Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Urielle schreef:XlucienneX schreef:het is de slager die dit flikt
Dus Tineke heeft hem naar de slager gebracht en vanuit de slager is hij doorverkocht naar een handelaar?

) die zou je paard verkopen ( nu aan de reactie te horen van andere is die Tinneke een echte paardenmadam en denk ik dus dat die niemand in de zak zo zetten???) zij kwam tot de juiste conclussie dat hij moest geslacht worden? zij kreeg er dan ook maar het slachtgeld voor en dan wordt hij dus doorverkocht door de slager.....
schattebol schreef:Luister: als je verhaal waar is dan moet je verder gaan!!!!
Al was het dat je een waarschuw advertentie op marktplaats zet: Pas op voor dat paard want, bla bla bla......
als het niet waar is, zou je haar niet meer vertonen? Misschien vinden ze het net leuk, heel bokt zit voor zijn pc en volgt gedwee....
XlucienneX schreef:sorry het was albert zoer.. door alle gekheid in mijn hoofd verkeerd getypt
XlucienneX schreef:Ufarno werd na het beleren te wild voor mij ik heb hem wel een half jaar nu gereden maar met zijn ataxie kon hij niks nieuws leren en zou het een B paard blijven die niet wil buigen overal tegenin staakt.
dus kortom niks voor mij. mijn instructrice/handelaar wou hem wel van me overnemen en via mijn naam doorverkopen( daarom mijn lieve verhaal over hem in mijn profiel) ik kreeg in rui daarvoor mijn nieuwe paard en als ufarno verkocht zou zijn dan gingen we de omkosten bereken
en als we winst maakten dan kreeg zij de winst. maar na een paar weken dat ufarno daar weer stond dus voor de 4de keer gecoriigeerd werd. werd het duidelijk dat hij te gevaarlijk was om op te rijden.
hij kreeg ernstige mok waar de handelaar al niks mee aan dee.
maar eerlijk gezegt dee het mij niet veel ik had mijn nieuwe paardje en ufarno zou door verkocht worden
tuurlijk kan het mij schelen dat hij naar de slacht moest
maar wat moet je anders je kunt zo'n paard niet houden?
wat moest ik anders doen? ze had me beloofd hem te verkopen zodat hij een nieuw baasje kreeg..
totdat we een keer op les kwamen en ze zei het lukt met niet om hem te verkopen. dus ik moet hem wel aan de slacht verkopen voor een slachtprijs.
wij dachten persoonlijk laten we dat maar doen dan zijn we van ufarno af want de corrigeer kosten komen er ook weer allemaal bij op.
en omdat ufarno niet meer te redden viel hebben we besloten hem te verkopen aan de slacht
we hadden hem dus 2 weken terug met overleg. verkocht aan de slager in makkum.
temminste mijn instructrice zei dat.
en nu blijkt hij niet geslacht te zijn

Nouvel schreef:Wow, wat een verhaal...![]()
Ik had er een avondvullend programma aan om het door te lezen zeg!
Blijft een bizar verhaal...
Ik hoop voor het paard dat hij een fijne nieuwe baas krijgt als hij helemaal in orde is, en anders snel afgemaakt wordt eerlijk gezegd...
Jammer dat zulke dingen vaak weer ten koste van de paarden gaan...
Op de foto's ziet hij er prima in orde uit!
Maar goed, dat zijn ook maar momentopnames...
Een paard met ataxie kan volgens mij nog best een toekomst hebben, maar goed, dat is hier niet waar het om draait...
Het gaat hier om een apart verhaal over oplichting of niet...
Als je inderdaad echt opgelicht bent is dat dan door de slager, hjeeft die het paard stiekum doorverkocht, of de handelaar die het paard bij jou vandaan heeft meegenomen?
Dan weet je in ieder geval wie de schuldige is en kun je snel stappen ondernemen!
muiszje schreef:XlucienneX schreef:.
Als ik zo met mn (vroegere)paard om zou gaan, zou ik mezelf van kant maken..
Verwend nest.
XlucienneX schreef:
wij dachten persoonlijk laten we dat maar doen dan zijn we van ufarno af .
muiszje schreef:Als ik zo met mn (vroegere)paard om zou gaan, zou ik mezelf van kant maken..
Verwend nest.
Luciene, ik begrijp dat dit een verduidelijkte versie van het verhaal is van de eigenlijke TS, deze reactie is dus niet voor jou.
shan schreef:Als er met de slager niet heel duidelijk de afspraak is gemaakt dat het paard geslacht moet worden, (het liefst in het bijzijn van getuigen of op papier) dan heeft die man alle recht om het dier door te verkopen.