Normale prijs stalling aan huis

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-22 11:55

Dieuwke_ schreef:
Maar hoe weet je of je man rond kan komen van de B&B en pensioenklanten (mocht jij komen te overlijden) als jullie de B&B nog niet eens hebben lopen en voor pensioenklanten een prijs rekenen waar je niks op verdient?

Niet raar bedoelt, ik denk ook dat je veel te lief bent maar het misschien niet heel realistisch bekijkt. In de ene post praat je over grote financiële stress en in de andere post praat je dat je man makkelijk kan stoppen met werken en kan leven van de B&B

Onze buurtjes hebben een goedlopende b&b en een hotel. Al jaaaaren, daar hebben we mee rond de tafel gezeten al voordat we het huis betrokken en ik überhaupt wist dat ik kanker had. Want dit plan sluimert al eventjes hoor om eerlijk te zijn. En die zeggen ook unaniem. Je zit zo vol. Dat is onze ervaring. Zeker als je een volledige woning aan kan bieden. We zitten ook in een mega toeristisch gebied hoor.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 11:58

Ik weet niet hoe het qua regelgeving zit, maar zou het niet veel makkelijker zijn om de b&b als permanente woonruimte te verhuren? In de meeste regio's is het een drama om aan woonruimte te komen. Dan heb je alleen werk als er iets kapot is en gemaakt moet worden en zit je niet met tussendoor schoonmaken en klanten zoeken.

Ik denk dat je nu toch echt even voor jezelf moet opkomen. Nee zeggen is moeilijk maar dat moet niet de reden zijn dat je nu met deze mensen door gaat. Je krijgt veel met ze te maken. Dan wil je wel een fijne basis hebben ipv angst om nu terug te krabbelen.

Ik las ook dat je je drukt maakt om paarden die in de blubber staan. Kan je man niet via marktplaats stenen halen en een stukje beklinkeren? Dan hebben ze voor weinig geld een droge plek. Mss geeft je dat wat rust

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 12:03

Een kat in het nauw maakt rare sprongen....

Dus ondanks dat je eigenlijk gewoon te ziek bent nu, ga je pensionklanten aanhalen die mogen staan onder kostprijs, waarvan je nu al kunt inschatten dat ze iedere euro die ze wel moeten betalen, teveel gaan vinden. Misschien wel alleen omdat je geen nee meer durft te zeggen.
En als je per ongeluk wel overlijden zou, dan gaat je man zijn baan opzeggen om fulltime vader, pensionhouder en B&B-uitbater te zijn... terwijl er nu al sprake is zeer beperkte faciliteiten en geen geld om er wat van te maken... ai ai ai

Hoe ongelooflijk naïef....

Allemachtig.... als je het nu nog niet wilt horen, dan moet je het ook maar voelen ook.
Veel succes ermee.
Laatst bijgewerkt door Dees op 28-12-22 12:03, in het totaal 1 keer bewerkt

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 12:03

Je moet nog leren in het leven om nee te zeggen en voor jezelf te kiezen. Die mensen staan er toch nog niet. Als ze er eenmaal zijn met hun paarden wordt het veel moeilijker om ze weer weg te krijgen als ze vervelend zouden blijken te zijn. En om er aan te verdienen dat lukt niet met alles wat jij aanbiedt en de lage prijs voor hen. Dit gaat je geld kosten en ,nog erger, veel stress. Ik zou het allemaal even aanzien vanwege je gezondheid nu, dat zou ik gewoon zeggen. Misschien in het voorjaar verder kijken.

Sanet

Re: Normale prijs stalling aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 12:07

Het lijkt wel alsof je denkt dat die €275 extra is ofzo, maar dat geld heb je al opgemaakt aan voer en bodembedekking. Dat krijg je niet extra. Dat is al op.

Schapenwol

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 12:09

Sharmila schreef:
Ja ik durf inderdaad geen nee meer te zeggen. Mijn man is net zoals ik. Dus we zeggen allebei toch geen nee. Enige wat we kunnen doen is eerlijk zijn over de kosten en kijken hoe ze reageren.

