ervaringen met piaffe ruitersport

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 12:06

Het ligt er denk ik maar net aan of ze het op voorraad hebben, ik bestelde het maandag, en had het dinsdag in huis!!!!!!!!!!!!!!!!!

Vivande

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 15:34

Ik heb er over het algemeen gewoon goede ervaringen over; ze leveren erg snel

Madelief28

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 16:22

mensen vergeet ook niet dat wanneer je geld overmaakt dat, mits het niet naar dezelfde bank gaat, het altijd drie WERKdagen duurt voor het ergens anders is bijgescheven. Ookal is het met internetbanieker gelijk van je rekening AF!!

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 16:45

Dan nog. Als het maandag is overgemaakt, hebben ze het woensdag of donderdag op z'n laatst. Hoe moeilijk is het dan om te zorgen dat je de bestelling op zaterdag bij de klant hebt? Dan kun je het vrijdag nog opsturen.
Je mag toch ook een beetje service verwachten

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 17:44

Ik heb ook 3 weken op mijn bestelling moeten wachten en toen bleek het helemaal niet zoals op de site werd aangeprezen.
Stond echt schapenbont, nou het was pluche
Als ik het wou terug sturen was ik in totaal 9 euro kwijt aan verzendkosten, dus heb het weer verkocht.

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 17:52

ik heb een deken besteld, op zich mooie deken maar iets andere kleur als op de site Boos! en ik heb er een dikke week op gewacht, na 2 maitljes geen antwoord.

Toch vind ik het nog steeds een goedkope goede zaak us ik zal zeker nog wel eens wat bestellen. bijvoorbeeld de peesbeschermers van Br. Die zijn lekker goedkoop daar

kaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 18:08

claudia23 schreef:
mensen vergeet ook niet dat wanneer je geld overmaakt dat, mits het niet naar dezelfde bank gaat, het altijd drie WERKdagen duurt voor het ergens anders is bijgescheven. Ookal is het met internetbanieker gelijk van je rekening AF!!

Naar een andere bank overmaken duurt echt niet altijd drie werkdagen. als ik iets overmaak naar een andere bank staat het er negen van de tien keer de volgende dag op. Eigenlijk heb ik nog nooit meegemaakt dat het langer duurde. Alleen naar giro duurt het twee of drie werkdagen. En dan nog zoals hiervoor al wordt aangegeven: je gaat ervanuit dat je bestelling ook echt meteen verzonden wordt zodra het binnen is. Dat kan wat mij betreft dan nog binnen een week bij je binnen zijn.

Ik heb toevallig een keer bij vier zaken tegelijk besteld. Bij piaffe, bij bol.com, bij de ruitersportoutlet en bij de paardendrogist. Bij de paardendrogist betaal je per machtiging dus dat gaat sowieso lekker snel; 'smiddags besteld volgende ochtend in huis. Bol.com precies zoals op de site vermeldt twee werkdagen. Ruitersportoutlet betaalde ik ook vooraf 1 werkdag!! Alleen bij piaffe duurde het veel en veel langer.

Is op zich nog niet altijd een probleem maar ik zou het fijn vinden als het op de site zou worden vermeldt dat het allemaal wat langer duurt, en dat je op de hoogte wordt gesteld als er eens iets niet op voorraad is. Dan weet je waar je aan toe bent. Ze antwoorden zeer snel op mailtjes enzo maar ik zou het juist prettig vinden als je niet eerst zelf erachteraan hoeft te gaan.

Verder heb ik echt geen problemen met piaffe. De prijzen zijn zelfs erg aantrekkelijk Haha! Maar de levertijd vind ik echt een groot nadeel.
Nu kijk ik toch eerst even of ik het niet ergens anders kan bestellen, als ik iets snel nodig heb.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-04 18:23

Ethelate schreef:
Ik heb ook 3 weken op mijn bestelling moeten wachten en toen bleek het helemaal niet zoals op de site werd aangeprezen.
Stond echt schapenbont, nou het was pluche
Als ik het wou terug sturen was ik in totaal 9 euro kwijt aan verzendkosten, dus heb het weer verkocht.

Ging dat om de bontjes van Chatelaine?

