paard naar de slacht gebracht en nu is hij op marktplaats???

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Flore

Re: paard naar de slacht gebracht en nu is hij op marktplaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 22:31

En dat van Albert Voorn dan? Was dat waar?

XUlyssesX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 22:35

sorry het was albert zoer.. door alle gekheid in mijn hoofd verkeerd getypt

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 22:36

Urielle schreef:
XlucienneX schreef:
het is de slager die dit flikt

Dus Tineke heeft hem naar de slager gebracht en vanuit de slager is hij doorverkocht naar een handelaar?

nogmaals...?

schattebol

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 22:36

huh, nu kan ik echt niet meer volgen?

je gaf je paard aan je instructrice ( tinneke, sorry ik ken haar niet ) die zou je paard verkopen ( nu aan de reactie te horen van andere is die Tinneke een echte paardenmadam en denk ik dus dat die niemand in de zak zo zetten???) zij kwam tot de juiste conclussie dat hij moest geslacht worden? zij kreeg er dan ook maar het slachtgeld voor en dan wordt hij dus doorverkocht door de slager.....

Maar ik dacht dat het verhaal eigenlijk eerst rechtstreeks was? nu zitten er al veel personen meegemoeid? En eigenlijk heeft die Tinneke nu heel wat slijk gegeten, en die heeft er niets mee te maken...;

Nu heb ik het toch correct, he,

als je er een paardenadvocaat hebt opgezet dan zal die de zaak wel uitpluizen. Gelukkig worden de paarden niet van 1 dag op een andere verkocht. Dus heeft die man nog tijd genoeg om er een zaakje van te maken

XUlyssesX

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 22:38

schattebol schreef:
Luister: als je verhaal waar is dan moet je verder gaan!!!!

Al was het dat je een waarschuw advertentie op marktplaats zet: Pas op voor dat paard want, bla bla bla......

als het niet waar is, zou je haar niet meer vertonen? Misschien vinden ze het net leuk, heel bokt zit voor zijn pc en volgt gedwee....

ik heb marktplaats gemaild en ik kreeg een automatische mail terug dus ik hoop dat ze er werk van maken

en mijn advocaat uit leeuwarden werk niet na 6sen dus ik moet morgen afwachten ik hoop dat ufarno niet snel verkocht word

mijn instructrice heeft me gebeld en gezegt ik heb hem verkocht aan de slager .. dus nu moeten we het probleem bij de slagerij Attema zoeken

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 22:40

Wow, wat een verhaal...

Ik had er een avondvullend programma aan om het door te lezen zeg!

Blijft een bizar verhaal...

Ik hoop voor het paard dat hij een fijne nieuwe baas krijgt als hij helemaal in orde is, en anders snel afgemaakt wordt eerlijk gezegd...

Jammer dat zulke dingen vaak weer ten koste van de paarden gaan...

Op de foto's ziet hij er prima in orde uit!
Maar goed, dat zijn ook maar momentopnames...
Een paard met ataxie kan volgens mij nog best een toekomst hebben, maar goed, dat is hier niet waar het om draait...
Het gaat hier om een apart verhaal over oplichting of niet...

Als je inderdaad echt opgelicht bent is dat dan door de slager, hjeeft die het paard stiekum doorverkocht, of de handelaar die het paard bij jou vandaan heeft meegenomen?

Dan weet je in ieder geval wie de schuldige is en kun je snel stappen ondernemen!

Hahaatje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 22:40

XlucienneX schreef:
sorry het was albert zoer.. door alle gekheid in mijn hoofd verkeerd getypt

Kijk, weer een leugen... Zoer of Voorn... dat lijkt geeneens op elkaar...

Probeer je een beetje interessant te doen ten koste van iemand anders ofzo???

shan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 22:41

Ik denk dat handelaren die jonge , op het oog , goede paarden kopen voor die centen van een slager, best wel weten dat er stront aan de knikker is.
Tegen wie wil men er nou een zaak van maken, half marktplaats staat vol met dat soort paarden.

