MYTEN paardenvoeders

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Taron

Re: MYTEN paardenvoeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 12:58

Billy schreef:
Ik heb de Herbamix gehaald in Voorthuizen.
Ik kom regelmatig in het midden van het land, en dan neem ik het mee. Wel een stukkie omrijden, maar ach...

hoe duur was dat daar??
ik ga het ook een keer halen!

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 12:59

Geen idee, want ik heb er gelijk een cavia en een mega zak voer bij gekocht
Ik zou gewoon ff van Norden bellen.
Ben er zelf eigenlijk ook wel benieuwd naar

Taron

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 13:03

haha, ik ga er gewoon heen, als ik mn oma of mn moeder kan overhalen...
dan zeg ik het hier wel he

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 22:25

Even het topic omhoog schoppen.

Ik voor nu een paar weken Mijten en wil jullie even vertellen over mijn ervaringen tot nu toe.....

Ik ben heel erg tevreden! Heb een paard van iemand op stal staan die heel erg vies was op stal en heel erg veel dronk. Dat is nu een heel stuk minder ipv 2,5 pakken vlas in de week gaat er nu 1 in! Verder ziet hij er een stuk beter uit, meer vlees op zijn lijf en een veel diepere kleur.
Op dit moment is zijn eigenaresse geblesseerd dus het is even afwachten of hij ook soepeler loopt maar het zal mij niets verbazen.

Mijn eigen paard heeft helaas een ongeluk gehad en heeft meer tijd op de dierenkliniek doorgebracht dan thuis dus daar kan ik op dit moment nog niets over zeggen.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 22:28

Heb jij ze volledig op Mijten staan Katja?
Ik geef nl alleen na het rijden, maar ik heb het idee dat hij meer glanst en meer kleur heeft dan voorheen

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 22:42

Ik heb ze volledig omgezet. Krijgen alleen Mijten (gerstemix en herbamix) en biologisch hooi.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 22:48

Dat lukt mij helaas niet omdat Bill in pension staat.
Die moet het dus doen met een schep na het rijden

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 22:50

Dat is ook de reden dat ik een pensionklant erbij genomen heb en niet mijn paard ergens in pension gezet heb, nu kan ik het voer zelf regelen.

Het is overigens wel heel erg goedkoop voer. Ik doe echt een eeuwigheid met een zak in vergelijking tot een zak Pavo of Subli.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 22:55

Er zit natuurlijk ook 25 kilo in een zak ipv 20
Daarbij is het nog goedkoper ook.
Ik heb het in Voorthuizen gehaald en betaal dan 12,70 voor een zak Herbamix, en voor een zak Havens of Pavo betaal ik 11,70 voor 20 kilo.
Kan zowiezo wel uit dus. En ik haal het als ik ergens naar onderweg ben, dus dat gaat prima

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 06:23

Billy schreef:
Dat lukt mij helaas niet omdat Bill in pension staat.
Die moet het dus doen met een schep na het rijden

Ook niet als je het klaar zet? Op een grote stal zal ik het ook niet zo gauw zo doen, want weg is weg

Maar stel dat je 2 afgesloten bussen met de hoeveelheid in de voerkar legt en de naam van je paard erop en dit kan afspreken met de persoon die voert? Meestal staat zo een voerkar toch achter slot en grendel.

Mijn paard heeft ook in pension gestaan en ik had een ton voor zijn stal staan, de boer voerde mijn voer. Alleen toen enkelen in de gate kregen dat het wel lekkere en goeie muesli was, was hij een week eerder leeg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 06:26

Even een update over de conditie van mijn paard. Hij is de afgelopen week verdacht soepel geweest

Even kijken of dit zo blijft omdat zijn weidemaatje verkocht is, is hij heel onrustig op stal, alsmaar rondjes lopen. Maakte al een grapje om hem bij te zetten , arm ding.

Maar hij wordt al rustiger en wellicht is het oefenen in de stal minder, kijken of Myten hem zo soepel heeft gemaakt.

Hij vind het smullen en moet zeggen de 1e zak is beresnel op gegaan, ik moet ook oppassen om niet steeds weer even een half schepje te geven.

Hoorde laatst dat mijn paard regelmatig de gekke 5 minuten heeft, en is daardoor gisteren uit de wei gesprongen.

clau

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 14:25

Nu ook Mijten paardenvoeders te bestellen via ons,

We zitten in Noord Brabant, Ossendrecht, vlakbij bergen op zoom.

Gr. Clau

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 15:28

clau schreef:
Nu ook Mijten paardenvoeders te bestellen via ons,

We zitten in Noord Brabant, Ossendrecht, vlakbij bergen op zoom.

Gr. Clau

Hoi,

Ik zag dat jullie ook Culiminair en Equifit verkopen. Volgens mij zijn die merken ook een beetje vergelijkbaar met Mijten, of niet ?
Pfff straks wordt het nog moeilijk om te kiezen welk voer ik ga geven ......

Groetjes,

Maris

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 15:34

Welke soorten Mijten hebben jullie? En is het op voorraad? Wat zijn de prijzen?
Het staat nl nog niet op de site

cavaletti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-05 09:23

Hoi,

Ik zag dat jullie ook Culiminair en Equifit verkopen. Volgens mij zijn die merken ook een beetje vergelijkbaar met Mijten, of niet ?
Pfff straks wordt het nog moeilijk om te kiezen welk voer ik ga geven ......

