Paarden gaan erg goed. Genieten volop van het gras.
Afgelopen woensdag is de nieuwe kuddegenoot gekomen en dat is Vigo. Vigo is een Palomino ruin van 5 jaar. Zijn vader is Don Cremello du Bois en hij is nog net een E formaat.
Vigo is van een oude bekende van mij (ooit, lang geleden in een ver verleden, heeft zij mij jaren les gegeven op de manege

Samen met de eigenaresse hebben we besloten om hem bij mij te zetten, zodat ik in alle rust met hem bezig kan zijn om dat vertrouwen weer te gaan herstellen. Dit gaat een lang proces worden, maar ik heb er wel vertrouwen in dat dit goed gaat komen, want het is echt een schat van een dier.
Afgelopen woensdag is hij gebracht. Donderdag heb ik met hem los gewerkt. Hij heeft de neiging om zich bij spannende dingen los te trekken, door zijn hoofd van mij af te wenden en zijn schouder naar mij te draaien, heeft niet altijd respect voor mijn ruimte en kan soms "lomp" zijn. Dus een stukje (her)opvoeden, duidelijkheid creëren en stem commando's er opzetten, zodat Ho ook echt Ho is.
Meet Vigo:

De bedoeling was om Vigo rustig te introduceren in de groep. Vrijdag was Vigo heel onrustig langs het draad aan het lopen, dus heb ik besloten om Tango bij hem neer te zetten. Dit ging heel goed samen en er was rust aan alle kanten. Zaterdag kom ik op stal, staan ze met z'n allen bij elkaar met het draad op de grond