week stil staan en dan gelijk springen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Re: week stil staan en dan gelijk springen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-05 22:09

monteaura schreef:
Ken je maar 4 paardenmensen? Ik zou gewoon mn vader sturen. Iemand anders m helpn met halster opdoen. En hoppa, de bak in gooien.

bak is te ver weg daarvoor om dat zo ff te doen

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 22:10

_sjrottie_ schreef:
Als ie dan echt zo wild is, doe er dan heel ff 'n hengstenketting of 't touw over de neus zodat 't paard iig nog de stal uitkomt..
Hoe langer 't topic wordt, hoe meer dagen je niet kunt, dan 2 dagen dan weer 4..

Moet nu wel zeggen dat dat ook niet altijd de oplossing is .. Heb dat toen ook gedaan met een paardje en die sprong nog gewoon op mij .. Beestje had trouwens wegen een blessure een maand stilgestaan (ja, helemaal stil) dus je kon het hem niet kwalijk nemen dat er energie in zat ... maarja, plezant is anders natuurlijk ...

Anoniem

Re:

ik weet ook nooit wanneer ik ziek word (en dat is heel vaal omdat ik een ziekte heb)
maar ik heb 'm 10 jaar en hij heeft nooit een dag op stal gestaan en dat zal ook nooit gebeuren, daar heb ik een paar betrouwbare bakc-ups voor.

nee, het is niet mijn paard, dus mag ik het dan ineens niet meer zielig en gemeen vinden?

hoe ze normaal is doet er niet toe, het gaat er om dat ze hem met gemak 2 dagen laat staan, nu met gemak 7

en wat heeft ziek zijn er mee te maken?
je zorgt gewoon voor goede vervaning, dan kun je rustig 6 weken ziek zijn

Ineke2

Re:

Welshcobfan schreef:
en mocht ik ooit een ongeluk krijgen dan ga ik er zelf heen.
dan breekt nood wet en zal mijn verzorgster wel heel moeten of andere mensen voor de beweging

.

Dat het NU toch ook gemoeten? Als het nu niet kan, lukt dat in de toekomst ook niet hoor als ik het zo eens lees...

Gilraen

Re:

[***]: Ik ken haar niet! Maar ik vind het belachelijk hoe er naar haar gereageerd wordt! Mensen doe gewoon normaal! Verplaatst je is in haar positie, gedaane zaken zijn nou eenmaal niet te veranderen. Stelletje kinderen

Quarterh0rse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 22:11

Gilraen schreef:
@Quarterh0rse en runningkawa: A: Wist zij van tevoren dat ze ziek werd? Nee
B: Is het jou paard? Nee
C: je weet niet waarom hij op zo'n stal staat, en hoe zij voor hem is normaal, als ik het zo lees is ze juist hartstikke goed voor haar paard.

A: Ookal ben je ziek hoor je naar je paard toe te gaan, OF een verzorgster regelen OF je zorgt dat iemand van stal hem even buiten zet. Niet van ow ik ben ziek dus dan mn paard maar op stal laten en hij zo dus ook ziek kan worden. Zou wat zijn als het paard moet lijden omdat zn "baasje" niet kan komen.

B: Jammer genoeg voor het paard niet, dan had ie elke dag buiten gelopen en zn beweging gehad

C: Ze zal normaal best goed voor hem zijn, maar een week op stal laten staan en het paard er niet uit laten vind ik eerlijk gezegd gewoon dierenmishandeling. Even kijken hoelang jij het uit houdt op een wc van 1x1 wel met een raampje voor de frisse lucht zodat je naar buiten kan kijken want dan is het natuurlijk niet erg meer

vuurneon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-05 22:11

Kris25 schreef:
DUS MORGEN HEEL RUSTIG AAN DOEN IVM MAANDAGZIEKTE!

dank ik zal zeker eisen dat ze het heeeeel rustig aan moet doen. Lekker veel stappen

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 22:11

ik verplaats me liever in het paard
die kan namelijk geen slappe smoesjes verzinnen

Vie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 22:12

Quarterh0rse schreef:
Even kijken hoelang jij het uit houdt op een wc van 1x1 wel met een raampje voor de frisse lucht zodat je naar buiten kan kijken want dan is het natuurlijk niet erg meer
Niet vergeten dat je af en toe nog een aai over je bol krijgt.

Nannes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 22:14

Welshcobfan schreef:
Kris25 schreef:

dank ik zal zeker eisen dat ze het heeeeel rustig aan moet doen. Lekker veel stappen :)

Als dat haar lukt. Of ze krijgt vliegles, of hijs zo stijf dat dat al niet lukt. Tja of het is een uitzondering.

