De rest gaarne opzouten naar het andere discussie topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Pantykous schreef:Allemaal leuk hoor maar er is al een wolven topic. Dit topic gaat over wat er nu gedaan kan worden mbt omheining.
De rest gaarne opzouten naar het andere discussie topic
Rizette schreef:Nikass schreef:Minder jagen lijkt mij heel goed, maar als individuele burger die toevallig wat hobby diertjes heeft, heb je daar natuurlijk weinig over te zeggen?
Wat raadt je deze mensen aan om te doen? Niet iedereen beschikt over stallen. Of soms alleen buiten-stallen. Die zijn denk ik niet afdoende?
Als er minder wordt gejaagd ( wat al gebeurt als de wildstand afneemt) is het wild hooguit iets later op. Maar op gaat het met die grote hoeveelheid wolven.
joyce83 schreef:We hebben hier 1 voordeel, er schijnt een roedel te zijn al enkele jaren op de meinweg. Van deze roedel heeft volgens mij niemand last. Maar zorgt er tevens ook wel voor dat er minder kans is voor plaatsing van een nieuwe roedel en dat zwervers doortrekken voor een andere plek.
Mac schreef:In Maaseik (België) zijn vier konikpaarden uit een kudde in het natuurgebied opgegeten door wolven, dus een kudde gaat je ook niet redden. Hooguit leren ze hoe ze op paarden moeten jagen.