Wie is er gaan kijken na schieten bij slager?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 16:47

Angeliek schreef:
Daar voelt je paard niets meer van als hij dood is..

Nee, als hij dood is wordt dat moeilijk

meklabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 16:48

rossebol schreef:
hoezo niet ik breng mijn paard zeker wel naar de slacht laat haar niet inslapen eerst krijgen ze een spuitje en dan voelen ze hun lichaam uiwerken daar geen ze tegen stribbelen. Lijkt me vreselijk. Het liefst laat ik mijn paard op stal schieten niet de lucht van andere dode dieren dus geen angst voor haar

wat je nou verteld is niet waar, ze krijgen spuitje waardoor ze gaan slapen
het zelfdespuitje vor de verdoving. daarna krijgen ze nog een dosis en
dan slapen ze dus langzaam in. ik zou mijn paardjes dus nooit naar de slacht kunne brengen. Schijnheilig ik hou veel ste veel van ze om ze voor iemand anders eten te laten afmaken, ook al zijn ze nog zo ziek. ik laat ze liever inslapen veel diervriendelijker

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-04 00:56

meklabo schreef:
wat je nou verteld is niet waar, ze krijgen spuitje waardoor ze gaan slapen
het zelfdespuitje vor de verdoving. daarna krijgen ze nog een dosis en
dan slapen ze dus langzaam in. ik zou mijn paardjes dus nooit naar de slacht kunne brengen. Schijnheilig ik hou veel ste veel van ze om ze voor iemand anders eten te laten afmaken, ook al zijn ze nog zo ziek. ik laat ze liever inslapen veel diervriendelijker

Dan wordt het diervoer.......zie het verschil niet tussen menseneten of diervoer.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 01:00

orionneke schreef:
Dan wordt het diervoer.......zie het verschil niet tussen menseneten of diervoer.

Eigenlijk heb ik liever dat mijn paard door mensen opgegeten wordt dan door honden of katten Bloos! .

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-04 01:02

Jus_dOrange schreef:
Eigenlijk heb ik liever dat mijn paard door mensen opgegeten wordt dan door honden of katten Bloos! .

Dat zie ik ook zo en daarbij heel het proces vooraf......nee dat is lekker!!

Dat gesleep en gesmijt met je paard voordat hij al bij Rendac is om verwerkt te worden.

Een paard wordt bij de slager tenminste "netjes" uit elkaar gehaald omdat dit voor menselijke consumptie is. Er wordt niet meer mee gesleept en gesmeten. Als het al zo gebeurd is het ook geen paard meer.....

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 09:29

Jus_dOrange schreef:

Ik snap niet wat dat nou uitmaakt Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 09:31

Ik denk als ik alle zo lees, dat ik maar een gat ga graven Tong uitsteken

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-04 10:16

MissSisa schreef:
Ik snap niet wat dat nou uitmaakt Verward

Door wat ik hier boven schreef......mensen vinden inslapen beter en willen hun paard niet door mensen laten eten. Maar ze vergeten wel dat het dier daarna echt niet meer zo waardig behandelt worden.

Is ook beetje moeilijk uit te leggen allemaal hahaha.

meklabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 11:35

orionneke schreef:

dat hoeft helemaal niet, je kun je paard appart laten cremeren en het as zelf houden. dus het hoefd helemaal niet in diervoer verwerkt te worden.
ik houd zoiezo niet van de slacht, na alles wat je paardje voor je heeft gedaan hem weg doen en dan iemand anders hem laten opeten. en je krijgt er ook nog geld voor ook Huilen . ik hoop ook dat er meer mensen zijn die het zelfde denken al ik Schijnheilig .

doei doei

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 11:39

grote paarden kunnen bij mijn weten nog niet gecremeerd worden, kleine pony's wel; in stukken gehakt anders past het niet.
Vind ik nou ook niet echt paardwaardig, om het over de torenhoge kosten, die niet iedereen kan opbrengen, maar even niet te hebben

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 14:33

Polly schreef:
grote paarden kunnen bij mijn weten nog niet gecremeerd worden, kleine pony's wel; in stukken gehakt anders past het niet.
Vind ik nou ook niet echt paardwaardig, om het over de torenhoge kosten, die niet iedereen kan opbrengen, maar even niet te hebben

