Wachten met handelaar?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 13:56

Ik lees net in je profiel dat jullie niet weten hoe oud de pony is maar dat jullie denken dat ze 20 jaar is omdat ze niet meer het gebit van een 3-jarige heeft.
Voor hetzelfde geld is ze dus een stuk ouder Verward

shadowfaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 13:56

Dat zou ik ook doen >;) Waarom wil je hem nu niet naar Kim doen Verward

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 13:58

En het meisje wat als eerste heeft gereageerd, is dat soms het meisje wat op je topic op EA heeft gereageerd?

Nina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 14:31

Als ik jou was zou ik hem gelijk naar Kim doen,word eens wakkeer ik heb alleen maar positive verhalen gehoord over Kim in dit topic hoor hoe ze met paarden is enz. !
Je hebt ook in dat andere forum al meerdere malen gezegd dat je heel erg lang op zoek bent naar een ander baasje. Dan bied kim zich aan en is er opeens iemand anders? Alsjeblieft meid loop niet zo te zeulen en geef hem aan Kim!!!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 15:49

xxappiexx schreef:
Ik snap echt niet waar jullie je allemaal mee bemoeien....
Ze is nog altijd van mij, bij mij gaat het zo dat degene die eerder reageert ook als eerste mag beslissen en mag komen kijken enzo. Geld maakt me echt niets uit.

Maar als ik zo lees dat ze Appie toch gewoon als Penny actie koopt (ik ben blond maar zo blond nou ook weer niet dat ik niet weet dat er in de huiskamer gigantisch over mij geroddelt wordt....)
Weet ik niet of ik dat wel wil, ik verkoop haar niet voor de lol!
Dat meisje was gewoon eerder, punt uit.

Het is ook een pennie actie. Ik werk in de paarden, die dieren moeten me geld opleveren......... en nu doe ik iets met een paard (ik wil het dier kopen) wat me alleen maar geld gaat kosten......... voor doorgewinterde bokkers is dat eigenlijk niet zo goed te rijmen, Kim die een "paard red".... dus idd wordt er nogal lacherig over gedaan bij verschillende topics....... ik doe idd een mega penniedaad, geeft toch niet........... laat mij ook maar eens pennieeen Haha! Haha! Haha! Ik vind het vreselijk als dit dier de handel in zou gaan, en als ik dat kan voorkomen door het dier te kopen dat zei het zo

En verder, ik hoef de pony niet te zien, ik hoef m niet eerst te bekijken..... en dattie zuur doet met opzadelen......... dat intresseert me helemaal niks.

Ik hoef m dus niet eerst van te voren te zien of wat dan ook, kwestie van afleveren, afrekenen en klaar.. kan om 8 uur vanavond gepiept zijn

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 16:04

xxappiexx schreef:
Ik geef haar nog liever gratis weg aan iemand die niet zo onnozel doet.

Waarom heb je dat niet eerder gedaan?

shadowfaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 16:22

Zie je, Pennykim heeft het beste voor met je paard, doe het toch naar Kim daar is 'ie 10 keer beter af als in de handel of ergens anders Lachen

Eigenlijk ken ik kim niet echt maar ik ben harstikke goed in blindelingspennyvertrouwen Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 16:26

ik geloof dat ik kim moet voor gaan dragen in het topic "in welke bokker heb jij je vergist'
een penny aktie had ik nooit van Kim verwacht Tong uitsteken

wel heel lief van haar dat ze dat voor je pony wil doen
ik zou daar zeker serieus over na gaan denken

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 16:28

Is ook niks voor mij RK Haha! Haha! Haha! Maargoed heb A gezegd en dan moet je wel het alfabet afgaan......... En zo een diertje staat niks in de weg.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 16:53

Ik vind het een coole actie van Gijsenkim! Lachen

Hopen ndat dat het paardje nog wat fijne jaren bij je kan doorbrengen, als het tenminste allemaal doorgaat.
Iik moet er niet aan denken om mijn paardje na jaren trouwe dienst af te schrijven omdat ik een jong sportpaard zou willen kopen, en al zou ik een nieuw paardje willen, het belangrijkste is dat Daisy bij ons blijft en gelukkig is. We hebben haar al vanaf haar 4de, en ze is net 14 geworden. Dees blijft bij ons tot ze niet meer kan. Ik vind dat ik dat aan haar verplicht ben.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 19:55

Je ouders gaan misschien niet akkoord met een laag bod, máár de pony in kwestie kost jullie nu ook iedere maand geld aan eten, stalbedekking etc...

