Binnenkort high end paddock paradise in Ysselsteyn

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-24 15:10

Lithya schreef:
Cioccolato schreef:
Als je pensionhouder een keer zo ziek als een hond is of gewoon op vakantie is, kun je toch prima even helpen als pensionklant. Jeetje zeg. Wat een mentaliteit wordt hier genoemd :=

Wordt er dan ook korting in rekening gebracht?

Is die vraag serieus?

Toen ik nog vol pension stond heb ik ook geholpen toen de pensionhouder geopereerd moest worden.
Moest dat. Nee. Was het verplicht. Ook niet.
Werden de mensen er op aangekeken die niet wilde of konden.
Nee ook niet.

Maar het was gewoon fijn om te doen voor iemand die altijd heel erg goed voor je paard zorgde.
Op een perfect voor elkaar zijnde accomodatie.

En nee kreeg geen korting.
Maar wel toen mijn paard van de wei afkwam met een lekke deken en ik thuis een reserve wilde halen hij zei: ik heb nog een nieuwe liggen. Gooi die maar op. Ik oh das fijn!
Neem ik morgen de ander mee.

Past die?
Ja.
Hou mar.

Veel langer van stof was die man niet. Maar dat was zijn dankjewel voor de hulp.

Gewoon over en weer die dingen. Hoe fijn is dat!?

Cioccolato

Re: Binnenkort high end paddock paradise in Ysselsteyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-24 15:27

Nou idd. Op die vraag ga ik geen eens antwoord geven.
De mentaliteit tegenwoordig.. wauw..

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-24 15:42

Stel je voor, gewoon iets aardigs doen voor elkaar :)) ik doe hier de paarden ook wel eens als de pensioeneigenaar echt in de knel zit. Daar hoef ik echt geen stallingsgeld voor terug hoor. Tenzij het echt structureel zou zijn uiteraard.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-24 16:16

Onze voer leverancier uit zuid holland vandaan vertelde dat veel stallen stoppen puur en alleen vanwege het gezeik van klanten.

Lijkt wel of het steeds erger word dat zagen.
Zou dat komen omdat men steeds meer moet betalen?

Ter voorbeeld, ik werkte vroeger als kamermeisje in 2 verschillende hotels. 1 met goedkope kamers en 1 in het dure segment.
Die laatste daar had je alleen maar gezeik en onbeschoft gedrag van klanten.

Bij de goedkopere waren de gasten het meest vriendelijk en lieten hun kamer netjes achter.

Net of; hoe meer je betaald hoe meer noten je op je zang mag hebben!

Eatshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-24 16:38

Lithya schreef:
Cioccolato schreef:
Als je pensionhouder een keer zo ziek als een hond is of gewoon op vakantie is, kun je toch prima even helpen als pensionklant. Jeetje zeg. Wat een mentaliteit wordt hier genoemd :=

Wordt er dan ook korting in rekening gebracht?

Zie, dit bedoel ik.

Nee, dan krijg je geen korting.
Net als dat je geen extra rekening krijgt als ik nog 2x in de nacht mn nest uit kom als ik jouw paard niet helemaal vertrouw bij het afstallen 's avonds laat.

Of dat ik de bak nog even een keertje extra sleep omdat ik weet dat jij een fotoshoot hebt zometeen.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-24 17:02

Eatshay schreef:
Als ik als klant nl 620 euro per maand neer moet leggen, wil ik ook nergens last van hebben. Niet van iemands hond die voor die éne keer toch stiekem mee is, zeker niet van een loslopend en/of krijsend kind, en al helemaal niet van iemand die zich tegen mijn rijstijl/bit/slofteugel/sporen etcetera aan bemoeit. Ga jij mensen aanspreken en 'opvoeden'?
En al word jij zo ziek als een hond,geen haar op mijn hoofd die aan een keer helpen mesten denkt.

Klanten die zulke onrealistische verwachtingen van het leven hebben, moet je helemaal niet willen 'managen'. Die moet je gewoon meteen van je complex af sturen. Dat zijn bodemloze putten die zichzelf zo belangrijk vinden dat ze hun paard lekker aan huis moeten zetten. Kunnen ze zich thuis druk maken over de hooileverancier die 10 minuten te laat is, de hoefsmid die vakantie blijkt te hebben op het moment dat Pegasusje zijn ijzers heeft afgetrapt en de buurman die besluit om een hondenpension te beginnen in zijn achtertuin.

Eatshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-24 18:20

Lieser schreef:
Eatshay schreef:
Als ik als klant nl 620 euro per maand neer moet leggen, wil ik ook nergens last van hebben. Niet van iemands hond die voor die éne keer toch stiekem mee is, zeker niet van een loslopend en/of krijsend kind, en al helemaal niet van iemand die zich tegen mijn rijstijl/bit/slofteugel/sporen etcetera aan bemoeit. Ga jij mensen aanspreken en 'opvoeden'?
En al word jij zo ziek als een hond,geen haar op mijn hoofd die aan een keer helpen mesten denkt.

