Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Manon_Horses schreef:ik heb ook een bontje onder mijn zadel, de man zei dat het net een soort gelpad is en dat het goed was voor zijn rug.
Alane schreef:en dat idee heb ik met een gelpad.... dat ademt van geen kant, zorgt juist dat er extra gezweet wordt, etc....
en nogmaals, een bontje is niet dikker dan een dekje....

de zadelmaker van hulsebosch vertelde mij dat over de bontjes, want was er ook heilig van overtuigd dat het goed was voor de rug. Maar wat wijk doen heeft sowieso al geen nut, we hebben het bontje tussen het dekje en het zadel, dus niet direcht op de huid, dus heeft echt 0,000% nut. |Hoe meer je onder je zadel stopt hoe slechter het is voor de rug.
Nimmedor schreef:Het is PUUR voor de mooide zadelmaker van hulsebosch vertelde mij dat over de bontjes, want was er ook heilig van overtuigd dat het goed was voor de rug. Maar wat wijk doen heeft sowieso al geen nut, we hebben het bontje tussen het dekje en het zadel, dus niet direcht op de huid, dus heeft echt 0,000% nut. |Hoe meer je onder je zadel stopt hoe slechter het is voor de rug.
Tegenwoordig zijn er bontjes van christ die alleen een sierbontrand hebben en verder van gel zijn die lijken mij wel fijn