Wat is de huidige slachtprijs van een paard?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kekaro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 16:39

alvast een heel klein beetje gefeliciteerd !
je bent er nog niet maar zo te zien komt het nu echt dichtbij!
idd aftelluhhhh

ImkeTarek

Re: Wat is de huidige slachtprijs van een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 17:04

succes met aftellen dan ! het komt vast en zeker allemaal rond! en ook succes met het zoeken van een nieuwe stal...

wat ik me nog steeds afvraag: heb je al verschil gemerkt bij Dak na die reading (of heb ik hier overheen gelezen )?

merrieveulen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 20:58

dezelfde vraag als die laatste. en natuurlijk hopen we allemaal nog steeds! hoe is het met Dak zelf ondertussen? loopt hij al beter of gaat het alleen maar achteruit?

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-06 01:30

Daks gezondheid lijkt beter. Maar daar ben ik eigenlijk niet zo blij mee.
Haha, klinkt vast heel raar. Maar wat ik bedoel: hij rent, gallopeerd en springt alle kanten op, maar met 'zijn toestand' is dat niet zo verstandig. Hij moet rust houden. Maar in zijn stal is hij nog onrustiger.

En vriendelijker...uhmm... moeilijk te zeggen. De stijgende lijn zat erin en bleef erin. Alleen heeft hij vorige week iemand getrapt, en raak. Dat was voor het eerst dat hij echt iemand geraakt heeft. Hij staat alleen met merries in de kudde en die waren allemaal hengstig. Toen iemand er eentje uit wilde halen was er wat gedraai en gedoe en toen dacht Dak even de merrie te beschermen. Had natuurlijk veel erger kunnen aflopen. Vanaf nu staat Dak als de merries hengstig zijn in een andere wei. Daar staat hij dan met een haflinger merrie en haar zoon.
Vond het echt vreselijk om te horen, altijd erg wanneer je paard iemand trapt, en nu blijkt maar weer dat ik hem toch niet teveel moet vertrouwen.

(nu wil vast niemand hem meer op stal hebben... )

xXIris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 09:10

Ik snap eerlijk gezegt niet. Waarom jullie je paarden naar de slacht brengen ik zou het idee hebben dat straks andere mensen je paardje op bord hebben liggen.

2misty2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 10:52

Misschien moet je even het hele topic lezen.

ijsklontje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 14:42

@iriojoppa: ff het hele topic lezen dan weet je waar het over gaat.
Dan hoef je volgende keer niet zulke opmerkingen te maken.
In dit topic heeft de discussie: inslapen of naar de slacht niks te zoeken.

Buitenzinnig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 17:49

jeetje, wat een verhaal zeg..Sterkte! Hoe is het nu met Dak? En met de vorderingen van de rechtzaak e.d.?

Buitenzinnig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 17:52

jeetje, wat een verhaal zeg..Sterkte! Hoe is het nu met Dak? En met de vorderingen van de rechtzaak e.d.?

Buitenzinnig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 17:53

sorry, 2x gepost

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-06 19:31

Heb per mail verklaard dat ik akkoord ga met het nieuwe contract.
Snelste manier: uitprinten, handtekening erop, weer inscannen en direct per mail versturen.

Als de eigenaresse ook haar handtekening plaats (ze is telefonisch wel akkoord gegaan) dan is het officieel. En dan komt er ook geen rechtszaak. Vervolgens krijg ik ook een deel van mijn geld teruggestort wat als onderpand in beheer is bij de tussenpersoon.

Lijkt me sterk dat ze zich alsnog bedenkt. Moet ze vooral doen, want ondertussen blijft hij geld kosten, dus dat vorder ik allemaal terug. Om nog maar niet te spreken over het uurloon dat ik kost voor elk uur dat ik bij hem doorgebracht heb om voor hem te zorgen. Ik ben heeeeeeel duur.. En natuurlijk smartegeld voor degene die hij getrapt heeft. etc.etc. Nee, zou heel verstandig van haar zijn om niet met mij akkoord te gaan, dan kan ze haar lol op.

Ondertussen ook een behandel-ideetje:
- Infuus Tildren.
- voor 2 weken pijnvrij laten inspuiten en naar Marijke de Jong zodat hij kan leren anders te lopen.
- Bute-less (beginnen met de 3 daagse stoorkuur, dan de normale dosering)
- Cortaflex double strenght/ of Cort-vet via de dierenarts. (ook beginnen met de 3 daagse stootkuur en dan de normale dosering.)

Dan kijken of dit helpt, zo niet, dan ga ik kijken voor de schokgolf therapie, al moet ik daar eerst nog meer info over hebben. Want hoor ook wat tegenstrijdige berichten.

Over speciale bekapping/beslag hoor ik ook veel verschillende meningen. Hij staat nu zonder ijzers.

