Bewuste keuze: geen kind om een paard? Wie?

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Karin

Berichten: 65340
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 20:51

Mijn opmerking was bedoeld voor degene boven je. Je hoeft je dus niet aangesproken te voelen.

_Vanes_

Berichten: 3664
Geregistreerd: 12-02-01
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 20:52

Karin schreef:
Kunnen we misschien een ander in zijn/haar waarde laten ondanks dat diegene een andere mening heeft? Thanks. Knipoog

Verward Verward Verward Lips are sealed

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 20:53

Ook daar zie ik geen opmerking die verkeerd bedoeld zal zijn.
Maar goed, lees vast anders?
Hou me er verder wel weer buiten, is ander te veel offtopic Haha!

_Vanes_

Berichten: 3664
Geregistreerd: 12-02-01
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 20:55

Karin schreef:
Mijn opmerking was bedoeld voor degene boven je. Je hoeft je dus niet aangesproken te voelen.

Verward Verward Verward Was niemand aan het uitlachen,hoor!Laat even zien hoeveel cynisme er bij die "verrijking" hoort;ook een vorm van meningsuiting.Maar goed,..hierbij Lips are sealed dus.

Sunny
Berichten: 404
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 21:25

Tjee, wat een onderwerp. Ik heb altijd wel het idee gehad dat er ooit wel kinderen zouden komen. Ook ik heb uiteraard getwijfeld of we er wel aan moesten beginnen, want wat geef je op, vrijheid, onafhankelijkheid, carriere.

Uiteindelijk toch gekozen voor wel een kindje. En wat blijkt: zo heel veel geef je niet op, je blijft toch wel hetzelfde individu, maar met iets extra´s: plotsklaps ben je niet meer ikke, maar ook moeder, en gezin. Ik heb nog steeds 3 paarden, een verantwoordelijke baan (jaja en dat voor 16 uur per week) en genoeg leuke dingen zonder kind. Als je kindje slaapt kun je doen wat je wilt hoor, dus Lars slaapt ´s middags vaak bij opa, dan kan ik mooi even rijden. Ben ik dan ontaard, nee ik denk het niet. Natuurlijk is het soms wel zwaar en krijgen de paarden wat minder aandacht. Als compensatie lopen ze dag en nacht buiten, ook zijn ze niet altijd zo schoon en netjes als vroeger.

Dat 9 maanden niet rijden valt ook wel mee. Ik ken iemand die moet over 4 weken bevallen en maakt nog steeds buitenritjes. Omdat mijn paardjes niet in alle gevallen te vertrouwen zijn ben ik met 3 maanden wel gestopt met rijden. Toen hebben we besloten om Sunny te laten dekken, dan is het ook niet zo erg dat je een poosje niet kan rijden. We waren ongeveer tegelijk weer klaar om te rijden, dus geen probleem!!

Wat betreft de bevalling en de roze wolk, die heb ik ook niet gezien. Dacht dat ik doodging, maar dat viel achteraf mee. Natuurlijk, die verhalen lees je niet in de boekjes, anders wil niemand ooit kinderen meer. Maar het is maar 1 dag in je leven (per kind dan) en die gaat ook weer voorbij. Moet ook zeggen dat je wel erg slijt van zo´n zwangerschap hoor, en 1 x per week sporten doet ook niet zoveel als de 3x van voor m´n zwangerschap, dus echt mooier ben ik er niet op gewordenIk ben echt geen ´het mooiste in je leven´typje, maar het is zo leuk om zo´n lief klein jongetje bij je te hebben en op te zien groeien en dingen te zien leren en ontdekken. Dat opvoeden valt me ook alles mee, tuurlijk ligt die van mij ook weleens krijsend in een winkel, maar dat doen ze echt niet elke dag, dat zijn fases waar ze ook weer overheen groeien. Daar lach ik om, ze worden vanzelf groot hoor, zoveel moeite kost het echt niet. Ik had echt nooit gedacht dat kinderen hebben zo waardevol is.

En als je het nog niet weet, denk er wel aan: een slimme meid krijgt haar kinderen op tijd.... Hoeft niet met 22, maar als je maar uitstelt en uitstelt kan het weleens te laat zijn....

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 21:36

Ik lees steeds: een dier en een mens zijn niet te vergelijken.

Ik kan daar erg kwaad om worden. Wie heeft er ooit bedacht dat dieren minder zijn dan mensen? Een mens zeker Scheve mond

Voor mij zijn dieren en mensen gelijk. Mijn dieren staan op gelijke voet met mij, hebben dezelfde rechten als ik, hebben recht op zorg, eten, aandacht. En ik hou van ze, zoals een moeder van haar kind zou houden.

