Ervaring electrische kruiwagen.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nickeltje

Re: Ervaring electrische kruiwagen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 08:35

Wauw! En die is vol mest ook nog steeds relatief soepel voorover leeg te kiepen?
110 breed zie ik... Ik ga wel even goed nameten of dat wel door de poort van onze mest container past anders heb ik er nog helemaal niks aan...

shadowstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 08:56

Ja, het onderstuk blijft staan en je kiept de bak, als ie echt zwaar is even een duwtje en dan kiept ie maar ik vind het veel makkelijker dan een volle gewone kruiwagen

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 08:59

Ah, ook goede ervaring om te lezen.
Die van de PRO22 kiept ook electrsich zie ik op de filmpjes...
En die is "maar 75 cm breed, wat wel weer beter te hanteren is door de poort van de mest container...

Ik ga nog even wat plussen en wat minnen en wil deze week eigenlijk een knoop doorhakken over welke ik ga bestellen.

shadowstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 09:19

Zeer verstanding!

Moraal van het verhaal, als ie ondersteund wordt in het kiepen (hoeft niet electrisch) zijn de meeste volgens mij goed te doen

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 09:58

Nickeltje schreef:
Ah, ook goede ervaring om te lezen.
Die van de PRO22 kiept ook electrsich zie ik op de filmpjes...
En die is "maar 75 cm breed, wat wel weer beter te hanteren is door de poort van de mest container...

Ik ga nog even wat plussen en wat minnen en wil deze week eigenlijk een knoop doorhakken over welke ik ga bestellen.

Je woont niet in de buurt, anders had je de pro-22 hier kunnen testen.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 10:00

Mijn dressuur-juf heeft juist die, dus daar ga ik vanavond uit werk inderdaad even langs om haar te helpen mesten en testen.
Deze staat nu wel bovenaan mijn lijstje eigenlijk.

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 10:59

De pro-22 is top. Wij hebben ook een mestcontainer en het kiepen is echt ideaal
De bravo ging absoluut niet zo licht en soepel, zeker in de winter als alles nat is, deden we de kruiwagen dan maar niet vol want dan werd t te zwaar. Met de pro-22 doe ik m zo vol dat er letterlijk niks meer bij past en ik hoef alleen maar op het knopje te duwen om m te legen.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 11:00

Jinte schreef:
De pro-22 is top. Wij hebben ook een mestcontainer en het kiepen is echt ideaal
De bravo ging absoluut niet zo licht en soepel, zeker in de winter als alles nat is, deden we de kruiwagen dan maar niet vol want dan werd t te zwaar. Met de pro-22 doe ik m zo vol dat er letterlijk niks meer bij past en ik hoef alleen maar op het knopje te duwen om m te legen.

Oew... dat maakt hem nog aantrekkelijker

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 14:43

Als hij echt vol is, met een kop erop, dan heb ik wel 2 handen nodig. Anders is het met 1 wel te doen. Maar dat is echt beduidend beter dan een gewone kruiwagen die vol is omkiepen. Ik ben vanochtend weer 2 uren op pad geweest met m’n Mobarrow. Ik had uitmesten beetje uitgesteld. Daar had ik nu spijt van, want het was al best warm vanochtend om zo hard te werken :D

Fotootje van laatst. Iets met oorzaak en gevolg enzo :)
Afbeelding

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 14:59

Ik heb een zipper gehad, rijden is super, maar omkiepen is veel zwaarder (helemaal met extra steunwielen.)
Ik schepte hem op de mesthoop leeg met de riek. (Dan kon ik het gelijk omhoog op de bult gooien.)

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 15:03

Dat ga ik niet doen... Dan besteed ik nu liever wat meer geld voor eentje die zich wel gaat laten kiepen. Zij het automatisch, zij het met een beetje duwen...

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 15:50

Ik was pas bij iemand die eerst de Mobarrow had, maar daar probleempjes mee had gehad (weet niet precies was). Daar werd netjes op gereageerd door het bedrijf en de nieuwere modellen hebben wat verbeteringen.
Zij heeft echter nu ook de pro-22 en die is toch echt favoriet. Beter vermogen en volgens mij ook langere accuduur. Grootste voordeel is het automatisch kiepen, waardoor je ook op een helling kunt kiepen. Bij de mobarrow moet je dan zelf de bak over het zwaartepunt duwen en dat was geen succes.
Nadeel van de pro-22 was wel dat ie wat moeite heeft met zwaar / mul zand, maar ik begreep dat je daar ook andere banden voor zou kunnen nemen, wat zij (nog) niet had. Geloof dat ze nu het zwaarste zandstuk als eerste doet, en de stevigere paden als laatst.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 16:06

Wat een prettige ervaringen zijn dit allemaal, dank! Voor en tegen dingen.
Ik ga straks de Pro22 uitproberen en ik denk dat die met alle voors en tegens nu echt wel favoriet is om morgen dan waarschijnlijk te gaan bestellen...

shadowstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 16:07

Ben benieuwd Nickeltje, welke je ook kiest, het zal je leven een stuk vergemakkelijken!