Misschien nog een topic openen over "Waar het goedkoopst Bute-less en Cortaflex kopen?" En dan nog even informeren naar de mogelijkheden van Cort-vet via de dierenarts.

En volgens mij moet hij voor Tildren eerst gechipt zijn. (hij is daarna niet meer geschikt voor consumptie) Dus ik kan sowieso niet beginnen met behandelen want voor de chip moet ik wel eigenaar zijn. Of ik moet hem met een chip op mijn naam terugsturen.. En dan als gestolen opgeven. Heb namelijk ook al zijn papieren
Aan de andere kant vind ik het een beetje sneu om hem te chippen. Hij houdt al niet zo van dierenartsen, doet ook vast pijn gezien de blauwe plek, en wat voor een nut heeft het bij een paard als hem? Ga dus ook achter de DNA methode aan.

Volgens mij heb ik dan overal wel aan gedacht...

Iemand nog ideeen? Of dingen waar ik aan moet denken?

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-06 19:38

oja, ben niet anti-chip hoor.

Maar als hij nog zoveel dierenarts dingen moet ondergaan en al pijn van zichzelf heeft, lever ik hem liever wat fijne momenten....

en een chip heeft hij ook niet echt nodig. Hij hoeft alleen maar lief op de wei te staan.

ijsklontje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 19:57

In al die tijd heb je goed de tijd gehad om na te denken dat zie ik wel.
Ik zou hem die chip denk ik ook besparen hij heeft al zo'n hekel aan elke vreemde in zijn buurt laat staan een veearts die hem dan ook nog zo'n gemene prik komt geven.

Nog ff geduld en dan kun je met zijn behandeling beginnen. Heb je al een nieuw plekje voor hem??

Heb je eigenlijk nog meer paarden of is hij de enige?

Nou echt de laatste loodjes en dan kun je eindelijk rustig uitblazen.

sterkte in de laatste spannende tijd. Die vrouw zou wel dom zijn om nu nog terug te krabbelen.

groetjes

Rivano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-06 20:09

ijsklontje schreef:

Hihi.. zullen ze op mijn werk ook wel blij mee geweest zijn. Lang leve het internet en email!!!! Volgens mij is het verboden om prive gebruik ervan te maken. Maar ach.. het is ook verboden om zo met paarden op te gaan. Ik zal om het goed te maken een deken laten bedrukken met het logo van het bedrijf en. "This horse was sponsored by......."

ijsklontje schreef:
Heb je al een nieuw plekje voor hem??.

Nog niet. Ben ook nog niet echt opzoek. (ook nog tijdens mijn werk zeker, haha) De boel staat te koop, maar ze hebben in de advertentie erbij gezet dat er geen haast bij is. Dus zal de prijs ook geen koopje zijn, en duurt het nog even. Denk dat er in geval van nood vast wel een wei te vinden is.

ijsklontje schreef:
Heb je eigenlijk nog meer paarden of is hij de enige?

Hij is de enige.

ijsklontje schreef:
Die vrouw zou wel dom zijn om nu nog terug te krabbelen.

Dat hou ik me ook voor. Maarja, erg slim was ze ook niet om te denken dat ik er niet achter zou komen wat ze allemaal uitgevreten had...

loeske87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 20:34

Jeetje.. wat een verhaal zeg. Petje af hoor...

Ik hou het nog even in de gaten... ben toch wel beneiuwd hoe dit af gaat lopen

Jaan81

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 15:07

Je zou nu toch inderdaad zeggen, dat het echt alleen nog een handtekening verwijderd is van de 'koop'..... Hoop t voor je!
Als je hem niet verplaatst, dan zou ik m inderdaad niet chippen. Maar kunnen ze wel DNA testen zonder dat de DA bij hem in de buurt moet komen e.d.? (met bijv. manen, haren, etc?? Heb ik nl geen idee van!)
Verhuisd zijn vriendinnentje ook mee? Dat zou voor hem wel heel fijn zijn, denk ik.
Wanneer verwacht je antwoord? Of is daar ook geen peil op te trekken?

Rivano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-06 20:25

Jaan81 schreef:
Maar kunnen ze wel DNA testen zonder dat de DA bij hem in de buurt moet komen e.d.? (met bijv. manen, haren, etc?? Heb ik nl geen idee van!)

Ze kunnen wel in zijn buurt komen, (al garandeer ik niets ) maar het maakt voor mij verschil uit of ze dat doen om er vervolgens een dikke vette naald in te steken of slechts een haarmonster te nemen. (volgens mijn document gebeurd DNA collectie met een haarmonster)

Jaan81 schreef:
Verhuisd zijn vriendinnentje ook mee? Dat zou voor hem wel heel fijn zijn, denk ik.

