Miss_Mii21 schreef:Daar zie je hoe het efficiënt en winstgevend kan zijn. Hoe ze weinig tijd kwijt zijn en alles op orde hebben. Een stal is per definitie volgens mij gewoon niet winstgevend als het kleinschalig is en je alles zelf aan handwerk doet. Dus of je pakt het professioneel aan, of je stopt er gewoon mee. Al dat gezeur van die stalhouders, ga er gewoon naast werken want een stal is niet winstgevend op deze manier.
Wil je het winstgevend, automatiseren zo veel mogelijk. En zo veel mogelijk zelf doen. Ik geef dus aan, met 70 paarden, dat het dus efficiënt kan en dan is het ook nog winstgevend.
Zoals zo veel stallen alles zelf doen en stal voor stal, alles met de hand en kruiwagen, kost te veel tijd, dan is het zeker niet winstgevend. Maar dan moet je ook niet zeuren vind ik. Of je stopt je stal als je het te veel werk vind, of je pakt het een stuk professioneler aan. Al dat gezeik van die stalhouders, ik heb er helemaal genoeg van.
Heb er een aantal gezien die bulkten van het geld, nooit meer hoefden te werken, en toch zeuren dat het allemaal zo veel moeite kostte en zo veel geld kostte. En dan precies de mensen die nooit meer hoefden te werken.
De mensen die er hard voor werkten en er nog naast werkten, die hoorde je nooit. Dan ben je ook eerder geneigd om die eens te helpen, ipv de mensen die in het geld zwemmen en toch nog zeuren.
Wat is er mis met jou
Weet je wat, stop jij anders met zeuren, ga wat extra werken ernaast en betaal het vreten van je paard zelf anders! En anders gewoon ermee kappen.
Tot je je paarden een tijd in eigen beheer gehad hebt, weet hoeveel tijd en geld het kost, kun je vooral je mond houden over wat stalhouders moeten.
Want het zou heel gek zijn om de hypotheek niet door te rekenen.
Een huurhuis betaal je toch ook meer dan het de huiseigenaar kost? Zo werkt onze maatschappij nou eenmaal.
Dus lekker paarden in eigen beheer, beetje harder werken voor de kosten die je gaan tegen vallen, beetje harder werken voor het extra werk, ben je wel van al het gezeur af
Ik weet weer waarom ik geen stallen verhuur