Snor/tastharen knippen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

superwoman

Re: Snor/tastharen knippen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 08:39

Op een hond of kat ga je toch ook niet zitten? Haha!

smiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 08:51

een kat of hond is een huisdier, die gaan niet voor de mooi, maar omdat je ze lief/leuk vind om in huis te hebben.
maar met een paard ga je naar een wedstrijd en dan wil je toch dat de jury een mooi beeld krijgt van jou en je paard, en ja dat is tegenwoordig zo kaal mogelijk Clown

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 11:14

Mea schreef:
Ik knip de haren niet weg, bij een kat of hond knip je ze er toch ook niet af???

Bij showkatten gaan ook soms de haren uit de oren dacht ik.

Smystique

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 11:16

Ik heb anders wel eens de snorharen van de kat weggeknipt hoor, maar toen was ik 5 ofzo Haha!

Mucchio

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 11:30

Ach ik zie die tastharen nauwelijk Tong uitsteken
Als er een uitsteekt met een lange pluk knip ik die bij maar bij mij blijven ze altijd lang.
Ik bedoel maar je gaat de tastharen van een kat toch ook niet knippen want die heeft ze net zo hard nodig als je paard toch ?

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 11:31

Kom op zeg, dat kan je dus echt neit vergelijken, een kat mist de haren echt een paard niet, tenminsten ik heb er nog nooit een meegemaakt die het mistte

LK_2312

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 11:35

ik knip ze niet.. vind het zielig, ze laten mijn ogen ook wel in mijn hoofd zitten..

Six

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 11:40

Ik haal er soms een klein stukje van af..
Maar nóoit heel kort, of helemaal.

Smystique

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 12:06

Citaat:
ze laten mijn ogen ook wel in mijn hoofd zitten..

het ging over tastharen hé? Niet over ogen

VeerenAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 12:25

smiek schreef:
een kat of hond is een huisdier, die gaan niet voor de mooi, maar omdat je ze lief/leuk vind om in huis te hebben.
maar met een paard ga je naar een wedstrijd en dan wil je toch dat de jury een mooi beeld krijgt van jou en je paard, en ja dat is tegenwoordig zo kaal mogelijk Clown

Maar ik dacht dat de jury van een afstand helemaal niet kan zien of een paard zijn tastharen nog heeft?

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 18:33

VeerenAshley schreef:
smiek schreef:

Maar ik dacht dat de jury van een afstand helemaal niet kan zien of een paard zijn tastharen nog heeft?

geloof me meid, er is GEEN 1 jury lid die hier op let, en mocht er dan wel eentje rondlopen die hier over valt dan is dit geen goed jury-lid!!

VeerenAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 19:51

sherif schreef:
VeerenAshley schreef:

geloof me meid, er is GEEN 1 jury lid die hier op let, en mocht er dan wel eentje rondlopen die hier over valt dan is dit geen goed jury-lid!!

Was ook ironisch bedoeld Knipoog . Lijkt mij ook zot als juryleden wél daarop gaan letten, waar gaat dressuur dan nog over?

Cleo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 10:11

knip ze wel een stukje af maar niet helemaal.. de baardharen ook en bij de oren ook verder laat ik het zoals het is

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 10:41

Ik heb er de afgelopen tijd eens op gelet. De vorige eigenaresse had ze wel afgeknipt bij Vjesta (geen kwaad woord over haar, ze is geweldig geweest voor dat paard). Heb heb ze laten groeien. Wat ik ook merkt, als Vjesta me wil knuffelen gaat ze eerst even met d'r voelsprieten over m'n gezicht, en dan pas drukt ze haar neus er tegenaan... Ze gebruikt ze dus wel echt...

Keukenkast

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 10:44

Smystique schreef:
Ik heb anders wel eens de snorharen van de kat weggeknipt hoor, maar toen was ik 5 ofzo Haha!

Ja Haha, hier nog één!!

De haren in de oren/baard/sokjes/benen haal ik altijd weg, tastharen laat ik tot 1 á 2 CM zitten..