Bijrijdster houdt zich niet aan afspraken, wat nu?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Wat te doen met mijn bijrijdster

deze laatste kans afwachten en houd ze zich weer niet aan de afspraak dan ermee kappen
35 (19%)
Stoppen, ze heeft kansen genoeg gehad!
125 (68%)
Ach ze is pas 16, het komt vanzelf ooit wel goed
Geen stemmen
Nog strenger zijn, iets niet in orde dan meteen ermee stoppen
19 (10%)
Anders....nl
4 (2%)

Totaal aantal stemmen: 183

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 10:23

dit kan niet. Als je zelf het bedrag hebt overgeboekt, dan mag de bank dat in geen geval terugboeken. Terugboeken kan alleen als het via (telefonische?) machtigingen is overgeboekt, zoals bij winkels en sommige bedrijven gebruikelijk is. Dan kan het namelijk buiten jouw weten om zijn gebeurd.

Als ik jouw was zou ik alleen nog maar direct contact met die moeder opnemen en daar de kopiën van al jou berichtjes aan laten lezen en aangeven dat je een gehoor kreeg en haar dochter zich niet aan de afspraken heeft gehouden.

Als je een maand opzegtermijn hebt, dan is ze het geld dus gewoon kwijt. Zij komt namelijk niet opdagen op de met haar afgesproken momenten zonder dit op tijd te melden en je kunt haar nooit persoonlijk bereiken.

Wat een gedoe zeg, dit vind ik niet fatsoenlijk meer.
Laatst bijgewerkt door joyce B op 07-01-05 10:27, in het totaal 2 keer bewerkt

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-05 10:25

Precies wat ik bedoel, normaal reageert ze nooit en nu ik aan heb gegeven dat ik er genoeg van heb en dat het afgelopen is, kan ze ineens wel 2 PBtje op een avond sturen!!!!!
En nu is deze ellende dus nog steeds niet afgelopen.
maar in het contract staat dat ik het recht heb om direct te stoppen met mijn bijrijdster als ze zich niet aan een van bovengenoemde punten houdt, nou en er zijn genoeg punten waar ze zich niet aan gehouden heeft.
nergens staat dat ik haar dan geld terug moet geven, maar ik bood dat aan uit goed fatsoen....
Ik kan volgens mij niets terug meer halen bij de rabobank, tenzij het iets is wat een ander van mijn rekening onterecht heeft afgehaald, maar niet iets dat ik betaald heb.

Leeuwnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 10:31

De bovenste drie punten zijn inderdaad belangrijke punten. En communicatie is ook heel belangrijk. Als ze daar niet aan wil meewerken, dan is het toch vrij snel bye bye, zwaai zwaai??

De overige punten die je noemt vind ik niet zo zwaarwegend... wel een bron van irritatie misschien, maar geen argument om iemand de deur te wijzen.

Leeuwnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 10:35

Hahaha, mijn vorige berichtje moet ik een beetje wijzigen, want dat was alleen gebaseerd op het eerste bericht. Er is dus veel meer aan de hand.

Nu ja, wees blij dat je er van af bent. Niet schuldig voelen, en lekker vergeten!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-05 10:37

Ik heb zojuist de rabobank gebeld en die hebben de boeking gecheckt en me bevestigd dat het om een gewone overschrijving gaat en dat deze niet terug geboekt kan worden.....
Dit geeft me dus een gerust gevoel, je weet het tenslotte maar nooit....., maar het is wel geruststellend.

Anders zou ze zich wel erg kapot kunnen lachen, want dan was ik ook nog de totale bijdrage in de stallingkosten kwijt! En had ik dus EN alle ellende EN geen cent eraan over gehouden. Clown
Ik heb van dat geld (bijdrage in de stallingkosten) allemaal nieuwe spulletjes gekocht voor Sigy!

belinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 11:23

Goed van je Ank!Dat wilde ik je al aanraden,maar je was zelf al zo slim om de bank te bellen Haha! Ze kan je dus niks maken,super!Geniet van je nieuwe spulletjes,en probeer het achter je te laten!Laat dit gedoe je humeur niet bederven,dat is ze zeker niet waard!

