Dierenbescherming op bezoek!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_rosita_

Re: Dierenbescherming op bezoek!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 22:18

runningkawa schreef:
Daar geloof ik gewoon niets van
De db al fjord wel kunnen spellen...

en dat was dus de reden dat ik er een opmerking over maakte Pling ... mag hopen dat de dierenbescherming niet blij is met mensen die onder de naam 'wij als dierenbescherming' posten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 22:19

Maar zijn naam doet gewoon anders vermoeden

nd423

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 22:27

Ik kan me best voorstellen dat wanneer je de situatie ter plekke kent en je leest de verhalen in dit topic dat je de andere kant van het verhaal wilt laten zien. Ja, daar vraag je ook wel om wanneer je andere foto's laat zien dan hoe het daadwerkelijk was.
Gezien de negatieve verhalen over de DB, kan ik mij ook best voorstellen dat zij een ander licht op de zaak willen werpen. Ik denk overigens niet dat de db dit soort foto's zomaar openbaar mag maken (pivacy), maar vind het wel verhelderend.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 22:41

Ik denk dat het per regio erg verschilt. De klachten 'buitenpaarden' worden in beslag genomen, komen beide uit de regio Flevoland.

De 24.7 stalveulen klacht waar niks aan gedaan kon worden, was weer ergens anders.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 22:45

runningkawa schreef:
Als buurman van dat landje kan ik toch ook lid zijn van de DB en zelf foto's maken Lachen

Ik krijg een beetje de kriebels van accounts die zomaar verschijnen en foto's plaatsen. Ik krijg een ernstige dejavu Boos!

Foto's zeggen mij helemaal niets, mijn weiland zag er net zo uit vlak na de stortbui en bij de drinkbak is het ook modderig. Zo te zien er is ook nog land dat niet vertrapt was waar ze gemakkelijk heen konden worden verplaatst.

Het lijkt erop dat de 'aangever' hier de 'verdachte' zwart komt maken en wellicht ligt een persoonlijke vete hieraan ten grondslag. Zoals wel vaker bij topics met foto's van de voor en tegen partij Sigaar wat wel vaker voorkomt op bokt.

De DB zelf zal nóóit foto's plaatsen van paarden....en al zeker niet op bokt hahaha, laat me niet lachen!!! Die hebben wel meer te doen hoor en ze beschikken over hele andere middelen: justitie. Bovendien deze paardjes zijn al verplaatst dus het probleem is opgelost, wat is dan (behalve iemand zwartmaken) dan in vredesnaam nog het doel van het plaatsen van dit soort foto's?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 22:48

Droog landje of niet, ze staan er niet in.
Kan me niet bommen wie ze maakt.

Het veulen wat jij aanhaalt dat 24/7 op stal staat hoort niet,
maar dit ook niet
Iets er tussen in lijkt me beter.
En met een vrachtwagen zand kun je al veel oplossen

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 22:51

Ja alleen het ene doen ze wel wat aan het andere niet.

Ik snap alleen nog steeds niet wat dat account hier komt doen. Ik ga de DB even een mailtje sturen met de link naar die post, eens vragen of het van hen komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 22:52

Volgensmij doen ze regelmatig aan heel veel dingen niets...

Loveable

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 22:54

Ik ben het met RK eens. De laatste foto kan ook echt niet, ze staan daar tot heel hoog in de blubber. Zeker als heel de wei zo is, zonder droge plekken kan dat niet goed zijn. Ik snap best dat mensen daar de db voor bellen en ik vind ook dat er iets aan gedaan moet worden..

dbmember

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 23:00

Moderatoropmerking:
Geen toestemming voor plaatsen materiaal, op verzoek verwijderd //Ellende
Laatst bijgewerkt door Eline op 21-02-07 19:56, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: toestemming voor plaatsen materiaal, op verzoek verwijderd

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 23:02

Laat me niet lachen, de DB slaat wel vaker de plank mis. Daarvoor hebben wij het verhaal van spetter04 niet nodig. Het getuigt alleen van kinderachtigheid dat jullie dit doen. De DB beschikt wel over meer middelen dan een forum als dit.

Ik kan zo twee keiharde voorvallen uitkauwen, maar dat ga ík niet openbaar doen. Daarover heeft de DB destijds al brieven van mij over mogen ontvangen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 23:03

Maar arabesk, vind jij zo staan, zonder droog stuk dan oke?

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 23:05

Loveable schreef:
Ik ben het met RK eens. De laatste foto kan ook echt niet, ze staan daar tot heel hoog in de blubber. Zeker als heel de wei zo is, zonder droge plekken kan dat niet goed zijn. Ik snap best dat mensen daar de db voor bellen en ik vind ook dat er iets aan gedaan moet worden..

Ook al zou het zo zijn dat de paarden er slecht bijstonden. Spetter04 heeft actie ondernomen en de paarden zijn verplaatst.

Daarom is het echt laag bij de grond dat ze hier nu alsnog door het slijk wordt gehaald. Letterlijk.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 23:06

runningkawa schreef:
Maar arabesk, vind jij zo staan, zonder droog stuk dan oke?

nee dat zeg ik ook niet, maar ik vind de handelswijze van de DB als ze werkelijk hier posten op bokt echt te zielig voor woorden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 23:06

Verhuisd door haarzelf, omdat ze vond dat het niet meer kon, of door de waarschuwingen van de db?