Ik wil geen kinderen, mijn man ook niet. Wij hebben niet de onweerstaanbare behoefte om onze genen door te geven, onze liefde te bezegelen of whatever. Geluk halen wij niet uit het wel of niet hebben van een kind. Gelukkig maar!

Hoeveel onbegrip je daarmee van je omgeving krijgt is waanzinnig: Toen ik mijn lieve Lorenzo moest laten gaan, kreeg ik geen dag vrij, ik moest mijn snipperdagen inleveren en niemand vroeg daags erna hoe ik me nu eens voelde. Een moeder van een ziek kind krijgt alle aandacht en zorgverlof. Echt heel erg vind ik.....

Ik heb altijd meer gehad met dieren dan met mensen. gek eigenlijk, maar ik voel me bij de meeste dieren meer op mijn gemak dan bij sommige mensen. En dieren zijn in tegenstelling tot wat men vaak denkt, heel erg intelligent en bezitten veel emoties die jij en in ook kennen.

Daarom: dieren en mensen gelijk wat mij betreft!!!!

Karin

Berichten: 65340
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 21:38

TPB, ik quote mezelf wat dit betreft maar even van pagina 2:

Karin schreef:
Ik denk ook niet dat de liefde voor je paard te vergelijken is met de liefde voor je kind. De liefde voor je kind is ook niet te vergelijken met de liefde voor je partner. IMO is ieder gevoel van liefde uniek.


IMO dus niet ongelijk, maar wel verschillend. Kun je je daarin vinden? Knipoog

littleroosie

Berichten: 6077
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 21:51

Baby's, kleine kinderen, mijn grootste nachtmerrie!!!
Ik mag dan pas 17 zijn maar ik vind kinderen verschrikkelijk. Ik hoop dan ook echt dat ik er nooit aan begin. Sowieso kost het ongelovelijk veel geld en je moet je hele leven aanpassen, wat niks voor mij zou zijn. Misschien dat ik daar later anders over denk maar ik hoop het niet.
Ik kan ook totaal niet met kinderen overweg. Als er op de manege van die kleintjes zijn en die beginnen tegen me te praten dan lach ik even draai me om en loop snel weg Haha!
Nee kinderen, absoluut niks voor mij.

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 21:51

Karin"]
TPB, ik quote mezelf wat dit betreft maar even van pagina 2:

[quote="Karin schreef:
Ik denk ook niet dat de liefde voor je paard te vergelijken is met de liefde voor je kind. De liefde voor je kind is ook niet te vergelijken met de liefde voor je partner. IMO is ieder gevoel van liefde uniek.


IMO dus niet ongelijk, maar wel verschillend. Kun je je daarin vinden? Knipoog
[/quote]

in zoverre ....... er zijn diverse manieren van liefhebben en liefde mogelijk. Maar dat wil niet zeggen dat ik minder van mijn dier zou kunnen houden dan een moeder van haar kind! En heel veel mensen zien dat wel zo, die denken dat liefde voor een dier nooit zo diepgaand kan zijn als dat voor een (ander) mens... en dat vind ik niet juist

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 22:21

Ik heb en een kind en een paard. Het kind is er sinds 4,5 jaar (dochter Robin) en het paard is er al veel langer in mijn leven.

Ik wilde nooit kinderen, tot ik idd mr right guy leerde kennen en met hem wel een kindje wilde. We zijn beiden superblij met Robin en willen dan ook voor geen goud meer terug naar de tijd dat ze er niet was.

Echter, de keuze van wel of geen tweede kind is bij ons oa ook afhankelijk van de factor paard. Bij een tweede kindje zal ik geen tijd en geld meer hebben voor een paard en aangezien onze wens voor een 2e niet echt aanwezig is, blijft paardlief. Ik wil hem niet opzij schuiven voor een kind.

Ik snap jouw gevoel dus goed. Ook al zullen er altijd mensen zijn die zeggen dat het niet krijgen van kinderen egoistisch is. Krijg ik ook regelmatig naar mijn hoofd dat het kiezen voor 1 kind ook egoistisch is. Maar is niet elke keuze die je uit eigenbelang maakt egoistisch? Of dat nu een keuze voor of tegen kinderen, voor of tegen paarden is.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48796
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 22:26

Buitenzorg: waarom zou het niet krijgen van kinderen egoïstisch zijn?

Silenzio

Berichten: 652
Geregistreerd: 18-03-04
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 22:27

SmithsGirl schreef:
Buitenzorg: waarom zou het niet krijgen van kinderen egoïstisch zijn?



ik zou het juist onzelfzuchtig noemen je draagt bij aan een vermindering van de overbevolking

doe gewoon waar je je goed bij voelt...