Och hemel meis..... jullie gaan nu méér problemen bezorgen omdat je geen nee durft te zeggen?
Je mag gewoon netjes je bedenken. Dit is jouw leven en jij bent niet verantwoordelijk voor een ander zijn gevoelens. Als ik die mensen was dan zou ik me kapot schamen, een doodzieke vrouw met een peuter die de stallen uit gaat mesten en dan nog durven zeiken over de prijs die al superlaag is. Echt, die mensen zijn niet aardig.

Schapenwol

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 12:11

Je mag ze ook gewoon appen of mailen. Bijvoorbeeld zoiets:

"Beste Piet en Ans, we hebben een minder fijne mededeling. Helaas merken we dat de omstandigheden voor ons toch teveel zijn om nu een pensionklant te nemen. Het spijt me dat we jullie moeten teleurstellen. We laten het hierbij en willen hier ook geen gesprek meer over want dat kost ons op dit moment teveel energie. Veel succes met het vinden van een andere stalling. "

Geen ruimte laten voor discussie. Ieder normaal, aardig mens zou het helemaal begrijpen. Jij zelf zou dit toch ook begrijpen?

Wat je ook doet, veel succes!

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 12:14

TS, waarom heb je dit topic geopend? Op echt élke opmerking heb je een “oplossing “. Je lijkt me aardig, maar ook heel erg naïef. Je weet zelf ook dat dit niet gaat werken. Je probeert nu door zo positief te zijn de situatie werkend te maken. Je maakt het imo voor jezelf een stuk moeilijker dan nodig. Denk ajb om jezelf.
Laatst bijgewerkt door chevax op 28-12-22 12:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 12:15

Heel eerlijk? Je bent veel te lief en vooral naief. Dit gaat uitlopen op een heel grote teleurstelling met mensen die compleet over jullie heen gaan walsen. Jullie hebben straks niets meer te vertellen. Ik hoop zo dat ik er gigantisch naast zit.

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-22 12:16

chevax schreef:
TS, waarom heb je dit topic geopend? Op echt élke opmerking heb je een “oplossing “. Je lijkt me aardig, maar ook heel erg naïef.

Ik had het topic geopend omdat ik bang was dat ik teveel vroeg omdat de twijfelde over de prijs. ik had geen idee omdat ik zelf altijd op vrij dure maneges heb gestaan met minstens 2 binnenbakken. Ik heb ontiegelijk veel geleerd van dit topic. En ga het anders doen. Dus ik heb hier echt wat aan.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 12:18

En het derde punt uit je contract: ideaal! Paard/pony mankeert iets. Ik wil dat niet betalen en dus ga ik niet meer naar stal. Want eigendom en zorgplicht gaan dan over op jou.
Je moet bij het opstellen van een contract helaas van de slechtste scenarios uitgaan.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 12:21

Sharmila schreef:
belle_boef schreef:
Ik denk dat je jezelf in allerlei bochten aan het wringen bent om het toch door te laten gaan. Het klinkt alsof je er niet onderuit kan, durf of wil?

Iemand inhuren als ze te weinig komen en dat door berekenen? Het feit dat je er überhaupt over nadenkt vind ik al ver gezocht en denk je dat ze dat dan gaan betalen?

Je kan beter je focussen op je eigen herstel en zo snel en goed mogelijk voor je eigen beestje zorgen. Dan die B&B opzetten en daar je aandacht op richten.

Het klinkt alsof jullie nu ontzettend veel stress en financiële zorgen hebben. Dan maak je vaak onhandige korte termijn keuzes die je op de lange termijn minder opleveren dan nu even het laten zoals het is, herstellen, tijd uitzitten maar geen extra stress van een zanikende pensionklant en op de langere termijn focussen.

Echt richt je energie op je eigen huis en modder bij de paarden, die B&B, wat er daar moet gebeuren.

Klopt we hebben ontiegelijke financiële stress. Vandaar ook bepaalde keuzes nu. We willen rust en de problemen oplossen. Er is veel mis met het huis. Ontiegelijk veel dingen die we van tevoren niet aan zagen komen. Kleine dingen maar ook wat grote dingen. Die moeten toch gebeuren. We willen als het ons gegund is samen oud worden hier. En zijn echt verliefd op de plek.

Maar dan richt je je aandacht toch op het oplossen van die problemen en ga je toch niet willens en wetens een situatie in die nog meer ellende én stress gaat opleveren? Ik snap er echt niks van, TS.