Mariek1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 12:05

Sjezus, wat een gek wijf zeg!
Maarre mooie zet zeg Haha! Door de bank te bellen, heeft dus geen poot om op te staan! Toen mijn bijrijdster dr vandoor wilde gaan, dat had ze hier dus opgezet. Ben ik eerst naar mijn stal gegaan en heb de sloten vervangen en ik heb toen al haar spullen meegenomen. Waren cadeautjes van haar aan mijn paard. Maar die wou ze natuurlijk terug. Jah tuurlijk eerst kado geven, en mij afzeiken en dan je spullen terug willen: DACHT T NIET! Dus heb haar toen 1 kans gegeven om haar EIGEN spullen te komen halen. Is ze dus nie geweest zal wel te bang zijn geweest. En toen kwamen er anderen vragen om haar spulen. Maar heb niks gegeven meer, en heb er anderen op de manege blij mee gemaakt! Vond im toen ook wel een bak zeg Haha!
Succes met het vinden van een SUPER bijrijdster dit keer, er zijn echt goeie hoor! Heb nu ook een super lief en leuk meisje voor mijn Duellant Haha!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-05 12:47

Ik weet niet of ik na deze ellende het nog aan durf...., ik heb wel nog een advertentie op marktplaats staan, maar ik zie wel.
Denk dat ik eerst dit een beetje wil vergeten. Het heeft iig mijn 2 weken vakantie goed verpest!
We gaan zometeen naar een thermaalbad, genieten en ontspannen, want al dat gedoe rondom dat bijrijden heeft me geen goed gedaan!
Een vriendin van me, doet mijn paard vandaag (op en van wei halen) Sigy heeft vandaag een rustdag, dus alletwee even het vakantie gevoel opzoeken!

Wat ons (mijn vriend en ik) op is gevallen, dat elke keer als we ons best doen voor iemand anders, we zelf daar keer op keer de dupe van worden. Stom eigenlijk, maar we blijven het keer op keer doen. Maar tja zo ben ik nu eenmaal, we willen iedereen een kans geven en geloven in de goedheid van mensen....alleen jammer dat de goede mensen...niet bij ons komen, waardoor we dus steeds de dupe worden van ons vertrouwen in een ander.

Normaal zou ik de bank niet gebeld hebben, maar nu heb ik, zoals ik al eerder zei, het echt helemaal gehad. En heb er genoeg van dadt steeds iedereen over me heen loopt! Denk dat dit een begin is van het op komen voor mezelf, hopelijk lukt dat vanaf maandag ook op mijn werk.....
Je hebt in deze maatschappij gewoon geen keus, als je niet van je afbijt loopt iedereen over je heen???!

Mariek1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 13:17

Je hebt het goed gedaan zo toch?! Kom idd maar eerst eens lekker tot rust. En denk er nog eens rustig over na...
Je kunt ook in zo'n advertentie alle eisen zetten die je stelt aan de nieuwe bijrijdster. Heb ik ook gedaan!!! Zo weet de bijrijder gelijk waar die aan toe is toch???!!! En kun je daar gelijk aan werken.
Maar goed...
Hoop dat ze je nu met rust laat!
En geniet lekker samen met je vriend, en ONTSPAN Haha!!!!!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-05 13:21

Dat hoop ik ook!
Ben me nu klaar aan het maken voor een dagje ontspanning! *LOL*
Mijn vriend is de pony's voeren en als hij terug komt, kunnen we gaan.
Lekker relaxen....bubbelbaden, sauna's, stoombaden etc......
Dat heb ik wel verdiend na deze zware week! OK dan!
Ik heb ze ook heel streng geselecteerd, maar deze meid had zo'n interesse in d'r en ze wist de eisen.....
het leek gewoon zo mooi en goed... Schijnheilig
Toen ik Sigy eerst wilde verleasen had ze namelijk ook al gereageerd....
En toen ik een bijrijdster zocht...., reageerde ze meteen.
Dacht dus dat het voorbestemd was...niet dus! Clown

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 13:27

zeg gewoon voluit ik heb je vaak genoeg gezegt wat de regels zijn. Als ik dit nu nog een keer moet zeggen dan stoppen we ermee. Je paardje verdient wel een betere bijrijder als haar. En als jij er ook niet gelukkig mee bent....

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 13:32

zo wat een brutaal rotwijf zeg!!
brrr!
maar geniet lekker van je rustdag Lachen

pientje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 14:48

ik zou r mee kappen. Dit is toch niet leuk! 16 jaar dat is oud genoeg voor een beetje verantwoordelijkheidsgevoel en vooral fatsoen! Het is gewoon niet fatsoenlijk je aan zoveel gemaakt afspraken niet te houden.
Jammer dat het niet zo loopt als je had gedacht! Veel succes

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-05 14:50

Waterkippie schreef:
zo wat een brutaal rotwijf zeg!!
brrr!
maar geniet lekker van je rustdag Lachen

Ik ga zo vertrekken OK dan! en genieten *LOL*

En jij hebt nog steeds het hoogste bod om een uurtje voor Azië op Sigy te komen rijden Haha! OK dan!

