Marije_jiplover schreef:Maar ook voor stalpaarden geldt dat het tijdstip van voeren niet per definitie betekent dat ze dan wel of geen deel van de avond/nacht zonder eten staan.
Het valt of staat dan nog steeds bij de hoeveelheid en evt de vorm waarin het wordt aangeboden.
Ik voerde mijn paard altijd bij binnenkomst (in de winter rond 17.00 uur), gewoon een grote berg hooi achterin de stal op de grond.
En ik hoefde geen hooi als ontbijt klaar te zetten, want hij had 's morgens altijd nog genoeg hooi liggen.
Het was nog steeds niet op wanneer hij dan naar buiten ging.
Ik hoefde niet met een hooinet of slowfeedernet te werken, ik kon gewoon een berg achterin de stal neer leggen, net zoals ik, nu hij 24/7 buiten loopt, een open hooibak voor op het plaatsje heb staan zonder net of anderszins iets tegen te snel eten of knoeien nodig heb.
Dus ook als er maar 1 of max 2x per dag gevoerd wordt, wil dat niet zeggen dat je het slecht doet voor je paard of dat hij dan altijd meerdere uren achtereen zonder hooi staat.
Of een paard wel of niet lang zonder hooi staat, hangt niet uitsluitend af van hoe vaak er gevoerd wordt.
Dat is zeker waar! Gelukkig zie ik meestal grote bergen hooi en soms zie ik nog wel dat er de volgende dag over is, maar dit is bijna altijd het hooi dat in de slowfeeder zit. Misschien lag er ook nog wat op de grond maar ik ben er niet heel vaak vóórdat ze uitmesten in de ochtend
.
Hier zie je wel dat het bijvoorbeeld vaak snel op is wanneer het op de weide ook op was. Dan hebben ze logischerwijs wat meer trek.