in friekandellen............paardenvlees???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

RanouK

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 18:33

Ik consumeer geen vlees, dus ik maak me geen zorgen Lachen

moeshie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 22:04

Ben ik even blij dat ik eens alles kwijtkan over dit soort dingen!
In zulke fast-food producten zoals frikandellen en bitterballen zit inderdaad paardenvlees. maar dat is nog niet alles.

Vlees wordt(voor consuimptie) altijd opgeslagen in gigantischt schuren. Daardoor beschimmeld het bovenste laagje van die grote berg vlees.
Die laag wordt natuurlijk weggehaald(duuh).... en in zwan-wortsjes, en zulke toestanden gestopt.

En wie zegt dat zulk vlees lekker is, het zijn de kruiden die je smaakt en niet het vlees.

(ik heb een onderzoek gedaan naar dit soort vlees.)

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 22:19

haha, ik ben gek op frikandel speciaal, daar maak je me echt blij mee, toch als je het zo leest geeft het me een wat raar gevoel, het ene moment zit je er op en het andere moment eet je het tja, raar raar.

maar ach toch blijf ik ze lekker vinden, ik heb overgens nog nooit rookvlees gegeten op een of andere manier is da meer paard voor mij haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 23:14

Frikandel Vingers aflikken

Vegetarier Schijnheilig

Alikesflame

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 23:22

Ik eet gerust paardebn vlees. Alleen vind paardenvlees echt gewoon ranzig. zo vreselijk zout. frikandellen en zo eet ik wel gewoon.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 23:56

moeshie, vlees word gekoelt of gevroren opgeslagen
er zijn wel zulke strenge regels voor de voedselproduktie en verwerking en opslag enz
schimmel etc komt niet voor
daarvoor zijn er teveel regelementen en controles

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 14:31

Leuk dit soort discussies!

de meeste van die schijnheilige mensen die geen vlees eten lopen wel in leren schoenen en rijden op een leren zadel paard.
Die hele dure herenschoenen met die gaatjes worden van de bovenkant van de kont van de paardehuid gemaakt omdat dat speciaal leer is...

Als dat paard toch dood moet voor die paar schoenen dan mag de rest toch in de frikandellen... of was het andersom? omdat dat paard dood moest voor de frikandellen maakten ze van zn huid maar schoenen? wie was er eerder de kip of het ei?

A0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 18:45

ja daar heb je inderdaad gelijk in, ik eet geen vlees maar draag wel leren schoenen. overigens heb ik ooit wel een kunststof zadel gehad maar dat was echt een ramp. die heb ik (ook uit medelijden met mn paard dus niet helemaal dieronvriendelijk) maar weer weg gedaan. ik kan me er trouwens niet druk om maken of mn schoenen zijn gemaakt van koeien of paarden hoor...

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 12:18

MORA= altijd paarde vlees...zelf werk ik bij een kipsnackbar, daar hebben ze kippenfrikandellen OK dan!

Curly85

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 12:58

mmm in kwekkeboom-kroketten schijnt geen pv te zitten
in FRIKANDELLEN wel inderdaad

maar goed ik eet meestal een kaassoufle of bamihapje dus maak me geen zorgen Haha!

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 13:03

A ja... haaienvinnensoep... Scheve mond
Hoe dat gebeurt wil je niet weten... De vinnen van de haaien worden afgesneden en daarna worden ze, vaak nog levend, weer terug in zee gegooid... Niet fijn.. Geldt ook voor die palingen.

Ik eet i.i.g. geen vis, omdat ik het simpelweg niet lust.

Ronnoz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 13:28

rommie schreef:
ja daar heb je inderdaad gelijk in, ik eet geen vlees maar draag wel leren schoenen. overigens heb ik ooit wel een kunststof zadel gehad maar dat was echt een ramp. die heb ik (ook uit medelijden met mn paard dus niet helemaal dieronvriendelijk) maar weer weg gedaan. ik kan me er trouwens niet druk om maken of mn schoenen zijn gemaakt van koeien of paarden hoor...

Wat is dan het nut van het niet eten van vlees? Er worden toch wel dieren geslacht om het vlees, het ligt immers gewoon in de winkel? Bovendien worden er ook niet mínder dieren geslacht als jij geen vlees meer eet. Hetzelfde geldt voor leren schoenen en dergelijke. Er worden echt niet minder dieren gebruikt om leren spullen te maken. Er is nog altijd veel meer vraag naar die dingen dan dat er mensen zijn die principieel tegen alles zijn wat van dieren is gemaakt.

