Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Kabayo schreef:Nee dan had ik ze ook verkocht denk ik. Ik heb er 2. Dat zou dan bijna 1500 per maand kosten. Als je nog wedstrijden wil rijden ben je nog meer kwijt. En nog ontwormen, enten, tandarts, fysio evt. Das toch niet leuk meer?Nahja voor mij niet tenminste haha. En ik vind eigenlijk de verzorging leuker dan rijden de laatste jaren. Daarom fok ik er mee, dan ‘hoef’ ik ook niet te rijden.
Wel leuk om te lezen hoe iedereen z’n prioriteiten en eisen heel anders zijn. En wat het per regio doetBen dan stiekem wel nieuwsgierig wat voor baan mensen er naast doen en houden die wel iets over voor eigen leuke dingen? Of is het paard dat ‘leuke ding’ haha.
Kabayo schreef:Nee dan had ik ze ook verkocht denk ik. Ik heb er 2. Dat zou dan bijna 1500 per maand kosten. Als je nog wedstrijden wil rijden ben je nog meer kwijt. En nog ontwormen, enten, tandarts, fysio evt. Das toch niet leuk meer?Nahja voor mij niet tenminste haha. En ik vind eigenlijk de verzorging leuker dan rijden de laatste jaren. Daarom fok ik er mee, dan ‘hoef’ ik ook niet te rijden.
Wel leuk om te lezen hoe iedereen z’n prioriteiten en eisen heel anders zijn. En wat het per regio doetBen dan stiekem wel nieuwsgierig wat voor baan mensen er naast doen en houden die wel iets over voor eigen leuke dingen? Of is het paard dat ‘leuke ding’ haha.
Ook nog steeds geld voor wekelijks leuke uitjes en nog meer dan genoeg om goed te sparen. Koop wat ik wil zonder ergens over na te hoeven denken.
Gelukkig heb ik geen kind(eren).
Solistar schreef:EngeltjeS schreef:Ik begrijp de verhogingen wel, maar soms denk ik... mijn loon gaat niet mee omhoog. Ergens is er een grens.
Echt niet? In onze CAO worden constant inflatie correcties doorgevoerd, daar komt elk jaar wel een paar % bij en bij mijn man net zo.
Kabayo schreef:Wel leuk om te lezen hoe iedereen z’n prioriteiten en eisen heel anders zijn. En wat het per regio doetBen dan stiekem wel nieuwsgierig wat voor baan mensen er naast doen en houden die wel iets over voor eigen leuke dingen? Of is het paard dat ‘leuke ding’ haha.
zou ook niet weten waar ik er mee naartoe moet 
moonfish13 schreef:Ik heb ingeleverd op mensenluxe en vooruit op paardenluxe.
Zo staat hij als het weer ok is hele dag lekker met een kleine kudde op een grote paddock met meerdere voerplekken.
Uitstekend ruwvoer, dik in het stro, en vooral álles valt haar op!
Ik heb nog nooit zo gerust gestaan.
Ik kan omlaag in prijs maar dat gaat fysiek niet.
Bij de prijs in gratis koffie en thee, magnetron, koelkast, verwarmde kantine.
Schone wc, overdekte bak met 2 kanten windgaas, súper weides voor hem.
Service op maat kan je fysiek iets niet wat wel hoort dan vervalt dat bij mij dus.
In mijn geval de wei mesten en paddock.
Hij is áltijd blij, er wordt vollop opgeknapt nog dus gespaard voor verbeteringen.
Maar het ruwvoer is duur hier inkoop, dat is echt zeer zeer goede kwaliteit.
En dit gaat in slowfeeders als service kosteloos bij zo’n vierkant net.
Bij hooizakken moet je zelf vullen wat ze klaarleggen en dat is echt voldoende.
Buiten hebben ze onbeperkt te vreten uit een slowfeeder dus zo slecht is het leven niet.
Maar paddocks aanleggen is hier duur.
En er zijn dingen zoals hooi, stro, vrije beweging waar absoluut niet op beknibbelt wordt.