Je krijgt haar steeds maar niet verkocht tel al die kosten dan is bij elkaar op...
Een handelaar geeft er in dit geval echt niet meer (misschien zelfs minder) dan de slachtprijs voor en dat is zéker geen 600 euro

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 20:52

wat een topic weer.
dat je zon kans niet met beide handen aanneemt kan ik niet begrijpen.
ik heb pas geleden mijn 16 jarige ruin gekocht. daar ga ik binnenkort wedstrijden mee starten. heb hem eerst geleased 1,5 jaar lang via de manege.. bloed zweet en tranen.. maar ik moest en zou hem hebben. ik zag er wat in. hoe lang dat nog gaat duren weet ik niet.. het gaat langzamer enzo.. en jaik ben ookw el eens jaloers op die jonge beesies die lekker gaan, maar ik kan tenminste vertrouwen op mijn ouwe dibbes. ik kan alles met hem doen, van springen tot buitenrijden. tis mijn maatje en dat blijftie.. ik heb er grof geld voor neergeteld en hijs lijt bij mij zijnoude dag, ookal wil ik graag een jonger beestje, hij blijft. dan koop ik dat jongere beestje erbij.. ik heb nu ook al 2 paarden en ikw erk alleen voor mijnpaarden, dus ikz oek daar een oplossing voor.

jouw pony is niet gezond, is oud(ookal kunnen die beesies met goeie verzorging heel oud worden) en niemand die hem wilhebben voor die prijs, daar heb je tegenwoordig veel betere beesies voor.
en nogal belachelijk dat je zo reageert op verzorgsters.. dan moet je verantwoordelijke nemen en geen penny kindjes van 11!!(uitzonderingen daar gelaten anders krijg ik weer ruzie Haha! ) neem iemand die ouder is en verantwoordelijkheid heeft. verlease haar desnoods voor een klein bedragje, dat dus 1 persoon alles er mee kan doen, maar het nog wel jouw eigendom is.

je bent gewoon gek als je de kans van gijsenkim niet aanneemt.. jouw standpunt.. sja.. tis jouw standpunt.. ik deel hem absoluut niet met je, maar tis niet zo gek dat er zo gereageerd wordt. je zit op bokt he Haha! daar heeft iedereen een mening en die krijg je te horen ook. wil je dit soort antwoorden niet zien? had je geen topic moeten starten..

anyways.. weer eens een lang verhaal van mij... verkoop haar aan kim, anders vrees ik dat ze binnen de kortste keren op iemands bord ligt... of tig paardenmarkten van dichtbij heeft gezien. of bij een handelaar op het land staat dag in dag uit tot er iemand komt(die handelaren heb je) en dan ligt ze misschien welin de wei met de pootjes omhoog..omdat z eniet de verzorging kreeg die ze nodig had..

jouw beslissing, waarschijnlijk neem je de verkeerde...

DANIenVLIEG

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 22:33

en... is kim vanaf zondag in het bezit van een poonie Haha! Haha!

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 00:34

gijsenkim schreef:
Het is ook een pennie actie. Ik werk in de paarden, die dieren moeten me geld opleveren......... en nu doe ik iets met een paard (ik wil het dier kopen) wat me alleen maar geld gaat kosten......... voor doorgewinterde bokkers is dat eigenlijk niet zo goed te rijmen, Kim die een "paard red".... dus idd wordt er nogal lacherig over gedaan bij verschillende topics....... ik doe idd een mega penniedaad, geeft toch niet........... laat mij ook maar eens pennieeen Haha! Haha! Haha! Ik vind het vreselijk als dit dier de handel in zou gaan, en als ik dat kan voorkomen door het dier te kopen dat zei het zo

En verder, ik hoef de pony niet te zien, ik hoef m niet eerst te bekijken..... en dattie zuur doet met opzadelen......... dat intresseert me helemaal niks.

Ik hoef m dus niet eerst van te voren te zien of wat dan ook, kwestie van afleveren, afrekenen en klaar.. kan om 8 uur vanavond gepiept zijn

Maar beloof je haar dan een eeuwig tehuis?
Want zoiets beloven is moeilijk Kim, dan wil ik Bonfire nog niet voor niets als ik dat moet beloven......

