Paarden dansend in modderpoel van nog geen 100 m2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Norway_girl

Re: Paarden dansend in modderpoel van nog geen 100 m2!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-07 15:48

Vrouwtje hier in Noorwegen had haar paarden op een modderland gezet. Vond ze na een uur dat dier met een gebroke been in het land. Moest wel afgemaakte worden! En nee het was geen stijl land, maar vlak Knipoog

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 15:49

Tsja, ongelukken kunnen overal gebeuren...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 15:50

Even off topic Titsia, maar wat krijgt jouw paard dan te eten, als hij niet tegen ruwvoer kan?

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-07 15:51

Wendy schreef:
Tsja, ongelukken kunnen overal gebeuren...

Maar op een land vol modder loop je gewoon extra risico. En er kunnen idd overal ongeluken gebeuren, maar ik vind jouw reactie een beetje bot. Sorry hoor....

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 15:54

Norway_girl schreef:
Maar op een land vol modder loop je gewoon extra risico. En er kunnen idd overal ongeluken gebeuren, maar ik vind jouw reactie een beetje bot. Sorry hoor....

Wat is hier nou weer bot aan?
Moeten we onze paarden nou maar niet meer buiten zetten omdat er 1 paard is verongelukt wat jij waarschijnlijk niet eens hebt gekend, maar alleen van horen zeggen hebt?
Paarden zijn nu eenmaal levende dieren en daar kunnen ongelukken mee gebeuren. Hartstikke sneu, maar zo werkt dat gewoon.
En wat nou extra risico. Ja, als je paard niet aan buitenstaan gewend is. Dan gaat hij tekeer als hij een keer naar buiten mag. Dat is volgens mij pas extra risico...
Je kunt het wel meteen op het weiland gooien, maar een verhaal als dit zegt helemaal niks zonder context.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 16:01

wendy, ik denk dat Norway dat absoluut niet bedoeld
Dus ik denk dat je een erg overtrokken reactie plaatst

ik zie namelijk in haar tekst het woord modderland staan

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 16:04

JoviBan je hebt een uitgebreide pb Knipoog

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 16:06

Dat staat er ook, maar ik zie geen context... was het paard er aan gewend, stond het op ijzers, stond het met andere paarden of alleen? Etc. Dat is context.
Een woordje is geen context en al helemaal geen reden om te concluderen dat een modderland een extra risico is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 16:08

Een modderland geeft wel extra risico's
Niet als de hoefjes in de modder staan
Maar zoals eerder geplaatste foto's tot halverwege het onderbeen geven zeker weten risico

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-07 16:23

runningkawa schreef:
Een modderland geeft wel extra risico's
Niet als de hoefjes in de modder staan
Maar zoals eerder geplaatste foto's tot halverwege het onderbeen geven zeker weten risico

Ja idd. En dát bedoel ik!
En wat jij doet Wendy moet jij lekker weten meid! Maar mijn paard hoeft niet tot zijn beentjes in de blub te staan! En dat paard heb ik wél gekend, dus trek niet zo snel conclusies a.u.b! En ook paarden die gewend zijn aan modderland kunnen even snel hun benen breken. Dus wat dat betreft....

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 16:26

Norway_girl schreef:
En wat jij doet Wendy moet jij lekker weten meid! Maar mijn paard hoeft niet tot zijn beentjes in de blub te staan! En dat paard heb ik wél gekend, dus trek niet zo snel conclusies a.u.b! En ook paarden die gewend zijn aan modderland kunnen even snel hun benen breken. Dus wat dat betreft....

Wie trekt er hier nu snel conclusies? Slapen

jv123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 16:30

Een beetje blub kan naar mijn mening best. Mits het paards weerstand goed genoeg is om dingen zoals mok ed te weerstaan. Blub die zo erg is dat het paard er moeite voor moet doen om zn been er weer uit te krijgen is niet goed.
Scheelt trouwens ook of ze ijzers onder hebben, met ijzers glijden ze ook nog eens door de blub.
Mijn paarden staan ook enkelhoog in de modder, met betonplaat zodat ze af en toe op kunnen drogen en krijgen ruwvoer. Het weiland waar gras staat komen ze een aantal keren per week op als het redelijk droog is.