Je betaald hetgeen wat je mist aan luxe daar aan hooi, stro, en vrije beweging en aanleg ervan, recent nieuw aangelegd de megapaddock.
Ik sta dus alsnog goedkoop voor de omgeving.
Maar mijn pony heeft de hemel op aarde daar gevonden.
Ik mis de luxe ook niet bij het zien van hoe waanzinnig goed hij eruit ziet.
En ik bemoei me niet met hoeveel hooi hij krijgt.
Dat reguleren ze fantastisch, beetje vetmesten voor de kou maat niet té zodat hij iets buffer heeft ivm leeftijd.
En een deken krijgt hij op zonodig, maar hij leeft lekker als schaapje tot zijn vacht in de weg zit.
Eigenlijk aardig naar natural horsemanship toe.
Geen ijzers en superhoeven, veel buiten tenzij het hondenweer is, hooi in de paddocks.
Op stal s’nachts ivm veiligheid en ook slaap in zijn geval, maar dat vind hij heerlijk.
Lekker in een dik pak stro slapen doet hem goed merk ik ipv 24/7 vrije uitloop en nergens een grote ruimte met stro.
Hij is 25, deed het vrije uitloop goed maar nu nog veel beter.
Deken is puur ter bescherming bij guur weer zodat hij niet onnodig invalt hij is enorm kieskeurig dus lastig vetmesten.
Dat rusten op stal doet hem goed, maar dat overdag met vrienden hele dag buiten: ik wil nooit meer anders.
Ik zocht dat wel maar dat is lastig vindbaar.
Ik betaal ook ongeveer hetzelfde als toen hij nog op een stal met stapmolen en luxe stond.
Maar dat zie ik terug in stro, hooi, uren buiten en ook echt kunnen bewegen.
Geen grote stal grof gezegd.
En hij is zo gelukkig.
Kleinschalig, wat fijn is maar tegelijk komt er minder geld binnen voor luxe en verbeteringen.
Maar ik ben zeer tevreden zo en mis de luxe niet I love this lifestyle met de paarden.
Babootje schreef:Electra63 schreef:Vandaag bericht gehad: verhoging van € 485 naar € 510.
Veel voorzieningen: 3 binnenbakken, 4 buitenbanen, waarvan 3 met agterbergbodem, overdekte stapmolen en overdekte longeercirkel. 'S zomers weidegang, in de winter paddock. Kantine.
Met hoeveel paarden moet je die delen?
Babootje schreef:Electra63 schreef:Vandaag bericht gehad: verhoging van € 485 naar € 510.
Veel voorzieningen: 3 binnenbakken, 4 buitenbanen, waarvan 3 met agterbergbodem, overdekte stapmolen en overdekte longeercirkel. 'S zomers weidegang, in de winter paddock. Kantine.
Met hoeveel paarden moet je die delen?
KootMiraDrum schreef:Gizeppie schreef:Mijn paard staat niet op voordroog, maar op droog hooi. Daarnaast eet mijn paard gemiddeld 15/20 kg hooi per dag.
Wij mogen tegenwoordig maximaal 8 1/2 kg per etmaal geven...
Randstad tussen Den Haag en Leiden, buitenbak en 3 paddocks.
Paarden staan nog steeds overdag op het land, zal niet lang meer duren, denk ik.
Begin van het jaar betaalden we 300 euro, vanaf 1 juni (start weideseizoen) ging de prijs omhoog naar 325 euro. 1 januari gaan we weer omhoog, naar 350 euro.
10 jaar geleden betaalde ik 185 euro per paard (had er toen 3 staan).
Betaling is altijd contant, en dat blijft zo.
anjali schreef:Maar als je je paard iedere dag zelf uit de wei moet halen, of andere noodzakelijke dingen zelf moet doen, dan is dat geen volpension. Daaronder versta ik dat je gerust een tijd niet kunt komen en dat je paard dan toch volledig wordt verzorgd. Die stallen mogen dan wat duurder zijn. Maar in dit topic zie ik best dure stallen die dus in feite halfpension zijn. Dat is geen probleem voor degenen die dat geen probleem vinden, maar wat doe je dan als je ziek bent of op vakantie?