fannetje schreef:Polly schreef:Pantykous schreef:Hier tegen Zeeland aan is het geen doen in de winter, al zet je 0,5 paard op 2 hectare.
En hier in Noord Holland hetzelfde.
Ik heb wel mensen gesproken die op zandgrond zaten en het maar onzin vonden dat paarden in de winter niet op de wei kwamen, het kan gewoon echt niet
Ik heb in NH gewoond (Amstelveen) en had daar een weide met schuilstal, 2 paarden 24/7 buiten in eigen beheer (was schuin aan de overkant van ons huis, bij een kweker achter de kas). Dat was ook ongeveer 1/2 hectare weiland, dat ging prima. Natuurlijk wel bijvoeren in de winter en bij de ingang van de stal was het iets blubberig (later zand gestort), maar echt goed te doen. Dus ook in NH heb je plekken waar het wel kan, maar die zullen schaars zijn.
In mijn huidige omgeving (Ede) zijn er zoveel stallen gestopt afgelopen jaren, waardoor er meer paarden dan plekken zijn en de goede plekjes schaars zijn geworden. Ik denk dat menigeen met mijn plekje wil ruilen en toch is dit niet passend voor mijn paard. Maar tot op heden nog geen betere plek gevonden, dus blijft hij hier staan tot die tijd.
Ik woon in de kop van Noord Holland en hier wil je in de winter nog geen 2 shetten op een halve hectare buiten hebben (en dat kan ook niet) op zo'n zuigende bodem. En ja ik heb het geprobeerd met shetten maar die gingen in de winter op de verharde paddock en misschien op een droge dag of met vorst een uurtje op het gras maar meer zeker niet.