paard in de tuin..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SharirBobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 16:22

Heb m'n pony ook eens een weekje in de tuin gehad, omdat hij flinke verwondingen aan zijn benen had. De eerste paar dagen ging het wel, maar toen hij op begon te knappen, blerde hij alles bij elkaar, erg fijn als er op 'hinnik-afstand' paarden staan Scheve mond, en dat ze dan steeds heen en weer gaan staan te hinniken....

Reken er maar op als je paard telkens panisch gaat staan te hinniken, de buren het echt wel zat worden.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 19:22

Malabarista schreef:
Alsof dit mishandeling is! Jullie doen net alsof Debo hiermee een misdaad begaat. Jullie maken echt van een mug een olifant. Jullie vinden het allemaal zo fijn om met zijn allen één iemand aan te vallen. Alsof er geen enkel paard in Nederland alleen staat. Er zijn echt wel meer mensen die maar één paard hebben en die thuis hebben staan.

Nou, eigenlijk vind ik dit wel geestelijke mishandeling, een paard alleen laten staan in een (kleine) achtertuin, zonder soortgenoten Clown

Black_riders

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 19:33

runningkawa schreef:
daarom ben ik ook voor castereren bij alles wat niet goed gekeurd is als hengst.
kan het tenminste gewoon naar buiten in de groep.

dat is helemaal boelshit, er zijn zat hengsten groot en klein die gewoon met ruinen in de kudde staan. Zelfs mijn kleine mini dekhengst staat met drachtige merries in de groep, gaat super. Er zijn zat hengsten die zich gewoon kunnen gedragen omdat de eigenaar weet hoe je er mee om moet gaan. Tevens moet je zeker niet een hengst gaan afzonderen en hem uit het zicht van ander soortgenoten houden, omdat hij toevallig een hengst is. Ik heb op mijn stal 3 hengsten naast elkaar staan, ze kennen elkaar en spelen met elkaar. Zonder dat ze elkaar afslachten, Nibbit staat momenteel alleen op de wei omdat hij volop dekt en zijn leuter graag in alles stopt wat op een paard lijkt. Heb hier overgens geen last van als ik op hem rijd, ( voordat hier over weer de pest uitbreekt )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 19:59

Bullsh*t?

Hoeveel hengsten als die van jou lopen bij andere?
Weinig helaas
waren de baasjes dan maar als jij
maar de meeste zijn zelf te watjes achtig want hij zou eens een schram oplopen
en zetten hem de hele dag binnen.
catreer hem en hij kan zonder gedoe naar buiten.

idem met mensen met een sportpaard waarvan ze denken dat hij wat waard is.
Stel je voor dat hij wat krijgt, dat hij geestelijk niet lekker is telt niet.
En roepen allemaal hij is wel gelukkig
Maar dat weet je pas als je vergelijk hebt, wat hun niet hebben.

nee, een paard hoort samen bij anderen, elke dag.
En niet alleen als vaag snuffel contakt door de tralies van de stal.

LotteAnna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 21:16

Ik zou gewoon een weiland huren in de buurt (is wel te krijgen) Shetje op (kunnen ze wel tegen) ruintje erbij of een ander dier, en neem je baby mee in de kinderwagen en je kan er elke dag ff langs. Zo moeilijk is dat toch niet?
Shetlanders horen in de wei, waar ze kunnen rennen en spelen met anderen shetjes

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 21:35

Als ik in jou situatie zou zitten dan zou ik ze gewoon allebei verkopen want dan hebben allebei de dieren het goed en als ik het goed begrijp wil je Mexx houden en Ry verkopen alleen omdat ie te ver zou staan en omdat door het weiland waar hij nu staat een weg wordt gemaakt.
Dan maar Ry verkopen en Mexx zielig alleen in de achertuin zetten.
Je kan ook een ander weilandje zoeken voor beiden en dan een meisje de beestjes laten verzorgen dan hoef jij niet verplicht elke dag heen en worden ze niet verwaarloost.
En eentje houden voor wedstrijdjes vind ik een beetje onzin.
Las trouwens ergens een reactie dat je schrikdraad moest gebruiken zou ik toch niet doen voor het geval je kindje er tegenaan kruipt (niet echt goed voor ze)
Mss als je kindje wat groter is dat je een pony kan kopen voor haar is vast wel leuk, maar of beide wegdoen of beide houden zou ik zeggen.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 21:43

Opzich wel grappig dat iedereen gewoon blijft reageren,terwijl de topicstarter zich niet meer laat zien.Dan gaat dit topic niet maar over waar het voor bedoeld is?Ik lees het al de hele tijd mee en ik had eigenlijk allang een slotje verwacht Knipoog !....maarja,van mij mogen er op alle topics van Debo een slotje Haha! (of krijg ik nu een bann?)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 22:02

maar TS leest wel mee
niet dat het enig nut heeft, maar dat is wat anders.