En wat die frikandellen betreft... heeeeeerlijk Vingers aflikken En ja het zullen alleen maar kruiden kunnen zijn wat je proeft, maar goed... verwend als we zijn in deze maatschappij...

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 13:31

Het niet eten van vlees heeft geen nut (hoewel alle beetjes helpen)
Ik krijg het alleen niet over m'n hart

Ronnoz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 13:34

Even een lesje evolutie: Wie wel eens naar discovery channel enzo heeft gekeken is heel toevallig n programma tegengekomen over de ontwikkeling van de huidige mens. En wat blijkt? Als onze voorouders niet ooit besloten hadden om naast planten óók vlees te gaan eten, waren onze hersenen niet ontwikkeld zoals dat nu wél het geval is. Vlees is dus een waardevolle voedselbron en je mag je voorouders dus wel dankbaar zijn dat ze vlees zijn gaan eten, want daardoor ben jij wie je nu bent en is het dus eigenlijk helemaal niet zielig om vlees te eten. Bovendien, de mens is niet de enige die vlees eet...

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 13:36

Het zij zo, ik hoef het niet, net of dat tegenwoordig zo gezond is

Ronnoz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 13:39

Als je het echt niet lust moet je het niet doen Lachen

_Tiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 13:52

Ik frikandellen zit wel paardenvlees alleen sommigen niet. Ik eet ze wel Bloos! . Ik eet alleen geen 'puur' paardenvlees.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 13:58

Ik eet ook frikandellen enzo, maar echt 'alleen' paardenvlees nog nooit gegeten. Zie het overigens nog vaak zat langskomen aan de kassa.

Maar het is echt niet zielig ofzo als je het eet... Het paard help je er niet meer mee, die is toch al dood.

Idioteque

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 14:01

Ik vind vlees zóóó ranzig Misselijk
Maar vroeger toen ik nog wel vlees at, at ik ook geen paardenvlees want dat vond ik zielig...
Maar toen was ik 7 en een pennymeisje Schijnheilig

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 14:09

Ik vind Frikandellen ook lekker....maargoed wat Ronnoz zegt, als je het niet lekker vind dan moet je het ook niet nemen... Haha!

Alleen paardenvlees zou ik niet eten, gewoon omdat ik het niet lus....in frikandellen geen probleem..... Knipoog

Zelfde als met die mensen die geen vlees willen omdat ze het zielig vinden...die eten wel altijd lekker drop....en in drop zit Gelatine, dat word gemaakt van huiden en botten van koeien...

Als je helemaal niets van dieren wil eten...tjah dan leef je in mijn ogen ongezond... Bloos!

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 14:21

en kaas Haha! in kaas zit een soort stremsel afkomstig van de maagjes van een kalf....

Ronnoz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 14:32

Zo leer je nog eens wat Lachen

Volgens mij is het onmogelijk om tegenwoordig te leven zonder ook maar iets dierlijks te gebruiken... en dus, om bij het topic te blijven, eten wij gewoon frikandellen, wat voor vlees er ook inzit, gewoon omdat het lekker is *LOL*

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 14:45

Frikandellen eet ik ook al een decenia niet meer.
Vindt ze persoonlijk niet zo smakelijk eruit zien. Nagelbijten / Gniffelen
Heb een keer gelezen op de doos van de frikandellen wat er allemaal wel niet in zat en nog steeds zit.
De ene fabrikant doet er wel paardenvlees in en de ander niet.
Overigens had ik gehoord dat in snoep, winegums, dat daar poeder van botten in zit. Nagelbijten / Gniffelen

Dus die heb ik ook van m'n menu geschrapt.
Ben een beetje een "Wat heb ik op m'n bord liggen"-freak.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 14:47

PaysBas schreef:
Overigens had ik gehoord dat in snoep, winegums, dat daar poeder van botten in zit. Nagelbijten / Gniffelen

Dat heet nou gelatine Tong uitsteken

Ik zit te twijfelen of ik nou wel vlees blijf eten of niet, het meeste smaakt me gewoon niet... Scheve mond Ik denk dat ik gewoon het vlees blijf eten dat ik lust (heel weinig Tong uitsteken), en de rest laat liggen zoals altijd, ik zie wel...

Idioteque

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 15:26

Helemaal niks van dieren eten is idd. bijna onmogelijk, want in heel veel dingen zit bijvoorbeeld dierlijk vet of gelatine ofzo. Als je dat ook al niet meer eet, kan je volgens mij alleen nog maar groente en fruit eten Scheve mond
Dan ben je veganist, heb trouwens wel bewondering voor die mensen