Wie heeft er ervaring met barefoot? HOT OR NOT?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Eilatan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 14:44

Jetta schreef:
Ja, dat is ook mijn ervaring! Je moet nu je eigen spieren gebruiken bij verlichte zit en ook bij lichtrijden. Je hebt geen steun aan wrongen en kussentjes...Dat maakt je bewuster van je zit en minder lomp voor je paard, let maar op, het gaat na een week of twee al beter!

Ja dat is zeker zo, je moet in dit zadel heel actief zitten. Zomaar 'valsspelen' door in het zadel te gaan hangen lukt niet, je moet echt je eigen spieren gebruiken.
Ik had ook wel wat spierpijn de eerste keren op het zadel hahaha!
Maar die verlichte zit komt zeker wel, spieren moeten gewoon even wat sterker worden hahaha!
Maar inderdaad je zit wordt ook wel heel stabiel van dit zadel, je voelt je paard en je wordt vanzelf ook 'lichter' voor je paard.

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 15:05

Toydoll schreef:
Ik heb alleen een hele irritante bobbel in mn seatseaver, ik denk door vervoer, heb geprobeert er een zwaar boek op te leggen zodat ie weg trekt maar hij zit er nog steeds...
Een stalgenoot heeft mn zadel ook even getest, op haar fries die enorm opgooit, maar ze had wel wat moeite met netjes lichtrijden haha!

Waar zit die bobbel? Ik heb ook een bobbel, maar ik dacht dat dat komt omdat hij nog wat stug is.

8nnemiek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 17:55

Ik had die bobbel ook in het begin, waarschijnlijk door het vervoer, maar na een paar weken was ie helemaal weg, nooit meer last van gehad erna.

Eilatan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 18:07

De bobbel zit dus in de seatseaver, van de voorboog tot de cantle zegmaar, en dan 3 cm naast het midden. (als je me nog snapt haha) Als ie bij jullie er al uit is dan zal die bij mij ook wel verdwijnen

Ukster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 20:22

bij mij zit er dus ook een irritant stuk in de seatsaver!
ik voel hem ook echt gewoon.
en ik rijdt er toch al bijna een half jaar mee en hij verdwijnt niet.
misschien maar is zelf wat fabriceren.

wyona

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 20:35

ik heb die bobbel er ook nog zitten ukster en heb het zadel ook al een half jaar. ik heb dit op kunnen lossen door de seatsaver voordat je gaat rijden ff los te trekken van het klitteband en dan opnieuw erop drukken. dan gelijk gaan zitten op een gegeven moment denk ik dat de seatsaver op een iets andere plek komt te zitten want dan is het bijna weg.

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 20:53

Bij mij zit er onder de seatsaver een bobbel. Op het zadel dus. Daar is het leer ook heel hard. Dus misschien moet dat wat soepeler worden. Ik rij er nog wel even gewoon mee. Als het over een paar dagen niet veel anders is stuur ik wel een mailtje.
Wil ook niet meteen zeuren, want elk zadel moet natuurlijk even ingereden worden.

Ukster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 21:44

ik denk dat dat je beugelophanging is.
ik voel de ringen waar je beugelriemen door moet doen wel zitten.

wyona

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 21:45

heb ik geen last van

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 21:46

Nee, het zijn niet de ringen. Die voel ik wel een beetje, maar niet storend.

Tessa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 12:51

Ik heb gister ook mijn BF binnen gehad en ik moet zeggen .. ik moet er inderdaad ff aan wennen dat ik meer spieren moet gebruiken met zitten verder zit hij heeerlijk

ff een vraagje: heeft een van jullie ook het idee dat je paard minder makkelijk het tempo verhoogt? het kan zijn dat die van mij gister niet helemaal lekker was maar toch even vragen...

horseylove

Re: Wie heeft er ervaring met barefoot? HOT OR NOT?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 12:56

ik heb een testzadel gehad bevoel me goed allen niet veel mee gereden omdat ik maar een week had
ik vind het een heerlijk zadel ik heb het over het gewone zadel niet over het western daar heb ik ook in gereden zit wel lekker maar als ie al wat ouder is is ie knoert hard!
dus ik had dus pijn me kont de volgende dag met het westernzadel maar verder ik ben er positief over.
Veel suc6 verder

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 14:18

tesss schreef:
ff een vraagje: heeft een van jullie ook het idee dat je paard minder makkelijk het tempo verhoogt? het kan zijn dat die van mij gister niet helemaal lekker was maar toch even vragen...

Die van mij veruimt juist makkelijker met dit zadel. Hij is veel beter aan de hulpen.

Ik moet wel heel erg wennen. Heb aardig spierpijn.

Tessa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 14:19

ik heb al een mailtje gestuurd.. misschien moet er een andere pommel in ofzo...

wyona

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 21:58

die van mij loopt ook veel beter en ruimer

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 00:08

Over die beugelringen gesproken...

Ik heb vandaag mijn barefoot zadel binnengekregen (jippie!), maar ik had er dus geen rekening meegehouden dat er doorlopend-ronde beugelriem-ophoudingen aan zouden zitten... nu kan ik m'n fijne Wintec riemen (met enkele riem) niet meer gebruiken, en dat scheelde me altijd zoveel in blauwe plekken op m'n kuiten.

