Moet je slank zijn ??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Moet je als ruiter slank zijn ?

ja
140 (31%)
nee
308 (68%)

Totaal aantal stemmen: 448

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 23:22

Leuke foto Smurf!
Maar jullie lijken niet zwaar, eerder een beetje stevig.
Kijk in mijn profiel voor 2 fotos van mij te paard.

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 23:51

DePennyBitch"]
[quote="Myra1"][quote="DePennyBitch"]
[quote="talented"][quote="Myra1"]
[quote="DePennyBitch schreef:
Maar doe mij en alle andere dikke mensen een plezier: Oordeel niet te snel over iemands gewicht en mogelijkheden die daarbij zijn. Ik rijd 23 jaar paard, waarvan zo'n 15 jaar met overgewicht. Ik rijd op paarden, haflingers, pony's zelfs. Ik heb er geen 1 door zijn knieën zien zakken toen ik plaatsnam in het zadel. Met een slanke pony van 1.45m sprong ik eens een hindernis van 1.10m, zonder problemen. Ik voelde me schuldig, want ik dacht dat hij het niet aan zou kunnen. Op de manege zeiden ze me dat als ik wilde, ik nog wel op een schet zou kunnen rijden. Paarden zijn niet van suiker!!!

Sorry dat ik het zeg maar ik denk niet dat je met 100 kilo op een shetlander kan gaan zitten. Nog niet eens zitten, laat staan rijden. En nee, je ziet een paard misschien niet door zn knieeën zakken, maar als dat wel zou gebeuren ben je wel HEEL ERG te zwaar imo.

Ik ben 1.80 lang, weeg 55 kilo. Dat is inderdaad niet veel, dus misschien heb ik makkelijk praten. Maar voor mijn gewicht pas ik nog op kleine pony's. Moet ik dat dan ook maar doen, omdat ik er niks aan kan doen dat ik lange benen heb gekregen? Nee, dat doe ik niet, ik kies voor een maatje groter en ik heb gelezen dat jij gelukkig ook zo verstandig bent geweest.
[/quote]

Helemaal mee eens! Niks meer aan toe te voegen! Ik ben zelf ook niet zo zwaar (59 kilo) en ben 1.75 meter groot maar ik ben ook niet zoveel onstpoord om op een shetlandertje te stappen! Nee, nee, ik blijf wel verstandig denken voordat ik iets doe:)!
[/quote]

Mmm, dus ik ben ontspoord....???? Fijn om te lezen.

Klaarblijkelijk hebben er nog genoeg mensen moeite mee om zaken in de figuurlijke zin te zien, dus ik leg mijn mededeling over de shet ff uit (*zucht*)

Dat werd destijds tegen mij gezegd om aan te geven dat paarden supersterk zijn! Zelfs een shet is in staat om een behoorlijk gewicht mee te nemen, en dat het een fabeltje is dat je niet zwaarder zou mogen wegen dan bijvoorbeeld 50 kilo. Paarden zijn enorm sterk, het zijn de mensen die zichzelf vaak te zwaar achten voor een paard!

Snappen we het nu??? Schijnheilig
[/quote]

Klaarblijkelijk is het niet mogelijk om de toon van het zeggen te horen als je leest.
En je lijkt me anders bloedserieus erover. Als jij zegt: ja ik heb op een slanke pony van 1.45 gesprongen, ben ik niet te zwaar? en de manege zegt: welnee, je kan ook nog wel op een shet rijden als je zou willen, dan vind ik dat een serieuze zaak.
En als ik dat anders moet opvatten, ook goed, maar maak dat dan duidelijk!

Ja, ik weet dat veel Shetlanders geen moeite hebben met 50 kilo, en dat wat meer ook nog wel moet lukken. Maar er zijn grenzen.
Een pony hoeft niet door te zakken voordat het te zwaar is...
[/quote]

En klaarblijkelijk kun jij niet lezen.... ik ga het echter niet NOG een keer uitleggen en zelfs geen tijd verspillen aan mensen die een bord voor hun kop hebben.
[/quote]

Omdat ik vind dat iemand met een dikke kont niet op een kleine pony moet gaan zitten? Nou vind dat dan maar, ik ga namelijk ook niet met mn lange poten op een kleine pony zitten.
Jij hebt jouw standpunt duidelijk gemaakt, en die deel ik niet helemaal met je. Daarom hoef jij mij niet meteen aan te vallen 'En klaarblijkelijk kun jij niet lezen....', '*zucht*', 'Klaarblijkelijk hebben er nog genoeg mensen moeite mee om zaken in de figuurlijke zin te zien'.

Ik probeer iedereen hier in zn waarde te laten, dik of dun, groot of klein en niemand persoonlijk aan te vallen.
Voel je je wel aangevallen, dan kan dat volgens mij ook normaal gezegd worden.

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 23:53

Misser schreef:
Wel grappig dat voor alle dikke mensen de rijkleding te klein is en voor alle dunne te groot Haha!. Ik snap ook niet dat iemand hier normaal maat 36 heeft en bij rijbroeken 42? Welk merk koop je?