Klanten die zulke onrealistische verwachtingen van het leven hebben, moet je helemaal niet willen 'managen'. Die moet je gewoon meteen van je complex af sturen. Dat zijn bodemloze putten die zichzelf zo belangrijk vinden dat ze hun paard lekker aan huis moeten zetten. Kunnen ze zich thuis druk maken over de hooileverancier die 10 minuten te laat is, de hoefsmid die vakantie blijkt te hebben op het moment dat Pegasusje zijn ijzers heeft afgetrapt en de buurman die besluit om een hondenpension te beginnen in zijn achtertuin.

Geloof me, het is niets eens overdreven wat ik schrijf. Ik heb eerder op een 'high end'bedrijf gewerkt, je kunt beter in een iets lager segment zitten. In alle opzichten :')

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-24 18:24

Cioccolato schreef:

Imo is dat de pensionhouder zijn of haar verantwoordelijkheid. Als ik strontziek ben ga ik niet een van de eigenaren bellen. Dan ga ik ziek of gaat mijn man.

En je hoeft niet hoog in prijs te zijn voor veeleisende klanten overigens. _O-

LadyFiesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-24 18:59

Eatshay schreef:
Geloof me, het is niets eens overdreven wat ik schrijf. Ik heb eerder op een 'high end'bedrijf gewerkt, je kunt beter in een iets lager segment zitten. In alle opzichten :')

Eens. En volgens mij was dit niet jouw gedrag of mening toch, Eatshay. Maar een schets van een vervelende doelgroep die echt bestaat.

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-24 19:19

Eatshay heeft een punt hoor. Mijn ervaring (oma vertelt) is ook dat hoe meer 'high end' je klanten, hoe meer noten op hun zang. Hoe meer geld, hoe minder ze zomaar iets voor een ander doen. Een grove generalisatie uiteraard, maar wel op observaties gestoeld. Daar moet je als pensionhouder in dat segment rekening mee houden, en/of heel sterk in je schoenen staan.

De PP klinkt als een goede plek, maar of dat echt zo is? Dan wil ik toch wel eerst echte foto's van de accommodatie willen zien (en iets meer weten over de achtergrond van de eigenaars).

LadyFiesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-24 19:27

TS neemt niet meer deel de laatste dagen, ik weet niet hoe serieus dit überhaupt is hoor. Het klinkt een beetje als niet meer dan ‘leuk om over te fantaseren‘. En dat is het ook :)

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-24 19:28

Ayasha schreef:
Cioccolato schreef:

Imo is dat de pensionhouder zijn of haar verantwoordelijkheid. Als ik strontziek ben ga ik niet een van de eigenaren bellen. Dan ga ik ziek of gaat mijn man.

En je hoeft niet hoog in prijs te zijn voor veeleisende klanten overigens. _O-

Dan nog.

Eatshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-24 19:44

LadyFiesta schreef:
Eatshay schreef:

Eens. En volgens mij was dit niet jouw gedrag of mening toch, Eatshay. Maar een schets van een vervelende doelgroep die echt bestaat.

Klopt, ik beschreef het alleen weer eens niet heel handig.
Ik ben beter met paarden en een mestvork dan met een toetsenbord :')

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-24 19:54

Als iets goed is, wil ik daar graag voor betalen. Ik heb ooit op een hele dure stal gestaan. Het was de prijs waard. Maar wat hier gezegd wordt, herken ik ook; er waren zat prima mensen - maar ook heeeuuul veel die zichzelf heel wat vonden :=

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-24 20:34

Eatshay schreef:

Oh, dat geloof ik best. Sterker nog, ik ken manegeruitertjes met ouders die eisen dat er doodse stilte is in alle gangen als hun prinsesje de F1 proef rijdt :j
Die krijgen een spoedcursus 'verwachtingenmanagement' :)

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-24 21:59

Fika schreef:
SjonnieZ schreef:
High end, 620,- euro en Dan moet m’n paard 24/7 met 11-12 paarden in een zandbak van 1,5 hectare staan… nee dank je
Ik denk dat mensen hier vooral onderschatten hoe groot een zandbak van 1,5 hectare is.
Dat is ruim 12 standaard rijbakken.

Dat gezegd hebbende zou ik ook kiezen voor 6, max. 8 paarden op zo'n stuk.
Mijn ervaring is ook dat zand heel erg kan gaan stinken bij lange periodes van droogte + zon, vanwege de urine.
Dan zul je minimaal om de dag moeten sproeien, wat bij zo'n groot stuk wel echt lastiger is.
Zelf zou ik absoluut een mengeling maken van zand en gras en goede drainage afhankelijk van de ondergrond, zodat het zand niet te zwaar wordt belast.
En dan 1x 1,5 hectare rijker gras, 1x 1,5 hectare 'arm' gras en ik zou zelf de laatste 1,5 hectare gebruiken om te hooien.

