Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
StonedRomy schreef:En waarom dan niet zelf de paddocks klaar maken voor gebruik? Dan heb je voor nu een tussenoplossing.
Ninx schreef:Kun je niet wat mensen regelen, mouwen opstropen en zelf aan de slag gaan? Als je een goede paddock realiseert kun je voorlopig gewoon blijven....
janna schreef:Ik zou daar blijven staan en kijken hoe je een tweede box kan vullen. Misschien een leuke tweejarige of een pensioenpaard of een kleine pony er naast. Misschien een revalidatiepaard van iemand, dan heb je ook geen extra kosten.
speurneusc schreef:ehhh hoe lang had je dit paard nu???? veel stress van verhuizen??? elk paard moet wennen aan een andere stalroutine, omgeving, andere paarden..... en dat duurt meestal paar weken voordat je echt gevoel kan hebben, op hun plaats te zijn en tevreden...
verrekieker schreef:StonedRomy schreef:En waarom dan niet zelf de paddocks klaar maken voor gebruik? Dan heb je voor nu een tussenoplossing.Ninx schreef:Kun je niet wat mensen regelen, mouwen opstropen en zelf aan de slag gaan? Als je een goede paddock realiseert kun je voorlopig gewoon blijven....
Niet om weer een “maar” te hebben, maaaar dit heb ik al eens voorgelegd (in de zomer wel) bij de eigenaar en dit wil hij niet. Hij wil nooit hulp omdat hij dan denkt dat hij iemand dan iets schuldig is volgens mij. Ik zal het nog eens vragen
janna schreef:Ik zou daar blijven staan en kijken hoe je een tweede box kan vullen. Misschien een leuke tweejarige of een pensioenpaard of een kleine pony er naast. Misschien een revalidatiepaard van iemand, dan heb je ook geen extra kosten.
verrekieker schreef:SjonnieZ schreef:Heb jouw eigen commentaren even terug gelezen.
Je geeft aan student te zijn en in Vaals te wonen.
Dan snap ik jouw 500,- euro per maand idee. De mogelijkheid van Duitse pensionklanten heeft de prijs bij een aantal stallen in de grensstreek verhoogd.
Met binnenbak zou je de manege in Vaals kunnen proberen, mocht die nog bestaan, stal Rademacher zal wel te duur zijn.
Iets meer land inwaarts zit.. met goede buitenbak
- Mechelen: pensionstal van van houtem en possen. Geen idee hoe die heet maar is een prima stal
- Terziet/Epen stal van Raymond vanderheijden.
- in Bocholtz een 24/7 buiten stal van mireille gehlen.
En je geeft aan student te zijn. mocht je aan de UM studeren.. dan heb je nog legio mogelijkheden rondom Maastricht. Daar zijn diverse stallen met binnenbak voor Max 395
En vallen jouw extra reiskosten weg.
Allemaal stallen die ik ken, waar ik mijnpaard zo zou durven zetten en waar je zeker geen 500,- betaald.
Dank je voor het meedenken
De manege in Vaals ben ik langsgeweest, maar daar krijgt ze een stal in de grote gang waar dus heel veel mensen en paarden staan. Ja ze komt op de wei, maar ze zal zich niet fijn hierbij voelen. Die drukte zorgt voor stress en dan is het binnen de kortste keren weer een rodeopaard.
Radermacher is een optie, ook al is het duur, maar is geen stal vrij. Ik ga straks langs om me op de wachtlijst te zetten.
Ik studeer in Sittard (nu deels online natuurlijk) dus ik ben lang niet elke dag onderweg. Combineren is dan ook verwaarloosbaar. Equine park in Hulsberg lijkt me de beste optie maar dan ben ik bijna evenveel geld kwijt aan benzine dan aan stalling :’) ik weet niet of ik langdurig die kosten kan dragen
Marizi schreef:Misschien als je vriendin vraagt haha. Als je het weer vraagt zou ik het een beetje omdraaien richting hem. Zo van, het opruimen is geen gunst van jullie naar hem toe, maar het mogen opruimen zodat er voordeel wordt gecreëerd voor jullie, is juist een gunst richting jullie. Als dat nog logisch klinkt
SjonnieZ schreef:Ik probeer je te helpen TS maar je lijkt jezelf nu wel tegen te spreken.
Als de manege in Vaals geen optie is omdat ze in een grote gang komt te staan, waarom vind je het equin park dan wel een optie? Die is qua stalling nog groter.
Ik lees dat je jouw paard pas sinds juni hebt.
Kan het zijn dat haar eerdere gedrag (ik neem bij wiertz) gewoon te maken had met de overgang van eigenaar? Kan het zijn dat jullie toen nog gewoon geen team waren?
verrekieker schreef:SjonnieZ schreef:Ik probeer je te helpen TS maar je lijkt jezelf nu wel tegen te spreken.
Als de manege in Vaals geen optie is omdat ze in een grote gang komt te staan, waarom vind je het equin park dan wel een optie? Die is qua stalling nog groter.
Ik lees dat je jouw paard pas sinds juni hebt.
Kan het zijn dat haar eerdere gedrag (ik neem bij wiertz) gewoon te maken had met de overgang van eigenaar? Kan het zijn dat jullie toen nog gewoon geen team waren?
Ik heb mijn eigen paard vóór het kopen 6 maanden gereden en verzorgd. Dus het lijkt me sterk dat het met overgang van eigenaar te maken heeft.
Bij Equine Park zou ze beneden komen te staan. Hier staan enkele paarden en zijn ook niet veel mensen. Bij de manege in Vaals lopen de manegekinderen door de gang en staan ze in een gang van +-25 paarden denk ik
SjonnieZ schreef:Dan zou ik juist die stallen in Mechelen en terziet benaderen. En geen binnenbak is goed te doen. Vooral met de zachte winters van tegenwoordig.
In het heuvelland zijn er nu eenmaal weinig stallen met een binnenbak.
Ook met een langdurig uitstel ga je die niet vinden als
- rademacher te duur is
- wiertz geen optie is
- de manege in Vaals te druk is.
En met 24/7 binnen zonder
Sociaal contact gaat je paard er niet rustiger op worden in de winter.
DuoPenotti schreef:Nu is het wel zo als je paard echt goed staat, dus met vriendjes elke dag lange tijd buiten staat het ook minder erg is als je een dag niet komt.
dat scheelt ook weer benzine.
verrekieker schreef:fransje23 schreef:Stal Scheepers in Banholt?
Geen plek helaas… maar ook dat is aan de grens van mn financiële capaciteit
DuoPenotti schreef:ja ik kom ook nergens door mijn ziekte... al jaren niet, langer dan corona.
Zo kunnen we alles wel als kan niet wil niet neer zetten....
Kom uit die die slachtoffer rol... aub zeg.
Zet wat dure eisen van je aan de kant verplaats je paard naar iets waar ze minimaal 4 uur samen buiten staan. En jij krijgt een veel fijner paard terug
verrekieker schreef:DuoPenotti schreef:ja ik kom ook nergens door mijn ziekte... al jaren niet, langer dan corona.
Zo kunnen we alles wel als kan niet wil niet neer zetten....
Kom uit die die slachtoffer rol... aub zeg.
Zet wat dure eisen van je aan de kant verplaats je paard naar iets waar ze minimaal 4 uur samen buiten staan. En jij krijgt een veel fijner paard terug
dank je maar van iemand die zo kort door de bocht denkt ga ik geen advies aannemen