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 22:42

XlucienneX schreef:
Ufarno werd na het beleren te wild voor mij ik heb hem wel een half jaar nu gereden maar met zijn ataxie kon hij niks nieuws leren en zou het een B paard blijven die niet wil buigen overal tegenin staakt.

dus kortom niks voor mij. mijn instructrice/handelaar wou hem wel van me overnemen en via mijn naam doorverkopen( daarom mijn lieve verhaal over hem in mijn profiel) ik kreeg in rui daarvoor mijn nieuwe paard en als ufarno verkocht zou zijn dan gingen we de omkosten bereken

en als we winst maakten dan kreeg zij de winst. maar na een paar weken dat ufarno daar weer stond dus voor de 4de keer gecoriigeerd werd. werd het duidelijk dat hij te gevaarlijk was om op te rijden.
hij kreeg ernstige mok waar de handelaar al niks mee aan dee.
maar eerlijk gezegt dee het mij niet veel ik had mijn nieuwe paardje en ufarno zou door verkocht worden

tuurlijk kan het mij schelen dat hij naar de slacht moest
maar wat moet je anders je kunt zo'n paard niet houden?
wat moest ik anders doen? ze had me beloofd hem te verkopen zodat hij een nieuw baasje kreeg..

totdat we een keer op les kwamen en ze zei het lukt met niet om hem te verkopen. dus ik moet hem wel aan de slacht verkopen voor een slachtprijs.

wij dachten persoonlijk laten we dat maar doen dan zijn we van ufarno af want de corrigeer kosten komen er ook weer allemaal bij op.
en omdat ufarno niet meer te redden viel hebben we besloten hem te verkopen aan de slacht

we hadden hem dus 2 weken terug met overleg. verkocht aan de slager in makkum.

temminste mijn instructrice zei dat.
en nu blijkt hij niet geslacht te zijn

Als ik zo met mn (vroegere)paard om zou gaan, zou ik mezelf van kant maken..
Verwend nest.

Luciene, ik begrijp dat dit een verduidelijkte versie van het verhaal is van de eigenlijke TS, deze reactie is dus niet voor jou.
(Hmm dus toch wel. dan trek ik de laatste zin terug. )
Laatst bijgewerkt door muiszje op 28-12-05 22:49, in het totaal 2 keer bewerkt

XUlyssesX

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 22:42

Nouvel schreef:
Wow, wat een verhaal...

Ik had er een avondvullend programma aan om het door te lezen zeg!

Blijft een bizar verhaal...

Ik hoop voor het paard dat hij een fijne nieuwe baas krijgt als hij helemaal in orde is, en anders snel afgemaakt wordt eerlijk gezegd...

Jammer dat zulke dingen vaak weer ten koste van de paarden gaan...

Op de foto's ziet hij er prima in orde uit!
Maar goed, dat zijn ook maar momentopnames...
Een paard met ataxie kan volgens mij nog best een toekomst hebben, maar goed, dat is hier niet waar het om draait...
Het gaat hier om een apart verhaal over oplichting of niet...

Als je inderdaad echt opgelicht bent is dat dan door de slager, hjeeft die het paard stiekum doorverkocht, of de handelaar die het paard bij jou vandaan heeft meegenomen?

Dan weet je in ieder geval wie de schuldige is en kun je snel stappen ondernemen!

ik weet nu dat de slager hem doorverkocht heeft. terwijl dat niet de afspraak was.

ataxie hoeft geen dood te zijn inderdaad maar hij je eraf wil gooien tot je eronder ligt enzo dan gaat het bij mij wel kriebelen
op clubles heeft hij bijna een ander paard verotgeschopt onder het rijden
nu weet ik dat je in lessen afstand moet houden maar hij maakte een volte en kwam zo in de buurt

Bluem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 22:43

Dat paarden bij de slagerij nog opgehaald kunnen worden (weliswaar door iemand die het dier wil en er geld voor geeft) is geen uitzondering. Onze buren hebben zo een shetje met x-beentjes van de slacht "gered" terwijl het nu totaal niet verzorgd wordt, mensen hebben geen verstand van paarden. Conclusie: beestje was beter af geweest bij de slacht, heel cru gezegd. Nu heeft het ook écht geen leven. Als wij als buren het geen eten en drinken geven en bevrijden als hij weer is vast zit in de draad heeft het maar "pech".

shan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 22:44

Als er met de slager niet heel duidelijk de afspraak is gemaakt dat het paard geslacht moet worden, (het liefst in het bijzijn van getuigen of op papier) dan heeft die man alle recht om het dier door te verkopen.