Gezien jouw eigen feedback… hoezo onderschat ik dan de grootte van deze paddock?

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-24 23:23

DuoPenotti schreef:
Is die vraag serieus?

Toen ik nog vol pension stond heb ik ook geholpen toen de pensionhouder geopereerd moest worden.
Moest dat. Nee. Was het verplicht. Ook niet.
Werden de mensen er op aangekeken die niet wilde of konden.
Nee ook niet.

Maar het was gewoon fijn om te doen voor iemand die altijd heel erg goed voor je paard zorgde.
Op een perfect voor elkaar zijnde accomodatie.

En nee kreeg geen korting.
Maar wel toen mijn paard van de wei afkwam met een lekke deken en ik thuis een reserve wilde halen hij zei: ik heb nog een nieuwe liggen. Gooi die maar op. Ik oh das fijn!
Neem ik morgen de ander mee.

Past die?
Ja.
Hou mar.

Veel langer van stof was die man niet. Maar dat was zijn dankjewel voor de hulp.

Gewoon over en weer die dingen. Hoe fijn is dat!?

En wat is dan de conclusie: als een ander goed zijn best doet, vriendelijk is, dan zijn mensen best bereid om te helpen. Maar als een pensionhouder nou vaker (structurele) problemen heeft, niet voor reden vatbaar, onredelijk is, dan zal er eerder gereageerd worden dat het zijn probleem is wanneer hij ziek is en dat zelf moet invullen. Oftewel positiviteit trekt positiviteit aan.

Cioccolato schreef:
Nou idd. Op die vraag ga ik geen eens antwoord geven.
De mentaliteit tegenwoordig.. wauw..

Nee, er was geen enkel serieus woord aan. Niet van mijn kant. Puur sarcastisch en hypothetisch. Kan je wel op een briefje geven dat er veel mensen zo denken.

Maar wees een realistisch. Als iets als high end wordt aangeboden, je betaald al extra zodat je ontlast wordt, dan kan er overmacht zijn, maar verder mag je voor dikkere bedragen er wel vanuit gaan dat zij zelf zo veel mogelijk problemen ondervangen. Dat er backup is bij ziekte. Mag je je dan als eigenaar misdragen? Nee dat is niet wat ik bedoel.

Fika

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-24 23:45

SjonnieZ schreef:
Fika schreef:
]Ik denk dat mensen hier vooral onderschatten hoe groot een zandbak van 1,5 hectare is.
Dat is ruim 12 standaard rijbakken.

Dat gezegd hebbende zou ik ook kiezen voor 6, max. 8 paarden op zo'n stuk.
Mijn ervaring is ook dat zand heel erg kan gaan stinken bij lange periodes van droogte + zon, vanwege de urine.
Dan zul je minimaal om de dag moeten sproeien, wat bij zo'n groot stuk wel echt lastiger is.
Zelf zou ik absoluut een mengeling maken van zand en gras en goede drainage afhankelijk van de ondergrond, zodat het zand niet te zwaar wordt belast.
En dan 1x 1,5 hectare rijker gras, 1x 1,5 hectare 'arm' gras en ik zou zelf de laatste 1,5 hectare gebruiken om te hooien.

Gezien jouw eigen feedback… hoezo onderschat ik dan de grootte van deze paddock?

Een zandbak van 1,5 hectare is gewoon echt wel behoorlijk groot.
Ik ken zelf niemand met een paddock van anderhalf hectare.
Mijn mening is dat paarden die zonder (of met minimale) weidegang gehouden worden, beter af zijn in een paddock/track/pp van 1,5 hectare dan een paddock van laten we zeggen 30x30.
Er is in Nederland nou eenmaal niet een overschot aan grond beschikbaar voor de meeste paardenhouders, dus ik zou dit wel als een verbetering zien op hoe paarden doorsnee gehouden worden.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 07:27

Maar is de zandbak 1.5 hectare, of ligt de zandbak op 1.5 hectare?

Als ik bekijk, mijn eigen land is een 9000 m². Stel ik me die oppervlakte voor in zandpaden (met daar dan nog eens de stukken weide erbij), kan je imo op 1.5 ha zand wel 20 paarden kwijt bij wijze van.

Als het echter 1.5 ha per stuk land is, waarop er zandpaden zijn, is dat wel weer een ander verhaal.

swatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 07:56

Even los van het type klanten en vraagprijs stalgeld per maand. Heb je (of hoe realistisch is het dat je ze krijgt) de benodigde vergunningen om daar zoveel paarden te mogen houden en te mogen bouwen op dat perceel?
En als dit al geregeld zou zijn, dan is de financiering ervan ook best nog eens lastig als je de bank nodig hebt.