Dan liever naar de slacht ja.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 14:41

runningkawa schreef:
Ik denk als ik alle zo lees, dat ik maar een gat ga graven Tong uitsteken

dan kruipen er vieze wormen en ander ongedierte in en rot alles langzaam weg Tong uitsteken

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 14:45

het gaat mij niet zozeer om wat er gebeurd na dat hij dood is. maar ik wil bij mijn paard zijn als hij dood gaat, en ik zou het niet kunnen zien als hij geslacht wordt.
Dus het wordt zeker weten inslapen..

apenstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 14:54

Hier is geen goed of slecht... De een kiest voor schieten de ander kiest voor inslapen. Wat er na de dood met een paard gebeurd dat weet je in beide gevallen. Het is maar net waar de eigenaar zich beter bij voelt. De pijn die je als eigaar voelt is denk ik na de gebeurtenis hetzelfde.... je vriend(in) is niet meer en het gemis is enorm.

Wij hebben gekozen voor de slacht omdat dat ons inziens de snelste manier is. We hebben hem zelf weggebracht. Het is mens en dierwaardig gegaan kan niet anders zeggen. Maar van zoiets kunnen nooit iets moois maken. Om op de vraag terug te komen... wij hebben gekeken na het schieten. Het is vreselijk maar nu heeft ons verhaal een einde. Je leest en hoort soms verhalen dat afgekeurde paarden elders weer opduiken, wij weten zeker dat onze vriend nooit meer pijn zal hebben.

Hoe het er uit zag zal ik niet vergeten, maar als ik aan hem denk zie ik hem gelukkig op een mooie manier voor me.

meklabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 21:10

je kan een groot paard ook gewoon laten cremeren hoor, ik ken iemand die haar paard van 1.70 heeft laten cremeren. di eheeft nu zijn as in een potje. doei doei

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 21:24

Als je je paard laat cremeren wordt hij wel eerst in stukken gehakt.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-04 21:42

Jus_dOrange schreef:
Als je je paard laat cremeren wordt hij wel eerst in stukken gehakt.

Ja nog onwaardiger dan de slager. Daarbij vind ik persoonlijk dan dat een paard toch een dier blijft en geen mens......

nobility

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 22:19

Ik zou mijn paard nooit laten slachten. Het idee dat iemand haar op eet Huilen

Wentos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 22:25

Waterkippie schreef:
het gaat mij niet zozeer om wat er gebeurd na dat hij dood is. maar ik wil bij mijn paard zijn als hij dood gaat, en ik zou het niet kunnen zien als hij geslacht wordt.
Dus het wordt zeker weten inslapen..

Dat idee heb ik dus ook, wat er na die tijd gebeurt daar wil ik niet over nadenken. Ik vind het in beide gevallen niet echt prettig. Ieder z'n eigen mening over wat die paardwaardiger vind. Ik zie liever dat de VA m'n paardje laat inslapen, dan dat die geschoten word.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 22:29

nobility schreef:
Ik zou mijn paard nooit laten slachten. Het idee dat iemand haar op eet Huilen

vind ik ook

Wentos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 22:32

Cow_horse schreef:
vind ik ook

als je d'r laat inslapen is het een dier die d'r opeet.. Verward

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 22:34

Wentos schreef:
als je d'r laat inslapen is het een dier die d'r opeet.. Verward

vind ik ook geen lekker idee.. (daarbij heb ik meer meningen waarvan anderen denken... Verward)
maar goed dat is mijn mening , ik zou haar liever laten cremeren, of begraven... Lachen

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 22:43

als ik ook een eigen pony heb en die zou komen te overlijden zou ik hem of haar willen laten cremeren of begraven (t zelfde als cow_horse dus Tong uitsteken)

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 22:56

Begraven Verward (gelukkig kan dat niet). Stel je voor als je alle paarden gaat begraven. We zijn Amerika niet!!!(groot stuk land). In Nederland hebben we daar niet eens plek voor.

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 23:06

er bestaat toch een speciale dierenbegraafplaats....