Hoe gaat dat, slachten?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Hoe gaat dat, slachten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 20:06

Ja ik ook als het slecht met me gaat

Ja, ik hoop dat ik mijn paardje(s) in de wei in kan laten slapen.
Je hebt niet de vereiste permissies om de aan dit bericht toegevoegde bestanden te zien.

lieferdje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 20:25

ik zou mijn pony als t ooit zover mog komen in laten slapen....en niet naar de slager...ik wil gewoon persoonlijk afscheid van hem kunnen nemen..
maja iedreen heeft andere mening dan mij

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 17:19

runningkawa schreef:
ik ben van boeren komaf, dan klopt het zeker niet wat ik wil

Ik ook , foutje in de genen zeker

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 17:41

Haha, dat zal het zijn ja

Mause

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 22:46

Ook ik heb begin dit jaar mijn merrie naar de slachterij moeten brengen. Ik ben er bij gebleven tot het laatste moment en heb geen spijt van mijn keuze. Ik had sinaasappel-olie in haar neusgaten gesmeerd, zodat evt. geuren haar niet angstig zouden maken. Toen ze van de trailer afliep werd ze gelijk door een medewerker van de slachterij over genomen en die liep meteen met haar naar binnen. Ze was nog maar een paar seconde binnen en toen was het al gebeurd. Geen harde knal, geen stuiptrekkingen en zeker geen angst. Mijn merrie heeft geen tijd gehad om zich uberhaupt af te vragen wat er ging gebeuren. Het opensnijden en ophangen gebeurde achter een wand, dus daarvan heb ik weinig meegekregen.

Voor wat betreft het afscheid nemen, ik ben bij haar geweest tot ± 20 sec voor haar dood. Ik heb de dagen voordat ze weg ging afscheid kunnen nemen, bij het uitladen van haar op de trailer heb ik haar met een klopje bedankt voor alles.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 22:54

Schoentje zei ook tegen mij: hij heeft geen weet wat er gaat gebeuren als hij naar binnen gaat. Voordat ze het weten is het al gebeurd..........dus dat ze het ruiken is onzin.

Mause

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 22:54

orionneke schreef:
Schoentje zei ook tegen mij: hij heeft geen weet wat er gaat gebeuren als hij naar binnen gaat. Voordat ze het weten is het al gebeurd..........dus dat ze het ruiken is onzin.

dat is niet helemaal waar. Als er een gehele dag al geslacht is, dan ruiken paarden op afstand dat dat een plek is waar ze niet moeten wezen. Een pony die ik reed, die wilde nooit langs een slachterij met buitenrijden. Meestal maakt de slager een afspraak aan het begin van de dag, dan is alles nog schoon en heb je weinig kans dat een paard onheil ruikt. Door de sinaasappel-olie nam ik het zeker voor het onzekere en mijn paard had echt géén angst.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 23:01

Bij die slager van ons doet hij paarden op 1 dag, en casimir was als eerste..... Vaak vinden ze gewoon varkenslucht al niks dus heeft niks met slager te maken maar meer met de lucht vh vee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 08:42

Denk ook wel de lucht van dood
Want als er een dood beest aan de kant van de weg ligt, loopt ook elk paard er niet even makkelijk langs

Mause

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 08:50

runningkawa schreef:
Denk ook wel de lucht van dood
Want als er een dood beest aan de kant van de weg ligt, loopt ook elk paard er niet even makkelijk langs

dat bedoelde ik ook! Die pony kwam zelf van een boerderij met vee, dus die geuren kende ie wel.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 12:54

Ik heb dat vroeger ook bij mijn paarden gedaan de neuzen insmeren met sinaasappel voordat ik ze uitlaadde. Iemand van de manege gaf mij dat advies dus deed het maar. Bij mijn 1e paard waren we te laat op de afspraak en werd er voor mijn neus een vrachtwagen uitgeladen Mijn paard werd helemaal hyper maar of hij wat door had weet ik niet.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 12:54

Ik heb dat vroeger ook bij mijn paarden gedaan de neuzen insmeren met sinaasappel voordat ik ze uitlaadde. Iemand van de manege gaf mij dat advies dus deed het maar. Bij mijn 1e paard waren we te laat op de afspraak en werd er voor mijn neus een vrachtwagen uitgeladen Mijn paard werd helemaal hyper maar of hij wat door had weet ik niet.