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 22:32

Silenzio"]
[quote="SmithsGirl schreef:
Buitenzorg: waarom zou het niet krijgen van kinderen egoïstisch zijn?



ik zou het juist onzelfzuchtig noemen je draagt bij aan een vermindering van de overbevolking

doe gewoon waar je je goed bij voelt...
[/quote]

sterker nog: wees goed voor het milieu en maak jezelf van kant!

(okeeejjj, ik changeer) Knipoog

Niks is zo slecht voor de aarde als de mens, dus waarom in stand houden?

Karin

Berichten: 65340
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 22:33

SmithsGirl schreef:
Buitenzorg: waarom zou het niet krijgen van kinderen egoïstisch zijn?


Mijn idee: omdat veel mensen redeneren dat ze hun 'eigen dingetjes' niet meer kunnen doen als er eenmaal kinderen zijn. Dus kiezen die mensen voor hun eigen leven en niet voor kinderen. Dat wordt nogal eens als egoïstisch gezien.

Maar het wèl krijgen van kinderen is IMO net zo egoïstisch. JIJ wilt tenslotte zo graag dat kind. Knipoog

Volgens mij bedoelt Buitenzorg dat ook met haar laatste alinea.

Silenzio

Berichten: 652
Geregistreerd: 18-03-04
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 22:34

komt er dus op neer dat je moet doen wat je wil je bent toch wel egoistisch Knipoog

foetsie

Berichten: 2311
Geregistreerd: 11-01-04
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 22:34

Ik ben 28 en moet ook niet aan kinderen denken.
Ook ik kies voor mn paard(en) en mn huisdieren.
Werk, paard, gezin, hobby's, huisdieren das ook bijna onmogelijk om te combineren.
Heb het al verscheidene keren om me heen gezien dat mensen een gezin en een paard hebben en balen dat het paard er onder lijdt.

Afbeelding

Silenzio

Berichten: 652
Geregistreerd: 18-03-04
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 22:35

dat komt idd veel te vaak voor moet ik toegeven...

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 22:44

Percy"]
Ik denk ook niet dat de keus moet zijn tussen een kindje krijgen of je paard hebben, ik denk dat je de keuze daar los van moet maken. Als je denkt dat kinderen niet in je leven passen dan moet je er ook niet aan beginnen want daar zijn kinderen veel te belangrijk voor. En het gezeur dat je egoïstisch zou zijn als je geen kinderen wilt heb ik ook nooit begrepen. Dat kan je namelijk net zo gemakkelijk omdraaien.
[/quote]
Mooi verwoord Percy, dat is de point die ik voorheen ook probeerde duidelijk te maken Knipoog !
[quote="SmithsGirl"]
Buitenzorg: waarom zou het niet krijgen van kinderen egoïstisch zijn?
[/quote]
Volgens mij begreep jij Buitenzorg verkeerd Knipoog ; ze schreef niet dat zij dat zo vindt, maar dat er altijd wel mensen zijn die die mening zijn.
[quote="Buitenzorg schreef:
...Ik snap jouw gevoel dus goed. Ook al zullen er altijd mensen zijn die zeggen dat het niet krijgen van kinderen egoistisch is. Krijg ik ook regelmatig naar mijn hoofd dat het kiezen voor 1 kind ook egoistisch is. Maar is niet elke keuze die je uit eigenbelang maakt egoistisch? Of dat nu een keuze voor of tegen kinderen, voor of tegen paarden is.

De laatste vraag is een retorische Knipoog , waar Buitenzorg naar mijn mening gelijk in heeft; de keuze wél of niet, is altijd op jezelf gebaseerd, dús "egoistisch" Knipoog .

Wat me wel opvalt in dit topic, dat een hoop mensen hier echt radicaal "anti-kind" zijn, waar zelfs termen als "haten, monsters" e.d. vallen Scheve mond ...

Karin

Berichten: 65340
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 22:50

Sterre, dat was mij ook al opgevallen:

Karin schreef:
Toch vind ik het wel jammer dat sommige mensen echt alleen de negatieve dingen van kinderen kunnen opsommen. Alsof het een vaststaand feit is dat kinderen per definitie 'hinderen' zijn. Kinderen brengen ook een heleboel plezier, daar ben ik van overtuigd. En opvoeden van je eigen kind kun je natuurlijk helemaal naar eigen inzicht doen, de 'slechte' voorbeelden overtuigen je er alleen maar van hoe jij het niet zou doen.


