Hoe gaan jullie zondag naar je paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 09:57

Gisterochtend ging het goed. Eind van de middag was het moeilijk om over de drempels en bergen sneeuw te komen. Heb een paar mensen moeten helpen duwen :p

Gelukkig zelf zonder problemen. Heb een fijne auto met goede banden. Nu gaat een stalgenoot even snel voeren want ze woont op loopafstand.

Ga het straks weer die kant op, maar hier is het wel wat meer geworden.

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 09:59

Dacht ik ook hoor Marjan. Tijdens de wintersport rijd ik ook in deze omstandigheden, dacht ik, dus ik maakte me er niet zo druk over. Heb geen kleine auto ook. Maar dat loopt toch allemaal even anders.

Nou ja, gelukkig staat pony op een stal waar ze echt norm goed verzorgd worden. Ik vind het binnenstaan dagenlang gewoon een naar idee, voor alle paarden. De weitjes stonden vol plassen toen deze winter kwam dus het is ook levensgevaarlijk om ze nu buiten te zetten.
Mijn dochter heeft autisme, dus voor haar is de pony ook een beetje therapie dus zij vindt het niet kunnen gaan wat lastiger. Gelukkig kregen we gister een leuk filmpje.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 10:05

Dilan93 schreef:
Denk dat ze hier vandaag ook nog binnen blijven :(
Vind het maar niks. Oke ze gaan er niet dood van, maar goed voor ze is anders

Ja hier vrees ik het ook. In ieder geval de paarden op ijzers zoals die van mij. Gelukkig heeft gister een stal genoot met hem wezen stappen. Ben benieuwd of mijn bijrijdster/vriendin vandaag die kant op komt. Heb in ieder geval gezegd dat als ze het ook maar beetje niet vertrouwd niet moet gaan. Ik vind het ook maar niks. Geef hem ook tweetal supplementen. En daar wordt niks mee gedaan. Maar ja dat overleeft hij wel.

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 12:14

Hier sneeuwt het al de hele ochtend behoorlijk en moet vanmiddag wel gewoon echt op pad naar de pony's. Fietsen gaat niet. Dus dat word lopen. Volgens google maps is het 24 minuten lopen, maar met de sneeuw zal het wel iets langer duren.
Heel benieuwd hoe ze er vanmiddag bij staan. Camera gaat mee. Want wil wel sneeuwfoto's maken :) .

Had vanochtend ook nog naar verzorgpony's gemoeten, maar die heb ik gisteren al afgebeld. Eigen pony gaat in extreem weer toch echt voor.

kiki1976

Re: Hoe gaan jullie zondag naar je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 12:42

Hier sneeuwt het alweer een tijdje, wel fijne jachtsneeuw.
Maar wegen zijn hier vannacht alleen maar beroerder geworden, veel sneeuwduinen.

Paardjes staan wel buiten nu voor een paar uurtjes. In principe hoef ik niet heen vandaag, maar ga vanmiddag denk ik wel een poging wagen. Tenminste als ik de helling omhoog kom het terrein af, gisteren was dat al net aan

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 12:46

Ik kan de straat ook niet uit met de auto. Dus gisteren 13km gelopen om te helpen om nog extra doeken tegen de wind te hangen. Op de buitenwegen lijkt het hier wel goed te zijn dus ik ga straks op goed geluk naar het busstation hopen dat die wel rijdt. Dan kan ik ongeveer 3km met de bus meeliften en de rest mag ik alsnog lopen, maarja so be it. Gelukkig hoef ik niet te werken o.i.d

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 12:49

Ik ga zo een poging wagen op de fiets. Hier ligt behoorlijk veel en het blijft maar doorwaaien. Lopen is geen optie. Auto krijg ik niet mee. Dan maar met de fiets, is zo'n 6km. Ga vooral veel in de berm fietsen denk ik, is wel zwaarder maar gok ook meer grip. En goed inpakken natuurlijk.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 12:52

ik ga ook op de fiets.
maar buiten de stad is het fietspad goed vrij gemaakt.

Afbeelding
was gister ook best te doen

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 13:03

Mijn geweldige bijrijdster is net even naar mijn paard gegaan met auto. Was nog best zwaar. Man wat ben ik gezegend (en mijn paard) met zo’n topper. Ben zo blij met haar.

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 13:15

Ik ga de weg niet meer op zolang gemeente Barneveld vertikt te schuiven houdoe!
Laatst bijgewerkt door Absolem op 08-02-21 13:15, in het totaal 1 keer bewerkt

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 13:15

Heb gelukkig een grote auto met 4x4, ik hobbel rustig door...moet vaak 3 a 4 keer per dag naar stal (heb 4 paardjes en eigen beheer)

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 13:17

Hier ben ik net afgebeld door de fokker van mijn pony. Heeft mij op het hart gedrukt niet te komen en geloof mij. Die belt echt niet snel af. Dan ligt de straat waar ze wonen er echt beroerd bij met de sneeuw. Hij neemt het vandaag ook weer over van mij :) . Super lief van hem.
Hoop morgen wel te kunnen gaan. Want drie dagen mijn pony en zijn pony's niet zien is te veel van het goede (zijn pony's zijn ook verzorgpony's van mij).

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 13:28

Ik heb vanmorgen enorme sneeuwduinen voor de ingang van de stal weg staan scheppen, je kon nog nauwelijks bij de deur komen, het lag echt zeker een halve meter hoog, bizar gewoon.
Lopend heen en terug, even uitblazen en straks weer verder...

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 17:11

Hier was alleen in de straten van mijn woonwijk, wat glad, snelwegen goed, en de weg naar stal ook weer goed!

