Eric Laarakker, Steffi v.d. Laarse,Rodinde ect

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 12:52

Gerrie schreef:
:D keep on dreaming ..

Hoe denk jij een verplichting op te leggen aan zelfstandige ondernemers?

Het lijkt mij beter om een en ander in de studie te introduceren!

Haha!:D:D

Het probleem wat ik dan voorzie is dat je niet naar een dierenarts - opgeleid in het oude systeem kunt gaan, wil je bij evt. niet herkennen van de problemen een doorverwijzing naar een alternatieve arts krijgen. Maar tegelijkertijd kun je niet naar een jonge, net van de nieuw opgezette opleiding afkomstige dierenarts terecht omdat die te weinig ervaring heeft om jou paard op de reguliere manier te kunnen helpen.

M.a.w. wil je dat dit systeem binnen een generatie-verloop werkt, zul je de huidige dierenartsen alsnog een alternatieve boost moeten geven.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 12:53

Gerrie schreef:
Nee, hier schijnt de zon?

Ik hoop dat de sneeuw iig hier niet meer komt!

Sneeuw, zon? het giet hier pijpenstelen! (ben in Amsterdam)

Gamier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-05 12:54

Hier sneeuwt het echt behoorlijk! En het blijft ook liggen.... Mijn honden zijn helemaal door het dollen heen nu Haha!

Maar we dwalen af.......

Gamier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-05 13:03

bewijs...

Afbeelding

Afbeelding

labe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 14:23

Off topic: hier is het helemaal wit en de paarden "wilden" naar binnen, ze lopen net zo lang te brullen en te spoken totdat ik ze eruit haal, ik kan het dan ook niet over mijn hart krijgen om ze te laten staan en net te doen of ik ze niet zie. Ze staan nu even op stal te ontdooien met een berg hooi, straks mogen ze weer buitenspelen.

Nu weer terug naar het onderwerp: wat ik soms jammer vind is dat er een aantal figuren zijn die menen een gave te hebben en hiermee paarden denken te kunnen genezen, imo zijn dit mensen die op een ordinaire manier het werk van Eric L. en consorten copieeren terwijl het paard er niets wijzer van wordt, alleen de portemonnee van de eigenaar wordt er een stuk lichter van. Zo heb ik eens iemand meegemaakt die beweerde dat mijn paard een peesblessure had en ik haar vooral flink aan het werk moest zetten en dat het met de juiste wormenkuur wel goed komen.
Dit geloofde ik dus niet, heb haar alsnog ingeladen en ben naar een kliniek in Brabant gegaan. Daar kwamen ze met een totaal andere conclusie: haar benen waren gewoon 100% in orde, maar ze bleek last te hebben van een gebroken wolfstandje, dit deed haar zo'n pijn dat ze hiervan spierbevangen raakte, wat dus weer werd verward met een "gewone" kreupelheid. Ik stond natuurlijk wel even met mijn ogen te knipperen. Paard knapte ook zienderogen op toen zij op de kliniek aan haar gebit was behandeld en zij medicijnen kreeg tegen de bevangenheid. Dit waren dus wel heren die reguliere geneeskunde praktiseren.
Ik denk dat dit soort figuren, zoals eerstgenoemde, die volgens mij steeds vaker opduiken, een slechte naam geven aan diergeneeskunde en al gauw de indruk wekken dat holistische diergeneeskunde op tovenarij lijkt die voor ons, simpele zielen, niet te bevatten is, terwijl ze misschien nooit in hun leven een studieboek hebben opengeslagen.
In dit geval kan ik alleen mezelf maar verwijten dat ik zo stom ben geweest om zo iemand te raadplegen, maar ja, ik was een beetje ten einde raad en op zo'n moment ben ik bereid werkelijk alles te doen om mijn beestjes beter te krijgen. Beetje naief natuurlijk............

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 14:25

het sneeuwt hier nu ook Verdrietig

Labe, die ervaring heb ik dus een paar keer gehad in de reguliere geneeskunst. Daarnaast trouwens ook erg goede ervaringen, dus ik zoek er gewoon mijn eigen weg in.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 14:46

Gamier schreef:
Dat hij heel eerlijk is heb ik meer gehoord en dat vind ik heel positief. En ja als de regulieren geneeskunde hem afschrijft (moet er nog even niet aan denken!) dan zal ik zeker verder zoeken! Al is het dan alleen maar voor pijnbestrijding dan kan Gamier altijd nog "dienen" als weimaatje......

