Het paarden aan huis topic deel 10

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 18:42

Gaaf speeltje DP.
Mooie foto’s ook.

Lys, je hebt minitractoren met voorvork. Misdchien is dat iets.

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 18:43

Heftig dat span in de beek, hopelijk geen trauma aan over gehouden…

Mooi om te zien en wat handig DP!

Leuk alle katten foto’s.

Lynn_Nikita

Re: Het paarden aan huis topic deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 19:20

Hopelijk geen erge blessuren voor het span

Gaaf zo`n machine DP, altijd handig!

Vanmorgen eerst een buitenrit met dochter, mij en de buurvrouw gemaakt en erna de tinker geschoren. Zo braaf heb ik ze nog nooit gehad met scheren, zelfs het hoofd met grote machine en hij vond het heerlijk! Hij heeft zo`n dikke vacht, had er echt last van.
Bijkeuken is bijna klaar (eindelijk) alle tegels liggen erin, voegwerk ook klaar en nu nog plafond verder erin maken, kitten en een stuk muur afwerken met iets van hout en dan is het eindelijk klaar
Ow ja, de nieuwe wc moet nog betegeld worden maar eerst eens tegels vinden die wij beide mooi vinden.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 19:22

@lyn: een welbestede dag dus :)

Ik denk er over om Jasmijn ook nog eens te scheren. Ik kom er met borstelen al haast niet keer door en ik zag vandaag al weer een plek met dikke roos en als je haar aait heb je gewoon witte handen.

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 19:34

Matheno schreef:
XladyX schreef:
Ik bestel ook via Souman, prettig geleverd en fijne kwaliteit vind ik! Ik heb grote hooibalen (rijk) en een soort midi vierkante balen (arm) hooi. Beide getest hooi, ik laat meestal 1x per jaar een jaarvoorraad leveren. Dat wordt met kooiaap gelost direct in onze opslag dus scheelt veel tilwerk. Kosten per maand/paard kan ik niet zeggen omdat ik een wisselend aantal paarden had afgelopen jaar dus beetje moeilijk uitrekenen.

Volgens mij wonen wij bijna op steenworp afstand van elkaar _O-

Ik zat even te kijken naar jij zit NOP dus, ik zit aan de andere kant van de dijk, in Noord Holland. Zelfde kleibende en ook in een polder dat wel :7

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 22:25

Jeetje jullie gaan hard!
Ik kom ook weer aanhaken vanaf nu haha.

Handige machine DP!

Heerlijk LN! Hier wordt de shet ook over een weekje geschoren, zit er ook zo dik in.
Wij besteden het uit deze keer, ons apparaat is kapot.

Hier is het herfstvakantie.
Vandaag dagje Toverland geweest met zn allen.
Morgen ga ik midweekje weg met de kinderen, mijn man moet helaas gewoon werken.
Die blijft thuis en doet de beestenboel.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-24 22:40

Vandaag voor het eerst Adje gereden. Eerst mijn man en daarna zelf ook even erop. Compleet ander dier dan met proefrijden vandaag. Erg braaf trok zich niks van Guus aan toen deze even in haar eigen pietje paniek wereld ging. Niet dribbelend door de bak wat hij daar toen wel deed.

Mijn man is gewisseld van baan. Hij is voor docent aan het studeren en werkt nu ook op school. Maar hij heeft dus nu vakantie en ik niet. Maar goed kan ik wat klusjes noteren :+

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 23:01

Toevallig hier ook mijn ruin geschoren vandaag, ben er toch echt geen ster in, maar hij is kaal. Hij verandert van palomino in een soort licht grijs, altijd zo zonde. Nou ja comfort boven looks 8-)

Lys, het bakje van de shovel lijkt mij handig als vervanger voor de kruiwagen.

Hopelijk valt het mee voor het span inderdaad. Ik houdt er ook echt niet van om langs het water te rijden met de wagen.

Joyce dat klinkt fijn, zowel het ritje als de mogelijkheid om wat klusjes uit te besteden. :D

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 23:21

Ik denk dat ik ook niet ontkom aan scheren van de pony. Ze is zo ontzettend fluffy, ik vond haar al wat klam na het zadelen. Niet volledig, maar moet nog even bedenken welk patroon. Ik besteeds het denk ik ook uit. Heb geen scheermachine meer en niemand op stal waar ik het van kan lenen helaas.

Wij zijn vandaag voor het eerst op buitenrit onder het zadel geweest, dochter heeft ontzettend genoten

Delegeren kan heel fijn zijn joyce83
Jullie hebben een nieuwe aanwinst begrijp ik? Leuk en fijn dat is zo braaf was.

Afbeelding

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-24 07:30

Kletskoekje we hebben helaas eind juli ons oudje met 31 jaar moeten laten inslapen. Sinds 1,5 week hebben we een nieuwe kostganger. Een haflinger ruin van 11 jaar en 1.55 hoog.

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 08:06

Leuk zo met je dochter op pad KK.

