Rij jij altijd met beenbescherming?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Liselot

Re: Rij jij altijd met beenbescherming?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 10:04

ik rij lang niet altijd mer beenbescherming. ze moet ook gewoon leren om op haar eigen benen te lopen, dat moet ze in de proef immers ook!
als ik voor haar moeilijke of nieuwe dingen ga doen zet ik haar wel 4kant in de bandages en voor springschoenen. als het blubberig is komt ze in de eskadron allround en springschoenen.

somokkele

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 10:21

runningkawa schreef:
Chatelaine
Thanks
Bekend fenoneem op bokt, als je mensen aanspreekt met een andere mening en met argumenten ben je agressief en betweter enz.
Ik zie dat ook gebeuren bij andere mensen, toevallig gisteren op TAO nog.
Iemand plaatst fijne argumenten en is ineens de pispaal, boven mensen die wat onwaarheden tikken?

Marlies, ik weet ook niet hoe mensen aan die schuurplekken komen
Nooit last van zandschuringen enz.

En dan nog, kun je beetje een schuurplekje hebben van zand, dan de pees aan gort

Maar hoe zet je je paarden dan op de wei?? Ook met volledige bescherming?? Overigens interesse, geen aanval

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 10:22

Ik rij altijd ben beenbeschermers.
Heb sinds kort van die 3in1 beschermers, voor voor en achter. Dus daar rij ik meestal mee. En ook met springschoenen Ja

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 10:35

Op de wei komt mijn paard wel zonder bescherming.
Maar als ik hem met een vriendje laat spelen in de bak krijgt ie wel beschermers om. Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 10:45

Ik rijd nooit met bescherming, niet dressuur en ook niet buiten. In de wei lopen ze ook zonder. Alleen springles voor een paar peesbeschermers.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 10:48

nee ik rij niet altijd met beenbescherming, als het nattig is wel, dan moet ik ook een stuk door het land, en vaak een stuk door de berm, dan heb ik meestal heb ik voor pijpkousen om, achter niets.

edit: foutje
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-02-07 10:56, in het totaal 1 keer bewerkt

elinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 10:56

Ik eigenlijk bijna nooit Bloos Wel als ik ga springen of buitenritten Knipoog

sophiedong

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 11:00

hoi, ik rij altijd met beenbescherming. Peesbeschermers of bandages.

groetjes angela

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 11:01

Ja het liefst rijd ik altijd met beenbescherming Knipoog
Ik rijd dan vaak met leren/plastic peesbeschermers en strijklappen. En soms een bandage omdat ik dan een setje heb, maar ik rijd liever met peesjes Knipoog
Waarom? Omdat ik dat veiliger vind. Mijn paard kan af en toe iéts te fanatiek zijn en dan gaan die beentjes aardig te keer. En mijn lerares raad het aan! Ik gebruik het dus altijd, ook met dressuur Knipoog

*edit* Niet in de wei of in stal Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 11:30

@somokkele
Ik zet ze er zonder in.
Ze staan bij mij de hele dag buiten en dan vind ik dat ze het te lang om hebben.
Verder is er dan geen ruiter die eens achter de beweging zit en zo het paard hindert in de vrije beweging.

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 11:36

Met rijden/longeren en als ze los staat in de bak (dit omdat madam niet rustig stil kan staan) rondom in de beschermers Haha! Bloos

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 11:36

En daarbij vind ik persoonlijk dat op het moment dat je er op zit met rijden je dingen van je paard vraagt die hij zelf niet in de wei gaat doen.Met daarbij ook nog idd dat je achter de beweging kan zitten en paard dan hindert.Iig ik zie mijn paard geen moeilijke oefeningen doen in de wei Clown.Terwijl wanneer we dat met rijden doet zij zich soms toch echt aan tikt.Lachen

* Edit ging dus over bescherming in de wei Knipoog *

Nicky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 11:39

Ik rijd met mijn haf eigenlijk nooit met beenbescherming, vind ik niet nodig. Wil het hooguit misschien eens omdoen als we in een setje rijden of als we gaan springen. Met mijn (ex) verzorgpony moest ik wel altijd met beenbescherming rijden (buitenritten en dressuur) ivm. een beenblessure.

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 11:42

Ik rijd over het algemeen wel met beenbescherming, maar lang niet altijd. Op wedstrijden mag jet niet, als het erg warm is lijkt het me niet helemaal bevordelijk voor de benen.
Ik rijd met peesbeschermers, springschoenen, strijklappen of 3 in 1 beschermers, maar zelden met bandages.

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 11:48

Ik rij bijna altijd zonder want mijn verzorgpaard heeft geen peesjes o.i.d. Als ik wat fanatieker ga rijden of longeren bandageer ik hem vierkant maar dat is toch altijd best wel veel werk.
Het is de bedoeling dat ik binnenkort met hem ga lessen en hem dus wat harder aan het werk zet, nu heb ik met de eigenaren afgesproken dat ik beenbescherming voor hem zou aanschaffen. Hij heeft vrij brede benen en ze zeiden dat peesjes dus niet passen. Kan ik dan beter 3in1's kopen of toch gewoon grote peesjes zoeken? Ik wil ook met hem gaan springen dus vandaar dat peesjes mij fijner leken...