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 14:50

en dat ze hier niet reageerd zegt ook wel wat.. ze neemt niet eens de moeite om zich te verdedigen!

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 15:03

Ik zou er meteen al klaar meer zijn.
M'n paard verdiend wel beter als zo'n type.
Ik zou haar direct opzeggen, en naar haar geld kan ze fluiten. Muziek!

Murru

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 15:05

Ik vind het heel goed dat je bent gestopt en haar zoveel kansen heb gegeven. Echt toppie, want je had gehoopt op een goede bijrijdster en helaas kwam die droom niet uit.

Maar er is denk ik ook een andere kant.
Ik had, als ik jou was geweest, dit eerst met haar zelf uitgesproken en desnoods naar haar huis toegegaan als ze niet reageerde op bv je PB-tjes of voicemails ..voordat je dit op Bokt gooide. Ik kan me voorstellen dat als ze al deze berichtje leest zij absoluut niet blij is en zichzelf best bedreigd voelde.... ik kreeg hier een naar gevoel van.
Ik wil haar niet goedpraten absoluut niet want ik vind dat als je een overeenkomt aan gaat dat je je daar ook aan moet houden en niet de kantjes eraf moet lopen.

Maar toch...... misschien als je dit eerst persoonlijk had uitgevochten dat het dan anders was gelopen....

Ik wil niemand aanvallen of afvallen..... dus begrijp me niet verkeerd... (voordat ik iedereen over me heen krijg.....) Haha!

Schijnheilig

cinny1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 15:27

Ik denk dat je niet alles goed gelezen hebt Murru, ze heeft er alles aan gedaan om persoonlijk contact te krijgen met dat meisje, maar kreeg nergens respons op.
Ik persoonlijk had heel wat minder geduld gehad met zo iemand. Ik heb echt met verbazing het hele verhaal zitten lezen. Iemand die zo met een paard omgaat is het echt niet waard om je daar druk over te maken. Ik moet er niet aan denken dat ik mijn dierbaarste bezit, mijn maatje, aan zo iemand toe moet vertrouwen. Dan laat ik hem liever een dag extra op de wei staan. In geen geval zou ik iemand die zo overduidelijk geen verantwoordelijkheids gevoel heeft en zo weinig waarde hecht aan andermans bezit, aan de slag laten gaan met mijn paard.

Heel goed van je Anke dat je eindelijk de knoop door gehakt hebt.
En maak je geen zorgen over het dreigement van de moeder van deze dame. Ze kan dat geld niet terughalen bij de bank. Het is geen automatische overboeking geweest, dus ze heeft gewoon vette pech!!!!!
Tong uitsteken

Ik hoop voor jou dat je met de tijd iemand vindt die wel je vertrouwen en je paard waard is.

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 16:03

Heel goed dat ze niet meer mag komen, zo ga je niet met iemand om. Misschien is het beter voor haar een cursus communicatie te volgen??

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 16:09

Hé Anke.. bekijk et ook van de positieve kant.. je hebt er weer van geleerd!
De volgende keer zal het je niet meer zo gaan en dan krijgt je nieuwe bijrijder maar 1 kans van je!!

Maar wat een rare zeg.. ken ik haar?
Oja.. wie is je lesgeefster?

Verders zal ik eens wat rondvragen en luisteren of een betrouwbaar iemand een bijrijdpaardje zoekt!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-05 12:50

Als je dat maar weet, bij een EVENTUEEL volgende bijrijdtsre gebeurt me dit echt geen tweede keer (zeg ik nu heel hard..., hoop dat ik het dan ook echt doe)

Ik had alweer een nieuwe lesgeefster, want de vorige was te duur (15,- / uur en kwam uit Heerlen)
De tweede lesgeefster was ook een bokker.
ik vond het daarom ook extra sneu dat die maandagavond dik een half uur moest wachten voordat mijn bijrijdster op kwam dagen!!!!

Voorlopig is het opgelost, een kennis rijdt haar dus elke dinsdag en kan eventueel haar ook de vrijdagen gaan rijden.
Kom ik een leuk, spontaan en serieus iemand tegen, zal ik er wel open voor staan.