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 06:54

Dat kan ik niet, maar ik beloof wel dat ik het dier aan niemand anders dan de slager verkoop, mocht het zover zijn......

ellenlouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 11:27

DANIenVLIEG schreef:
en... is kim vanaf zondag in het bezit van een poonie Haha! Haha!

Ben benieuwd. Volgens mij is de topicstartster inmiddels zo op 'haar pik getrapt' Clown dat ze hem niet meer aan GK wil verkopen. Hoop van wel natuurlijk.

Daarbij zou het mij geen bal kunnen schelen wie eerder heeft gereageerd. Mijn paard zou gewoon naar degene gaan die hem het beste huis kon geven. Geloof ook geen bal van dat verhaal van dat meisje dat bij een rusthuis werkt. Of ik ben gewoon achterdochtig aangelegd Tong uitsteken

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 12:34

Volgens mij kan niemand een paard een eeuwig thuis beloven... Er kunnen zich zoveel omstandigheden voordoen waardoor het paard verkocht zou moeten worden, iedereen kan zijn baan kwijtraken, een been verliezen, ik noem maar wat...

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-04 12:55

Ik reageer toch maar eventjes, om het topic af te sluiten.

Apollon is verkocht, naar een goed tehuis, we gaan haar zelf brengen, ze komt er op de weide waar ze meer gras heeft dan hier en wordt recreatief bereden door een meisje. Ik ben echt super blij dat ik toch een leuke nieuw tehuis voor haar heb kunnen vinden en haar niet naar de handelaar heb moeten doen!

Dus nu weet iedereen eindelijk wat er van gekomen is.

DANIenVLIEG

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 14:14

xxappiexx schreef:
Ik ben echt super blij dat ik haar niet naar de handelaar heb moeten doen!

je meost niks, je had hem ook altijd nog bij een kinderboerderij kunnen zetten.

nou ik hoop dat je pony daar een goed leven krijgt..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 14:59

Hahaha ik geloof er geen zak van!

GijsenKim, toppie actie!!!!! Jammer voor het beestje dat het niet naar je toe gaat.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 16:47

Zo, dat is ineens snel gegaan Verward

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 17:06

Verbijsterend snel... >;)

Lips are sealed

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 17:07

Ik geloof er eerlijk gezegd niks van.. Lips are sealed
Indd heel snel.... Lips are sealed

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-04 17:14

Ze heeft ook nog op andere site's en in paardenbladen te koop gestaan. Dus het is niet verbijsterend snel. Er is nog meer dan alleen bokt. Er was al een tijdje iemand die haar graag wil kopen, we gaan er zelf heen om te kijken of het er ook goed is. Was een aardige man die haar nog fijne jaren wil gunnen. Nou dan sla ik dat aanbod niet af.
Dus dat het ineens zo snel ik gegaan vind ik zelf ook. Maar dat niemand er iets van geloofd vind ik behoorlijk kl*te, wat moet ik hier dan doen om wel geloofd te worden? De boel bij elkaar liegen?
Nee sorry hoor, nou hebben we een goed tehuis kunnen regelen is het nog niet goed...

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 17:20

*aardige* paardenkopers bestaan niet. Hoop maar voor je pony dat deze 'aardige' meneer niet opeens toch een handelaar blijkt te zijn die het beestje inzet op een manege o.i.d.

Heb namelijk zelf al wel is zoiets gehad...maar dan niet dat ik een pony verkocht, maar ging kijken om te kopen. Ik dacht bij een particulier...bleek gewoon een handelaar te zijn, zelfs 1 die absoluut niet te vertrouwen was. Eerst voordat ik ging kijken opgebeld...keuren zou geen probleem zijn...
Ben langs geweest door nederland gecrosst 2 uur rijden...geweest, bel op dat ik hem wil hebben, mits ie goedgekeurd word. Opeens werd er moeilijk gedaan over keuren...oke fijn daar heb je dan half nederland voor doorgecrosst Verward Stoom uit je oren

Is iets anders misschien, maar het kan voor jouw ook opgaan, maar dan een andere versie ervan Knipoog
Laatst bijgewerkt door Ineke2 op 03-07-04 17:25, in het totaal 1 keer bewerkt