Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Cassidy schreef:Geen haar op mijn hoofd dat er aan zou denken om mijn paard te laten opzetten, of ook maar eraan zou denken om mijn paard te laten klonen. Een paard is een combinatie van alle ervaringen die het in zijn leven heeft meegemaakt, en ook al zou je een kloon van hem kunnen krijgen, zal het toch nooit hetzelfde paard zijn. Het uiterlijk misschien wel (en ook dat is nog de vraag) maar zijn gedrag zeer zeker niet. Ieder paard is uniek en nooit meer terug te halen. Je moet het nieteens willen proberen...
Een paard op laten zetten alleen maar om hem bij je te mogen houden valt in mijn ogen in dezelfde categorie als het laten droogvriezen van je geliefde kat of geliefde hond. Zo mag hij dan nog een paar jaartjes op de bank blijven liggen en hoeft het baasje er geen afscheid van te nemen. Brr, moet er toch even niet aan denken.
Een opgezet dier (of drooggevroren dier) blijft gewoon een leeg omhulsel, wat het dier uitmaakt en zo uniek maakt is weg en komt nooit meer terug....
Amethyst schreef:Als het met mijn paard gedaan is, wordt die waarschijnlijk opgehaald door een destructie-bedrijf. Mij best. Ik hoef ook geen plukjes manen of opgezet paard. Vind ik onnodig, want ze zit in m'n hoofd en in m'n hart, en dat is voldoende
Irisje3 schreef:zo lekkere liefde heb je voor je paard

) als die dag eenmaal aanbreekt...

runningkawa schreef:ovens zijn te klein, dus dan moet je hem in porties hakken
vind ik ook niet zo'n geweldig idee.
Citaat:In Nederland kun je een dood paard nergens begraven of laten cremeren. Of de slachterij wacht, of het paard wordt als destructiemateriaal verwerkt. Heijting neemt de paarden mee naar Engeland. “Het grote bezwaar is dat het paard nog moet leven. Een dood paard mag niet vervoerd worden.” Het dier krijgt in Engeland de kogel of de spuit. Heijting reist met het dier mee naar Engeland, is er bij als het dier wordt geëuthaniseerd en neemt de as mee terug naar huis.