werking bontjes onder het zadel?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

__manon__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 17:02

ik heb ook een bontje onder mijn zadel, de man zei dat het net een soort gelpad is en dat het goed was voor zijn rug.

Shyla25

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 08:25

Manon_Horses schreef:
ik heb ook een bontje onder mijn zadel, de man zei dat het net een soort gelpad is en dat het goed was voor zijn rug.

Dan laat jij je wel heel erg snel wat aanpraten.
Ik zou me eerst gaan verdiepen in hoe en wat iets is en doet voordat ik iets koop

Hippotha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 16:59

Schapenvacht dus ook die van een lam zijn van nature erg vet om water(regen) af te stoten. Dus vochtopnamen is nihil.
Ook zorgt deze dikke vacht ervoor dat de warmte niet wordt doorgegeven, zodat het schaap het in de zomer koel heeft (houdt warmte zon tegen) en in de winter warm (houdt warmte van het lichaam vast en kou buiten)
Dus warmteopname is ook o,o

Volgens mij kan je niets slechters kopen dan dit modeverschijnsel.
Ik heb een gelpad tussen dek en zadel.
Nu neemt een gelpad ook geen vocht etc..op, maar doordat het dekje er nog tussen zit, doet mijn dekje dat.
Voordeel van een gelpad vind ik is dat hij erg dun is en je zo de ligging van het zadel niet zoveel beinvloed. Het zorgt er alleen voor dat de druk beter verdeeld is.

Alane

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 17:58

en dat idee heb ik met een gelpad.... dat ademt van geen kant, zorgt juist dat er extra gezweet wordt, etc....
en nogmaals, een bontje is niet dikker dan een dekje....

Hippotha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 18:29

Alane schreef:
en dat idee heb ik met een gelpad.... dat ademt van geen kant, zorgt juist dat er extra gezweet wordt, etc....
en nogmaals, een bontje is niet dikker dan een dekje....

Hoe dik is jouw dekje dan?

Alane

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 18:56

de vraag is eerder: hoe dik denk jij dat een bontonderlegger is?

mijn bontjes zijn niet dunner dan de gemiddelde HH dekjes (die fijn gestepten)

CK88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 19:04

Het is PUUR voor de mooi de zadelmaker van hulsebosch vertelde mij dat over de bontjes, want was er ook heilig van overtuigd dat het goed was voor de rug. Maar wat wijk doen heeft sowieso al geen nut, we hebben het bontje tussen het dekje en het zadel, dus niet direcht op de huid, dus heeft echt 0,000% nut. |Hoe meer je onder je zadel stopt hoe slechter het is voor de rug.

Tegenwoordig zijn er bontjes van christ die alleen een sierbontrand hebben en verder van gel zijn die lijken mij wel fijn

Shyla25

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 19:18

Nimmedor schreef:
Het is PUUR voor de mooi de zadelmaker van hulsebosch vertelde mij dat over de bontjes, want was er ook heilig van overtuigd dat het goed was voor de rug. Maar wat wijk doen heeft sowieso al geen nut, we hebben het bontje tussen het dekje en het zadel, dus niet direcht op de huid, dus heeft echt 0,000% nut. |Hoe meer je onder je zadel stopt hoe slechter het is voor de rug.

Tegenwoordig zijn er bontjes van christ die alleen een sierbontrand hebben en verder van gel zijn die lijken mij wel fijn

Ik gebruik mijn bontje ook tussen zadel en dek.
Dan neemt het dek het zweet op en het schaapje de schokken
Dat is ook de rede waarom ik er eentje heb

Showtime_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 19:27

Mijn zadelmaker heeft het nu ook afgeraden, als je een goed passend zadel hebt is het alleen maar slechter, het kan uitkomst bieden als je zadel niet goed past maar daar is ook alles mee gezegd

Shyla25

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 09:26

Tja ik rij boomloos dus dat beweegt mee