Geen idee eigenlijk. Volgens mij zo'n goedkoop Harry's horse of Horka ding (of iets soortgelijks). Heb nu toevallig net een spijkerbroek aan, dus kan niet efkes kijken. Maar het is echt waar, maat 40-42! Nou moet ik erbij zeggen dat ik wel van een beetje ademruimte hou en ze vaak ook wel een lekker stukkie krimpen in de was (en ik daar met kopen ook wel rekening mee houd).

MarleenM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 13:26

ik vind dat je niet dun hoeft te zijn, maar als je op een paard gaat rijden en je bent iets steviger gebouwd moet je een paard hebben dat daar tegen kan. maar je hoeft niet per see dun te zijn

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 01:58

Hahaha... ik moet écht lachen om sommige reacties. Heb 't hele topic tegen mezelf gezegd dat ik niet ga reageren, toch wil ik mijn 'mening' kwijt.

Ik ben een enorme schommel met gewicht. Ik heb 47 gewogen op mijn 21e, 110 op mijn 24e en nu weeg ik rond de 74.

Ik heb altijd op een manege gereden waar ik in mijn 'half zware periode' (zo rond de 90 kilo) niet op alle paarden mocht rijden, alleen op de áller-allergrootste paarden.
Ik ben toen (mede) gaan lijnen omdat ik graag op de jonge paarden wilde rijden. Ik reed maar 1x in de week, maar paardrijden en paarden is altijd een groot en belangrijk deel van mijn leven geweest. Het beeld op die manege was slank, iedereen (op een aantal mensen na) was slank en je werd gediscrimineerd als je wat dikker was.

Alleen om deze discriminatie vind ik 't al een vervelend iets dat mensen met een maatje meer op een andere manier worden bekeken.

Alhoewel ik áltijd jaloers ben op mensen met een mooie slanke lijn, vind ik dat ik redelijk leuk kan rijden (geen hoog niveau, gewoon leuk) en heb plezier in wat paarden mij en ik hen kan bieden.

Tot zover.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 18:09

nou smurf, ik denk dat die paarden eerder te dik zijn Knipoog dan de dames erop Haha! En wat maak het toch uit mensen, je bent zoals je bent, het gaat om de binnenkant en welke maat je heb zal me een worst zijn. En als jij je lekker voelt op een paard/pony laat de mensen dan kletsen. Moestje mij zien op me verzorg ijslander, we waren gelukkig allebei stevig. Tong uitsteken Maar toch. Iedereen die zwaarder is dan het gemiddelde wil wel slanker zijn, maar wat als je nou er ongelukkiger door word, nee hoor laat mij maar lekker zwaar zijn. en ik denk dat de gemiddelde mens wat zwaarder is, want maat 42, 44, 46 zijn er altijd uit Bloos

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 18:29

maja.. wie beslistof je slankbent he.. tegenwoordig is maatje 36 nogmaar slank :| nouw daar heb iknog nooit in gepast!
ik prop mezelf wel in een maatje 38 Knipoog maar draag ook 40 of 42, hangt af van de broek en nee ikben echt niet slank.. volslank noemen we het maar Haha!
gevuld Haha!
en mijnpaard is groot, 1.78 800 kilo.. whahaaha ik zie daar al eenmagere lat op zitten..d ie breekt af als ze er op probeert te rijden..
iemand bij mijop stal is ontzettend lang en mager, als die op haar paard zit(best stevig paard) dan vind ik dat echt niet mooi staan.
zolang je je paard niet teveel belast(teveel gewicht>> last van zijn rug) moet je het zelf weten waar je op klimt.. ik rij ooknog op een fjord van 1.46.. keej fjord is dan wel sterker Haha!

en in de ruitershop is idd altijd de 40 en hoger als eerste uit Haha! je ziet tegenwoordig alleen nog maar maat 36 en 38 als er uitverkoop is Haha!

peggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 18:48

voor het paard hoef ik niet slank te zijn! maar wel voor mijn hulp bij het inrijden..... die moet me erop heisen. als ik 20 kilo aankom is hij echt niet blij met me. het paard interesseerd het weinig. Haha!

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 18:49

Ik heb Nee gekozen. Niks moet Knipoog Als je maar lol hebt!

Ik heb ook altijd problemen met rijbroeken. De goede lengte is weer veelste breed, en past hij boven goed, komt hij maar tot halverwege mijn kuiten...

Ook grappig om te lezen, slanke ruiters staan alleen op slanke paarden. Waarom zei niemand dan, dat ik voorschut zat op mijn Tos Knipoog

Het verschilt zo per combinatie, en wat de een dik vind, vind de ander stevig. Een stalgenoot van mij is erg stevig om het zo te noemen, maar heeft een paard van 1.75. Stapt altijd met een krukje op en dat paard lijkt er totaal geen moeite mee te hebben.
Waarom zou zo iemand niet mogen rijden Verward

Wat Zep zegt klopt helemaal, maar niet iedereen heeft de top als doel Knipoog

carien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 18:57

Ik zocht een paardje, haflinger, tinker zoiets. Mijn man zegt: waarom wil je toch van die knollige beesten? ik: "Kleed zo slank af". Haha! Haha!