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 11:48

In de wei/los/longeren/traningsmolen/overstraat/trailer... enz enz heeft ze altijd beenbescherming onder.

In de wei/los/longeren ook met springschoenen omdat zij nogal snel haar ijzer eraf trapt.

Ze heeft echt altijd wat om!

In de trailer bandages en transportbeschermers.

somokkele

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 11:50

runningkawa schreef:
@somokkele
Ik zet ze er zonder in.
Ze staan bij mij de hele dag buiten en dan vind ik dat ze het te lang om hebben.
Verder is er dan geen ruiter die eens achter de beweging zit en zo het paard hindert in de vrije beweging.

Hier staan ze ook de hele dag buiten..... Maar gekke sprongen maken doen ze veel meer in de wei als buiten. Het risico dat ze een pees raken vind ik in de wei groter als onder het zadel. Ze vliegen met zijn allen van de ene naar de andere kant. En moet zeggen dat mijn paard met rijden nog nooit wat gehad heeft (sinds hij door een goede smid bekapt wordt trouwens hoor, daarvoor ook met bescherming), maar dat hij zichzelf in de wei aardig kapot kan trappen af en toe. Tot een lichte (achteraf gezien) peesblessure aan toe.

edit : Veel meer in de wei als onder het zadel Knipoog

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 11:53

bij mij heeft hij in de wi altijd bescherming op ook springschoenen.op de trsiler ook bandages en transport beschermers.
maar ik neem aan dat iedereen die zjn paard vervoert hem bescherming opdoen.

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 12:30

Hoi, mijn paard heeft met rijden, in de stapmolen, met wandelen en als hij los gegooid wordt altijd voor peesbeschermers om. Knipoog Dit aangezien hij vorig jaar een lichte beschadiging aan zijn sesambeentje (héél gevoelig botje naast de pees) heeft gehad, en met beenbescherming zijn z'n benen toch wat beter beschermd. Nadeeltje is wel die dingen gauw onder het zand zitten, dan worden ze gauw lelijk... Maarja, veiligheid staat voorop !!! Pling Heel veel beterschap voor je paardje.... Ach gut

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 12:32

Ik weet dat het in de wei ook kan gebeuren
Zou ik een paard maar een uurtje buiten zetten zou ik het ook doen.
Vaak zij ze dan nog wat gekker en je hebt ze niet te lang aan.
Maar 8 uur of langer bescherming aan vind ik dan niet oke. Voor mij is dat ook de enige reden het niet te doen, de tijd.
En omdat ze dan met gekke dingen toch vrij bewegen en nergens belemmerd worden hoop ik maar dat het goed gaat

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 12:40

heel lang peesbeschermers om doen in de wei(als paarden dus meerdere uren per dag buiten staan),is ook niet alles,ze hebben dat eens op een pensionstal bij mij paard gedaan,gevolg was door de warmte broei onder de beschermers,wonden, die heeft nu dus van die witte plekken.

dus in de wei krijgen ze hier geen bescherming om,nu lopen ze hier elke dag buiten,dus echt zo heel erg gek doen ze niet meer.. Lachen

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 13:26

Toen mijn paard net in Noorwegen, dachtik er weis aan te doen om mijn paard peesbescherming om te doen in de wei. (stond halve dag buiten) Dat heb ik een halfjaar volgehouden, totdat ik witte plekjes op de benen waarnam. Ik vermoede dat het van de peesbescherming kwam en dat klopte. Het werd alleen maar erger naarmate ik de bescherming toch maar ff omliet zitten. Nu heeft mijn paard om beide benen afschuwelijke lelijke witte haar dotten op zijn benen. De dierenarts heeft er naar gekeken en zei dat het idd door de bescherming kwam en dat het nooit meer weggaat.
Toch heb ik er achteraf geen spijt van. Waarom niet? Omdat ik het risico niet wilde lopen dat mijn paard zijn benen zou bezeren op de steen grond en het schuine land. Ik heb liever die witte dotten dan een paard met verkl*te benen. Hij heeft al verhoogd risico door de hoefkatrolontsteking die hij heeft.
Nu staat hij zonder iets op het land, omdat hij nu zijn omgeving kent en rustig aan doet Knipoog Ik kan dus héél goed snappen waarom een aantal mensen beenbescherming in het land omdoen Knipoog

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 14:10

Tegen die witte plekke kan je heel gemakkelijk wat doen!

Zodra je ziet dat er een beetje haar weg is op de benen (dus een soort schaafplekje) moet je er Calendula Creme op smeren! Dan krijg je (ongeveer) dezelfde kleur haren terug ipv witte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 14:11

Maar dan moet je wel gezien hebben dat er wat haren missen Lachen
Gelukig heb ik in ruim 20 jaar peesbeschermer gebruik nog geen last van witte plekjes gehad Lachen
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-02-07 14:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 14:12

Maar das toch wel een erg goede tip. Ja
Zal het onthouden, mocht het ooit nodig zijn.