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-07 16:32

Wendy schreef:
Norway_girl schreef:

Wie trekt er hier nu snel conclusies? Slapen

Nou sorry hoor, maar er wordt gezegd dat RK en ik zo snel conclussies trekken, maar die andere niet dan? jemig zeg....ik geef een bericht over een paard wat zijn been breekt op een MODDRLAND! en jij zeg een botte en ononderbouwde reactie neer als "tja ongelukken kunnen overal gebeuren" dat vind ik bot ja Haha!

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 20:17

Mijn pony staat ook lekker 8 uur op de dag tot aan zijn kogels in de blubber te ploeteren als het droog is overdag..So what? Het is aan haflinger die je geen groter plezier doet! Wij hebben hier kleigrond, wil je mij uitleggen hoe ik die wei goed hou? Tegen de pony zeggen dat hij niet mag rennen, omdat ie dr anders een modderzooi van maakt? En in het voorjaar staat hij ook op een stuk van 10 bij 8m, ze mag geen gras eten..Ze zouden eens moeten durven om de dierenbescherming te bellen oid. Kom hier maar eens kijken en leg ons maar eens uit hoe we het water van de weilanden af moeten krijgen..Maar niet elk paard wat in de modder staat heeft het slecht..

Wie komt er samen met mij dit weiland met een emmertje waterloos maken?

Idd het weiland naast waar mijn pony staat..Dit is een land waarop het hele jaar paarden gelopen hebben, het land is altijd goed geweest, tot de laatste 2 stormen..Nu heeft deze man bij ons in de omgeving nog 6 goede landen liggen waar zijn paarden nu lopen..Mar dit zou je enigste land maar zijn, terwijl je paarden normaal 24/7 buitenstaan..

Afbeelding
Ter verduidelijking, dit is zeg maar 1/2 van de wei, en de rest ziet er ook zo uit...Leuk hé die kleigrond..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 22:09

Ze kunnen van zee land maken....
Dat het niet goedkoop zal zijn, is wat anders....

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 22:21

Tsja, wie bekostigd dat? Niet iedereen heeft een vette volle bankrekening..Deze eigenaar van dit weiland zal het weinig uitmaken dat het zo blank staat..Maar voor de hobbymatige recreatieve ruiter, zal het een heel duur grapje worden, dit uit te laten graven door drainage en opnieuw in te zaaien enz..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 22:24

Tja..voor iedereen kost dat veel geld en iedereen moet er voor werken
Althans, bij mij is de loterij ook nog niet gevallen Lachen
En dat dikke loon wil in de tuinbouw zonder studie ook niet echt Verdrietig Haha!

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 22:32

Nee, maar het was gewoon een opmerking, ik snap dat t niet normaal is dat paarden in een modderpoel staan..Maa ik vind dat mensen nogal te snel zeggen dat het zielig is..Ik moet de mijne aan het einde van de dag, als het donker word, ook aan zn manen naar binnen sleuren..Het liefste loopt ie de hele da buiten te blubberen..Maar in sommige gevallen vind ik wel dat je gelijk hebt Lachen

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-07 22:47

WOW haffielover das een echte zee zeg..Woon je in Noord Holland ofzo? Ik woonde voorheen ook op kleigrond en weet maar al te best hoe erg dat is idd. Gaat zo een maand over voor het weer goed is en dan nog is het vies. dat houd je je. Maar heeft jou paard geen mok? Kan me vvorstellen dat het niet bevordelijk is voor de benen......

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 13:19

Norway_girl schreef:
WOW haffielover das een echte zee zeg..Woon je in Noord Holland ofzo? Ik woonde voorheen ook op kleigrond en weet maar al te best hoe erg dat is idd. Gaat zo een maand over voor het weer goed is en dan nog is het vies. dat houd je je. Maar heeft jou paard geen mok? Kan me vvorstellen dat het niet bevordelijk is voor de benen......

