Een fatsoenlijke pensionstal, bestaat het dan niet?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Appluis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-21 22:17

Anomien schreef:
Appluis schreef:

Ja hoor. Heb je gelijk in. Maar ik wil, zoals in dit topic staat, graag ontzorgd worden.
En niet iedere dag moeten gaan. En iedere dag slepen met eten. Ik heb ook nog een baan, een gezin en meerdere paarden.

Ja dat snap ik. Je wil niet elke dag zorgen moeten maken of je dier gek wordt van het voer beleid.

Inladen en zoek radius flink verhogen en dan meteen op wachtlijsten inschrijven in de buurt wat je wel wat lijkt? Desnoods stalgeld opschroeven.

Ze zijn echt niet overal onmogelijk. Als het voor hun ook een win-win situatie is. Verdienen aan pension is niet echt makkelijk. En klanten willen vaak veel voor weinig.

Dus meer betalen zit er dan vaak wel in.

Nee precies! Dat is het ook, ik wil me er geen zorgen over hoeven maken :)
Ik wil gewoon betalen hoor. Als er geleverd wordt.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 22:18

Als ik dat zo lees zou ik heel goed op zoek gaan naar een andere stal. Want binnen blijven, soms weinig uur naar buiten en de moeilijkheden qua voer en mesten zou ik echt niet volhouden.

Appluis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-21 22:18

sassefras schreef:
echt appluis, door paardendames die communiceren en het gedrag vertonen wat jij doet, stoppen steeds meer mensen met het aanbieden van stallen, ik heb een bloter gekocht, maai t gras, en wil nooit meer pension paarden :D

( of bij echte stress, mogen alle meelezers altijd een berichtje doen }> )

:+
Welk gedrag precies? Hahahaha verwar jij niet een virtuele wereld met het echte leven? Zo bijzonder weer dit

Appluis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-21 22:21

DreamGuide schreef:
Andere gedachte, ik heb op stal zo'n natural feeding bin staan, is net ff anders dan een net, veel minder werk.

Die prop ik 1x per dag helemaal vol met hooi en daar heeft paardlief meer dan genoeg aan om de hele dag te kunnen eten.

Is ook nog eens een goede houding om uit te eten en voorkomt verspilling omdat het niet door de stal wordt gelopen.

Misschien is dat een idee? In overleg met de stalhouder? Desnoods prop je hem zelf 1x per dag helemaal vol, dan hoeven zij helemaal niet meer te voeren.

Ziet er zo uit:
[ [url=m/pPTEWY.jpg]Afbeelding[/url] ]

Maar ik mag zelf geen hooi pakken. Dus het enige wat ik kan doen, is vragen of zij dit vullen. Ze willen niet aan een net dus ik denk hier ook niet aan.
Maar bedankt voor het meedenken. Ik neem het mee!

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 22:23

:+
Welk gedrag precies? Hahahaha verwar jij niet een virtuele wereld met het echte leven? Zo bijzonder weer dit[/quote]
ohh ik verwar niks, heb zat types als jij op stal gehad :+ , en lees dit is terug.

Paard is gewoon verknald hoor, door een andere pensionhouder. Daarom kan die niet naar buiten met een ander en slaat met rijden. Maar hee mijn probleem.
Andere heeft te weinig voer gehad en smerig voordroog, nu een chronische darmontsteking en mag alleen droog hooi. Ook door een pensionhouder. En ik zei de gek wel 350€ iedere maand betalen. Ook mijn probleem uiteindelijk.

dit dus, ik raad je aan om goed te sparen en je eigen toko te starten

Bedankt voor je succeswensen. Lijkt me beter als jij je lekker in een ander topic gaat mengen.

Appluis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-21 22:25

16.000€ ben ik in 2,5 jaar kwijt geweest aan dierenartsen. Door wanbeleid. Echt puur wanbeleid. Maar weet je, trek lekker je conclusies.
Precies de reden dat ik bij de meeste pensionhouders niet wil staan. Hoeveel denk je dat er hebben meebetaald aan deze kosten. Precies 0. Hoeveel denk je dat excuses maken? Precies 0.
Dus je kunt dit zo stellen, maar genoeg klote pensionhouders die er een potje van maken.

ankep

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 22:27

ik ben hee erg benieuwd waar je nu staat (mag in PB) ik ben deze regio bekend met vrij veel stallen, zowel grote als kleine particuliere. misschien kan ik je helpen in je zoektocht?