Ik vind paarden zo laten staan zielig voor woorden, ook al is het maar voor 1 dag (en je hele wei word zo niet in 1 dag)

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 23:09

.. maar nogmaals, dat geeft de dierenbescherming nog niet het recht om zo triest te reageren hier in dit topic. Met dit soort info horen ze discreet om te gaan.

(Maar ja dat is in het verleden al niet hun sterkste punt gebleken..)
Laatst bijgewerkt door Arabesk op 30-01-07 23:09, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 23:09

de DB slaat inderdaad wel vaker de plank mis........ echter vind ik wel dat je als paardenhouder, en ook al hou je het dier zo natuurlijk mogelijk, er wel voor moet zorgen dat het dier het ergens iets behaagelijk kan hebben, dus dat het paard die behaagelijkheid op kan zoeken.......

shemar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 23:12

Als die foto's op de 22e gemaakt zijn, is het ook niet zo gek dat het er zo uitzag. Dat was binnen een paar uur bekeken, ik had ook een stukje wat er zo uitzag maar dat ligt nu gewoon weer droog. Het was ook extreem nat in korte tijd.

Ik ken het probleem zit zelf op veengrond, dat is ook zo nat. Een vrachtwagen zand lijkt mij een leuke oplossing, ware het niet dat dat niet op mn grond gegooid mag worden van de gemeente net als een schuilstal ook verboden..

Vind het ook wel vreemd dat er ineens foto's van de "dierenbescherming" in dit topic verschijnen, beetje raar.. Ik kan evengoed niet oordelen hoor, weet niet hoe de rest van het land er uit ziet of ze daar nog droog kunnen staan. Ik zou alleen niet willen dat mn fjord het land zo zou vertrappen en er in iedergeval een draadje spannen dat ze er niet meer in konden komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 23:13

Waarom mag de waarheid niet in topic te zien zijn?
Men mag wel zeiken over de db en die moet dat maar pikken?

idd Kiwiko, wat je ook graag wilt met je paard, je paard moet het wel goed hebben.
En dat is hier niet.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 23:14

Schuldig of niet schuldig. De 'verdachte' hoort niet aan een schandpaal genageld te worden, zodat heel bokt met rotte tomaten kan gaan gooien.

Hopelijk zijn we toch wel iets verder dan de Middel-Eeuwen gekomen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 23:15

Als ze zelf netjes was geweest, zou dat ook niet gebueren, simpel
Maar ze gooit zelf met valse info en laat haar paarden zo staan alsof dat netjes is.
nee helaas, geen enkel medelijden mee, niets

simpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 23:17

misschien dat de DB inderdaad niet gerechtigd is om dit zomaar te plaatsen.

Maar is het dan wel eerlijk van Spetter om te zeggen dat het allemaal wel meevalt en dit niet zo blijkt te zijn aan de hand van foto's van iemand?

Het feit blijft dat zij pas op aandringen van de DB haar paarden heeft verplaatst, terwijl ze zelf (vind ik) al veel eerder had moeten inzien dat dit geen goede plek was voor haar paarden.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 23:17

runningkawa schreef:
Waarom mag de waarheid niet in topic te zien zijn?
Men mag wel zeiken over de db en die moet dat maar pikken?

idd Kiwiko, wat je ook graag wilt met je paard, je paard moet het wel goed hebben.
En dat is hier niet.

In NL worden verdachten ook nog altijd met afgekorte achternamen in de krant weergegeven. Ook al is overduidelijk wat ze gedaan hebben.

Ook al ben je een moordenaar je prive gegevens liggen niet zomaar op straat. Ik vind het plaatsen van deze foto's een vorm van schending van de privacy. Dat doet de DB alleen (als het al werkelijk de DB is) om hun eigen straatje schoon te vegen en te laten zien hoe goed ze wel niet zijn.

In het topic 'veulen 24/7 op stal' werd ook geklaagd over de DB, daar komen ze zich ook niet verdedigen, waarom hier dan wel? Ik heb ze uberhaupt nog nooit in een topic gezien, ook niet in heftige discussies die al eerder liepen op bokt, met zaken die veel groter en veel interessanter waren.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 23:18

Arabesk schreef:
Schuldig of niet schuldig. De 'verdachte' hoort niet aan een schandpaal genageld te worden, zodat heel bokt met rotte tomaten kan gaan gooien.

Hopelijk zijn we toch wel iets verder dan de Middel-Eeuwen gekomen....

een verdachte kan alleen aan een schandpaal genageld worden als er een schandpaal is ..............

als iemand niks verkeerd doet dan valt er niks verkeerd over te zeggen.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 23:18

runningkawa schreef:
Als ze zelf netjes was geweest, zou dat ook niet gebueren, simpel
Maar ze gooit zelf met valse info en laat haar paarden zo staan alsof dat netjes is.
nee helaas, geen enkel medelijden mee, niets

Een vragen wat de nationale ombudsman hier van zegt. Zal morgen contact met ze opnemen.

Ook al is iemand schuldig dit kan echt niet. Dan moeten ze maar een gerechtelijke procedure tegen haar starten ofzo, maar dit slaat nergens op.
Laatst bijgewerkt door Arabesk op 30-01-07 23:19, in het totaal 1 keer bewerkt