Hé bah..... ben anders nooit zo neagtief....

Die van mij is ook een hele goede grasmaaier, zijn buik is niet weg te krijgen.

Gamier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-05 15:54

GvdT schreef:
Die van mij is ook een hele goede grasmaaier, zijn buik is niet weg te krijgen.

hihihi de van Trudies Hoeves grasmaaiers.....als dat maar goed gaat!

Maar ik mag hopen dat wij samen nog een aantal jaartjes recreatief van elkaar kunnen gaan genieten.

Ik heb hem net even lekker laten lopen in de buitenbak en het valt mij echt op dat hij zo mat is. Normaal gaat Gamier wel showen of even uit zijn koker als hij lang op stal heeft gestaan..... Maar nu......op zijn gemakje een beetje rond stappen. Niets voor Miertje

Gamier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-05 16:23

Via PB krijg ik ook een reacties binnen m.b.t. dit onderwerp. Deze reacties zijn helaas niet altijd even positief (met name Eric). Wat mij opvalt in deze verhalen is dat er alleen gebruik gemaakt wordt van de Lecher antenne en andere (naar mijn idee) wazige onderzoekmethodes. Nou is mijn vraag maakt Eric of Steffie helemaal geen gebruik van "regulieren" onderzoekmethodes (rontgen, bloedonderzoek ect)

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 16:25

Bij mijn weten doen ze dat zelf inderdaad niet, dan sturen ze je naar een kliniek. Alleen geldt dat probleem met doorsturen niet alleen van de kant van de reguliere geneeskunde maar ook andersom.... Scheve mond

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 16:26

ik kan je dus uit eigen ervaring vertellen dat Rodinde iig wel bloedonderzoek doet. Verder is er nog niets nodig geweest.

Gamier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-05 16:56

Aimee schreef:
Bij mijn weten doen ze dat zelf inderdaad niet, dan sturen ze je naar een kliniek. Alleen geldt dat probleem met doorsturen niet alleen van de kant van de reguliere geneeskunde maar ook andersom.... Scheve mond

Dat snap ik even niet.... Help mij dit te begrijpen. Ze zijn regulier opgeleid....maar ze maken zelf geen gebruik van de reguliere onderzoekmethodes??? Wat ik er van begrepen heb willen ze de traditionele dierengeneeskunde samenvoegen met de "alternatieve"methodes....

quote van Steffies site “In plaats van elkaar uit te sluiten zouden reguliere en complementaire geneeswijzen elkaar juist aan kunnen vullen. Vandaar het begrip complementair (betekent aanvullend) i.p.v. alternatief (betekent de andere van 2 mogelijkheden).
Waar de ene geneeswijze een oplossing biedt schiet de ander soms juist tekort ... de kunst is goed af te wegen wat de voor- en nadelen zijn van de verschillende mogelijkheden.
Alleen iemand die goed opgeleid is op regulier én op complementair vlak kan de behandelingsmogelijkheden, die de verschillende geneeswijzen bieden, op de juiste waarde schatten”

Als ze dus geen gebruik maken van de traditionele methodes zijn ze toch net zo erg als een gewone DA die geen gebruik wil maken van andere alternatieve methodes??? Zo houden zij zelf toch ook de twee uiterste in stand?

Of zie ik dit nu helemaal verkeerd?

Suzan1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 16:57

Citaat:
Zou ook eerst eens gaan aanhoren wat de regulieren dierenarts vind hoe het herstel kan plaatsvinden. Pas als dat niet lukt, dan pas de alternatieve sector induiken.

dit vind ik ook de meest normale gang van zaken.

Maar Eric Laarakker vind ik toch niet alternatief. Hij is erkend paardendierenarts. ( iets wat mij meer zegt als alleen maar iemand met paardenkennis en een antenne)

Hij werkt ook samen met Emiel Voest, kan dan ook nog eens veel kanten van het paard pakken.

Dat is iets wat ik bij de reguliere dierenarts mis. Training, harnachement ed hebben ze vaak geen verstand van en dat is vaak wat er aan hapert Knipoog

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 17:06

Gamier schreef:

Je ziet het inderdaad zo, zoals ik het steeds weer heb ervaren. Helaas....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 17:10

Hier nog iemand die via het alternatieve gehoord heeft dat het paard knie problemen heeft.

Da kon niet vinden waarom hij RV kreupel liep.
Alternative zei erg snel dat daar het probleem niet zat, maar LA in de knie.
Heeft daar ook behandel en waarempel , het was over.