XUlyssesX

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 22:45

muiszje schreef:
XlucienneX schreef:
.

Verwend nest.

heb jij alles wel gelezen je moet niet te snel conclusies nemen

hij was erg gevaarlijk ik heb er maanden lang op gereden en ik vond het eerst niet erg.. totdat je rug erg pijn gaat doen met alles omdat hij de schokken van zijn gebok niet goed meer op kan vangen.

we hebben de knoop doorgehakt toen hij ook naar andere paarden erg gemeen werd
denk niet dat dit makkelijke beslissingn zijn geweest maar als ik sentimenteel gaan doen hebben jullie er niks aan

ik kwam hier voor tips

gelukkig zijn er mensen die wel snel hulp bieden

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 22:45

XlucienneX schreef:

wij dachten persoonlijk laten we dat maar doen dan zijn we van ufarno af .

Ik ga met Muiszje mee, ik bovenstaande quote vind ik niet erg vriendelijk tegenover die zogenaamde knuffelbeer.
Het ene moment is het je allerbeste maatje, en het volgende moment kan je er niet snel genoeg vanaf zijn

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 22:46

muiszje schreef:
Verwend nest.

Luciene, ik begrijp dat dit een verduidelijkte versie van het verhaal is van de eigenlijke TS, deze reactie is dus niet voor jou.

Dan heb je niet goed gelezen want Lucienne IS de TS.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 22:47

zo een paardenadvokaat is niet gratis, kost nog al wat, wie gaat dat betalen en waarom? Om de eer of om dat paard?

muiszje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 22:48

Ik snap dat in sommige gevallen van ataxie slacht of inlatenslapen de enige optie is,
Maar als ik zo lees wordt hij doorverkocht, en (hopelijk) door de mogelijke nieuwe eigenaren ge-herkeurd. Mocht het geen ataxie zijn, please-god laat het paard dan bij een meidje terecht komen die wel gedult heeft voor dit soort moeilijke paarden!

Lucienne: Omdat jij pijn in je rug krijgt en de bokken niet meer uit kan zitten moet hij maar naar de slacht..
Sure..
Erhm, verder verwacht ik van menig paardenvriend wel sentimenteel gedoe als er onverhoopt een vriend naar de slacht moet!

shan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 22:48

Nogmaals: je wilde hem eerst zelf ook doorverkopen!!!
alleen dit lukte niet.
toen kwam pas het slagerverhaal,
nou ik ga naar bed, trusten, het was een interesante discussie.

XUlyssesX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 22:49

shan schreef:
Als er met de slager niet heel duidelijk de afspraak is gemaakt dat het paard geslacht moet worden, (het liefst in het bijzijn van getuigen of op papier) dan heeft die man alle recht om het dier door te verkopen.

jeetje is dat waar?
oliebol dan kunnen wij dus niks maken tegen die man?

en jongens hij mag best verkocht worden maar niet onder deze advertentie met ik kan lekker rijden en bla bla bla

ik vind als ze hem willen verkopen ze ook zijn eerlijke verhaal er bij moeten zetten.

