Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
cinny1 schreef:Als je goed gelezen had, dan had je gezien dat we het niet alleen over opfaok hebben gehad. Maar als je net zo slecht leest als dat je schrijft kan ik er wel inkomen dat je het niet begrepen hebt.
Maar goed, je verandert je eigen verhaal om de minuut, dus wat er ook gezegd wordt je geeft er wel weer een draai aan.
Het beste voor jou is dat paardje verkopen.
cinny1 schreef:Wat ik dus in deze situatie echt niet uit kan staan, is dat zo'n dier hardgrondig verziekt wordt en dat er dan met dusdanige grove middelen ingegrepen moet worden. Als deze mensen nu eerst eens goed nadenken voordat ze aan een jong paard beginnen dan zou een heleboel leed voorkomen kunnen worden.
Citaat:En dat is waarom ik er dus zo boos over kan worden, Dit paard gaat een heel, heel rottige komende paar weken tegemoed............. en niet omdat hij nou zo een rotzak is, maar gewoonweg omdat hij verwend is. En hij kan er niks aan doen............ helemaal niks, en dat is sneu, heel sneu
gijsenkim schreef:cinny1 schreef:Wat ik dus in deze situatie echt niet uit kan staan, is dat zo'n dier hardgrondig verziekt wordt en dat er dan met dusdanige grove middelen ingegrepen moet worden. Als deze mensen nu eerst eens goed nadenken voordat ze aan een jong paard beginnen dan zou een heleboel leed voorkomen kunnen worden.
En dat is waarom ik er dus zo boos over kan worden, Dit paard gaat een heel, heel rottige komende paar weken tegemoed............. en niet omdat hij nou zo een rotzak is, maar gewoonweg omdat hij verwend is. En hij kan er niks aan doen............ helemaal niks, en dat is sneu, heel sneu
fsoudan schreef:Maar het is met mij toch altijd gezelli![]()
![]()
Hij krijgt geen rottige weken... ik zal het rustig aan doen allemaal en het wat tijd geven... niet dat hij geestelijk zo'n opdonder krijgt. Ik kan niet aankomen en hem zo afstraffen op alles wat in onze ogen niet goed is want dan heb je een getraumatiseerd paardje ja. Rustig aan allemaal en je zal zien dat het een het ander ook oplost.
xSuusx schreef:even voor iedereen die zo heerlijk commetaar levert, ik luister nu zeker niet meer naar jullie zolang ik het beter weet is dat best, en fem je mag komen hoor maar zolang ik dan maar geen gezeur krijg over je verslag want mensen hier op b okt denkne alles beter te weten en houde nergens rekening mee en noemen dit mishandeling jullie moeten ff je eigen parden aan kijken zoek het ff uit zeg nou zal het hele mal mooi worden kom nou pffff ik ben romeo_haffie maar zat ff op xsuusx der naam hoiiiiiiiiiiiiiiiiii
Citaat:Indien u het met de volgende stelling eens bent gun u veulen dan deze training.
“Is het eerlijk om een kind tot zijn 6e levensjaar thuis te houden en hem daarna naar school te sturen en hem een dictee te laten maken.” Nee, Dream Stables is van mening dat het niet eerlijk is om een paard de eerste drie jaar van zijn leven op de wei te laten doorbrengen en daarna binnen 1 maand alles moet kunnen zoals stilstaan, volgen, poetsen etc. Wij zijn wel van mening dat een veulen sociaal gedrag moet leren binnen een kudde met andere paarden. Daarnaast is het verstandig om het veulen in zijn eerste levensjaar te trainen om hem al voor te bereiden op zijn toekomst als rijpaard.
Citaat:buiten staan is helaas niet genoeg... Er zijn heel goede opfokstallen waar ze zomer en winter, dag en nacht buiten op de wei staan. Niet in een paddock of bak, maar een echte wei met gras!
Als hij al wat brutaler is zou hij eigenlijk met leeftijdgenoten en oudere paarden moeten staan. Met leeftijdgenoten speel je, de oudere paarden voeden hem op. Dit zou je eigenlijk moeten doen tot hij 3 jaar is en je ermee aan de slag kan.
Ook al verkoop je hem, dit zou wel het beste zijn voor hem want niemand kan een paard beter opvoeden dan een ander paard met levenservaring!
Citaat:Mensen opfok is geen optie!! Waarom laat jullie haar nou niet in dr waarde betreffende haar keuze om Romeo niet de opfok in te doen?
Hij staat bij mijn andere paard op dezelfde pensionstal, wel 24/7 in de wei met een gemengde kudde. In die zin ben ik blij dat ik géén opfok heb gekozen, zo van: "pleur maar in de wei, liefst 150 km verderop in Drente en over 3 jaar zien we wel"
Citaat:Sorry voor jou
Maar jij bent het voorbeeld waarom ik altijd "zeur" over opfok en niet te veel tutten met de paarden, maar ze paard laten zijn.
Dus mensen, als ik weer eens zeur daarover, hier is een voorbeeld, dat ik al honderden keren heb gezien.
Dit is helaas geen perongeluk voorbeeld.
Dit is bijna orde van de dag, bij (jonge) onervaren mensen, die niet willen begrijpen dat een jong paard houden en opvoeden iets heel anders is, als een ouder paard kopen.