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 22:28

Niet goed te eten, of onvoldoende eten is voor mij een reden om mijn paard te verhuizen.

Afgelopen zaterdag gedaan.

Myrthe_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 22:33

Ik heb juist een super plekje voor mijn paardje nu 24/7 buiten met onbeperkt hooi. Helaas is de staleigenaar verschrikkelijk. Hij valt uit en heeft echt lastige buien om niks. Omdat je bv in een bak rijd die te nat is of dat de paardjes los in de bak staan, terwijl het bij anderen wel mag. Nu op zoek naar iets anders maar de zoektocht is verschrikkelijk moeilijk. ik wil alleen dat ze buiten komen met hooi onbeperkt en uitrijmogelijkheden. Niet te vinden in de randstad...
Laatst bijgewerkt door Myrthe_x op 25-05-21 22:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Appluis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-21 22:34

Myrthe_x schreef:
Ik heb juist een super plekje voor mijn paardje nu 24/7 buiten met onbeperkt hooi. Helaas is de staleigenaar verschrikkelijk. Hij valt uit en heeft echt lastige buien om niks. Omdat je bv in een bak rijd die te nat is. Nu op zoek naar iets anders maar de zoektocht is verschrikkelijk moeilijk. ik wil alleen dat ze buiten komen met hooi onbeperkt en uitrijmogelijkheden. Niet te vinden in de randstad...

Ja klote is dat!! Hopelijk kun je uiteindelijk toch wat vinden!

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 22:35

Appluis schreef:
16.000€ ben ik in 2,5 jaar kwijt geweest aan dierenartsen. Door wanbeleid. Echt puur wanbeleid. Maar weet je, trek lekker je conclusies.
Precies de reden dat ik bij de meeste pensionhouders niet wil staan. Hoeveel denk je dat er hebben meebetaald aan deze kosten. Precies 0. Hoeveel denk je dat excuses maken? Precies 0.
Dus je kunt dit zo stellen, maar genoeg klote pensionhouders die er een potje van maken.
.

op zoek dus naar eigen plekkie, kan je alles zelf regelen

Appluis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-21 22:39

sassefras schreef:
Appluis schreef:
.

op zoek dus naar eigen plekkie, kan je alles zelf regelen

Zo’n dooddoener vind ik dit. Zelfs een beetje irritant.
Eigen stekkie, echt helemaal leuk. Leen jij mij 1 mio? Of kun je wat vinden in deze regio beneden dit bedrag?

biancaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 22:46

Met die reden heb ik ze nu aan huis staan. Kon nooit precies vinden wat ik wil, gecombineerd met een gevoelig paard dat aangepast management nodig had. Was niet simpel. Paard moet toch vaak in de groep mee qua management. Dat werkte voor ons niet, ik zocht echt meer maatwerk.

Maar in de maanden dat ik ze aan huis heb staan, heb ik wel heel veel respect gekregen voor pensionhouders. Ik ben al €100 per paard per maand aan hooi/stro kwijt en zeker nog eens €150 voor alle spullen en onderhoud dat nodig is. En dan heb ik mijn eigen uren (min 1 uur per dag) niet meegerekend. Het is geen vetpot zeg maar.

Wel mee eens dat dat geen reden is om te minderen op het welzijn van het paard. Ken een stal waar ze gewoon voor iedere extra handeling een euro vragen. Dus (extra) binnen/buiten zetten, (extra) voeren, supplementen, springschoenen... Dan heb je alsnog maatwerk maar is het voor de pensionhouder ook te doen. Ik vond dat wel een goed model. Soort cafetaria model.