Ik zou niet meer zonder willen

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 18:40

Ik heb de PRO22 besteld!!
Het grapje dat er aan de voorzijde ook nog een trekhaak zit en hij sterk genoeg is om mijn trailer net uit zijn hoekje te trekken om aan te koppelen is een hele fijne bonus.

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 18:45

Alik schreef:
https://www.bol.com/nl/nl/p/zipper-elek ... oductImage

mocht iemand twijfelen over de aankoop van een zipper, deze is wel heel interessant geprijsd. De twee achterwielen lijken me niet erg geschikt maar zijn voor de handige harry(iet) makkelijk te vervangen

Ik heb mijn zipper nuongeveer een jaar en ben er heel erg tevreden over. De Kerbl achterwielen van Agradi waren wel snel kapot maar met een beetje uitvijlen van de dinges pasten er nieuwe kogellagers in en nu issie weer als nieuw

Bedankt voor de tip! Hij is onderweg, ik hoop dat hij helpt om door mijn paddock te komen. Daar ligt net nieuw zand in (moet dus nog stabiliseren) en dat is toch best zwaar met een gewone kruiwagen. Ik ben benieuwd hoe deze het gaat doen (ga er idd wel andere wieltjes onder maken, deze lijken wel heel klein).

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 18:55

Als mijn Mobarrow stuk gaat, dan komt er ook echt een nieuwe. Want zonder kan ik me echt niet meer voorstellen.

criollo_yess

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 19:22

Sinds kort hier ook de PRO22. Tevreden over, maar ...... erg mul zand komt ie niet doorheen. Dus paddocks uitmesten gebeurt nog met de gewone groene 2wieler (doet mijn man :D ). Voor de track en weides is de PRO22 wel superfijn. Er kan lekker veel in en hij kiept top. Voor binnen in de stallen vergt het wel wat stuurmanskunst bij smallere doorgangen en draaien. Wij hebben hier gelukkig ruime gangpaden en dan kan het goed, maar als het allemaal wat smal en krap is, zou ik de PRO22 afraden voor het binnenwerk. De acculading is hier de 1e ronde maar liefst 5 weken meegegaan! Elke dag kleine 2 uur aan het werk. Opladen duurt dan wel uren, maar dat is 1x in de maand prima te plannen.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 21:13

criollo_yess schreef:
Sinds kort hier ook de PRO22. Tevreden over, maar ...... erg mul zand komt ie niet doorheen. Dus paddocks uitmesten gebeurt nog met de gewone groene 2wieler (doet mijn man :D ). Voor de track en weides is de PRO22 wel superfijn. Er kan lekker veel in en hij kiept top. Voor binnen in de stallen vergt het wel wat stuurmanskunst bij smallere doorgangen en draaien. Wij hebben hier gelukkig ruime gangpaden en dan kan het goed, maar als het allemaal wat smal en krap is, zou ik de PRO22 afraden voor het binnenwerk. De acculading is hier de 1e ronde maar liefst 5 weken meegegaan! Elke dag kleine 2 uur aan het werk. Opladen duurt dan wel uren, maar dat is 1x in de maand prima te plannen.

Hebben ze (de leverancier van de pro22) nog gehad over andere banden om beter door het zand te komen?

criollo_yess

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 22:11

Hilary schreef:
Hebben ze (de leverancier van de pro22) nog gehad over andere banden om beter door het zand te komen?

Ik heb daar niet naar gevraagd, maar het is hier echt megamul, 40-50 cm drainzand, lijkt wel alsof je in de duinen loopt...... Ken wel iemand die advies kreeg om de banden iets minder hard op te pompen, dat was bij haar afdoende, maar bij haar is het zand een stuk minder mul dan bij ons.

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 22:20

Afbeelding

Wij hebben deze op stal. Is echt een fantastisch ding. Komt overal doorheen en is volledig elektrisch.
Nadeel is dat hij duur is in aanschaf en regelmatig onderhoud behoeft om goed te blijven werken.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-25 15:28

Gister eind van de dag besteld...
Nu al bezorgd!!!

Afbeelding

shadowstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-25 15:59

Super fijn! Veel plezier ermee

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 22:30

De mijne kiept vrij makkelijk. Ik gooi hem voor de mesthoop leeg en eens in de zoveel tijd steek ik het met mijn voorlader op.

Ik heb hem nu pas voor de derde keer geladen.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-25 08:14

Wij hadden het thuis even over zo'n kruiwagen als de pro22.
Maar wij hebben een mesthoop/mestbult. Dus waar je op een plankje moet rijden en dan moet kiepen. Zou dat met een extra brede plank werken met zo'n kruiwagen met kiepfunctie?
Iemand met ervaring? of die het kan inschatten?