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-05 17:30

Volgens mij is elk afscheid moeilijk.. in laten slapen, slacht, wegbrengen, verkopen.
Ik ben erg bang voor DE dag.. maar het komt steeds dichterbij.. van t weekend gaan we haar veulen afspenen...

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 17:53

Afscheid nemen is altijd moeilijk! Heel veel succes!!!!!

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 17:59

BIj mij gaat het er gewoon om dat mijn paard rustig moet sterven.. En zodra hij op vreemd terrein is, raken ze toch al iets in paniek. Daarom zou ik hem nooit naar de slager brengen, het is sowieso tegen mijn principes. Die van mij krijgt lekker een spuitje op een plekje waar hij zich vertrouwd voelt.

horserider

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 13:45

ik heb 7 jaar geleden mijn paardje moeten laten slachten, een kennis bracht hem voor me weg en hij was meteen als eerste aan de beurt! ik wilde eerst mee maar die ochtend raakte ik zowat in paniek! ik kon het niet, ik hoorde dat het heel erg netjes is gegaan, dus toch een beetje troost.

vorige maande brak mijn ander paard zijn been en moest ter plaatse ingeslapen worden , ik had gemengde gevoelens, het neerleggen vond ik niet prettig en na dé spuit bleef ie nog om de halve minuut ademen, dat was eng, toen heeft de dierenarts hem nog een spuit gegeven. ik ben er steeds bij gebleven, steeds over zijn hoofd/hals aaien en hem rustig proberen te houden, maar wat deed dat pijn aan mijn hart zeg!!!

Thelloke! ik mis je nog steeds, mijn superbeessie!

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 14:01

@Horserider: Ja dat lijkt mij dus ook........... Daarom ben ik blij met mijn beslissing, mijn paard onthouden zoals hij was en een goede vriendin mee laten gaan met je paard.

Casimir is niet alleen geweest, dat geeft een goed gevoel en dat ik weet dat hij niet bang was of iets. Het was een dier wat bang was en je volgde als een hondje in jou loopspoor, zo van dat is veilig. Ik heb altijd geroepen ik ga mee tot het einde maar toen het zover was kon ik dat niet......... Ik heb het zo goed opgelost, geen schuld tegenover mijn paard of mezelf, en ik weet dat het goed/netjes is gegaan. Het was de beste oplossing en ik zal het weer zo doen.

Daarbij moet ik er niet aandenken dat hij nog paar dagen aan de straat gelegen had, o fweggesleept moest worden. Laat staan inslapen op de wei waar iedereen mee kan genieten. Ik denk dat je het dier ook dan niet los kunt laten en dat het afscheid veeeeel moeilijker is. Ik wil mijn paard niet zien instorten waarbij je ziet dat hij merkt dat hij geen controle meer heeft over zijn lichaam. Dit heb ik al eens bij een puppy gehad........die wilde niet gewoon gaan liggen nee blijven zitten tot hij niet meer kon en in 1 klap zo op de tafel pleurde, BAH.

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 14:03

Het hele grote nadeel van je paard aan huis in laten slapen vind ik dat je zo met het karkas zit en het duurt zo veel lanegr dan bij de slager ..

En om te zien hoe het destructiebedrijf je paard ophaalt is ook niet een pretje. Ik heb een paard in laten slapen maar gewoon op de kliniek en een naar de slager gebracht .. en ik ga zeker voor de slager. Ik vind het voor mezelf prettiger dat het gewoon echt heel vlot gaat.

Hoe vervelend ook het hoort er bij .. een leven samen en ook het einde samen op een nette manier. Ik nog vind ik het verschikkelijk maar je hebt geen keuze dan te accepteren dat het er bij hoort.

aan de TS veel sterkte de komende tijd.