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 19:20

lol

Luci

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 19:35

Ik vind dat je in zoverre slank moet zijn, of beter gezegd niet dik, om paard te rijden dat je simpelweg niet te zwaar bent voor je paard.

Ben je een fanatieke wedstrijdruiter en zeker als je op een wat hoger niveau rijd of de ambitie hebt dat te gaan doen, kún je naar mijn mening gewoon niet dik zijn. HEt is onzin om te stellen dat ons gewicht niets uit maakt voor de paarden, ieder 20 kilo meer die mee moeten over de hindernissen zijn er immers weer 20...
Bovendien is er geen enkele sport die je op niveau kunt uitoefenen met een te zwaar lichaam, zo ook niet de paardensport.

Poenarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 19:39

Wie Ja heeft gedaan heeft eigendunk

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 20:01

Ik heb nee gestemd. Al vind ik een stevige ruiter op een ''stevig'' paard wel mooier staan.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 20:04

[quote="Luci"].
Bovendien is er geen enkele sport die je op niveau kunt uitoefenen met een te zwaar lichaam,[/quote)

O nee wat dacht jij van sumo worstelaars, Knipoog daar mag je een super overwicht hebben. Ik vind je niet echt aardig reageren, want het lijkt erop dat je mensen op die manier straft voor hun "dik"zijn. En wij hadden het niet over de wedstrijd sport geloof ik, gewoon recreatief en ik denk dat de dikke mensen onder ons heus wel weten hoe ze met hun paard om moeten gaan

Tassie78

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 20:09

Afbeelding

Tassie78

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 20:10

deze combi is toch niet raar of wel
Afbeelding

Tassie78

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 20:11

pffff lukt niet Boos!

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 20:14

Ach ik heb in het B-kader endurance gezeten. Zal wel niks met wedstrijdsport te maken hebben? Toen woog ik ook al aardig wat. Zo lang je je paard maar niet hindert. Wel moet je zelf een goede conditie hebben en gek genoeg kan dat ook samen, een paar kilo's meer en een goede conditie. (sumo-worstelaars, mooi voorbeeld!)

Nistria

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 20:14

Ik ben nu ongeveer 4kilo afgevallen en ik merk het verschil heel goed met rijden. Ik weet niet goed hoe ik het goed uit moet leggen maar je zit als het ware veel meer 'in' je paard, mijn bovenbenen sluiten beter aan het paard.

Ik vind wel dat als je erg zwaar bent, je daar wel je kleding aan aan moet passen. Soms zie ik op concours vrij dikke bovenbenen en dan zie je al die putten door de rijbroek heen. Met name bij wit valt het erg op. Koop dan een broek van een dikkere stof of die wat wijder zit zodat het niet zo op valt...

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 20:48

Ik heb NEE gestemd!! Ik ben wat de meeste mensen "mager" zouden noemen, en ik vind dat het er beter uitziet als ik op een wat fijner gebouwd paardje zit dan op een tank. Maar ik heb ook een hele zware tinker gereden en dat ging ook goed. Net zo goed als dat er een zwaarder iemand op zou zitten. Ik denk dat de manier waarop er gereden wordt belangrijker is dan het gewicht van de ruiter...

Het mooie van de ontwikkelingen in de paardesport van de laatste decennia is juist dat het voor iedereen bereikbaar is geworden, waarom zouden we nu ipv mensen zonder heel veel geld, dikke mensen gaan uitsluiten???

Het is waar dat ruiters op een hoog niveau vaak slank zijn, maar die brengen dan ook vele uren per dag op een paard door, volgen een sportdieet en werken vaak ook op andere manieren aan hun conditie. Paardensport is ook topsport voor mensen!!

mjet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 22:13

Ellende schreef:
je moet niet slank zijn... maar ik zie een meisje met heel veel overgewicht liever op een fjord dan op een arabischachtig dponnytje....

(op zich is het voor jezelf natuurlijk in een hoop opzichten wel beter als je niet al te zwaar bent)

sorry hoor maar met heel veel overgewicht hoor je ook niet op een fjord te zitten. dan zoek je een groot paard. Fjorden lijken dan wel sterk, maar ook een fjordenrug is kwetsbaar.
Ik moest dit effe kwijt

Tomm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 22:18

hehe wat een vraag. Ja voor het uitzicht en neen voor het paardrijden zelf Lachen Lachen

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 22:20

voor de niet superslanken onder ons die nog een stevig paard zoeken.......klik eens op de bovenste link in mijn onderschrift

carien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 22:37

Heb ik gisteren nog gedaan. Nog even doorgelinkt en hoppa ik had een paard........... Trojaans welteverstaan Haha! Haha! Maar even serieus: jammer dat op die site geen foto's van de te koop aangeboden norikers staan.