Ik vraag me ook af of deze mensen het nou echt vreemd vinden dat anderen wèl plezier kunnen beleven aan een kind. Een vriendin van mij heeft een dochtertje van inmiddels bijna een jaar. Ik zou mezelf niet met een kind kunnen voorstellen, maar ik kan me wèl voorstellen dat ZIJ er hartstikke blij mee is. Toen ze een vriend van haar (mannelijk, misschien scheelt dat Haha!) vertelde dat ze in verwachting was, reageerde hij echter in de trant van: 'Een kind??? Wat moet je daar nou mee?'. Tja... beetje subtieler had ook wel gekund. Knipoog

Wat ik bedoel te zeggen is: kunnen mensen die bewust geen kinderen willen zich ook inleven in mensen die wèl kinderen willen/hebben? Of gaat dat meestal niet samen?

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48796
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 22:54

Sterre"]
[quote="SmithsGirl schreef:
Buitenzorg: waarom zou het niet krijgen van kinderen egoïstisch zijn?

Volgens mij begreep jij Buitenzorg verkeerd Knipoog ; ze schreef niet dat zij dat zo vindt, maar dat er altijd wel mensen zijn die die mening zijn.
[/quote]

Ik begreep al dat Buitenzorg dat zo ongeveer bedoelde, het was meer een vraag aan de mensen in de omgeving... damn... ik ben slecht in mijn uitdrukkingsvaardigheden zeg...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 22:55

Citaat:
Wat ik bedoel te zeggen is: kunnen mensen die bewust geen kinderen willen zich ook inleven in mensen die wèl graag kinderen willen? Of gaat dat meestal niet samen?

ja hoor kan ik, maar andersom is nog niet ingeburgerd.

Zo zijn er mensen die bv helemaal niet van katten houden
nou zo hou ik helemaal niet van kinderen.
Ja, ik vind het wel hinderen.
Dus zijn er ook mensen (met kinderen(wens) die zich dat voor kunnen stellen?

Ilsuhhh

Berichten: 327
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 22:56

Citaat:
hahahahahahahahahahaahah,........ Misschien ZIE je het nu zo,maar of het nog zo VOELT als het zover is is nog maar de vraag! sorry,misschien moet ik nog door de "moeilijke" periode heen!


Of het een verrijking van je leven is of niet mag iedereen fijn voor zichzelf bepalen, daar gaat tenslotte deze hele discussie over...Dat ik (blijkbaar hier) een van de weinigen ben voor wie dit wel geldt, tsjaa...Sterre ook ik ben verbaasd over de 'harde' dingen die hier worden gezegd over het hebben van kinderen en over kinderen zelf....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 23:03

Ik denk dat iedereen op een andere manier een verrijking in zijn leven zal hebben.
Voor de 1 is dat met en de ander juist zonder kinderen.

Met kinderen is gewoon, zonder voor vele nog niet.
En dat word dan als hard of wat ook gezien.
jammer, want zo word ook de mening van bewust kinderloze niet gerespecteerd.
want als ik zeg dat ik kinderen gewoon niet leuk vind (zachtjes uitgedrukt) is dat mijn persoonlijke mening en geen aanval op iemand die wel kinderen heeft.

Karin

Berichten: 65340
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 23:04

runningkawa schreef:
nou zo hou ik helemaal niet van kinderen.
Ja, ik vind het wel hinderen.
Dus zijn er ook mensen (met kinderen(wens) die zich dat voor kunnen stellen?


Wel zolang je het als jouw mening brengt, denk ik. Tenminste, ik kan me wel voorstellen dat iemand kinderen als een last ziet.

Maar iemand die roept 'wat moet je nou met een kind??', die mist duidelijk dat inlevingsvermogen waar ik hierboven op doelde. Die brengt IMO zijn mening als een feit de wereld in en beslist voor een ander: aan kinderen heb je nou eenmaal niets. En daar heb ik wat moeite mee. Overigens ook als mensen roepen: 'wat moet je nou met een paard??'. Knipoog


[Edit] hier en daar een edit dus Knipoog [/edit]
Laatst bijgewerkt door Karin op 24-03-04 23:10, in het totaal 2 keer bewerkt

Ilsuhhh

Berichten: 327
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 23:06

Citaat:
Dus zijn er ook mensen (met kinderen(wens) die zich dat voor kunnen stellen?


Ja absoluut, het is niet niks om kinderen te nemen (ja ik weet het, je KRIJGT kinderen...) en daarom ook goed voor te stellen dat sommige mensen het niet willen...Maar omdat het denk ik lange tijd heel 'gewoon' is geweest dat iedereen maar kinderen kreeg, is het voor veel mensen moeilijk voor te stellen als je een besluit neemt om het niet te doen!

Maar gezien het aantal personen hier op Bokt die geen kinderen wil gaat daar gauw verandering in komen!