Fijn dat Adje het zo goed deed Joyce!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 09:08

Heerlijk zulke brave ponies :)

Ik ben ook geen goede scheerder, maar ze hoeft ook nergens naar toe en het borstelen tegen de roos is zo'n stuk makkelijker.
Bestaat er een soort poeder/spray die goed antiroos is, want met dit weer (met koud water) wassen gaat me toch iets te ver.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 09:16

Heerlijk beeld Kletskoekje!

Fijn dat hij zo braaf was Joyce :)

Hier vrees ik dat we wel gaan schrikken hoe de shet onder haar dikke pak haar vandaan komt. Ze is met name op de bovenlijn echt mager en dat haar maskeert nu veel.
Maar ben wel blij dat ze dan zaterdag geschoren wordt, die donderdag erna moeten we naar de kliniek om weer een papilloom van haar uier te laten verwijderen. Dan kan de DA haar goed beoordelen en kunnen we ook wegen.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 09:26

Das mooi speelgoed DF!

Echt fijn dat Adje zo braaf is!
Blijkbaar is ie geland bij jullie.

Onze Fries is ook zo braaf met scheren. En ze is zo blij dat het haar er af is!

Hier is project bladblazen begonnen.
Gisteren rijbak vol en schoon
Vandaag alweer vol. Gelukkig vrij en heb m inmiddels 40% schoon. Zo weer verder en dan snel rijden voordat ie weer vol ligt :D

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 09:36

Wat goed dat Adje het zo braaf doet!
Dat word samen genieten :j

Betreft scheren, zijn jullie paarden ook dikker in de vacht als andere jaren?
Vooral mijn merrie die is zo fluffy, dat is anders eigenlijk nooit.

Karin sterkte met de shet

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 09:47

Ik heb wel het gevoel dat de ene op tijd begonnen is met aanmaken. Die overweeg ik al wel te gaan scheren.

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 09:57

Mijn rijpaard zit nooit echt dik in zijn vacht gelukkig. De start met dekens dit jaar is een beetje lastig met deze temperaturen...

De kleintjes hebben wel allemaal al een dikke vacht. De menpony's (en extreem zweterige shet) heb ik afgelopen weekend de borst geschoren, die konden anders hun warmte echt niet kwijt.

Fijn zo'n braaf paard Joyce, en wat genieten zo met je dochter Kletskoekje, hopelijk loop ik er over een paar jaar ook zo bij met mn dochter die nu nog vooral happy wordt van het 'groomen' bij onze menpony's :P

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 10:13

Wat een braverd KK.

Scheren ben ik nog niet uit. Ze staan heerlijk buiten zonder deken en hebben een mooie gevulde vacht zonder lange haren.

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 10:34

Ik heb de 2 fjordjes wel geschoren dit jaar. 2 weken geleden. Daarvoor had ik de borst dl geschoren maar dat hielp niet afdoende.
Ze doen ook meer dit jaar dus wel fijn dat ze niet elke keer zeiknat zijn van het zweet. Wel een dekentje dus op deze winter.

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 11:53

Ik twijfel nog, eerst maar eens een start maken met inspannen en dan zien we wel. Mijn ppider staat vooralsnog zonder deken, mijn zwarte merrie heeft vorige week met gestaan maar die heb ik er met 20 graden maar weer afgehaald :+

Leuk speelgoed DP!

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 14:28

Ik heb een kleine maand geleden mijn IJslander al voor de helft geschoren en ga dat woensdagavond voor de tweede keer doen. Is al bijna niet meer te zien dat ik het heb gedaan. Maar die heeft het anders echt veel te warm en dan heeft hij voor een IJslander nog een bescheiden vacht.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 14:44

Mijn ene Spaanse merrie staat ook al met een serieuze wintervacht en ' s avonds op stal heeft ze het echt warm. Volgens mij heeft ze een beetje Shetlander genen, zo'n dikke vacht dat die maakt. Het is ook wel een koukleum.

Mijn andere Spaanse merrie doet niet aan een wintervacht, die loopt het jaar rond met een zomervachtje en heeft het ook nog eens nooit koud.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 16:28

Boon is gewoon een echte Canadees, ondanks al haar jaren hier (met dekens) heeft ze nog steeds een megavacht :)

Hoe krijg je een shet snel uit de wei.... keihard niezen _O-
Die kleine pootjes wisten niet hoe snel ze de wei uit moesten komen, rechtstreeks de schuiltent in :)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-24 16:48

Zo, de shet is geschoren. Het is zo'n schatje, ze staat echt te genieten. Beentjes waren eerder een beetje problematisch omdat ze konstant een been op tilde en dan ging 'huppelen'. Blijkt de lieverd gewoon te wachten tot ik hem beet pak om te scheren.
Ondanks de nieuwe messen had het apparaat er toch al wat moeite mee om er door te komen en werden de messen best wel warm, 1x zelfs afgeslagen en moest ik het noodknopje weer indrukken.
Daarna even fiks geborsteld en er kwam een mega-lading talk/schilfers vanaf, misschien nog maar een keer goed wassen met anti-roos als het nog iets zonniger wordt.

Afbeelding

En daarna lekker samen hooi eten

Afbeelding

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-24 16:50

Lekker hoor!

Ik heb net echt een fijne les gereden en met 1 van de minis aan de lange teugel geoefend. Hoera!