Gilraen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 22:14

Quarterh0rse: Doe gewoon ff normaal, ze zal het heus niet voor haar lol doen, oke ik ben het ermee eens dat het fout is, maar gebeurt is gebeurt, en ze gaf zelf al aan dat er normaal ets geregeld wordt maar dat dat nu echt niet kon

11a11

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 22:15

Welshcobfan schreef:

1 keer in de week de stal uitmesten is voldoende, aangezien er elke dag goed word opgestrooit en de vieste plekke om de dag worden verwijderd.

ja dan moet je dat er wel meteen bij zeggen en niet nu pas hé
Laatst bijgewerkt door 11a11 op 07-12-05 22:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Kris

Re:

Alleen maar aan de hand stappen!!!!! Niet erop!!!!!!
Maandagziekte is heel erg en ik durf te voorspellen dat hij daar morgen last van gaat hebben!!!!

Quarterh0rse

Re:

Sylleke schreef:
Quarterh0rse schreef:
Even kijken hoelang jij het uit houdt op een wc van 1x1 wel met een raampje voor de frisse lucht zodat je naar buiten kan kijken want dan is het natuurlijk niet erg meer

Niet vergeten dat je af en toe nog een aai over je bol krijgt.

Owja die was ik vergeten

Nou met dat erbij heb je niks te klagen toch!

Vie

Re: week stil staan en dan gelijk springen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 22:16

Nee tuurlijk niet.

Gilraen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 22:17

onredelijke mensen, ik ga slapen doei
Ennuh Welshcobfan, laat je niet gek maken, ziek maar lekker uit

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 22:17

Is misschien wel niet compleet over het onderwerp maar wat doe je met een paard dat niet meer normaal kan stappen van zottigheid? En met hengstenketting en al ... gewoon geen controle hebben zeg maar ...

vuurneon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-05 22:17

hewt is daarvooor nu te laat om mij continu erover aan te vallen. ik heb geleerd van mijn fouten en ik hoop dat mijn betrouwbare back-ups over hun angst heen komen. want zij weten ook dat het geen wilde pony is, maar ze vertouwen hem gewoon niet. Pony is ook neit wild, ook nooit beweerd . en ja ik ken maar 3 paardenmensen als back-up. Had er vroeger wel meer, maar tijden veranderen en mensen ook. Heb nu 3 hele goede over waarvan ik die 2 graag wil helpen over hun angst heen Vliegles zal wel meevallen, pony heeft wel een rustig karater. en over dat uitmesten ehb ik op eerdere pagina's ook al gezegt dat dat op die manier gebeurd

Thokkadisje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 22:18

Gilraen schreef:
[***]: Ik ken haar niet! Maar ik vind het belachelijk hoe er naar haar gereageerd wordt! Mensen doe gewoon normaal! Verplaatst je is in haar positie, gedaane zaken zijn nou eenmaal niet te veranderen. Stelletje kinderen

Ik geloof heus dat zei normaal gesproken goed is voor haar paardje, het enige grote probleem is dat ze geen goede back up heeft en dus niks met het paardje word gedaan als zei niet kan. behalve dan dat hij een aai over de bol krijgt en een beetje eten. Ik zou het anders gedaan hebben. Een goede niet bange back up en het probleem is vooorbij.

Vie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 22:18

Onredelijk?
Ik vind het onredelijk dat je er zo licht over gaat.

Maar ja, wat maakt een weekje stal nou toch uit? Hartstikke gezond en fijn voor d pony.

vuurneon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-05 22:19

Gilraen schreef:

Dank je slaap lekker. het is ondertussen best frustrerend dat je mensne niet kan duidelijk maken dat ik het zo ook neit gewilt had en dat ik er nu niet meer aan kan veranderen, hoe graag ik ook wil. Gedane zaken nemen geen keer...

11a11

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 22:20

Welshcobfan schreef:
Kris25 schreef:

dank ik zal zeker eisen dat ze het heeeeel rustig aan moet doen. Lekker veel stappen

misschien moet je hem gewoon ff los in de bak doen of aan de hand met hem stappen maar ik denk niet dat als ze erop gaat dat ut paardje dan denkt okee nu gaan we rustig stappen
die denk eerder heee ik ben vrij ik mag eindelijk lopen nou dan zal die lopen ook hoor of eerder rennen
dat paard is superblij dattie eindelijk uit z'n stal is.
en als ut kind er dan af donderd en iets breekt dan voel jij je alleen maar schuldig want jij hebt hem zolang stil laten staan en haar er dan meteen op laten rijden

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 22:20

Pony is rustig maar toch hebben ze er schrik van om hem uit stal te halen?!

Sorry, maar ik snap er niks meer van .. ik ga slapen ... byebye

vuurneon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-05 22:21

Sylleke schreef:
Onredelijk?
Ik vind het onredelijk dat je er zo licht over gaat.

Maar ja, wat maakt een weekje stal nou toch uit? Hartstikke gezond en fijn voor d pony.

Jemig dat zeg ik ook niet Ik had het ook neit zo gewilt. ik moet idd zorgen voor een betere back-up. dat is het grootste probleem. daar kom ik nu achter. Ik ging ervan uit dat mijn back-up goed genoeg was maar nee.. ik moet voor een extra back-up zorgen..

11a11

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 22:21

Gilraen schreef:

oow ja moet ze vooral doen, ze kan hem nog wel even stil laten staan

hoe dom ben je