Stap jij overal op?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

monteaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 22:35

Hoeft tog neit perse stom te zijn?

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 22:35

Ineke2 schreef:
Ik stap niet op vreemde paarden en pony's
Alleen als ik weet dat ze héél braaf zijn (en dan nog met redelijk wat angst) of anders moet iemand anders ze vast blijven houden Schijnheilig

Je hebt zelfs op de grote wilde Banjer buiten gereden... Haha! Tong uitsteken

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 22:38

Ik stap eigenlijk overal op, ook wel eens op paarden van lesklantjes waar de eigenaar niet meer mee durfde te galloperen vanwege het gemene bokken...(maar ik vond het na rbaldo zijn fratsen niet zo gemeen meer) Er is echter 1 maar ik heb een opstapfobie na 2 paaren met singeldwang, de eigenaar moet ze wel vasthouden tijdens het opstappen

Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 22:51

Toen ik een jaar of 14 was stapte ik overal op. En hoe gekker, hoe beter. Nu 7 jaar later ben ik na de nodige ongelukjes een stuk voorzichtiger geworden en ben ik soms zelfs een schijterd. Ik stap nu alleen nog op paarden die ik ken.

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 23:07

Ja ik stap nog steeds op alles

Pert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 23:10

ik stap eigeljk ook overal op.. maar tegenwoordig wel met cap als het om een paard gaat wat ik niet ken. anderhalf jaar geleden liet ik die cap altijd achterwege en heb er een lichte hersenschudding aan overgehouden Schijnheilig

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 23:29

SmithsGirl schreef:
Je hebt zelfs op de grote wilde Banjer buiten gereden... Haha! Tong uitsteken

haha jij had haar stevig vast Schijnheilig Tong uitsteken

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 23:40

Ik stap niet zomaar op elk paard, maar ik denk ook niet dat iemand mij zomaar een levengevaarlijk paard aan zou bieden om op te stappen.
Op de meeste paarden zou ik wel stappen overigens, tenzij er voor wordt gewaarschuwt of ik ze net levengevaarlijk heb bezig gezien.
overigens wel altijd met cap.

labe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 09:10

Opstappen is het probleem niet, het rijden en nog zitten blijven ook is een stuk moeilijker Haha!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 09:13

Ik stap er wel op. Tenzij ik bij een ander heb gezien dat er echt een steekje loszit (en die paarden zijn er). Wel is het zo dat als het verhaal niet echt betrouwbaar klinkt, of als het verhaal zondanig is dat je wel moet oppassen dat ik eerst longeer.
Ik tast het dus wel eerst af. Laat ook iemand met opstappen het paard vasthouden. En als het echt neit betrouwbaar klinkt, dan hang ik eerst even en laat het paard zo een rondje door de bak heen stappen (mag de hulp het paard vasthouden en begeleiden).

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 10:14

Liesjuh schreef:
Ik ook..! Tong uitsteken Toen ik met Jordy begon, was ik nog zo dat ik echt overal opstapte.. Nu denk ik eerst even na voor ik iets stoms doe.. Knipoog

Goh, was Jordy een eye-opener? Haha! Tong uitsteken Hij was toen toch hartstikke lief? Schijnheilig

Ik ben trouwens de afgelopen 2 jaar maar 1 paard tegengekomen waar ik echt voor gepast heb..... Dat paard sloeg je bij voorkeur al half dood tijdens het aansingelen en opstappen, en bokken dat dat kreng kon.... Beste omschrijving was echt rodeo. Kop tussen de benen, rug zo bol mogelijk en die achterbenen gingen gewoon langs haar oren. En net zolang blijven springen tot degene die erop zat ernaast lag. Paard kon je ook bij wijze van spreken half dood slaan, ze knipperde niet eens met haar ogen.
Heeft een enkeltje slager gekregen na een tijdje.

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 21:17

Supertje schreef:
Goh, was Jordy een eye-opener? Haha! Tong uitsteken Hij was toen toch hartstikke lief? Schijnheilig

Nee.. Juist niet! Tong uitsteken
Twister was er eentje van en nog wat andere...