Ben bang van niet. Hangt een beetje van het plekje af. Moet voor mijn namelijk ook bereikbaar zijn met het OV. En ik zit eraan te denken hem meer richting Nijmegen te zetten. Dat is voor hun vast weer te ver weg. Maar mocht er een plekje dichtbij komen waar we het allemaal in kunnen vinden, dan zeker.

Jaan81 schreef:
Wanneer verwacht je antwoord? Of is daar ook geen peil op te trekken?

Gezien de raketsnelheid waarmee nu alles gebeurd zou ik zeggen: Over 2 maanden verwacht ik toch wel antwoord......

ozzieozzie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 00:50

Ik hoop toch zo voor jou en Dak dat het nu een beetje sneller gaat, zodat je met zijn behandeling kunt beginnen zodat hij een fijner leventje krijgt!

Bianca6

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 13:19

Weer een hele stap in de goede richting! We blijven voor je duimen uhmm hoeven

Rivano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-06 16:59

ijsklontje schreef:

Grinnik... meer dan genoeg.
Heb me ook al bedacht dat ik over een tijdje een mooie foto reportage van hem laat maken door Hypofocus. (voor mijn verjaardag ofzo, tegen die tijd zijn zijn manen vast op een aantrekkelijkere lengte en is hij misschien al zo pijnvrij dat we hem probleemloos kunnen laten galopperen.)

Verder ga ik opzoek naar een goede rijschool voor les. Iets met klassieke rijkunst. Mijn skills worden er ook niet beter van als ik alleen maar naast hem loop..

Etc. Etc. Etc....en voorlopig krijg ik vast nog veel meer tijd om na te denken.. moet dat contract ooit weer ondertekend terug krijgen, dan moet die DNA bepaling komen, dan moet de behandeling beginnen, en dan is het hopelijk nog steeds 2006..

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 14:39

Ik kan alleen maar zeggen dat ik er heel veel respect voor heb dat jij zoveel voor dat paard uit de kast haalt!!! echt je verdient een dikke 10!

Rivano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-06 22:08

Rivano schreef:
Verder ga ik opzoek naar een goede rijschool voor les. Iets met klassieke rijkunst. Mijn skills worden er ook niet beter van als ik alleen maar naast hem loop..

Ik bedoel dus niet rijles OP Dak, maar op manegepaard, of iemand die les geeft op eigen paarden.
Las het na, en dacht opeens, Goh zo lijkt het net of ik ervan uitga dat hij zo goed wordt dat ik met hem kan lessen. (zou het wel willen hoor. maar ben realistisch genoeg om in te zien dat dat wel bijzonder optimistisch gedacht is.)

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 23:17

ik was het topic evne kwijtgeraakt, mar lees dat er nog niet echt nieuws is... meid wat een gedoe is dit zeg! ik hoop maar dat alles toch nog goed gaat komen, we blijven het in de gaten houden! vooralsnog heel veel succes weer de komende tijd...

is Dak al wat aan de beterende hand nu?

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-06 18:34

merrieveulen schreef:
ik was het topic evne kwijtgeraakt, mar lees dat er nog niet echt nieuws is... meid wat een gedoe is dit zeg! ik hoop maar dat alles toch nog goed gaat komen, we blijven het in de gaten houden! vooralsnog heel veel succes weer de komende tijd...

is Dak al wat aan de beterende hand nu?

Het additionele contract is ondertekend door beide partijen, maar nu moet het originele contract alsnog. Had per email toegestemd, maar dat blijkt nu toch niet geldig genoeg. Dus moet de hele procedure over voor het eerste contract. Pas als dat door iedereen ondertekend is krijg ik mijn geld terug.

Met dak gaat het zeker beter. De rustperiode op de wei met de merries doet hem goed, alleen wordt hij er wel echt hengst van.. En begint (nog meer) praatjes te krijgen naar mensen toe.

Opmerkelijk genoeg blaakt hij van de energie, rent, springt en galoppeerd de halve dag in de rondte. Is erg druk en wild en crosst als een gek door die wei. Nogal onmogelijk, want volgens de doktoren moet hij op sterven na dood zijn en vergaan van de pijn.

Snap niet hoe dat mogelijk is. Zouden de foto's van een ander paard geweest zijn? Zou wel lachen zijn, is hij toevallig kreupel geworden op de trailer en heb ik eigenlijk een gezond paard gekocht.
Als het nu al zo goed gaat, kun je nagaan hoe het zal gaan met de buteless, cortaflex en tildrin. Je zou bijna denken er een zadel op te kunnen leggen... Zou er bijna hoop van krijgen.

Als hij nu zo perfect en lang kan galopperen, rondrennen en wild doen, dan zou bosritje in stap van 30 minuten toch ook moeten kunnen met mijn 58 kilo op een paard van 1.70m? Ojeee, ik begin weer hoop te krijgen. Foei.. nog even wachten.

ijsklontje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 18:40

nog ff volhouden en niet te overmoedig worden.