En hoe snel is bij jou dan binnenkort?

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 08:15

Jullie snappen toch wel dat de prijs aardig drastisch omhoog gaat als je maar 8 paarden op 1,5 hectare gaat houden hé? Dan ga je eerder richting de 1000 per maand.
Als dit soort bedrijven ooit wil gaan overleven, zullen ze toch echt naar een soort optimum moeten gaan kijken qua bezetting per m2.

Op 1,5ha hebben de paarden wel echt serieus lekker ruimte om sprintjes te trekken en elkaar te ontlopen.

Overigens ken ik gelukkig ook genoeg mensen die centjes zat hebben en toch heel lief, leuk aardig en normaal zijn. Ik durf niet te stellen dat je vervelender wordt van een royale beurs.

Maar ik kan me wel voorstellen dat je geen zin hebt om je paard uit de modder te vissen als je dit soort bedragen betaald. Of om de mestplekken heen wil dansen. Maar dat lijkt mij dan niet veeleisend. Maar gewoon redelijke eisen.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 08:55

Duhelo schreef:
Maar is de zandbak 1.5 hectare, of ligt de zandbak op 1.5 hectare?

Als ik bekijk, mijn eigen land is een 9000 m². Stel ik me die oppervlakte voor in zandpaden (met daar dan nog eens de stukken weide erbij), kan je imo op 1.5 ha zand wel 20 paarden kwijt bij wijze van.

Als het echter 1.5 ha per stuk land is, waarop er zandpaden zijn, is dat wel weer een ander verhaal.

9000m2 of 15.000m2 zit natuurlijk ook nog een groot verschil in.

Ik vraag me oprecht nu wel af in wat voor paradijzen de paarden van de bokkers hier wonen als een pp op 15.000m2 al te klein is voor 12 paarden.

Mijn referentie is dat groepshuisvesting hier in de randstad dezelfde hoeveelheden paarden gehouden worden op een paar honderd vierkante meter.. Ik snap wel dat dat ook niet ideaal is, maar wel de realiteit in deze kant van het land waar de bouwvlakken klein zijn en de vergunningen lastig en duur. En er zijn zeker stallen die dit best succesvol doen dus om dan te zeggen dat 12 paarden op 1,5 hectare niet kan lijkt me stug.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 09:04

Klopt Celebi, 15000 is bijna twee maal de grootte van mijn stuk. Stel ik me dat voor, ingericht met een goede PP, dan kan je hier zeker wel een tiental paarden op kwijt. Op mijn stuk heb ik al 40 m² Schuilstal staan, 100 m² verharding en 500 m² zandpaddock + tracks. Dus dat zou je op 15000m² gemakkelijk kunnen verdubbelen, en dan blijven er nog hele mooie stukken gras over.
De tracks moeten, imo, met meerdere paarden wel breed genoeg zijn, ik zou toch wel overal voor minstens 8-10 m brede tracks gaan.

Als we spreken van effectief 15000 m² aan tracks en daarbovenop nog stukjes weide, dan kan je daar nog veel meer paarden op kwijt lijkt me.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 09:09

Ik kijk hier nu uit de kamerraam en kijk dan op ongeveer 1,5 hectare.
Ik moet er niet aan denken 12 paarde op te zetten.
En al helemaal niet als die 1,5 opgedeeld is dus er geen 1,5 over blijft om continue over te beschikken.
Ik weet dat er mensen zijn die dat prima vinden, maar ik hoor daar niet bij.
En veel mensen in de regio hier niet, nogmaals ts zit niet in de randstad waar men gewend is om op een postzegel tig paarden te plaatsen.

Ik blijf zeggen. super in de randstad, hier voor deze prijs geen lang leven.
En dat zie je al door de voorbeelden van pp's die er geplaatst worden voor de helf van het geld

Ook voor 300 (en minder) heb je hier een traditionele stal met binnenbak met 365 dagen op gras en nacht op stal.
Daar kiezen veel mensen nog altijd voor

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 09:26

Wij hebben 15 paarden op 3.5 hectare, komen er nog 2 bij en misschien ooit max 20. Hebben denk ik iets minder dan een hectare aan paddocks en tracks. Dan heb je in het geval van TS nog ongeveer een half hectare over met weides als je dat zou willen. Originele idee van een PP is zonder weidegang. Dat kan, dat is prima en kan je denk ik prima die hoeveelheid paarden ophouden. Alleen weinig tot geen weidegang bieden. Maar in de OP staat wel meerdere weilanden per stuk. Ik vraag me af of dat realistisch is.
Laatst bijgewerkt door Maartje1990 op 08-07-24 09:27, in het totaal 1 keer bewerkt