als er stond hij heeft dit en dat ij kan niet meer bereden wdorden geef hem een kans op een mooi leven dan had ik er geen toppic overgemaakt

maar ze proberen hem te verkopen voor de sport dus mensen met geen idee kopen dit paard.. het lijkt mij niks als er iets gebeurt en ze komen mij later de schuld geven ik wil er alles aan doen om hem nog een kans te geven maar niet zo

en nog een verduidelijk heidje .. het paard werd door mijn handelaar wel met het eerlijke verhaal verkocht dat die misverstanden weg gaan

hij werd verkocht voor de springsport.
wel met het eerlijke verhaal erbij

Hedwigb

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 22:51

Mensen, dit verhaal klopt echt. TS is een vriendin van mij... Ik vind het heel erg voor haar, wat er met Ufarno gebeurd is..hoe blij ze wad dat ze een nieuw paard was, en hoe dat paard later "verdraaide" tot een onhandelbaar paard... Zoals al gezegd tineke is een "paardenmadam" en die zal dus zeker zelf ook wel weten of een paard onhandelbaar is of niet!! TS heeft tegen mij WEL gezegd dat Ufarno naar het slachthuis was gebracht, maar ze zei ook; ik ben nu blij met Ulysses en ik kan er niet meer over nadenken. Wat ik me heel goed kan voorstellen, als je al zoveel problemen met dat paard hebt gehad! Dat Albert Zoer was gweest, heeft de TS me ook verteld. (en met dit alles aan haar hoofd, kan ik goed begrijpen dat je namen nog wel eens door mekaar haalt, dus zeur daar alsjeblieft niet over) Maar sorry, als zelfs hij er niks mee kan, lijkt het me zeer onwaarscheinlijk dat dit paard door iemand anders zo weer even goed kan worden gereden en dan te koop kan worden gezet voor 2250 euro. Ik hoop dat we kunnen vinden wie de fout heeft gemaakt en hoe Ufarno in hemelsnaam in Zuid Holland is gekomen. Want dit is gewoon te gek voor woorden. Maak je eerst een hoop narigheid mee met zo'n paard.. Dan denk je van..oliebol hij is naar het slachthuis, maar goed..misschien is het het beste en leg je je er bij neer. En dan opeens staat ie te koop.. MEID IK LEEF MET JE MEE! en dat weet je ook wel... sterkte... en TS is ZEKER GEEN VERWEND NEST...!! (als dit nog niet duidelijk was) gewoon een meid, die misschien zelf niet helemaal goed heeft uitgekeken...maar wie verwacht dit nou?! En dat hier mensen zijn met nogal veel onbegrip voor de situatie..vind ik nogal gemeen, dit meisje verdient HET NIET!

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 22:51

Vaag verhaal......

muiszje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 22:53

handelaren geven soms paarden met proeftijd mee, en tja, als je slim bent als koper laat je div. keuringen doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 22:53

Er worden vaak zat paarden bij het slachthuis weggekocht. Om welke reden dan ook, dat is die slager een worst.

Dat een ziek paard als een gezond sportpaard wordt verkocht is dus wel foute boel en dat kan dus niet zo maar. Daar kan je dus wel wat tegen doen. Je zou het KWPN in kunnen lichten, weet niet of daar wat mee wordt gedaan, wellicht kunnen ze je verder adviseren. Hoe zit het met die verzekering? Als er geld is uitgekeerd omdat het paard ataxie blijkt te hebben en hij is afgekeurd, mag hij niet meer als sportpaard verkocht en uitgebracht worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 22:54

En ik blijf het nog altijd een vreemd verhaal vinden want de slager heeft dan blijkbaar wel de papieren.

Bovendien ben je zelf nog de grootste oplichter want je zet wel in je profiel dat het een leuk paard is en noemt hem een knuffelbeer.Dus als de verkoop gelukt was had je voor een paar rotcenten iemand anders gewoon in zijn ongeluk laten rijden.
Maar omdat nu iemand anders met de winst gaat strijken zijn zij de oplichters.

Wie weet heeft het paard geluk en komt het bij echte liefhebbers terecht en kan het via deskundige mensen geholpen worden.Je weet soms van je eigen leugens geen brood meer te bakken

shan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 22:54

sorry ik ben nog wakker,
Wie bedoel je met mijn handelaar diegene die hem voor je verkocht heeft aan de slager, of ben ik nu weer erg de weg kwijt.

dat soort paarden gaan meestal naar de andere kant van het land.