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 18:48

kaj schreef:
Naar een andere bank overmaken duurt echt niet altijd drie werkdagen. als ik iets overmaak naar een andere bank staat het er negen van de tien keer de volgende dag op. Eigenlijk heb ik nog nooit meegemaakt dat het langer duurde. Alleen naar giro duurt het twee of drie werkdagen. En dan nog zoals hiervoor al wordt aangegeven: je gaat ervanuit dat je bestelling ook echt meteen verzonden wordt zodra het binnen is. Dat kan wat mij betreft dan nog binnen een week bij je binnen zijn.

Mijn ouders maken van de ABN naar mijn Postbank altijd de eerste dag van de maand geld over (jaja... centjesss).. meestal heb ik die pas de 4e, 5e of 6e van de maand. Met of zonder weekend ertussen...

kaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 19:26

Zoals ik ook al aangaf duurt het naar giro altijd langer. Dat is bekend en dat ligt aan de postbank.

Maar bank/bank gaat echt snel hoor!
Als ik van rabo naar rabo overmaak staat het er gewoon meteen op. En naar een andere bank de volgende dag. In het weekend kan het natuurlijk wel iets langer duren omdat het om werkdagen gaat.
Maar zelfs als ik naar de postbank overmaak duurt dit doorgaans niet langer dan 2 of 3 werkdagen.

Fannytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 19:30

Ik heb 27oktober een deken besteld, en heb het nu nog niet thuis ( 7november)

Madelief28

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 20:00

Billy schreef:
Dan nog. Als het maandag is overgemaakt, hebben ze het woensdag of donderdag op z'n laatst. Hoe moeilijk is het dan om te zorgen dat je de bestelling op zaterdag bij de klant hebt? Dan kun je het vrijdag nog opsturen.
Je mag toch ook een beetje service verwachten

Als ex ABNner is de stelregel van alle banken (behalve giro want is vaak 5 werkdagen) dat het minimaal drie werkdagen duurt voor het bedrag word gestort op de andere rekening. Als het eerder gebeurd, is dat mooi mee genomen. Wanneer je maandag geld overmaakt. Gaat dinsdag de eerste werkdag in dan dus woensdag twee donderdag derde, dat houd in dat het dan (normaal gesproken) vrijdags op de tegenrekening staat geboekt. En inderdaad service mag je altijd verwachtten, maar een bedrijf zoals Piaffe is zo groot dat ze hunzelf niet kunnen permiteren om afspraken niet na te komen, in die zin van het woord bestellingen helemaal NIET afleveren, wanneer er wel betaald is door de tegenpartij (jij dus).

Maar goed....duidelijk mag wel blijken..ik heb alleen goede ervaringen Haha!

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 20:30

Ik heb nog nooit iets besteld bij Piaffe ben het zeker wel van plan om het te doen.
Ik heb ze vandaag mailtje gestuurd, op zondag ik dacht van dan heb ik het morgen wel binnen.
Nee, binnen 5 minuten al! En dat op zondag OK dan!

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 21:16

ik blijf erbij dat ik het goede mensen vind die zeker ook de beste bedoelingen hebben!
en soms duurt het idd wat langer maar hun moetn ook gewoon op hun beurt wachten bij de leverancier!!

kaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 21:28

Alja dat begrijp ik ook wel en de prijzen zijn er ook zeker naar. Maar ik zou het erg fijn vinden om op z'n minst even een mailtje te krijgen als het wat langer gaat duren.

Dat is het enige waar ik van baal elke keer.
Dan wacht ik toch maar weer af maar na twee weken wil ik toch wel weten wanneer ik ongeveer mijn bestelling kan verwachten. En dan mail ik zelf maar weer.

En zoals ik al meerdere malen heb aangegeven ik ben echt supertevreden over de behandeling van de mailtjes enzo! Krijg altijd snel antwoord maar ik zou het toch netter vinden als de correspondentie van hun kant afkwam en niet pas na een mailtje van mij.

Ik ben verder echt supertevreden echt waar maar als er op de site staat dat de bestelling direct na ontvangst van betaling verstuurd wordt dan verwacht ik deze binnen een week. Als er dan iets niet op voorraad is verwacht ik op z'n minst even een berichtje. Zo zit je niet voor niets te wachten en weet je waar je aan toe bent!

Bij agradi kreeg ik zelfs al een briefje bij mijn bestelling dat 1 halstertouw helaas nageleverd moest worden. Nou ja geen probleem dacht ik, en tot mijn grote verbazing kwam dit touw de volgende dag Haha!

