Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
woopy schreef:Ik heb voor dit onderwerp een speciaal nieuw account op bokt aangemaakt + een nieuw email adres. Het klinkt misschien erg overdreven, maar ik heb liever niet dat iemand hier achter komt.
Okay mijn verhaal:
Ik heb dus een paard en ik sla hem, om het maar even zo bot te zeggen. Ik hou ontzettend veel van hem en ik zou hem niet kunnen missen. Maar toch gaat het steeds weer mis. Ik doe het niet met opzet, absoluut niet, maar ik heb gewoon het idee dat hij het expres doet op dat moment. En een seconde nadat ik hem geslagen heb weet ik dat het aan mij ligt!
Bijvoorbeeld: Ik stap lekker in de bak zonder hoofdstel of zadel. Maar dan ineens draat hij zich om! Ik probeer hem weer terug te krijgen op een goede, vriendelijk manier. Maar hij luistert niet! Dan wordt ik zo pissed dat ik hem een of meerdere tikken geef met de zweep, terwijl ik weet dat hij het niet verdiend want hij doet zijn best! Altijd denk ik weer: Hij doet zijn best, het ligt aan jou! Maar dat werkt niet!
Ik ben ontzettend tegen dierenmishandeling, ik eet geen vlees, heb laatst nog geld gedoneerd voor het Brooke Hospital for animals. Maar waarom moet ik dan wel mijn eigen lieveling slaan en pijn doen? Dit wil ik niet!
Kan alsjeblieft iemand mij helpen, want ik zit hier heel erg mee! Ik voel me erg depressief omdat het voorbeeld hierboven vanmiddag is gebeurt en dat de laatste druppel was en ik maar hier ben gaan zitten om hulp aan jullie te vragen!
Heeft iemand tips?
). Dan stapt ze weer verder. Ze springt ook nogal opzij in de bossen tijdens een flinke draf of galop, ik heb dan ook de neiging om met de zweep te meppen maar ben er wel achter dat dit tegendraads werkt. Ik laat hem wel in haar ooghoeken zien, en dat helpt beter! Omdraaien moet je niet tolereren maar dat kun je ook zonder slaan oplossen. Beter aan het been houden, en goed voorwaarts rijden. Ik ben gestopt met lessen omdat de instructrice zei dat ik te lief was, met andere woorden, ik moest meer schoppen en de zweep gebruiken. Mijn paard is veel te lief en geduldig daarvoor, zo krijg je een stresskip en ik wil gewoon een ontspannen paard dat wèl aan de hulpen is maar dat kan ook zonder slaan. Ik denk dat je gebaat zou kunnen zijn bij een prettig lesgeefmens. En belonen is belangrijker dan straffen. 
steffie4ever schreef:ze verdiend dat paard ook niet.... hallo, ze zegt dat als ze niet met zweep rijd ze dan gouw naar de kast rent om er 1 te halen en in het bos een tak pakt nouw sorry hoor maar dat slaat werkelijk waar helemaal nergens op!!!! als je jezelf niet kan beheersen tegen over je paard dan kan je beter helemaal geen paard/pony nemen
Ik snap nou niet dat je jezelf zo druk kunt maken dat iemand of meerdere zeggen dat TS haar paard niet verdiend!
!
, maar als een (jong) paard zich omdraait en dan een aantal flinke klappen krijgt omdat hij niet luistert dat is natuurlijk absoluut niet geoorloofd! En dan is het maar goed als ik TS of elke andere dierenbeul niet onder ogen krijg, want ik sta niet voor de gevolgen in
...
!
!!! Zo denken wij, maar zo denkt een paard niet! Een paard wil jou het leven niet zuur maken, er is altijd een logische verklaring voor zijn gedrag, maar vaak denken een hoop (domme) mensen daar niet aan... Zij denken dat het dier hun juist dwars wil zitten! BULLSHIT! Als een paard zo denkt,
dan komt niemand meer aan rijden toe! steffie4ever schreef:ze verdiend dat paard ook niet.... hallo, ze zegt dat als ze niet met zweep rijd ze dan gouw naar de kast rent om er 1 te halen en in het bos een tak pakt nouw sorry hoor maar dat slaat werkelijk waar helemaal nergens op!!!! als je jezelf niet kan beheersen tegen over je paard dan kan je beter helemaal geen paard/pony nemen

steffie4ever schreef:ze verdiend dat paard ook niet.... hallo, ze zegt dat als ze niet met zweep rijd ze dan gouw naar de kast rent om er 1 te halen en in het bos een tak pakt nouw sorry hoor maar dat slaat werkelijk waar helemaal nergens op!!!! als je jezelf niet kan beheersen tegen over je paard dan kan je beter helemaal geen paard/pony nemen

Milkaatjuh schreef:Nou kaja, je hebt anders wel paarden die echt dingen op gaan zoeken om van te kunnen schrikken. Dus ik ben het niet helemaal met je eens.
!Cow_horse schreef:sorry, maar met zweep rijden is dus niet goed volgens jou?
als ik train rijd ik met 2 zwepen
ohw ja en ik rijd met sporen
en je hoeft echt geen medelijden te hebben met mijn pony hoor
nu volgens jou verdien ik mijn pony dubbel niet ?
" op je pony gaat zitten moet je dat zelf weten, maar daarbij ga ik ervan uit dat je je pony op een eerlijke manier zult behandelen
.
... En daar wilt Steffie(en anderen) mee zeggen dat zij op zo'n manier haar pony niet verdiend
!

Kaja schreef:Laten we de zaken nou niet gaan verdraaien!
Jij traint jou paard met het doel om beter te worden en als jij daarvoor "zwaar uitgerust" op je pony gaat zitten moet je dat zelf weten, maar daarbij ga ik ervan uit dat je je pony op een eerlijke manier zult behandelen
.
Steffie bedoelt dat TS bewust haar zweep thuis laat om haar paard niet af te beulen, maar dan onderweg toch gauw een tak op zoekt om hem te meppen... En daar wilt Steffie(en anderen) mee zeggen dat zij op zo'n manier haar pony niet verdiend
!
daar heb je gelijk in, en ja ik gebruik alleen de zwepen voor het corrigeren net als de sporen voor verfijning wanneer ik ze nodig heb.