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 12:21

Maar waar denk je dat die duurdere stallen hun prijs op gebasseerd hebben?

Als ik jullie was zou ik eerst de pensioenklanten even parkeren en goed gaan rekenen wat het kost en moet gaan opbrengen. Ook voor de B&B, want je kunt echt niet klakkeloos gaan varen op wat je buurtjes zeggen. En als je nu al spreekt van financiële stress (en dan je eigen gezondheid even buiten beschouwing gelaten) dan zou ik niet ook nog zulke projecten op de hals halen zonder vooraf heel, heel goed berekend te hebben wat het gaat kosten.

Vanwaar de haast? Menig mens met kanker zou zich wel een tweede keer bedenken en even genieten van de dingen die nu goed zijn (je kindje en je paarden). Ik begrijp ook niet dat je man je hier niet wat in afremt.

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 12:24

Nee is ook een antwoord.
Je/jullie moeten echt aan jezelf gaan denken,want zoals velen voor mij al hebben gezegd : dit gaat je veel meer kosten dan dat het opleverd.

Ik heb ook bewust een leenpaard voor de winter,omdat ik geen pensionklant/andere paarden erbij wil hebben . Het levert echt niets op dan alleen maar stress en gez**k. Tuurlijk kun je het treffen,maar dat is zelden zo.

Denk ajb aan jezelf en ga aan de slag met de B&B. Dat gaat je veel meer helpen.
Heel veel sterkte met je gezondheid

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-22 12:25

Ik heb ze net geappt dat ik toch aan meer geld zit te denken na her berekening van vlas erbij. 15 euro per dag in plaats van bijna 9.

Ik voel me echt een heks nu maar het was nodig. Die rent weg denk ik.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 12:30

Een heks? Nee, je bent gewoon reëel. Heb je al een advertentie staan op de Boktmarkt en op MP?
Goed van je dat de prijs hebt verhoogd. Het laatste wat je in jouw situatie wil, is extra stress buiten je ziekte. Je moet je kunnen richten op je ziekteproces ipv stress om pensionklanten.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 12:31

Wat goed van je, Sharmila :) Dat was vast niet makkelijk, hoewel het nodig was.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 12:32

Sharmila schreef:
Ik heb ze net geappt dat ik toch aan meer geld zit te denken na her berekening van vlas erbij. 15 euro per dag in plaats van bijna 9.

Het is jouw goed recht om dit te vragen, en haar goed recht om niet akkoord te gaan. Jij doet niets fout, je kan beter nu eerlijk zijn over de kosten dan ze laten komen en na een maand om meer geld meoten vragen.

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 12:32

Sharmila schreef:

Goed dat je dit hebt gedaan +:)+
Het is helemaal niet zo gek dat je na een berekening tot de conclusie komt dat je hoger moet zitten. Had je misschien beter eerder kunnen doen voor de duidelijkheid voor alle partijen, maar heel goed dat je dat alsnog hebt gedaan en hebt gemeld!
Zeker als jullie financieel krap zitten is het echt zonde als je alleen de kostprijs eruit haalt en er niks aan verdiend.

Als ze nu wegrennen, dan heeft het niet zo mogen zijn. Wie weet is er iemand anders die beter past.

Sterkte met alles.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 12:35

Besef wel dat mest met vlas veel moeilijker af te voeren is dan met stro. Meeste boeren willen geen vlas in de mest.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 12:38

chevax schreef:
En het derde punt uit je contract: ideaal! Paard/pony mankeert iets. Ik wil dat niet betalen en dus ga ik niet meer naar stal. Want eigendom en zorgplicht gaan dan over op jou.
Je moet bij het opstellen van een contract helaas van de slechtste scenarios uitgaan.

Zorgplicht heb je wel dan maar eigendom gaat niet zomaar over. En de paarden buiten aan het hek binden als ze niet meer betalen dat is niet paardvriendelijk want de paarden kunnen er niets aan doen. Mensen die nu al moeilijk doen over het geld terwijl ze er nog niet eens staan, dat zijn geen goede pensionklanten.Vanwege je gezondheidstoestand kun je gewoon zeggen dat het je toch te veel wordt en dat je er vanafziet. Maar, jouw keuze uiteraard! Als je ze toch neemt dan kun je de verhalen goed kwijt hier op Bokt want het kan een spannende soap worden. Die ik niemand gun en zeker zo'n zachtaardige persoon als jou niet!