En ja, volgens hem kwam dat ook erg vaak voor.
Vast liggen, hard, uitslaan met bokken, of de slidingstop voor de draad, waren daar o.a. oorzaken van.

Hoofdpijn en trauma's kwamen niet voor, ook geen nier problemen

Bij een ander paard wel nier klachten, kon je daar ook niet poetsen zonder dat hij ineen krimpte.
Na een kuur van druppels wel.

Kan dan veel voorkomen, maar je zag duidelijk verandering, voor mij genoeg bewijs.

En ga ik nadat de DA geweest is, voortaan echt wel verder kijken.
Heeft iig mijn paard het leven gespaart.

Margo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 17:14

Persoonlijk heb ik hele goede ervaringen met Eric maar ook hij kan niet alles...

Ik ken mensen zat die altijd zeiden dat ze niet dat rare gedoe allemaal bij hun paard moesten hebben etc... maar wannneer ze door wanhoop er toch terrecht zijn gekomen zijn ze helemaal bekeerd..

Maar het kan ook wel eens niet goed aflopen dat ook deze mensen niks meer voor het paard kunnen doen en dan zeggen mensen sneller: 'zie je wel is alleen maar hocus pocus'
Kan ik me ook wel weer voorstellen als jij de eigenaar van dat paard bent..

Ik denk dat in dit onderwerp veel mensen gewoon hun eigen mening erover hebben gebaseerd op ervaringen en verhalen maar daar is volgens mij verder niks mis mee... als jij er niks in ziet hoef je het ook niet te doen...

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 17:27

Gamier schreef:
Dat snap ik even niet.... Help mij dit te begrijpen. Ze zijn regulier opgeleid....maar ze maken zelf geen gebruik van de reguliere onderzoekmethodes??? Wat ik er van begrepen heb willen ze de traditionele dierengeneeskunde samenvoegen met de "alternatieve"methodes....

quote van Steffies site “In plaats van elkaar uit te sluiten zouden reguliere en complementaire geneeswijzen elkaar juist aan kunnen vullen. Vandaar het begrip complementair (betekent aanvullend) i.p.v. alternatief (betekent de andere van 2 mogelijkheden).
Waar de ene geneeswijze een oplossing biedt schiet de ander soms juist tekort ... de kunst is goed af te wegen wat de voor- en nadelen zijn van de verschillende mogelijkheden.
Alleen iemand die goed opgeleid is op regulier én op complementair vlak kan de behandelingsmogelijkheden, die de verschillende geneeswijzen bieden, op de juiste waarde schatten”

Als ze dus geen gebruik maken van de traditionele methodes zijn ze toch net zo erg als een gewone DA die geen gebruik wil maken van andere alternatieve methodes??? Zo houden zij zelf toch ook de twee uiterste in stand?

Ja dat zie je 'verkeerd'..
De aanvulling die beide methodes op elkaar kunnen betekenen zit em in de andere benadering..
Dat komt er op neer dat je appels met peren gaat vergelijken.

Zo had ik het met mijn DA over zijn ervaring met Rodinde (jaargenoot).
Hij had een ruin in behandeling en de eigenaar van het dier wilde een second opinion bij Rodinde.
Wat wil nu het geval?
Hij heeft leverfuncties laten prikken, geen afwijking te vinden.
Vervolgens bij Rodinde op de AP punten een verstoring van de energie van de lever.
Hij hoorde dit van de eigenaar en besluit meteen om de bevinding van Rodinde als 'fout' te bestempelen!
Niet inziende dat alleen het woord lever hetzelfde klinkt maar de benadering anders..

Ik heb een lezing van Rodinde gevolgd en vervolgens me in de materie 'energie' verdiept.
Dat maakt het een stuk eenvoudiger om te begrijpen!

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 17:31

Ook is het zo dat door Laarakker (neem hem even als voorbeeld omdat ik persoonlijk ervaring heb met hem) de eigenlijke pijnpunten of storingen meet. Dit is iets heel anders dan een probleem opzoeken mbv bijvoorbeeld roentgen. Het kan nl. heel goed zijn dat een paard "van binnen" een probleem heeft, maar dat dat niet hetgeen is waar hij last van heeft.

Ik vergelijk het even met mijn man, die roentgenfoto's moest laten maken van zijn voet nadat hij daarmee klem had gezeten. Ze vonden daarop een breuk, maar een hele oude. Hij heeft nooit geweten dat hij zijn voet heeft gebroken ...