Ik ben het met zonnebleom eens
Doe ze allebei weg als je over dierenmishandeling durft te praten

Black_riders

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 22:13

runningkawa schreef:
Bullsh*t?

Hoeveel hengsten als die van jou lopen bij andere?
Weinig helaas
waren de baasjes dan maar als jij
maar de meeste zijn zelf te watjes achtig want hij zou eens een schram oplopen
en zetten hem de hele dag binnen.
catreer hem en hij kan zonder gedoe naar buiten.

idem met mensen met een sportpaard waarvan ze denken dat hij wat waard is.
Stel je voor dat hij wat krijgt, dat hij geestelijk niet lekker is telt niet.
En roepen allemaal hij is wel gelukkig
Maar dat weet je pas als je vergelijk hebt, wat hun niet hebben.

nee, een paard hoort samen bij anderen, elke dag.
En niet alleen als vaag snuffel contakt door de tralies van de stal.

Dat is zo, ik ben gewoon een zeer makkelijk mens en zo zijn mijn paarden ook. Zij weten wat ze aan mij hebben en ik weet dat van hun. Ze moeten vooral niet zeiken en lastig worden anders wordt ik dat ook. Schijnheilig

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 22:16

je bent gek ik vind echt zielig om een paard zoo eenzaam te laten in een achtertuin beter een stal met wat meer paarden die gezelschap houd

Black_riders

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 22:26

oke iedereen heeft zijn, haar enz menig gegeven dus kan er nu een einde aan komen. Kappen nu en ga ff wat anders doen, dan zakt dit topic van zelf naar beneden. Debo weet nu zo onderhand echt wel wat iedereen er van denkt. Dus laten we nu in j.e.z.u.s naam kappen.

adnil

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 22:27

Scherps schreef:
oke iedereen heeft zijn, haar enz menig gegeven dus kan er nu een einde aan komen. Kappen nu en ga ff wat anders doen, dan zakt dit topic van zelf naar beneden. Debo weet nu zo onderhand echt wel wat iedereen er van denkt. Dus laten we nu in j.e.z.u.s naam kappen.

jah idd helemaal mee eens OK dan!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 22:34

runningkawa schreef:
daarom ben ik ook voor castereren bij alles wat niet goed gekeurd is als hengst.
kan het tenminste gewoon naar buiten in de groep.

ooeheey zo mee eens....... ik vind het eigenlijk regelrechte aantasting van het paard om een paard hengst te houden terwijl hij niks met zn klokkenspel mag..........

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 22:37

Ik denk scherps dat er teveel mensen zijn die een hengst houden omdat het stoerrrrr is ......... en er eigenlijk niet bij stilstsaan dat dit dier ook zn dingen moet doen. Jij kan dan misschien wel jouw hengsten bieden wat ze nodig hebben........ maar 80 procent van de hobbie ruiter die wel een hengst willen hebben kunnen dat niet...... en das triest

Black_riders

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 23:08

ja ook dat is waar, kom dit ook heel veel tegen op shows, PAS OP AAN DE KANT HENGST.... oke dan sta ik daar dan met mijn eigen dekhengst, mijn mini dekhengst en een haflo arabier in mijn handen. UUUUHHH pardon LAAT IN J.E.Z.U.S naam dat ding snijden als je zo door de gangen moet schreewen omdat je paard een hengst is. Oke je bent natuurlijk wel heel wat met een hengst.

nikietjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 18:56

hallo allemaal mag je wel een paard in je tuin als je op een hoek huis woon

nikietjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 19:08

in hilversum

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 20:20

ligt eraan hoeveel grond er is bij je hoekhuis
anders is het gewoon sneu voor zo'n beestje
En als je pecht hebt zo lastige buren

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 00:40

Ik zal ook eens weven heel eerlijk zijn...

Ik heb met teun ook wle eens gedacht of ik hem alleen wilde, omdat een eigen stuk land me was aangeboden, nu staat hij bij ene hele groep. maar om me heen kreeg ik al heel veel tips en raad door me vrienden of mensne om me heen, toen heb ik besloten het te vragen aan een meisje die op de zelfde bvoerderij staat te vragen of hij mischien bij haar shetje mocht, en dat gaan we nu proberen als hij is afgespeend, als het niet lukt dan zet ik hem weer trug in de andere groep en zou ik hem dus moeten castereren. Lachen

Aan de ene kant begrijp ik debo heel erg goed, ik snap haar best, maar aan de andere kant ook weer niet. Ik vind ook dat jullie haar nu ook wel heel erg met zijn allen tegen 1 af l;open te snouwen en zeiken. Ach gut

Komop mensen rustig tegen elkaar houd bokt beetje gezellig Knipoog

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 10:51

Mijn paardje heeft ook 3 jaar lang alleen gestaan in een stal naast het huis. Nooit problemen met de buren gehad enzo. Ook nooit een vergunning voor aangevraagd. Maar ze was echt niet extreem hinnikkerig ofzo. Ze stond bij ons vlakbij de achterdeur, dus we hadden veel contact met haar, wat ze erg fijn vond. Ze ging elke dag naar het land waar ze met een groepje schapen stond en twee paarden in een aangrenzend land.