Paardenfan25

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 12:38

Sharmila schreef:

En dat geeft niet. Eens met eerdere berichten. Je moet echt aan je gezin / jezelf denken.
In dit topic staan heel veel tips. Zet even eea op een rijtje en neem geen overhaaste beslissingen voor je weet waar je qua gezondheid aan toe bent. B&B klinkt goed en geeft meer vrijheid dan paarden op pension. Wellicht kan je nu al (tijdelijk met goed contract) die woning even verhuren aan iemand die op een woning wacht oid.
Ik weet ook zeker dat er op bokt mensen zitten die met je mee willen denken.
Ik zou het echt vreselijk voor je vinden als je plan met pension mislukt. Dat gun ik je echt niet. Jij moet je richten op je gezondheid en gezin :knuffel:

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 12:41

Ik snap het wel, dat als je iemand al toegezegd hebt dat ze kunnen komen, het niet fijn voelt om dat weer af te zeggen, zeker niet als je zo lief bent. En TS geeft ook duidelijk aan dat ze wel graag iets erbij willen zodat ze makkelijk op pad kunnen met eigen paardje.

Dus er "moet" iets bij komen. Zelf een paardje erbij kopen lijkt me al helemaal geen optie nu, met geldnood en onzeker hoe het allemaal verder zal gaan met die rotziekte :(:)

Dan is een pensionpaardje op zich wel een logische optie: dan heb je tenminste nog een kans dat je niet zelf voor al het werk en kosten opdraait. Dus in zoverre begrijp ik de keuze wel :j

Zaak is dan vooral om je prijs zo te berekenen dat je er zeker niet op toelegt. En duidelijke afspraken te maken over de werkzaamheden die zij zullen verrichten, zodat je duidelijk afspreekt dat je allemaal samen de verzorging van de paardjes verdeelt :)

Ik zou uitgaan van een realistische maandprijs voor het spulletjes dat je aanbiedt, wanneer alles klaar is als je denkt dat dat echt het komende jaar gaat lukken met alles dat speelt...? En dat je die prijs op papier zet. En aangeeft dat er een X bedrag van de maandprijs af gaat zolang de bak er niet is. En er een X prijs van het bedrag af gaat zolang het nog een modderbende is... dat soort dingen.

Je zou ze dan nu gewoon de kostprijs (ruime marge aanhouden) kunnen laten betalen, bvb. het bedrag dat je nu al genoemd hebt :) Maar dat duidelijk is dat de prijs omhoog gaat naarmate het terrein verbetert.

Dat lijkt me fair...? En als blijkt dat ze echt veel helpen, kan je ze altijd nog een mazzeltje gunnen door te zeggen dat ze de afgesproken meerprijs op dat moment nog niet hoeven te betalen omdat ze zoveel helpen.

Ik vind het overigens ook wel erg makkelijk gezegd hoor, dat als jij niks zou kunnen doen, man dan wel zijn baan op zal zeggen en van de B&B en pension kan leven... dan ga je er dus vanuit dat pension daadwerkelijk iets substantieels oplevert en de B&B constant verhuurd is...? Is dat echt realistisch...? Ik betwijfel hoeveel vraag er naar is in herfst, winter periode...?

Alle extra inkomsten die je er uit kan halen zijn natuurlijk mooi meegenomen :j
Maar het gaat ook weer van je eigen plekje af neem ik aan. Als je nu 5000m2 hebt? Dan is dat met 3 grote en 1 kleine pony al best wel vol zeg maar.

Daar moet dan ook nog een stukje af voor paarden van de B&B gasten, die zullen ook wel een plekje willen waar hun paardjes de benen fatsoenlijk kunnen strekken? Maar ze tussen jouw eigen en pensionpaarden gooien lijkt me geen optie, dus dat moet dan weer een apart stuk worden.