Gamier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-05 17:37

Gerrie schreef:
Ja dat zie je 'verkeerd'..
De aanvulling die beide methodes op elkaar kunnen betekenen zit em in de andere benadering..
Dat komt er op neer dat je appels met peren gaat vergelijken.

Zo had ik het met mijn DA over zijn ervaring met Rodinde (jaargenoot).
Hij had een ruin in behandeling en de eigenaar van het dier wilde een second opinion bij Rodinde.
Wat wil nu het geval?
Hij heeft leverfuncties laten prikken, geen afwijking te vinden.
Vervolgens bij Rodinde op de AP punten een verstoring van de energie van de lever.
Hij hoorde dit van de eigenaar en besluit meteen om de bevinding van Rodinde als 'fout' te bestempelen!
Niet inziende dat alleen het woord lever hetzelfde klinkt maar de benadering anders..

Ik heb een lezing van Rodinde gevolgd en vervolgens me in de materie 'energie' verdiept.
Dat maakt het een stuk eenvoudiger om te begrijpen!

Om eerlijk te zijn snap ik het nog niet. Ik wil het echt graag begrijpen maar ik begrijp niet waarom zij geen gebruik (willen) maken van de regulieren middelen en zo patienten alsnog door sturen..... Op deze manier hou je het altenatieve en reguliere wereldje toch in stand. Ook wordt de patient (en eigenaar) als nog van het kastje naar de muur gestuurd!

Het zou toch ideaal zijn als alle onderzoeksmethodes voorhanden zijn???

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 17:41

Misschien komt dat ook doordat veel patienten die bij hen belanden het reguliere circuit al gehad hebben. Laarakker vraagt nl. wel naar roentgenfoto's en uitslagen van tests en proeven.

Gamier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-05 17:50

Mac schreef:
Misschien komt dat ook doordat veel patienten die bij hen belanden het reguliere circuit al gehad hebben. Laarakker vraagt nl. wel naar roentgenfoto's en uitslagen van tests en proeven.

Ik ken ook mensen die direct naar hem gaan en hem zien als hun "huis" DA....

Misschien is mijn vraagstelling verkeerd... Laat ik het zo vragen; "waarom maken zij geen gebruik van reguliere onderzoekmethodes?"

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 17:53

Gamier schreef:
Om eerlijk te zijn snap ik het nog niet. Ik wil het echt graag begrijpen maar ik begrijp niet waarom zij geen gebruik (willen) maken van de regulieren middelen en zo patienten alsnog door sturen..... Op deze manier hou je het altenatieve en reguliere wereldje toch in stand. Ook wordt de patient (en eigenaar) als nog van het kastje naar de muur gestuurd!

Het zou toch ideaal zijn als alle onderzoeksmethodes voorhanden zijn???

Ik denk wel dat mac een goed punt maakt!

In de meeste gevallen hebben mensen met hun dier al een heel regulier circuit achter de rug.
Gaan ze als de behandeling niet aanslaat, vervolgens naar Steffi of Erik die je verhaal aanhoren en hun behandeling in gaan stellen.

Als ze volgens jou dan weer regulier bloedonderzoek zouden gaan doen, doen ze dingen dubbel! Daar schiet je dan toch ook niks mee op?

Dat is het complementaire dat Steffi ook bedoeld.
Wetende dat eea regulier bekeken en in behandeling gezet is en vervolgens onvoldoende tot niet aanslaat.
Dan komt hun expertise om de hoek en die is gebaseerd op 'énergiehuishouding' en niet uit labuitslagen ..

Is dit een beetje te snappen? Ach gut

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 18:01

Mijn ervaring leert dat mensen na één goede ervaring de volgende keer (ook bij een ander paard) de behandeling van de reguliere dierenarts overslaan.
Bovendien is mijn ervaring dat Eric wel vraagt of er foto's gemaakt zijn, maar dit nauwelijks meeneemt in zijn bevindingen.

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 18:06

Aimee, het hangt helemaal af van de klachten die het dier heeft!?

Als er zware koliek in het spel is zal er echt iets anders moeten gebeuren
Hetzelfde met breuken..

Indien er een reguliere behandeling nodig is kun je altijd complementair aanvullen.

Dat is de holistische benadering!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 18:09

Aimee schreef:
Jaja, hier ook die ervaring!

ik ook!