Ik woon in Klundert (Noord-Brabant), en dan in Noordschans, dat ligt tegen het Hollands Diep. We hebben hier alleen maar kleigrond. Ik heb geluk dat ik een Haflinger heb die niet snel ziek oid, en de benen elke dag netjes schoongespoten worden en afgedroogt. Mijn pony staat niet in deze zee van water, maar zij staat op een weiland hiernaast. Maar je kunt hier de grond niet goed houden, paarden trappen het gras letterlijk de klein in..Zand storten oid heeft ook geen nut, want dat trappen ze de grond, stenen lopen ze helemaal scheef, of je zou ze heeeel strak moeten straten, maar dat kan ik niet zelf..Ook staat mijn pony niet bij ons thuis aan huis..En als ze de hele dag op stenen staan, kan ze ook niet lekker in de blubber rollen enzo, en dat wil ik toch wel graag hebben, want dat vind het beestje geweldig!

Op deze wei staan ook al een tijd GEEN paarden meer, omdat de shetlanders bijna moesten zwemmen om aan de overkant te komen. Maar deze wei ligt er inmiddels al een maand of 3 zo bij...

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-07 14:38

Zlefs al zou je het bestraten, dan verzakt dat ook joh Knipoog Spreek uit ervaring.

Ddees

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 15:52

runningkawa schreef:
Tja..voor iedereen kost dat veel geld en iedereen moet er voor werken
Althans, bij mij is de loterij ook nog niet gevallen Lachen
En dat dikke loon wil in de tuinbouw zonder studie ook niet echt Verdrietig Haha!

Zoals jij het hier laat blijken, moet iedereen een goed gedraineerde paddock aanleggen en wanneer je dat niet kunt betalen moet je je paard maar verkopen. sorry, maar dat vind ik dus echt overdreven. Mijn paarden zijn heel belangrijk voor me, maar ik ga er echt niet voor krom liggen. Ze hebben het goed, ook al staan ze soms een beetje in de blubber en kan ik het me niet veroorloven om alles te draineren (wat trouwens ook geen nut heeft aan de uiterwaarde van de Maas).

Als je inderdaad zeker weet dat de paarden 24 uur per dag op een heel klein perceel staan te dansen in de blubber, vind ik dat ook niet goed. Maar meestal wordt er van alles geroepen en blijkt de eigenaar wel degelijk voor zijn dieren te zorgen.

Mijn vriendin kreeg laatst ook de dierenbescherming op bezoek, omdat een voorbijganger het toch zo'n zielige paardjes vond . 1 paardje van mijn vriendin heeft het syndroom van down en is erg mager. Hij krijgt ontzettend veel voer, maar hij wordt er gewoon niet dikker van. De andere twee zien er heel goed uit. Ze had bewijs van de dierenarts nodig om de dierenbescherming tegen te houden, dat ze haar paardje niet meenamen. Bedankt voor die snelle conclusie voorbijganger!!!

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 15:56

Ik vind t geen probleem, iedereen moet het zelf weten en zolang ze genoeg eten en water hebben is er niets aan de hand lijkt me. Een paard of pony met dikke wintervacht kan gemakkelijk buiten lopen.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 16:19

Norway_girl schreef:
WOW haffielover das een echte zee zeg..Woon je in Noord Holland ofzo?

Naast de buitenbak bij het andere paard wat ik rij ligt een losgooipaddock die er precies zo uitziet, maar dan niet met kleigrond maar op zand. En dat is provincie Antwerpen Lachen
Worden geen paarden meer in losgezet nu maar er staan paarden bokkend en springend op stal inmiddels, die willen er uit!

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-07 16:21

Urielle schreef:
Norway_girl schreef:
WOW haffielover das een echte zee zeg..Woon je in Noord Holland ofzo?

Naast de buitenbak bij het andere paard wat ik rij ligt een losgooipaddock die er precies zo uitziet, maar dan niet met kleigrond maar op zand. En dat is provincie Antwerpen Lachen
Worden geen paarden meer in losgezet nu maar er staan paarden bokkend en springend op stal inmiddels, die willen er uit!

Paarden horen ook buiten Knipoog