Het gaat mij er echt niet om dat het eens wat langer kan duren. Maar tot nog toe zijn de meeste bestellingen die ik heb geplaatst niet binnen twee/drie weken geleverd. Ook niet erg maar dan graag even een berichtje dat het wat langer kan gaan duren. Dat is toch niet zoveel gevraagd?

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 21:34

idd dat is ook niet teveel gevraagd, maar stel je voor dat je 200 bestellings op een dag krijgt en die moet inpakken, versturen en dan ook nog moet beantwoorden als iets niet op voorraad is?
dan mag je wel 24/7 werken ( wat ze nu geloof ik ook al vaak doen gezien het feit dat je op zondag mailt en dan ook antwoord krijgt)

kaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 21:42

Tja heel grof gezegd: dat is mijn probleem niet als klant zijnde Haha!

En ik denk dat het minder werk is om bij voorbaat even een mailtje te sturen dan alle mailtjes te moeten gaan beantwoorden van mensen die zich gaan afvragen waar de bestelling blijft maar ja dat is mijn mening.

Ik ben zelf niet zo heel moeilijk hierin maar juist als "kleinere" starter is het allerbelangrijkste een klantenkring opbouwen. Veel mensen zullen na de eerste "slechte" ervaring meteen afhaken.
Juist daarom is het belangrijk om goede service te verlenen. En een mailtje sturen als een bestelling langer dan drie weken op zich laat wachten hoort daar mijn inziens wel bij.

Maar ja zoals ik al zei ik ben verder wel tevreden hoor op dit ene minpuntje na.

Fannytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 21:49

Ik vind dat ze je wel op de hoogte moeten stellen als er vertraging is, ik wacht nu al 10dagen op mijn deken, en ik heb zelf moeten mailen waarom dat de deken zo laat was.

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 21:54

alja schreef:
ik blijf erbij dat ik het goede mensen vind die zeker ook de beste bedoelingen hebben!
en soms duurt het idd wat langer maar hun moetn ook gewoon op hun beurt wachten bij de leverancier!!

Ik ben het helemaal met jou eens! ik kon het niet alleen niet in worden opschrijven Schijnheilig

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 22:01

pff eindelijk eens iemand die het met me eens is Haha!

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 22:02

Beide "partijen" zit wel iets in.. die mensen moeten natuurlijk ook wachten op hun buurt bij de leverancier... maaar, ze zouden wel even kunnen mailen als iets vertraging heeft natuurlijk... of op de site zetten hoelang het gaat duren voordat iets geleverd kan worden (dus of het op voorraad is of niet.. Verward )
Maar goed.. ze kunnen niet alles tegelijk natuurlijk...

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 22:05

Ik heb al eerder bij hun besteld, de eerste keer had ik het heel erg snel binnen... de tweede keer duurde het ietsjes langer maar niet echt gek lang Lachen

En ik ben NU op DIT moment ( Haha! Clown ) een frontriempje en een rijjasje aan het bestellen Bloos!

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 08:28

ik wil nog steeds die peeskappen en strijkkapjes van br voor de kers. scheelt toch behoorlijk

Olrike

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 08:36

germie schreef:
Ging dat om de bontjes van Chatelaine?

Bij mij in ieder geval wel, ik had ook een iets andere kwaliteit verwacht, maar vond het zonde van mijn centen om het terug te sturen. Scheve mond

Bij mij kwamen het bontje en de wol zowat apart van elkaar uit de doos, dus heel veel bont zit er niet meer op. (Ik ga nu toch maar doorsparen voor een echte Pling )

Iemand die ik ken had een roze dek besteld, krijgt ze hem thuis is hij gewoon meer paars. Verward

Ik denk tegenwoordig toch heel goed na voordat ik daar iets bestel dan ga ik misschien liever naar een echte winkel waar je wel alles kan voelen en zien

Groetjes Sanne Lovers Olrike N

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 09:31

stalgenootje zit er nu ook 3 weken op te wachten.. Die vroeg nog aan mij vt weekend,hoe lang het bij mij duurde.. Heb dr even aangeraden om eventjes te bellen.. En tja hoe lang het ook duurde,ik ben neit ontevreden over mn spullen dus een evt volgende keer dta ik wat zie ,bestel ik er zeker weer..