Ik weet ook niet hoe ik 't voor elkaar krijg, maar van een dubbele beugelriem krijg ik standaard blauwe plekken op m'n kuiten, en die enkele kan ik nu niet meer gebruiken, omdat die een lusje hebben, en ik ze dus niet aan mijn nieuwe zadel kan "schuiven" snik snik...

Eilatan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 07:35

Hypofocus schreef:
Over die beugelringen gesproken...

Ik heb vandaag mijn barefoot zadel binnengekregen (jippie!), maar ik had er dus geen rekening meegehouden dat er doorlopend-ronde beugelriem-ophoudingen aan zouden zitten... nu kan ik m'n fijne Wintec riemen (met enkele riem) niet meer gebruiken, en dat scheelde me altijd zoveel in blauwe plekken op m'n kuiten.

Ik weet ook niet hoe ik 't voor elkaar krijg, maar van een dubbele beugelriem krijg ik standaard blauwe plekken op m'n kuiten, en die enkele kan ik nu niet meer gebruiken, omdat die een lusje hebben, en ik ze dus niet aan mijn nieuwe zadel kan "schuiven" snik snik...

Had ik ook ja!
Ik had ook mooie enkele wintec webbers, maar die kunnen er niet op!

Blauw plekken van die dubbele heb ik soms ook, omdat men velletje tussen de 2 beugelriemen komt maar dat is met zo'n hoesje om je gesp aan de onderkant te dragen een stuk minder! (je moet de gesp wel beneden dragen anders kan je paard drukkingen krijgen onder je dij,en ik krijg zelf ook last van die gesp meestal)

Ik heb ook een tijdje met tiewraps de riemen bij elkaar gehouden, werkte ook goed

pmarena

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 07:57

Hihi , laat ik nou met Innova Tack bezig zijn aan een soortgelijke beugelriem als de Webber , voor aan de Barefoot.... ik wil dat namelijk zelf ook graag

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 09:05

Ik rij, tot ik extra korte endurance fenders heb gevonden, maar met laarzen. Dan heb ik geen last van de riemen.

Fleury

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 19:56

Ik heb 2 dagen geleden ook een barefoot testzadel aangevraagd Heb er al veel over zitten denken maar ben nu zo benieuwd geworden dat ik er 1 heb aangevraagd! Vind het wel spannend hoor! ben zo benieuwd hoe Brenda erop reageerd en natuurlijk hoe ik erop reageer!

willis

Re: Wie heeft er ervaring met barefoot? HOT OR NOT?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 22:08

Sinds een half jaar rij ik met een western barefoot. Het zadel op zich bevalt goed maar ik ontdekte onlangs witte haartjes in mijn ponys vacht ter plekke van mijn bovenbenen. Het bleek dat de inlages van de standaard grandeur pad op die plek helemaal plat waren en dus geen bescherming meer bieden. Ook laat het elastiek van de singel los. Helaas wordt er op mijn mailtjes naar barefoot niet gereageerd. Wie heeft er ook slechte ervaring met barefoot nederland.

pmarena

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 22:11

Ha Willis , welkom op Bokt !

Als je geen mailtje terug krijgt via boomloosrijden@tiscali.nl , stuur me dan even een PB.

Want ik antwoord altijd behoorlijk snel op mails en als je geen antwoord hebt ontvangen dan heb ik OF je bericht niet ontvangen , OF je hebt mijn antwoord niet ontvangen.

Je verhaal is me niet bekend dus ik denk niet dat ik een mailtje van je gehad heb

Groetjes Bianca van BoomloosRijden.nl

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 22:14

Ik had twee soorten inlages erbij. Ze vertelde er al bij dat de een een nieuwer soort was. Ik moest maar kijken welke ik beter vond. Die nieuwe soort is veel steviger, die wordt niet plat. Die andere wordt wel platter.

Ik heb absoluut geen slechte ervaring, eerder het tegenover gestelde.
Toen ik vroeg of ik snel een testzadel kon krijgen zodat de DA er ook naar kon kijken heeft ze er alles aan gedaan om dat voor elkaar te krijgen. Dat vind ik echt aardig.
Er is ook op al mijn mailtjes netjes gereageerd.
Slechte service, nee. Niet bij mij iig.

Eilatan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 22:20

Bij mij ook niet!
Ik mocht mijn testzadel kopen, ook met enige spoed terwijl er een wachtlijst was omdat mn andere, oude zadel bij de zweetbladen doormidde gescheurd was.. (oude wintec he haha!)
Ook op mijn mailtjes snel en duidelijk antwoord, vriendelijk.
Ik vindt de service juist super goed! (en het zadel bevalt ook super, heb alleen nog steeeds geen fotos van flower met het zadel..)

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 22:27

Anouar15 schreef:
Ik had twee soorten inlages erbij. Ze vertelde er al bij dat de een een nieuwer soort was. Ik moest maar kijken welke ik beter vond. Die nieuwe soort is veel steviger, die wordt niet plat. Die andere wordt wel platter.

Ohja? Vertel eens meer als je wilt?
Ik heb de inlages die zitten bij de sympatex pad van Grandeur. Zijn die dan steviger dan andere inlages?