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 23:09

ja, ik stap overal op.
misschien omdat ik erg gretig ben naar elk aanbod wat ik krijg om te rijden..

als het paard in kwestie gevaarlijk kan zijn zet ik een cap op, en misschien zelf wel een bodyprotector, maar ik probeer het toch even..

tizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 23:17

ik stap overal op meschien komt het omdat ik nog jong ben (13) maar so ben ik oop op neronelja van levi gestapt omdat er zoveel meisjes niet meer durfde en toen had ik er ff flink op der kop gegeven Cool en nou rijdt er pegani er l2 mee Pling dus voor mij maak het niet zo veel uit

Unity

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 23:53

Nope. Dwz niet meer. Ik stapte overal op, gewoon omdat ik simpel weg het lef had en het gevaar niet zag.
Inmiddels heb ik zoiets van laat een ander zijn nek maar breken.
Heel krom, want tenzij het over mijn eigen paard gaat, die kan ook behoorlijk apart(zacht uitgedrukt Schijnheilig ) doen. Dan breek ik m liever zelf, dan dat ik er een ander op zet. En hoe raar dattie ook doet, hij blijft voorspelbaar.

Het niet zomaar meer op andere paarden stappen heeft niets met angst te maken. Ik ben er wel 2 keer behoorlijk afgevallen zodat er toch behoorlijk wat schade was. Maar bang ben ik er echt niet van geworden. Eerder nadenkend!!

knightloekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 10:12

ik zou het wel doen als iemand het me vroeg..ja dat vind ik zeer zeker leuk en leerzaam Haha! Het vreemde is dat ik andere paarden strenger aanpak als mijn eigen paard Schijnheilig

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 10:21

Vonnie84 schreef:
Ligt eraan wat voor paard het is (en dat zie je al aan z'n hoofd en ogen), wat voor mens het is die het vraagt en het liefst een cap in de buurt. Maar ik stap vrij snel op vreemde paarden.

Indd

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 10:29

Nee, het heeft wel zijn grens ik stad alleen op de paardjes die ik ken.

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 12:28

vroeger wel,kon het me niet gek genoeg wezen!
vrienden van mij,hebben een handelstal,als er dan weer een nieuwe pony kwam,ging ik,of een vriendinnetej va nme,er gelijk op,ff kijken wat het was!
maar die tijd heb ik gehad,nu denk je toch ff beter na,de volgende dag moet je toch weer bij de baas op de stoep staan,en nu met mijn lichaamelijke klacten(kapotte zenuwen stuitje) helemaal niet meer!!

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 12:31

Ik stap eigenlijk ook wel op alles.. Tenzij ik het paard echt niet vertouw.. Maar jha..Ik riep ook altijd dat ik nooit op Olympia zou stappen, want als die in dr hoofd had gehaald dat je ging vliegen ging je dat ook..En toen moest ik er een keertje op.. En ik dacht dat ik alleen hoefde uit te stappen..En toen ik erop zat werd me doodleuk verteld dat ik nog even een 15 min door moest rijden..En uiteindelijk ben ik haar gaan leasen...

bibi76

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 13:35

Toen ik jong was, ja nu bijna 30 stapte ik echt overal op, de laatste tijd ben ik wel wat voorzichtiger geworden. Rij altijd met cap uit voorzorg.
Wel rij ik graag op jonge paarden, dwz verkeersmak maken op een of andere manier zijn paarden vaak bij mij erg rustig, zal ik wel uitstalen.
Hierdoor word ik vaak gevraagt om jonge paarden in te rijden, dus stap bijna overal op als jet maar buiterijden is, in de bak zo erg gevallen en mijn arm gebroken, beetje jammer en dus voorzichtiger geworden

Bonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 13:41

Ja hoor gewoon er op stappe! Tong uitsteken

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 16:08

Ik stap makkelijker op een wildvreemd paard dan dat ik op een paard stap waarvan ik weet dat die gek kan doen... Als dat vreemde paard dan wel gek doet, heb ik daar minder probleem mee en stap ik er zo nog een keer op. Maar als dat paard dat ik ken gek doet, dan hoeft t van mij niet meer.
Eigenlijk stap ik heel makkelijk op andere paarden... Ik rijd op een manege, en als we op vakantie gaan (bijvoorbeeld in frankrijk) dan stap ik er zo op.

(Maar dit alles sinds mn nieuwe cap, ik voelde me ineens veel veiliger Tong uitsteken )

Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 16:20

Nope liever niet...
Vroeger wel hoor, maar nu blijf ik liever heel Knipoog Ik wil het paard liefst eerst zien lopen enzo, en werk er liever eerst op de grond mee.
Draag ook altijd mn cap.