Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
runningkawa schreef:Maar waarom reageert 99 van de 100 paarden dan op zo'n bit hetzelfde als het met spoed loslaten?
wat ze niet doen met een totaal rvs rollenbit
Citaat:Verder lijkt me dat speeksel beweegt, dus al niet continue overal in evenveel mate is, door slikken en uit slijmen.
Dus kan het alsnog wel weer stoomstootjes geven
Wranglerbutt schreef:Ik mis nog steed het [wettig [img]
http://www.heerenvanh7.nl/smilies/copper.gif[/img]en] overtuigend bewijs dat een bit gemaakt van 2 verschillende metalen daadwerkelijk stroomstootjes veroorzaakt in een paardenmond. Zal wel aan mijn beroep liggen....
Ik ben benieuwd naar de fora waar Cornelie het over heeft en zal nog eens gaan speuren. Met zoekopdracht snaffle + copper rollers kwam ik alleen maar 100.000 sites tegen die een dergelijk bit verkopen en aanprijzen als 'zacht voor de paardenmond'.
'k ga nu snaffle + different metals intoetsen...
Als jullie vermoedens waarheid zijn, moet dit namelijk wereldkundig gemaakt worden!

runningkawa schreef:owja terug komend op de kies met vulling en zilver papier
Door het speeksel in je mond zou je dan ook niks voelen? Omdat het overal vochtig is?
test het, zou ik zeggen![]()
en pff, wat gaat het weer sloom, voordat ik dit eens gepost had
Citaat:Metalen
Wanneer twee metalen in een vochtige omgeving in contact met elkaar staan kan één van beide metalen worden aangetast als gevolg van elektrolyse. Dit natuurkundig verschijnsel, "spanningscorrosie", is het gevolg van de ionenstroom
die in water plaatsvindt tussen twee metalen met een niet verwaarloosbaar potentiaalverschil. Op dit fenomeen berust bijvoorbeeld de werking van een accu of loodbatterij.
germie schreef:Nee, niet overtuigd! Zeer boeiende stof, maar ik mis de link met een dergelijke werking van verschillende metalen in de paardenmond.http://www.natuurwetenschappen.nl/modul ... nt&sid=879
Metalen met een verschillende potentiaal (lees "hoogwaardigheid") kunnen onder water in contact komen met elkaar en vormen onderling een elektrische stroom. Het water functioneert als geleider.
Nu overtuigd?