Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Smystique schreef:En vertel mij maar op welke stal jij dan staat?
Ik kan weinig stallen noemen waar deze mogelijkheid is, zijn er wel een paar maar die staan permanent vol
Jol1 schreef:De meeste boeren hebben een gruwelijke hekel aan paarden op hun land hoor!
_Martine_ schreef:Oke, sorry dat was een beetje bot.
En inderdaad ik draai het om. Dat komt dus daarvan.
Maar ik ziet het gewoon niet terug in de paarden. Als ik het echt realistisch bekijk. Paarden uit de wei, paarden uit een stal.
Ik denk dat het allemaal niet zoveel uitmaakt, maar wat de gewenning van een paard is. Volgens mij (!!) vind een paard gewoonte, regelmaat het allerbelangrijkste.
En nogmaals mijn excuses, ik ging nogal tekeer.
Citaat:Bedoel je tegen mijn of voor iedereen??
Want het weiland huren we bijna gekocht we mogen er alles mee doen!!
Hij heeft alleen de verguningen enzo..
nikki160287 schreef:
Ik vind dit een erg nonchalante uitspraak. Natuurlijk maakt het wel uit! Een paard is niet voor niets een bewegingsdier. De luchtwegen zijn al genoemd.
Verder heb je het hoefmechanisme en het darmstelsel beiden werken het beste door middel van veel beweging. Ook de pezen van een paard worden door rondlopen en grazen op de wei mooi afgehard.
Verder is een paard een sociaal dier en neuzen door tralies is niet genoeg. (Al is dit natuurlijk beter als dichte wanden tussen de paarden, al vind ik beide onacceptabel)
nikki160287 schreef:Mijn paarden staan van 9 tot 4 op de wei, zomers en winters. En ze gaan graag naar buien hoor ook in de winter! Nu staat er niet veel gras meer, maar dan staan ze gewoon te klooien met elkaar. Als het regent of hard waait staan ze met de kont naar de wind.
Tsja dan heeft me paard maar een keer een schrammetje, maar hij staat wel lekker buiten met soortgenoten. Hij heeft elke dag frisse lucht!
nikki160287 schreef:Ze accepteren de situatie. Dat deed ons paard ook, ze is gelukkiger op de wei, maar accepteerde haar situatie. Daar gaat het mij om!
nikki160287 schreef:Zo lang verhaal, maar ik kan er gewoon niet goed tegen als mensen goed gaan praten waarom hun paard best op stal kan staan.