Nu we zijn verhuisd heeft ze een vriendje en merk je wel dat ze een stuk beter reageert op andere paarden tegenkomen in het bos etc. Ze is er wel rustiger van geworden, immers ze heeft toch een maatje thuis. Ik zou haar nu nooit meer alleen neer zetten. Het lijkt me dus ook niet echt aan te raden om twee maatjes uit elkaar te trekken en er eentje apart neer te zetten.

Ben benieuwd wat je beslist!

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 10:59

Debo:

Stop nu steeds met zeggen dat je het zo zwaar hebt, dat je het allemaal zo erg vind en wat nog niet meer....

Je loopt steeds maar te zeggen dat je dit niet kunt ivm Noa, dat niet kunt ivm Noa.... sorry maar dat vind ik klinklare onzin!
Hoeveel bokkers zijn hier niet met een kind, een baan EN een paard?
Die gaan ook gewoon door, laten zich niet gek maken en gooien niet alles op het excuus van het hebben van een kind.

Ouders? Vriend? Kennnisen? Kunnen die nooit op dat kind van jou passen voor een uurtje? Je doet alsof je zo alleen op de wereld bent en dat je gedwongen wordt deze keuzes te maken ivm Noa.... sorry hoor, maar ik denk dat je lichtelijk overdrijft.

Waar een wil is is een weg.

En het houden van een shetje in de achtertuin omdat jij weigert flexibel in te gaan op je situatie vind ik diep- en dieptriest. Over mishandeling gesproken Tong uitsteken

Als je nog enige vorm van verstand hebt, dan gooi je die shet (wanneer hij geruind is want hengst houden heeft geen ENKELE nut) lekker in de kudde met anderen, waar hij THUISHOORT, en niet bij iemand in de achtertuin waar hij staat weg te kwijnen omdat hij niet met soortgenoten kan spelen en doen wat een paard nu eenmaal doet. Alle goede bedoelingen ten spijt.

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 11:02

DePennyBitch schreef:
Debo:

Stop nu steeds met zeggen dat je het zo zwaar hebt, dat je het allemaal zo erg vind en wat nog niet meer....

Je loopt steeds maar te zeggen dat je dit niet kunt ivm Noa, dat niet kunt ivm Noa.... sorry maar dat vind ik klinklare onzin!
Hoeveel bokkers zijn hier niet met een kind, een baan EN een paard?
Die gaan ook gewoon door, laten zich niet gek maken en gooien niet alles op het excuus van het hebben van een kind.

Ouders? Vriend? Kennnisen? Kunnen die nooit op dat kind van jou passen voor een uurtje? Je doet alsof je zo alleen op de wereld bent en dat je gedwongen wordt deze keuzes te maken ivm Noa.... sorry hoor, maar ik denk dat je lichtelijk overdrijft.

Waar een wil is is een weg.

En het houden van een shetje in de achtertuin omdat jij weigert flexibel in te gaan op je situatie vind ik diep- en dieptriest. Over mishandeling gesproken Tong uitsteken

Als je nog enige vorm van verstand hebt, dan gooi je die shet (wanneer hij geruind is want hengst houden heeft geen ENKELE nut) lekker in de kudde met anderen, waar hij THUISHOORT, en niet bij iemand in de achtertuin waar hij staat weg te kwijnen omdat hij niet met soortgenoten kan spelen en doen wat een paard nu eenmaal doet. Alle goede bedoelingen ten spijt.

al kun je net zo goed tegen de muur praten Frusty

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 11:56

Meid stop idd eens met je overdreven zielige gedrag! Mijn moeder had naast mij nog een fulltime baan! Misschien schokt het je! maar je bent in mijn ogen echt NIET zielig! Dat je aandacht wilt is wel duidelijk! Maar meid huppatee wordt wakker en zet je schouders eronder. Waar een wil is is een weg, en als jij je paarden wilt houden moet je eens goed je ogen openzetten. Er zijn namelijk zo veel mensen die het veel zwaarder hebben en die ik toch echt niet zo hoor klagen. Jij kunt je paarden best behouden maar dan moet je er ook wel een beetje moeite voor doen! En niet de makkelijkste weg; Mexx tot eenzame opsluiting VEROORDELEN, tsja diep in jouw hart moet je toch ook zien dat DAT niet de oplossing is?

Aramat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 12:05

Volgens mij las ik al ergens dat ze mexx niet meer in dr tuin gaat zetten..

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 12:05

Aramat schreef:
Volgens mij las ik al ergens dat ze mexx niet meer in dr tuin gaat zetten..

Oh, waar dan? Schijnheilig