Groetjes,

Maris[/quote]

Culminar en Equifit zijn niet te vergelijken met Mijtens vind ik, Culminar enzo zijn gewoon mueslies zoals er zoveel zijn, maar bij Mijten zitten er gewoon bepaalde kruiden in die zo goed zijn..

ik zou bijv nooit geen culminar voeren, dus is niet echt te vergelijken met elkaar

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 09:53

In de buurt van Arnhem was geen verkoper toch? Harskamp was dacht ik het dichtstbij?

Bruintje_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 10:09

waar ik vroeger stond met mijn paard,kwam wel eens een man,die kon je laten kijken naar je paard als die wat had (of om te weten of die iets zou hebben) hij was beetje 'helderziend' bij paarden zeg maar....

hij zou de biomix van mijten ontworpen hebben?

ik zelf hou niet van het voer,en het komt simpelweg niet in mijn paard. (heb het wel gevoerd)
over de gerstenmix ofzo wil ik eventueel nog wel eens denken.

ik hou het voorlopig lekker bij havens

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 10:12

Waarom houd je niet van het voer mickeytje?

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 15:01

jee wat baal ik dat er niks in de buurt is. Ik zal eens gaan praten met het veevoerverkooppunt hier in de buurt, ik ken hem wel.

Misschien heeft hij wel interesse om het in zijn winkel te gaan berkopen, als het goed spul is tegen een fijn prijsje...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 16:24

mickeytje schreef:
waar ik vroeger stond met mijn paard,kwam wel eens een man,die kon je laten kijken naar je paard als die wat had (of om te weten of die iets zou hebben) hij was beetje 'helderziend' bij paarden zeg maar....

hij zou de biomix van mijten ontworpen hebben?

ik zelf hou niet van het voer,en het komt simpelweg niet in mijn paard. (heb het wel gevoerd)
over de gerstenmix ofzo wil ik eventueel nog wel eens denken.

ik hou het voorlopig lekker bij havens

Micheytje, ben wel benieuwd waarom je dit vind. Slechte ervaringen? Ik heb ook Havens gevoerd, jarenlang, maar voor mij geen Havens meer. Daar zitten kunstmatige toevoegingen in die niet goed voor paarden zijn.
Myten voer ik nu een paar weken, mijn paard ziet er beter uit, en het lijkt of hij zich wel beter voelt. Daar zit niets in wat er niet in mag zitten, in Havens zit wat er in moet zitten, wat er niet in mag/moet zitten wordt niet over gepraat.

droebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 20:18

Ik heb vandaag een zak herba-mix gehaald voor mijn paard.
Ik ben benieuwd hoe hij het erop gaat doen. Ik voer op dit moment havens kentucky light E en reform muesli.
Ik vindt wel dat de reform muesli beter ruikt en er smakelijker uitziet.
Maar daarentege zit er volgens mij wel veel meer melasse in.

Als hij het er niet goed op doet ga ik gewoon weer terug op havens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 20:43

Ik heb nu eindelijk een paard met een mooi strak buikje en vlees op de ribben, he eindelijk.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 22:25

Doen ze niet aan een voedingsadvies eigenlijk ?
Zie er nergens op de site wat over staan ?

Ik voer nu van Dodson & Horrell de Ultimate Balancer.
Dit is een korreltje waar alle goede stofjes inzitten voor vertering / opname voedingsstoffen / afvoer afvalstoffen / bewegingsapparaat / spieren - pezen - gewrichten / biotine voor huid - haar - hoeven / zeg maar allerlei dingetjes die je los kunt bestellen bij de Paardendrogist

Allemaal hele goede stofjes die supergoed klinken voor een paardje dat gevoelig is voor hoefbevangenheid , en dus beter niet bijgevoerd kan worden. Energie heeft ze ook meer dan zat.
Maar ik wil graag bijvoeren voor alle stofjes die een paard nodig heeft , dat lijkt me ook zeer van belang om alles goed te laten werken in dat lijfje waardoor hoefbevangenheid ook weer minder kans krijgt. Dit voer klonk super daarvoor !!

Paardje doet het er lekker op geloof ik. Zie geen gigantische veranderingen ofzo , maar heb geen klachten , wat ik bij eerdere voeders wel had , dit voelt goed om te voeren qua voedingsttoffen en gevoeligheid, ze wordt niet overdreven heet... prima dus.

Enige minpuntjes :

- het is net een kippenkorrel
- het ruikt / oogt dus ook niet bijzonder...
- en dat voor een voertje dat ( ) zo'n 4 euro per kilo kost

Je ziet het er dus niet aan af dat het zo goed en duur moet zijn...gaat puur op de omschrijving af.

Ik ben er heel tevreden over , maar voor dat geld zou ik er perfect gelukkig mee moeten zijn ..... dus heb altijd interesse in een voer dat wellicht beter is , of net zo goed voor een betere prijs....

Arnoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 21:09

@pmarena - Jee, wat een duur voer zeg, moet dan idd wel supergoed zijn. Je zei geen gigantische veranderingen te hebben gezien terwijl je zou verwachten dat je voor dat geld een zonnebril nodig hebt om je paard te bekijken Ik dat geval zou ik haast zeggen probeer EquiFyt eens. Info: www.equifyt.com (ook in NL)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 11:58

@Pmarena, ik heb ook D&H gevoerd, maar dan een andere soort, was er ook heel erg tevreden over, het enige wat ik raar vond was dat hij ipv zwart heel donkerbruin werd in de winter, terwijl hij alleen in de zomer donkerbruin is en s'winters zwart. Van zwart naar donkerbruin ging hij.

Verder een goed gehumeurd, super relaxed maar niet sloom paard.

Kon er niet meer aankomen en ik moet zeggen dat dit voer een heel goed alternatief is.