachen zelf zou ik het alleen doen met warm water en niet met zeep etc

bliksempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 15:25

Mijn pony heeft er dus last van! ik heb hem vaak schoongemaakt maare... ! hij blijft 'ontstoken' wat is nou écht goed om het te wassen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 15:30

een emmer lauw water en een scheut citopogeen en een spons misschien te duur voor sommige onder ons maar werkt het best
het word ook aangeraden om te doen (mits de koker niet ontstoken is )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 15:31

Betreft schoonmaken als ie er uit hangt zo snel als je kan zo veel mogelijk vellen eraf trekken nooit de slang erin stoppen er zitten holle ruimtes in de koker . en citogogeen trekt er zeg maar in

loveseben

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 17:43

dowie schreef:
Betreft schoonmaken als ie er uit hangt zo snel als je kan zo veel mogelijk vellen eraf trekken nooit de slang erin stoppen er zitten holle ruimtes in de koker . en citogogeen trekt er zeg maar in

ik heb juist gehoord dat je geen velletjes moet trekken
als ze goed vast zitten dan trek je de huid kapot en dan kan het zeker gaan ontsteken
je kan het beter los weken denk ik

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 22:40

Bij mijn merrie worden ook soms wel de strontresten die aan de zijkant zitten weggehaald hoor. Haha!

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 22:48

Ik doe het ook regelmatig, meneer vind het ook niet erg Bloos perv (maar ik doe het als niemand kijkt Nagelbijten / Gniffelen) een keer werd ik 'betrapt' door een klein meisje, nou je had haar hoofd moeten zien...
Ehm, ik doe het wel, met de hand, als niemand kijkt. Nagelbijten / Gniffelen

marjolein__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 07:28

ja het is best een raar gezicht natuurlijk als iemand het ziet, maar als het goed is voor je paardje......Lachen

kionaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 17:12

ik maak het van mij ruin altijd (bijna altijd)
gewoon met water schoon !!! wat andres gaat het ontsteken en daar heb ik geen zin in en mijn ruin ook niet Tong uitsteken!!!

Dakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 05:11

waar ik het nou het handigste om mee te wassen?
betadineshampoo?

of een of andere middel bij een paardewinkel weg.

best wel gek heb altijd het idee gehad om de boel onder schoon te maken, maar echt niemand die ik kende deed het en ik had ook echt geen idee waar mee..
en dan loop je al jaren tussen de paarden rond....

zappa_sweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 07:36

jaa, ik was het ook 1x per maand ongeveer.
dat moet je echt doen !!
want het kan gaan ontsteken.
ik gebruik het middeltje, cytopogeen.
werkt super !!
succes ermee Knipoog

xxxxxxx

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 07:43

MIjn ruin,is nogl vies opzich zelf vind ik, of dat werkelijk zo is,in verhouding tot andere ruinen,geen idee.

Ik zag het eens iemand doen op een vorige stal,en ik had echt zoiets van JAK!

maar met uitleg,en even voordoen ben ik het ook gaan doen.

Na het rijden hangt hij hem even uit, maar trekt hem gauw in,als hij ziet dat ik er maar naar durf te kijken.
Dus geen tijd om handschoentjes te pakken.
Slurf vastpakken, 3 x er langs heen roetjsen (mensen denken meteen dat je je paard af staat te trekken) maar dan is het ook schoon en klaar,
de koker vanbinnen doe ik eens in de mand op de wasplaats, slang erin,en ondertussen lekker pulken.
over de geur valt niet te twisten, das smerig!

lindenhofje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 07:57

Ik ga zeker een paar tips uitproberen. Pling
Ik heb een hele viezerik, zelfs zijn achterbenen zitten onder de vieze stinkende smurrie (dat ruikt nou niet bepaald fris). Wanneer ik 's ochtens bij de stal kom, hangt er nog stro uit Bloos . Ik moet bijna iedere week z'n zakie wassen.
Mijn andere ruintje ( 16 jaar) heeft hem nog nooit smerig gehad.