Zowel pensionpaarden als B&B paarden kunnen dan niet optimaal gebruik maken van je gehele locatie.
Als je denkt dat je echt behoorlijk aansluitend vol kan zitten met de B&B dan zou ik er voor kiezen om eerst daar al mijn energie en investeringen op te richten, want dat kan véél meer inkomsten opleveren dan pension :j

En als je constant paarden van B&B gasten zou hebben lopen en die voldoende ruimte wilt geven om het plekje aantrekkelijk te maken, heb je dan nog wel voldoende plek voor pensiongasten....? Zo'n halve hectare is toch best beperkt. Dat hebben wij hier ook aan weiland.... en dan een extra stukje van 2000m2 erbij.

Dees90

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 12:42

Wat goed dat je dat gedaan hebt!!

Zoals volop gezegd, je bent veels te lief en moet echt leren nee zeggen.

Onbeperkt hooi loopt echt op hoor, bij mij gaat er met een haflinger van 2.5, een C pony van in de 20 en een sportpaard in spe van 2.5 en nu bijna 1.70m echt minimaal 40 kg per dag doorheen.... Soms meer, met die kou van laatst deed ik met een 100 tot 120 kg baal, inkoop Euro 28.50 net 2 dagen.
En dan heb ik het nog niet over de bodembedekking, staan op stro in een inloopstal en is toch ongeveer 1 baaltje per dag á 4/5 euro wat ik er bij gooi met uitmesten.

Ik kom uit op Euro 15,- per dag obv 40 kg hooi per dag - in deze periode voor 3.... Dat is Euro 450,- per maand
In de zomer gaat dit wel omlaag natuurlijk, maar toch ;-)
Krachtvoer is bij mij niet inclusief.
Dan heb ik het nog niet over: water, extra werk, mestafvoer, slopen, de wei die sneller kaal is, die sneller kapot is... etc etc De tijd die je stopt in service en omkijken naar je pensionpaard.

5000m2 is helemaal niet veel trouwens met die hoeveelheid paarden.

Hoop dat je je bedrag écht flink omhoog hebt gedaan!!

Ik vraag Euro 200,- per paard per maand en ik verdien er echt niet aan hoor want een extra paard brengt enorm veel extra werk en zorgen en een pensionner brengt ook altijd verantwoordelijkheid en een last op een bepaalde manier.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 12:44

Vroeger toen ik nog 1 paard had vond ik het "werk" aan dat ene paard en de tijd die ik er aan "kwijt" was enorm mee vallen, dus waarom geen 2e, dat kon toch makkelijk? Had immers meer dan genoeg spullen, er was een plek vrij op de pensionstal, extra kosten waren geen probleem. Toen kregen we de mogelijkheid om een woonboerderij met grond tegen over het bos met veel ruiter- en menpaden te kopen. Helemaal geweldig. Ik wist aardig goed wat het allemaal inhield, hielp immers altijd mee op de pensionstal dus veel verrassingen had ik niet. Mijn man hielp ( en nu nog altijd!) mee waar nodig. Totdat ik een ongeluk kreeg. Alles is daardoor veranderd. 2 paarden was toch best veel werk met een lijf wat niet meer hetzelfde was als voorheen. Inmiddels is er 1 weg gevallen, hij kan prima alleen zijn, wat een verademing het werk is veel gemakkelijker geworden. Hij slijt zijn laatste dagen hier, is al op leeftijd. Kan hij niet meer alleen zijn gaat hij naar een pensioenstal. Wat ik er mee wil zeggen is dat je uit de bedragen die je hier noemt geen inkomsten gaat krijgen, laat staan dat je er wat mee kunt verdienen om die verbeteringen aan te gaan leggen die je zo graag wilt. Dat ga je met 1 á 2 paarden/pony's erbij gewoon niet redden. Ik denk dat je blij mag zijn dat je net de kosten er uit hebt, de rest van alles wat je er in steekt aan werk en tijd is dan liefdewerk zoals wij dat noemen. Ik snap dat het heel leuk lijkt dat geld zeker gezien jullie situatie maar ik ben bang dat jullie meer "misbruikt" gaan worden door deze mensen omdat ze nu al weten dat het te duur is en voor een ophoging niet open zullen staan, zie ze dan maar weer eens weg te krijgen zodat je ruimte hebt voor iemand die wel dat wil betalen wat je vraagt.