Paard even buiten gezet tijdens het mesten, gaat ze liggen rollen in de sneeuw, totdat ze ontdektte dat eronder een plas water lag, ze stond maar gelijk weer op, vervolgens met een rodeoshow! :9
Lekker dier is het ook!!

Afbeelding

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 17:20

kwii schreef:
Ik kan de straat ook niet uit met de auto. Dus gisteren 13km gelopen om te helpen om nog extra doeken tegen de wind te hangen. Op de buitenwegen lijkt het hier wel goed te zijn dus ik ga straks op goed geluk naar het busstation hopen dat die wel rijdt. Dan kan ik ongeveer 3km met de bus meeliften en de rest mag ik alsnog lopen, maarja so be it. Gelukkig hoef ik niet te werken o.i.d

Update de bussen rijden niet en fietsen was geen doen :+ Uiteindelijk toch de auto uitgegraven en een poging gedaan. De straat uit was drama maar daarna was het te doen, heb hem op de terugweg maar ergens op een weinig gebruikte parkeerplaats gezet en het laatste stukje gelopen. Dan hoop ik dat ik er morgen ook gewoon weer mee weg kan :D

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 17:24

kwii schreef:
kwii schreef:

Update de bussen rijden niet en fietsen was geen doen :+ Uiteindelijk toch de auto uitgegraven en een poging gedaan. De straat uit was drama maar daarna was het te doen, heb hem op de terugweg maar ergens op een weinig gebruikte parkeerplaats gezet en het laatste stukje gelopen. Dan hoop ik dat ik er morgen ook gewoon weer mee weg kan :D

13 km enkele reis?

rocky_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 17:28

HorseTimeXL schreef:
Mijn geweldige bijrijdster is net even naar mijn paard gegaan met auto. Was nog best zwaar. Man wat ben ik gezegend (en mijn paard) met zo’n topper. Ben zo blij met haar.

Hahaha met het doorlezen van het topic zie ik opeens jouw berichtje staan.
Wat lief! :o Graag gedaan hoor! :D Ik ben ook mega blij dat ik de bijrijder mag zijn van jouw toppertje!

De weg was inderdaad best een uitdaging, maar gelukkig winterbanden onder de auto en heel erg rustig gereden. Alleen het weggetje echt richting de pensionstal zelf toe was een beetje spannend gezien dat een smal eigen weggetje is langs een sloot en niet gestrooid was. Maar we zijn heelhuids en zonder krassen en deuken heen en terug gekomen. Wat vooral lastig is nu dat er mega grote heuvels van sneeuw liggen langs de kanten van de weg wat daar naar toe geschoven is door de strooiwagen, maar met de wind erover gelijk weer over de weg terug stoof. Schijnt dat net naar mij er al een paar in de sloot hebben gelegen, omdat ze het verschil niet meer zagen tussen berm of sloot. %)

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 17:43

imaudy schreef:
13 km enkele reis?

Heen en weer gelukkig :j 1,5 uur heen en 1,5 uur terug :D

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 18:14

Gelukkig kan ik mijn wijk weer uit! *\o/*

De sneeuwhopen op de beruchte kruising zijn tot slush gereden door mensen die er blijkbaar wél doorheen konden en daar heb ik weer profijt van. Wel even wegblijven bij de kanten van de weg en verder de snelheid wat aanpassen. Ik doe er normaal 12 minuten enkele reis over naar de wei, vanmiddag was dat zowel heen als terug 20 minuten. Ben al lang blij dat ik weer zelf de avondvoerbeurt kan doen.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 18:49

Even naar stal om de paarden binnen te zetten en te voeren :')
Afbeelding

Gelukkig had stalgenoot ze vanochtend buiten gezet om 9 uur met een net hooi. Dus toen wij om 3 uur op stal waren en ze alleen maar met de kont richting de wind stil stonden, hebben wij ze maar binnen gezet met een mega berg hooi en een specieton water. Stal genoot lag al met de auto in de sloot, dus wij gaan geen risico meer nemen. Andere stal genoot kan er lopend heen dus die gaat nog een keer voeren vanavond.

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 18:55

Fiets was hier redelijk te doen.
Behalve de plus minus 30 keer dat ik bijna op mijn plaat ging. Iets met beslagen bril en hopen sneeuw die je niet ziet :')

Wel 2x zo lang onderweg geweest. En als er auto's aan komen even stoppen aan de zijkant v/d weg zodat ook zij de goede plekken van de weg kunnen benutten, en niet hoeven te remmen of ik onderuit ga naast hun. Werd door menig automobulist geapprecieerd. :)

Ook nog nagestaard door een oude man, die er nog voor stil moest staan ook, om te kijken hoe ik aan het ploeteren was.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 20:14

Hier nog steeds lopend en heen en weer, fiets is nog levensgevaarlijk hier...
Hopelijk morgen alles wat schonen, dan moet ik de hele dag werken en wordt het krap qua tijd ‘s avonds met de avondklok.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 21:27

Nou ik ben naar stal geweest :+ in Duitsland was t drama en bij stal ook maar verder prima. Heb 40 minuten over 15km gedaan. Terugweg was wel echt slechter.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 09:34

Wat koooouuuuudd!

hier idd niemand op stal gezien met de kou behalve eentje. Maar ik vind het wel moeilijk, er is een paard dat staat te bibberen maar eigenaresse komt niet kijken en heeft ook sowieso geen deken. Pfff sommige mensen verdienen geen paard.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 10:02

Poekkie, pff je zou er toch zelf een deken op gooien, waardeloos als mensen zo met hun dier om gaan.

Hier gisteren met de auto geweest want had de auto toch nodig voor wat anders. Vandaag maar eens proberen te fietsen en als dat niet gaat lopen.
Het is nog steeds hier niet 100% droog, maar wel een stuk helderder dan gisteren. En een heerlijke -12 graden!