:D toch wel in parkeermodus he
Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
:D toch wel in parkeermodus he

sflj schreef:russel schreef:Wel als je geen lange broek aan hebt. Van die t-shirt weet ik niet.
Is me verteld van wel, van die ziektekosten verzekering. Een kennis van mij lest op een manege en Moet van zijn verzekering een cap dragen anders is hij niet gedekt.
Kwestie van de klok en de klepel, lijkt me!![]()
Op een manege moet hij een cap op omdat anders waarschijnlijk de manegehouder aansprakelijk gesteld kan worden, als er iets gebeurd. Dus het moet van de manegebaas en zijn verzekering.
als ik hier thuis, op mijn eigen paard zonder cap met mn kop tegen een paal knal betaald nijn verzekering heus wel hoor!
Iets anders; (omdat mensen toch graag vergelijken)
Als ik me nu lam zuip, dan toch in de auto stap en vervolgens veel te hard, zonder gordel tegen een boom knal, terwijl ik geeneens een rijbgewijs heb word ik toch echt nog wel geholpen in het ziekenhuis hoor!
Ik draag alleen een cap als het verplicht is. (op wedstrijden dus)
Voor de rest ken ik mijn eigen paard en ben ik oud & wijs genoeg om het risico in te kunnen schatten dat de kans dat ik van m'n eigen paard val en hoofdletsel oploop zeer klein acht, voel ik graag de wind door mn haar (oke, het beetje dat ik nog heb dan) en hoor op een buitenrit de vogeltjes fluiten. Zonder cap.

om over paardgerichte omgang met het rijdier maar te

karijn schreef:Wel is bewezen dat je het risico op ongelukken kan verminderen door meer aan veiligheid te doen.
runningkawa schreef:thanks
jij bent geloof ik een van de weinige die m'n berichten begrijpt
Citaat:Al dat gezever over die cap en al de rest dan?
Net alsof je helemaal niks meer kan gebeuren, als je die cap maar draagt

blaffende honden kunnen gewoon om dr heen rennen e.d.) maar toch, ik neem geen risico's, laat dat wel aan anderen over
Liset468 schreef:als een paard schrikt, begint hij te rennen, omdat hij niet 'opgegeten'wil worden door het gevaar, tijdens het vluchten (als je paard echt goed bang is) heeft hij welliswaar overlevingsdrang, maar hij houd hierbij juist geen rekening met jou!!
beantsje schreef:...ben je natuurlijk gek als je het niet doet.
Citaat:.. maar ik heb ook het recht iemand goedbedoeld advies te geven, toch?
Quellian schreef:Goh, iemand die mij de meerwaarde van een cap kan vertellen? Die schedelbasisfractuur neem ik dan wel voor lief
)
).Ik ben met de ambulance meegenomen en het eerste half uur heb ik alleen maar bloed gespuugd.Ik heb 8 maanden lang met een vreselijke hoofdpijn rondgelopen en kon lange tijd alleen maar heel langzaam praten(ik was erg traag geworden in alles).Mijn reuk èn mijn smaak waren weg,ik proefde en rook dus helemaal niks meer.Mijn smaak&reuk zijn gelukkig voor 50% terug gekomen.Maar ik kon veel dingen niet meer aan,ik liep constant te huilen.Gelukkig werd alles beetje bij beetje weer beter,maar eer dat ik weer een beetje leek op de persoon die ik daarvaoor was,waren we 2 jaar verder!Ik had dus een zware hersenkneuzing en heb maanden lang onder behandeling bij een neuroloog gelopen.Je begrijpt natuurlijk dat ik NOOIT meer zonder cap de deur uit zal gaan.
Waarom zegt niemand wat tegen háár dan?!