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 22:50

op zoek dus naar eigen plekkie, kan je alles zelf regelen[/quote]

Zo’n dooddoener vind ik dit. Zelfs een beetje irritant.
Eigen stekkie, echt helemaal leuk. Leen jij mij 1 mio? Of kun je wat vinden in deze regio beneden dit bedrag?[/quote]

je kan kijken naar iets om te huren natuurlijk, en nee ik ben geen hypotheek verstrekker :D

Wispeltuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 22:51

Ik heb mijn pony nu 10 jaar en na 9 jaar heb ik eindelijk een plekje gevonden waar aan alle basis behoeften en een hoop extra's worden voldaan. Ik sta bij een particulier waar pony super fijn staat maar man wat heeft het een hoop bloed zweet en tranen gekost om dit te vinden...
Het is alleen wel even enkele reis een uur fietsen maar we hebben het er voor over. :')

Een oud stalgenoot van mij staat al jaren met volle tevredenheid bij stal Mira in Vlierden. Misschien is dit wat voor je?

Het is barre ellende hoor als je het allemaal goed wilt doen maar er gewoon geen geschikte stal te vinden is.

Appluis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-21 22:52

biancaaaa schreef:
Met die reden heb ik ze nu aan huis staan. Kon nooit precies vinden wat ik wil, gecombineerd met een gevoelig paard dat aangepast management nodig had. Was niet simpel. Paard moet toch vaak in de groep mee qua management. Dat werkte voor ons niet, ik zocht echt meer maatwerk.

Maar in de maanden dat ik ze aan huis heb staan, heb ik wel heel veel respect gekregen voor pensionhouders. Ik ben al €100 per paard per maand aan hooi/stro kwijt en zeker nog eens €150 voor alle spullen en onderhoud dat nodig is. En dan heb ik mijn eigen uren (min 1 uur per dag) niet meegerekend. Het is geen vetpot zeg maar.

Wel mee eens dat dat geen reden is om te minderen op het welzijn van het paard. Ken een stal waar ze gewoon voor iedere extra handeling een euro vragen. Dus (extra) binnen/buiten zetten, (extra) voeren, supplementen, springschoenen... Dan heb je alsnog maatwerk maar is het voor de pensionhouder ook te doen. Ik vond dat wel een goed model. Soort cafetaria model.

Ik denk idd dat per uur niet veel verdient als pensionhouder.
Echt, ik wil voor alles extra betalen. Maar dan moet het wel bespreekbaar zijn. Er zijn er veel die geen extra geld hoeven en die gewoon alles bij ieder paard hetzelfde willen doen. Is ook wel gemakkelijker natuurlijk.

Appluis

Re: Een fatsoenlijke pensionstal, bestaat het dan niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-21 22:59

Nou dames (en heren). Ik heb voldoende aanbevelingen in dit topic en via pm. Dank daarvoor :)
Ik ga me verder weer bezig houden met de orde van de dag. Dank voor de berichten (althans de meesten dan).

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 23:14

Ik heb stallen aan huis, maar mijn paard staat gelukkig op een extreem fijne pensionstal in het midden van het land.
Voerbeleid is top, 24/7 in een fijne kudde is top, bodems in binnen-en buitenbak goed, roundpen is fijn, pensionklanten zijn super en instructie is helemaal fenomenaal. Ik kan echt maar één nadeel bedenken en dat is dat de kastjes echt veel en veel te klein zijn. Gelukkig heb ik een grote auto.

Na heel veel stallen in mijn paardenleven ontvlucht te zijn, ben ik zo blij dat ik dat geneuzel nu niet meer heb. Die stallen thuis blijven lekker leeg.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 02:20

Dit is exact de reden dat ik vorig jaar enorm blij was om mijn eigen stalletje te hebben op een stuk land.

Ik twijfelde zo of het allemaal aan mij lag. Dat ik te hoge eisen had...
Ik wil graag dat mn paard veel buiten komt, dat ik ook in de herfst en winter enigszins kan trainen en dat er meer dan voldoende ruwvoer geggeven wordt. Echter waren dat overal (op 1 stal na) de punten die echt tekort schoten. Of de manier van paarden houden paste niet bij mij.

Ik heb in 3 jaar tijd 4 stallen gezien en was het zo zat. Gelukkig dus een eigen plek kunnen vinden. Nadeel is dat het enorm veel tijd en energie kost en je minder tijd en puf hebt om te trainen.. Maar ik ben wel voor het eerst echt blij met hoe ik mn paarden kan houden.

Pistasche

Re: Een fatsoenlijke pensionstal, bestaat het dan niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 13:37

Omdat dit topic is geopend onder een schaduwaccount plaats ik een slotje :)